Gå til innhold

Har du kastet noen av julegavene du fikk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ble faktisk uvel av å lese om hun som ville kaste flotte ting som acne skjerf (godt at mannen tok til fornuft, bare synd ikke han gjorde det med resten). Tenk det kunne gledet noen som ikke bryr seg om teppet er stygt, eller at pyjamasen ikke akkurat var den eller den stilen.

Jeg kastet ikke teppet likevel altså, da katten min forelsket seg i det :)

Anonymous poster hash: 01d6a...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest shockgirl

Ikke kastet noe nei. Og jeg synes det er helt utrolig at folk kaster fullt brukelige ting.

Selv får jeg litt vondt inni meg av å kaste ting, og jeg bruker vanligvis å gi det vekk. Men nå i jula har jeg ryddet i kottet, og kastet en del gamle klær. Klær som er slitte og ødelagte, ting jeg har sydd selv (ikke særlig vellykkede prosjekt), og klær/bher som er for små til meg. Det har ligget og samlet støv i et par år.

Måtte bare få det vekk. Det var på tide å innse at enkelte klær blir man bare ikke å bruke igjen. :P

Endret av shockgirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du amputert begge beina? :roll:

Anonymous poster hash: 2ecff...408

Det fins faktisk folk som ikke bruker fotbad, de fleste av dem er under 60. På mine 30 år tror jeg at jeg har brukt fotbad 2 ganger. Men resten av verden er kanskje fotbadentusiaster. Skal sjekke facebook etter fotbadentusiastforeninger med en gang!

Anonymous poster hash: 0d1c5...daa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kastet alle presangene. Ga ettertrykkelig beskjed omat jeg kun ønaket meg gaver til veldedige organisasjoner, men neida.

Anonymous poster hash: c117b...379

Siden du ønsket gaver til veldedige organisasjoner, så forstår jeg virkelig ikke hvorfor du ikke ga bort dine gaver til veldedige organisasjoner isteden for å kaste det..........

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fins faktisk folk som ikke bruker fotbad, de fleste av dem er under 60. På mine 30 år tror jeg at jeg har brukt fotbad 2 ganger. Men resten av verden er kanskje fotbadentusiaster. Skal sjekke facebook etter fotbadentusiastforeninger med en gang!

Anonymous poster hash: 0d1c5...daa

:ler: Når du presterte å være såret over at noen gav deg et fotbad, fortjente du en dose sarkasme. Men er det virkelig så følsomt skal jeg prøve å mønstre sympati for dine forulempede tottelotter.

Anonymous poster hash: 2ecff...408

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kastet noen julegaver jeg har fått! Gjør jeg det får jeg bare dårlig samvittighet, og angrer senere på at jeg kastet det! (Var også fornøyd med alt jeg fikk).



Anonymous poster hash: aea0b...a39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Når du presterte å være såret over at noen gav deg et fotbad, fortjente du en dose sarkasme. Men er det virkelig så følsomt skal jeg prøve å mønstre sympati for dine forulempede tottelotter.

Anonymous poster hash: 2ecff...408

Har vel heller med det jeg nevnte å gjøre, at to som står meg nær gir meg ting som ikke passer hver eneste gang ;) det viser jo at de ikke legger noe tanke bak. Det er flere på forumet her som har nevnt det samme, så så utrolig er det da ikke ;) folk gir kaffe til folk som ikke drikker kaffe, kokebøker til anorektikere... Og det er gjerne de samme folkene som bommer kraftig hver gang. Ganske irriterende når man selv bruker mye tid på å finne ut hva som kan passe folk, når man selv får heeeelt tilfeldige ting tilbake, ting som skriker "jeg kjenner deg ikke". Da kan det være det samme. Det blir som hun som skrev tråden om at hun fikk sudoku-dopapir og flaskeåpner som teller antall flasker: det er greit i blant, men ikke hver eneste gang.

Anonymous poster hash: 0d1c5...daa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får sengesett av et familiemedlem hver jul, uten byttelapp. Det er en flott presang det, men jeg har kjæreste og vi liker å ha samme sengesett. Ser så rotete ut med to ulike.. Jeg har i tillegg en liten leilighet og nesten ingen skapplass, så det ligger i søppelsekker på gangen sammen med annet nips. Vil bli kvitt dette, uten å kaste det. Tar Fretex i mot sengesett? Hva med andre ting som pyntegjenstander?



Anonymous poster hash: 89f45...178
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får sengesett av et familiemedlem hver jul, uten byttelapp. Det er en flott presang det, men jeg har kjæreste og vi liker å ha samme sengesett. Ser så rotete ut med to ulike.. Jeg har i tillegg en liten leilighet og nesten ingen skapplass, så det ligger i søppelsekker på gangen sammen med annet nips. Vil bli kvitt dette, uten å kaste det. Tar Fretex i mot sengesett? Hva med andre ting som pyntegjenstander?

Anonymous poster hash: 89f45...178

Jeg vet ikke om Fretex tar imot det. Men du kan gi det til f.eks krisesentre, Fattighuset i Oslo, eller forskjellige organisasjoner som Hjelp oss å hjelp eller Hjelpende hender. :)

Er også mulig å gi bort ting i grupper på Facebook, eller på finn.no.

