Gå til innhold

Hva har dere spist i dag?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Frokost: en youghurt, en klemmentin og 2 kopper kaffe.

Lunsj: en porsjon risengrynsgrøt.

2 glass rødvin

Middag: pinnekjøtt, rødkål, medisterpølser, kålrotstappe, poteter og fett! Nam!

Utover kvelden: 2 bokser juleøl, en flaske julebrus, maaange oreokuler, et stykke suksessterte.

God jul:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frokost; Ei skive med edamerost

Null julegrøt

Null julemiddag

Null snop

(forbanna influensa og halsbetennelse på julaften!!!!!!!)

Gjest Vinglepetra
Skrevet

Frokost: 1 skive julebrød med smør

Snacks: 2 never chips, noen chillinøtter, 6-8 twist, 2 glass brus, 1 kaffe.

Middag: 1 lite stykke ribbe, 1 liten potet, 1 medisterkake. Saus

Dessert: 1 lite stykke marsipankake, riskrem med rød saus, 1 bit konfekt.

Det ble litt med måte i dag, da jeg får full julemiddag i morgen også, da skal jeg skeie ut mer.

Skrevet

2 brødskiver med Jarlsberg , kaffe , spirulina og vann . Noen sjokoladebiter

Hoummos , grillet paprika, guacamole. Fullkornspasta med tunfisk og tomatsaus. Mer sjokolade.

Til kvelds tenker jeg det blir en skive med guacamole og en med hoummos og grillet paprika.

Gjest Vinglepetra
Skrevet

Frokost: 1 kopp kaffe og 1 lite stykke marsipankake

Lunsj: kaffe og eggerøre

Snacks: to mellomstore kransekake ringer

Middag: stor porsjon ribbe med alt tilbehør

Snart dessert: riskrem og rød saus

I dag har jeg virkelig kost meg kjempe masse med god mat og drikke, ikke holdt igjen på verken kosen eller hyggen :)

Skrevet

1 og en halv brødskive med smør og hardkokt egg, 1 kopp te, 2 flasker julebrus, rester av julemiddagen (pinnekjøtt, 1 bit julepølse, rotmos og en potet), 6-7 twist og mange biter sjokolade.

Skrevet (endret)

Frokost: 2 kopper kaffe, 2 rundstykker med eggsalat og hjemmelaget kjøttrull.

Middag: ribbe, medisterkake, potetsalat, stekt løk, brød, sennep og smør.

Utover kvelden: en julebrus, 6 glass rødvin, en porsjon riskrem, masse oreokuler og masse salt chips.

Endret av miaw
Skrevet

Middag: Pinnekjøtt, kålrabistappe, potet
Dessert: Sukkerfri gele
Kvelds: 1 eple, smågodt, sjokolade, 3 skiver

Anonymous poster hash: ef577...423
Skrevet

Gårsdagen:

Frokost: Bløtkokt egg, knekkebrød med peppermakrell, glass melk, agurk og litt granateple.

Lunsj: To Husman knekkebrød med ribbefett og leverpostei. Galiamelon. Melk.

Mellom: Yoghurt med lønnesirup og valnøtter. Rød paprika.
Middag: To store tallerkner kremet spinatsuppe.
Kvelds: En bit Port Salut og to stk pasjonsfrukt.

Skrevet

Blir så glad når jeg leser hva folk spiser og koser seg med maten. Hilsen en som har slitt med spiseforstyrrelser i 10 år, og drømmer om en normal hverdag med normal spising <3

Anonymous poster hash: fa62e...978
  • Liker 3
Skrevet

Frokost/lunsj: Nudler

Middag. Ribberester fra gårsdagens middag

Ellers noen glass vin, får se hva det blir til kvelds, kanskje en runde nudler til.

Gjest Funky Punk
Skrevet

För julaften så ser jeg alltid for meg at hele romjulen skal det spises masse god mat/restemat og kaker og sånt.

Men når julaften er over så er jeg så mett på mat og snop :fnise:

I dag har jeg spist to små skiver av lavkarbobröd, eggeröre av 2 egg og 2 skiver rökelaks.

Så har jeg spist to små sjokoladebiter fra en konfekteske, og til kveldsmat spiste jeg 1 skive av skinkesteken sammen med litt sennep.

Skrevet

Julen ødelegger alt for meg hehe.

Frokost: havregryn

Etter trening: noen småbiter hamburgerrygg

Iløpet av hele dagen: ca 10 kjeks med rekesalat og brie med syltetøy.

En god del skjokolade, 3 glass brus

Kvelds: 3 rosenkåler med brunsaus

For en merkelig spisedag

• Liker 1
Skrevet

Frokost: Bløtkokt egg, knekkebrød med peppermakrell, glass melk, agurk og en halv persimmon.

Lunsj: To Husman knekkebrød med ribbefett og leverpostei. Rød paprika. Melk. Noen pistasjnøtter.

Mellom: Grønt eple med peanøttsmør.
Middag: Kylling i brun saus, blomkål og gulrøtter, grønn salat med paprika og reddiker, en skive grovt brød. En klementin.
Kvelds: Havregrynsgrøt kokt på melk.

Skrevet

Influensaen begynner å slippe taket, så har tatt igjen litt…:

2 skiver hjemmebakt grovbrød med bremykt og vellagret edamer

2 skiver hjemmebakt grovbrød med leverpostei og rødbeter

Rester av pinnekjøtt, rødkål og en klask med kålrabistappe

Div snop: fox, kremtopper og potetgull.

Drikke til middagen var blåbærsaft.

Skrevet

Frokost: Bløtkokt egg, knekkebrød med peppermakrell, glass melk, agurk og en halv persimmon.

Lunsj: To Husman knekkebrød med ribbefett og leverpostei. Rød paprika. Melk. Noen pistasjnøtter.

Mellom: Grønt eple med peanøttsmør.

Middag: Kylling i brun saus, blomkål og gulrøtter, grønn salat med paprika og reddiker, en skive grovt brød. En klementin.

Kvelds: Havregrynsgrøt kokt på melk.

Ser du spiser mye ribbefett? Hva og hvorfor? Er det det "ekle" seige fettet på ribbestykket du guffler i deg?:S

Anonymous poster hash: 0f1c2...de9

Skrevet

Ser du spiser mye ribbefett? Hva og hvorfor? Er det det "ekle" seige fettet på ribbestykket du guffler i deg?:S

Nei, det er det som smelter av når du steker ribba, hvitt, fungerer som smør :fnise: Og det er ikke mye, det dreier seg om ett gram eller noe pr knekkebrød eller en teskje til steking. Antar at jeg bare vil gjøre meg interessant :laugh:

Skrevet

Nei, det er det som smelter av når du steker ribba, hvitt, fungerer som smør :fnise: Og det er ikke mye, det dreier seg om ett gram eller noe pr knekkebrød eller en teskje til steking. Antar at jeg bare vil gjøre meg interessant :laugh:

Ååja, hahha! Er det noen fordeler med ddt fremfor vanlig meierismør? Eller vil di bare bruke opp restene?:)

• Liker 1
Skrevet

Ååja, hahha! Er det noen fordeler med ddt fremfor vanlig meierismør? Eller vil di bare bruke opp restene? :)

Det er en litt annen smak, blir en fyldig kjøttaktig aroma, som passer til en del "retter" (leverpostei, grønnsakssuppe mm), jeg tror det er sunt å få i seg litt forskjellig typer fett, og jeg har tradisjon hjemmefra med å smøre fleskefett og ribbefett på brødskiva, med salt og pepper eller "Natvigs krydderblanding" på, det er digg.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...