Gå til innhold

Har du kastet noen av julegavene du fikk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Merkelig å kaste gaver er det uansett!

Det kommer vel helt an på hva slags gaver det er? Får man bare ræl, så er det ikke vits i å gi det videre til andre heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel helt an på hva slags gaver det er? Får man bare ræl, så er det ikke vits i å gi det videre til andre heller.

Da kan man donere det bort, gi det bort på finn eller andre muligheter. Det som er ræl for noen er skatter for andre ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C'est la vie:)

I familien har vi en tradisjon etter jul som kalles «pakkeleken». Vi pleier å være rundt 10-15 stykker som pakker inn igjen alle gavene vi ikke vil ha, hvor vi skaper en lek der vi sitter i en ring på gulvet med gavene i midten. Dermed kaster vi terning til alle gavene er hos noen (seks på terning=en pakke). Når alle gavene er hos noen, starter vi en klokke (10-15 minutter), hvor alle kan stjele gaver fra hverandre om de får seks på terningen. Ingen vet hvor lang tid en har, eller hvor mange gaver de sitter med på slutten, og det skaper fart i treningen og latter. Det er ikke lov å ta fra noen som har en pakket igjen. Selv farmor stjal fra barnebarn på 4 år denne jula...! Dette er alltid årets høydepunkt! Når gavene er åpnet, kan vi bytte med hverandre (kan jeg få serviettene om du får klokken?).

Det skaper moro og glede for alle sammen, hvor gavene ingen vil ha havner hos Fretex etter jula. Denne leken anbefales på det varmeste. Miljøvennlig, og det som er søppel for noen, kan være gull for andre! :)

Endret av C'est la vie:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle som har tid til det daAnonymous poster hash: 04f35...911

Mhm.

Som ekstremt opptatte despoter. Sikkert. Folk som har tid til å svare i tråder på kg er ikke særlig travle, serru. :hoho:

Men du har helt rett: det er ikke alle som gidder.

Anonymous poster hash: f73a2...275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da kan man donere det bort, gi det bort på finn eller andre muligheter. Det som er ræl for noen er skatter for andre ;)

Jeg gidder ikke å ha diverse ubrukelige ting liggende her hjemme mens jeg venter på at noen fra finn.no kanskje vil komme og hente det. Klarer ikke folk å gi noe vettugt, trenger man faktisk ikke å gi noe i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke å ha diverse ubrukelige ting liggende her hjemme mens jeg venter på at noen fra finn.no kanskje vil komme og hente det. Klarer ikke folk å gi noe vettugt, trenger man faktisk ikke å gi noe i det hele tatt.

Eller man kan begynne å sette pris på gavene man får ;) Mao. et hav av muligheter :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner heller ikke hvorfor folk kaster ting. En ting er jo å gi det videre til Fretex o.l, og det er jo kjempefint. Men jeg elsker også regifting. Ikke alt man får faller i smak, men jeg har flere i familien med helt annen smak enn meg, så de hjerteformede telyseholderne jeg fikk i fjor var en perfekt ekstragave til min mor i år. Hun får generelt en del smågaver gjennom året, fordi vi har noe liggende som vi ikke vil bruke selv (jeg er ikke fan av mye nips, og ikke har vi mange flater å sette det på heller, og kun ting vi virkelig liker får stå framme).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskusjonen burde heller ligge på de som gir veldig lite fine gaver til andre. Jeg har selv gitt vekk gaver jeg har fått tidligere, som har ventet til neste jul. Og hvordan? KUN om det er gaver jeg ser at andre venner eller familie kunne blitt glad for å få, men som jeg ikke kunne fordra.

Slutt å gi for å gi! Finn noe som er tenkt mottaker, eller la vær!

Anonymous poster hash: 42303...e6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet. Men jeg er ekstremt lat..

Anonymous poster hash: 01d6a...d52

Og utrolig dum.

Anonymous poster hash: 7bec1...77b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke å ha diverse ubrukelige ting liggende her hjemme mens jeg venter på at noen fra finn.no kanskje vil komme og hente det. Klarer ikke folk å gi noe vettugt, trenger man faktisk ikke å gi noe i det hele tatt.