Anonymous poster hash: 8e298...32a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tar Fretex i mot sengesett og pyntegjenstander.Vi har ikke kastet noen julegaver,kun flaxlodd uten gjevinst er kastet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaster ikke gaver, men jeg ga vekk et bodylotion-sett videre til en yngre slektning. Hun ble glad for det, jeg hadde aldri kommet til å bruke det. Jeg satte stor pris på å få gaven, synes det var koselig, men kjenner meg selv godt nok til at jeg vet at det hadde blitt stående bakerst i skapet. Da er det bedre å gi det til noen som får bruk for det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det var jo ikke forseglet skrev jeg jo.. Ellers hadde jeg jo byttet det. Har ikke så stor leilighet og har ikke mulighet til å oppbevare masse ræl. Anonymous poster hash: 01d6a...d52

Hva som er "ræl" er tydeligvis veldig individuelt. Selv blir jeg kjempeglad for bodyshop-produkter. Kunne aldri kastet det, da hadde jeg heller gitt det til noen som er litt mer takknemlige.

Anonymous poster hash: f860d...e6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duftlys gir jeg til ei venninne som er besatt av det. Alle i familien vet at jeg har allergier og tåler lite lukt og parfyme, men de tror visst bare det gjelder ansiktskrem, ikke lukt generelt. Hun sa faktisk i fjor at det føltes urettferdig at jeg ga henne julegaver (som jeg vet jeg treffer på), siden hun alltid får en body lotion og et duftlys i januar uansett. :) Jeg pleier å få Mummikopper av ei annen venninne som vanligvis får et par-tre stykker kjøpt på Kastrup, og minst én av dem har hun fra før. Synes det er en grei ordning.



Anonymous poster hash: fc071...36f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nesten litt sjokkert over å lese alt her. I år fikk jeg en grell plastikk lignende ring som sikkert kostet 29,90 på Glitter. Den var knøttliten og passer ikke på lillefingeren engang, men jeg kan jo ikke kaste julegaver, ærlig talt!

Anonymous poster hash: 30d8f...262

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin i dag og verken jeg eller mannen min har tid til å bytte gaver eller gi de bort til andre. Vi vil ha hele leiligheten strøken til baby kommer så her gikk flere gaver i søpla: et såpesett fra Lancome, en alkoholfri vin, stor Kong Haakon-konfekt, stygg genser fra Monki og et enda styggere pysjamassett til det kommende barnet. Fikk også et lyserosa Acneskjerf som nesten gikk i søpla det også, men da stoppet mannen min meg og ga det til nabojenta på 13 år. Hun ble overlykkelig.

Anonymous poster hash: 04f35...911

:overrasket:

Nei, jeg har ikke kastet noe.

De har hendt jeg har gitt bort ting jeg har fått (ikke nødvendigvis julegave) til Fretex e.l. etter noen år, som med så mye annet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg blir litt småkvalm av ideen om å kaste fullt brukbare ting. Bare fordi du vasser i rikdom i den grad at du kan kaste ubrukte ting, så gjør ikke alle det.

I år har vi fått et sett (fabrikkstrikkede) ullsokker som vi ikke kommer til å bruke, og disse har vi gitt videre til "Hjelp oss å hjelpe", sammen med litt andre ting jeg har ryddet ut av skap og skuffer. Da kommer det til nytte hos noen som trenger det (og til og med i nærmiljøet). De blir ekstra glade for å få uåpnede/ubrukte ting. Ellers har jeg ønsket meg ting fra Body Shop, så jeg kunne godt fått det gavesettet av TS istedet for at det skulle bli kastet.



Anonymous poster hash: 5bfc7...669
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Medt nysgjerrig på hvilken body shop duft som lukter så dritt, jeg!:fnise: Jeg digger ikke kokkos og vanilje, ei heller sjokolade. Men det er ikke så ille at jeg ikke vil gi det til noen..:P Er jo ikke lukta som er dårlig, denbpasser bare ikke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medt nysgjerrig på hvilken body shop duft som lukter så dritt, jeg! :fnise: Jeg digger ikke kokkos og vanilje, ei heller sjokolade. Men det er ikke så ille at jeg ikke vil gi det til noen.. :P Er jo ikke lukta som er dårlig, denbpasser bare ikke meg.

Det var den med oliven.. den lukta forbinder jeg med matlaging. Mine favoritter er vanilje, kokos og jordbær, dette har jeg sagt til broren min mange ganger! Kjipt jeg ikke fikk bytta det men sånn er det.

Anonymous poster hash: 01d6a...d52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får sengesett av et familiemedlem hver jul, uten byttelapp. Det er en flott presang det, men jeg har kjæreste og vi liker å ha samme sengesett. Ser så rotete ut med to ulike.. Jeg har i tillegg en liten leilighet og nesten ingen skapplass, så det ligger i søppelsekker på gangen sammen med annet nips. Vil bli kvitt dette, uten å kaste det. Tar Fretex i mot sengesett? Hva med andre ting som pyntegjenstander?

Anonymous poster hash: 89f45...178

Jepp, de selger ut sånne ting så bare å donere i vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kan ikke huske å ha kastet julegaver før.

Men det jeg derimot vet, er at ting jeg egentlig ikke trenger, blir skuffet innerst i skapet og samler støv.

Og tro det eller ei, men å gi til f. eks Fretex har aldri falt meg inn. Vet ikke hvorfor.

I disse tider hvor alle har alt, er det svært vanskelig å finne på noe å gi. For det er jo slik at er det noe man vil ha, så kjøper man seg det bare selv. Det er ikke som før i tiden da folk ønsket seg en ting som de virkelig trengte, men som de måtte ønske fordi det var for dyrt å kjøpe selv. Da blir det til at man får "dilldall" til jul. Og bursdager for den saks skyld.

Heldigvis har familien og de nærmeste nå funnet ut at istedet for julegaver, så blir det en felles resie til et eller annet sted. Og deilig skal det bli, så slipper jeg å få det utrolige vanskelige spørsmålet; "hva ønsker du deg til jul?"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...