Gå til innhold

Vi som bruker CBFM - tråd ;)


livelovelaugh

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg lurer på om det er noen av dere som vet om man kan ha mensen selv om man er gravid?

Altså nå snakker jeg helt vanlig mensen og ikke bare spotting.

I de siste dagene (snart 1 ukes tid) har jeg vært utrolig sliten, jeg er slapp, daff og føles ut som jeg ikke har noe energi å hente. Jeg orker ikke rydde leiligheta og vil egentlig bare ligge på sofaen hele dagen uten å gjøre noen ting fordi jeg føler jeg ikke orker.

Jeg har også helt unormalt lite matlyst, jeg elsker mat til vanlig men i det siste syns jeg at omtrent all mat smaker rart! Jeg pleier å like ostesmørbrød men når kjæresten lagde det til meg i går kveld så spytta jeg nesten ut maten og sa :det her smaker jo død og fordervelse! :fnise:

Jeg spiser nesten ingenting, jeg føler meg sulten men med engang jeg tar en bit med mat så bare blir jeg "mett" og uggen på samme tid, så da spiser jeg ikke mer.

Jeg er litt småkvalm noen ganger (egentlig ingenting å klage på) og hvis jeg drar ut en tur på butikken så kan jeg bli ekstra slapp og kvalm.

Har også hatt litt svak hodepine og migrene.

Derfor bare lurte jeg på om det går ann at jeg kan være gravid? Jeg hadde jo mensen normalt i 3-4 dager 19. januar. Eller hva tror dere dette kan være? Unødig lyst til å kjøpe en test da jeg ikke er helt sikker på om jeg kan være gravid eller om det bare er noe som går over av seg selv, bare fryktelig slitsomt og ha det sånn :(

Endret av Tyttebæra
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Nå er jeg kjempe spent på hva blodprøven til gyn viser. Var og tok den i går, etter en runde med pergo. Foreløpig så venter jeg på mensen som skal kommer på lørdag, det murrer og stikker i nedre magedel, så den kommer nok. Tok en test i morges, den var negativ. Gikk det bra i går Livelovelaugh?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper prøven viser at du fikk el! :) Du hadde første runde med pergo nå, sant? :)

Jeg tok en del prøver i dag selv, men må vente to uker til på progesteronprøva. Tror ikke jeg kjøper teststicks denne pp, siden jeg uansett skal betale masse for de prøvene der de uansett tester om jeg har el. :ler: Men får jeg påvist anovulasjon, så blir det monitor igjen når jeg får pergo. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Ja, håper det selv! Ja, første tunde med pergo nå.. Så er veldig spent. Tar det så lang tid og får svar på progesteron? Er denne prøven jeg har tatt også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok diverse andre prøver i dag (skrev de i dagboka mi, husker ikke alle i hodet :P). Jeg skal ta progesteronprøva om to uker, så de skal vel måle LH-nivået mot progesteronnivået tror jeg. :) Regner med jeg får innkalling til gyn igjen når resultatene er klare. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Da har jeg fått svar på prøvene fra gyn. Progesteron prøven var negativ. Ny runde med dobbel pergo i mars:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått svar på prøvene fra gyn. Progesteron prøven var negativ. Ny runde med dobbel pergo i mars:-(

Å, så kjedelig! Men bra du fikk så raskt svar da :) Skal du ha provera/primolutkur for å sette i gang neste pp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg litt på igjen jeg :-) Jeg bruker også cbfm. Dette er min 4 pp med den, og til vanlig går den rett fra lav til max, da er det max i to dager også høy dagen etter også lav. Men denne mnd fikk jeg høy dag 9 og det holdt på til dag 15! Da fikk jeg max. Er det vanlig?

Selvfølgelig skulle jeg reisr bort den helga uten samboeren. Så fikk ikke hatt sex de dagene jeg hadde el :-( men hadde det på siste dagen hvor det er høy, men tviler veldig på at det gikk denne gangen da... For det er vel svært sjeldent man kan bli gravid på dagen etter max eller?

Endret av PrøveSola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg kjempe spent på hva blodprøven til gyn viser. Var og tok den i går, etter en runde med pergo. Foreløpig så venter jeg på mensen som skal kommer på lørdag, det murrer og stikker i nedre magedel, så den kommer nok. Tok en test i morges, den var negativ. Gikk det bra i går Livelovelaugh?

Hei!

Det gikk bra hos UL - babyen så frisk og fin fin ut! Morsom å se babyen spreller på seg! Jeg ble så fascinert! Vi fikk bilder og video med hjem - jeg måtte se videoen noen ganger til! *hihi!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det er noen av dere som vet om man kan ha mensen selv om man er gravid?

Altså nå snakker jeg helt vanlig mensen og ikke bare spotting.

I de siste dagene (snart 1 ukes tid) har jeg vært utrolig sliten, jeg er slapp, daff og føles ut som jeg ikke har noe energi å hente. Jeg orker ikke rydde leiligheta og vil egentlig bare ligge på sofaen hele dagen uten å gjøre noen ting fordi jeg føler jeg ikke orker.

Jeg har også helt unormalt lite matlyst, jeg elsker mat til vanlig men i det siste syns jeg at omtrent all mat smaker rart! Jeg pleier å like ostesmørbrød men når kjæresten lagde det til meg i går kveld så spytta jeg nesten ut maten og sa :det her smaker jo død og fordervelse! :fnise:

Jeg spiser nesten ingenting, jeg føler meg sulten men med engang jeg tar en bit med mat så bare blir jeg "mett" og uggen på samme tid, så da spiser jeg ikke mer.