Gi det til Fretex.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer vel helt an på hva slags gaver det er? Får man bare ræl, så er det ikke vits i å gi det videre til andre heller.

De som går på Fattighuset synes ikke noe av det er ræl, et stygt teppe eller en illeluktende såpe er viktig for dem fordi de faktisk ikke har teppe eller såpe. Å kaste fullt brukbare ting uten å tenke seg om er rent egoistisk og/eller dumdristig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I familien har vi en tradisjon etter jul som kalles «pakkeleken». Vi pleier å være rundt 10-15 stykker som pakker inn igjen alle gavene vi ikke vil ha, hvor vi skaper en lek der vi sitter i en ring på gulvet med gavene i midten. Dermed kaster vi terning til alle gavene er hos noen (seks på terning=en pakke). Når alle gavene er hos noen, starter vi en klokke (10-15 minutter), hvor alle kan stjele gaver fra hverandre om de får seks på terningen. Ingen vet hvor lang tid en har, eller hvor mange gaver de sitter med på slutten, og det skaper fart i treningen og latter. Det er ikke lov å ta fra noen som har en pakket igjen. Selv farmor stjal fra barnebarn på 4 år denne jula...! Dette er alltid årets høydepunkt! Når gavene er åpnet, kan vi bytte med hverandre (kan jeg få serviettene om du får klokken?).

Det skaper moro og glede for alle sammen, hvor gavene ingen vil ha havner hos Fretex etter jula. Denne leken anbefales på det varmeste. Miljøvennlig, og det som er søppel for noen, kan være gull for andre! :)

Åå, det var en flott tradisjon.

Anonymous poster hash: ea00d...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest C'est la vie:)

Åå, det var en flott tradisjon.

Anonymous poster hash: ea00d...faf

Absolutt en av høydepunktene for jula. Alle aldre i familie og omgangskrets viser alle sider, barnslig, stahet, egoisme, frekkhet, glede og humor. Kan også supplere med andre gaver.

I fjor kjempet alle for én av gavene hele leken, hvor det viste seg å være verdens minst dekorative duk. Barnet som endte opp med den ble sur. :)

Endret av C'est la vie:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke å ha diverse ubrukelige ting liggende her hjemme mens jeg venter på at noen fra finn.no kanskje vil komme og hente det.

Du hoppet glatt over de andre mulighetene hun nevnte. Det er sikkert en bruktbutikk i nærheten av der du bor? Evt. innsamling til folk i Estland eller you name it....

Jeg fikk noen ekstremt stygge (etter min smak) knallorange og grønne lysestaker i år. Kunne aldri tenke meg å kaste dem. Ville aldri gitt dem i gave til noen heller. Men kommer til å gi de til bruktbutikk samtidig som jeg uansett stikker innom med klær jeg ikke lenger bruker.

Anonymous poster hash: b3964...071

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kastet blomster en eks hadde sendt på døra lillejulaften, med ukjent avsender (fikk hjelp av blomsterhandleren, da til å finne ut hvem det var) meldingen han skrev, var skrevet for å sette frykt i meg. Creepy og totalt unødvendig. Kan vel kanskje ikke kalle det for en gave, var jo ondt ment i tillegg.

Anonymous poster hash: 66b02...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig flaut, men jeg kastet haugevis av gaver jeg fikk før jeg begynte på vgs. Det var Yves Saint Roger eller hva det heter, nille- parfymer, mange bibeler ( fikk en ny hvert år. Av samme person :fnise: ) gardiner og duker, grytelokk (ja, jeg fikk flere lokk til kjeler uten kjelene) stearinlys som jeg ikke brukte fordi de forårsaket brann hjemme når jeg var barn, pyntegjenstander osv.

I ettertid ser jeg at jeg heller kunne gitt bort noen av disse tingene, men det hadde blitt dyrt for en 15-åring med buss og tog til nærmeste freetex.

Blæ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...