Gå til innhold

Har du kastet noen av julegavene du fikk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir sjokkert av alt som går i søpla. Det hadde ikke kostet dere mange kaloriene å gi det til fattighuset, krisesenter eller asylmottak.



Anonymous poster hash: 17c06...e20
  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, for meg er det absurd å kaste gaver. Med mindre det er snakk om spiselige gaver som kan bli dårlige. Da gir jeg dem heller bort. Men har heller ikke gitt bort noen gaver.

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin i dag og verken jeg eller mannen min har tid til å bytte gaver eller gi de bort til andre. Vi vil ha hele leiligheten strøken til baby kommer så her gikk flere gaver i søpla: et såpesett fra Lancome, en alkoholfri vin, stor Kong Haakon-konfekt, stygg genser fra Monki og et enda styggere pysjamassett til det kommende barnet. Fikk også et lyserosa Acneskjerf som nesten gikk i søpla det også, men da stoppet mannen min meg og ga det til nabojenta på 13 år. Hun ble overlykkelig.

Anonymous poster hash: 04f35...911

Er det mulig å virkelig kaste så fine ting? Hva med å gi det vekk til andre som ville blitt glad for det.Heldigvis så ble det dyre skjerfet gitt vekk.

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, om jeg får noe som ikke passer/jeg ikke liker eller hva det nå enn måtte være, gir jeg det enten bort eller legger det nederst i en skuff. Hadde fått ekstremt dårlig samvittighet av å kaste en gave som noen har kjøpt/lagd til meg. På en annen side er jeg også ekstremt heldig og får sjeldent gaver jeg ikke liker :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kastet alle presangene. Ga ettertrykkelig beskjed omat jeg kun ønaket meg gaver til veldedige organisasjoner, men neida.

Anonymous poster hash: c117b...379

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er mange som dikter opp for å provosere her. Skal ha det plettfritt til babyen kommer så må kaste splitter nye klær? Yeah, right...



Anonymous poster hash: 88c32...05a
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnneShirley

Har termin i dag og verken jeg eller mannen min har tid til å bytte gaver eller gi de bort til andre. Vi vil ha hele leiligheten strøken til baby kommer så her gikk flere gaver i søpla: et såpesett fra Lancome, en alkoholfri vin, stor Kong Haakon-konfekt, stygg genser fra Monki og et enda styggere pysjamassett til det kommende barnet. Fikk også et lyserosa Acneskjerf som nesten gikk i søpla det også, men da stoppet mannen min meg og ga det til nabojenta på 13 år. Hun ble overlykkelig.

Anonymous poster hash: 04f35...911

Hjelpes! Vil tro resten av gavene hadde vært enkle å bli kvitt også. Hvorfor ikke gi konfekten videre? Genser og pysj kan gå til fretex (og tar heller ikke veldig mye plass mhp strøken leilighet). Vinen kunnde dere satt i vinhylla til en anledning noen evt ville ha alkoholfri vin.
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg får parfymer, såper og bodylotion med sterk lukt, bruker jeg å sette det på ei hylle og bruke det til "pynt". Hvis ikke de hadde passet der så hadde de sikkert havnet i søpla. Skal man først handle slike ting så bør man være sikker på at mottakeren tåler slikt (hvilket jeg ikke gjør, og heller ikke de jeg bor med). Disse gavene får jeg fra de samme personene hvert år.

Men jeg tenker allikevel at det er tanken som teller og at gaven er godt ment :)

Endret av pokahontas9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gavene jeg fikk vet jeg at ingen jeg kjenner vil ha.. Dessverre var ikke gavesettet fra Bodyshop forsegla, så jeg fikk ikke byttet det. Var innom de i stad. Seriøst, det lukta helt grusomt av både gavesettet + den såpa jeg fikk. Og pleddet var dritstygt. Jeg gidder ikke samle opp masse ræl for å kanskje gi bort til noen en dag. Jeg har allerede nok ting.

Anonymous poster hash: 01d6a...d52

Bodyshop produkter er jo ganske dyrt, gavesett eller ikke, dyre produkter er det. Ganske så utakknemlig å kaste slikt i søppla, istedenfor å gi det videre??

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin i dag og verken jeg eller mannen min har tid til å bytte gaver eller gi de bort til andre. Vi vil ha hele leiligheten strøken til baby kommer så her gikk flere gaver i søpla: et såpesett fra Lancome, en alkoholfri vin, stor Kong Haakon-konfekt, stygg genser fra Monki og et enda styggere pysjamassett til det kommende barnet. Fikk også et lyserosa Acneskjerf som nesten gikk i søpla det også, men da stoppet mannen min meg og ga det til nabojenta på 13 år. Hun ble overlykkelig.

Anonymous poster hash: 04f35...911

Herlighet?! Jeg blir helt sjokkert. Selvom du har termin i dag, så har du PLASS ett eller annet sted til å legge det vekk? Kunne vel gitt resten til hun jenta på 13 år da?(bortsett fra vinen og babysettet).

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kastet noe, er da ikke så ufin. Du burde ha byttet, gitt bort eller gi beskjed til neste år at du ikke vil ha gaver. Doner heller pengene til bedre formål.



Anonymous poster hash: d0278...3a8
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gav en del videre til min far, hvis ikke hadde det gått i søpla. Typ Nilleduk, såpe, te osv.

Anonymous poster hash: 212cf...94b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er helt sjokkert over at folk ikke gir til Fretex istedenfor å kaste! Trodde ikke det gikk ann å være så egoistisk og stokk dum.



Anonymous poster hash: 17db6...369
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dere som evt. troller, tenk litt på hva slags signaler dere sender ut med trollinga deres.



Anonymous poster hash: 17db6...369
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt sjokkert over at folk ikke gir til Fretex istedenfor å kaste! Trodde ikke det gikk ann å være så egoistisk og stokk dum.

Anonymous poster hash: 17db6...369

Ikke alle som har tid til det da

Anonymous poster hash: 04f35...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Crazycatlady

Nei, jeg kaster aldri noe. I år fikk jeg ingenting jeg ikke likte heller.

Forresten, stygge tepper bruker jeg på soverommet når det er kaldt om vinteren. Trenger ikke være så fine når man bare skal sove med det.

Ellers ville jeg gitt bort det jeg kunne. Er en uting å hive helt nye og/eller noe som er uåpnet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...