Jeg er litt småkvalm noen ganger (egentlig ingenting å klage på) og hvis jeg drar ut en tur på butikken så kan jeg bli ekstra slapp og kvalm.

Har også hatt litt svak hodepine og migrene.

Derfor bare lurte jeg på om det går ann at jeg kan være gravid? Jeg hadde jo mensen normalt i 3-4 dager 19. januar. Eller hva tror dere dette kan være? Unødig lyst til å kjøpe en test da jeg ikke er helt sikker på om jeg kan være gravid eller om det bare er noe som går over av seg selv, bare fryktelig slitsomt og ha det sånn :(

Det kan også være PMS? :) Man blir ofte usikker når man lager barn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slenger meg litt på igjen jeg :-) Jeg bruker også cbfm. Dette er min 4 pp med den, og til vanlig går den rett fra lav til max, da er det max i to dager også høy dagen etter også lav. Men denne mnd fikk jeg høy dag 9 og det holdt på til dag 15! Da fikk jeg max. Er det vanlig?

Selvfølgelig skulle jeg reisr bort den helga uten samboeren. Så fikk ikke hatt sex de dagene jeg hadde el :-( men hadde det på siste dagen hvor det er høy, men tviler veldig på at det gikk denne gangen da... For det er vel svært sjeldent man kan bli gravid på dagen etter max eller?

Da jeg brukte CBFM - jeg går alltid til MAKS :) Noen kan ha uregelmessig blødninger - så kan El komme før eller senere :)

Den siste dag med HØY - tviler egentlig.........Fordi egget lever i 24 timer etter den ble sluppet ut så......

Hvis ikke så får du prøve å lykkes neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde CBFM for første gang nå etter SA, da jeg enda ikke hadde fått mensen. Jeg hadde ikke noe å ta utgangspunkt i, så jeg begynte bare å teste. Dag 8 ble den høy, og var høy i 7-8dager før vi reiste til syden. Hadde den ikke med, men en uke senere, da vi kom tilbake, var den på lav. Betyr dette at jeg har hatt eggløsning en av disse dagene?? *Håååpe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det er noen av dere som vet om man kan ha mensen selv om man er gravid?

Altså nå snakker jeg helt vanlig mensen og ikke bare spotting.

I de siste dagene (snart 1 ukes tid) har jeg vært utrolig sliten, jeg er slapp, daff og føles ut som jeg ikke har noe energi å hente. Jeg orker ikke rydde leiligheta og vil egentlig bare ligge på sofaen hele dagen uten å gjøre noen ting fordi jeg føler jeg ikke orker.

Jeg har også helt unormalt lite matlyst, jeg elsker mat til vanlig men i det siste syns jeg at omtrent all mat smaker rart! Jeg pleier å like ostesmørbrød men når kjæresten lagde det til meg i går kveld så spytta jeg nesten ut maten og sa :det her smaker jo død og fordervelse! :fnise:

Jeg spiser nesten ingenting, jeg føler meg sulten men med engang jeg tar en bit med mat så bare blir jeg "mett" og uggen på samme tid, så da spiser jeg ikke mer.

Jeg er litt småkvalm noen ganger (egentlig ingenting å klage på) og hvis jeg drar ut en tur på butikken så kan jeg bli ekstra slapp og kvalm.

Har også hatt litt svak hodepine og migrene.

Derfor bare lurte jeg på om det går ann at jeg kan være gravid? Jeg hadde jo mensen normalt i 3-4 dager 19. januar. Eller hva tror dere dette kan være? Unødig lyst til å kjøpe en test da jeg ikke er helt sikker på om jeg kan være gravid eller om det bare er noe som går over av seg selv, bare fryktelig slitsomt og ha det sånn :(

Ja, man kan ha vanlig mens selv om man er gravid :-) spurte kvinneklinikken om dette, og det var tilfelle. Kjenner flere som ikke fant ut at de var gravid før de var flere måneder på vei da de hadde vanlig mensen til vanlig tid :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tok test for et par dager siden og den var negativ :(

Men kan man merke forskjell på pms og graviditet egentlig? Jeg får alltid murringer i en dag eller to og vonde pupper (ikke knopper) nesten akkurat 1 uke før mensen kommer (slår aldri feil), men denne mnd her har jeg hatt murringer her og der helt siden starten av uka (regna med at jeg fikk EL rundt den 4.) men pms plagene pleier aldri å dukke opp så tidlig :vetikke: og litt stikninger på sidene og vonde brystknopper (au!) , kanskje det har festet seg noe der denne måneden? :danse: blir skuffa hver måned når TR kommer, men føler det er litt annerledes med tidspunktene til murringer denne måneden enn det jeg har hatt ellers. Kanskje bare innbilning, mange ganger tenker jeg "det skjer jo ikke meg uansett" .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også skikkelig PMS! Hormoner fullstendig ute av kontroll, vondt i korsryggen som stråler fram mot livmora, på en måte... Øm i brystene og tisser konstant på dagen. Er ikke oppe om natta, men når jeg våkner om mårran er det bare å få fart på ræva for å rekke doen . Jeg har ikke mulighet til å ta meg råd til en graviditetstest nå, så har bestemt meg for å vente til onsdag (da får jeg lønning), og da skal jeg kjøpe meg en test. Litt godt å MÅTTE vente. Jeg hadde en periode her tidligere da jeg testet ueeendelig (og det er dyrt, det!). Føler meg full i magen og er kvalm og uggen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...