Gå til innhold

Vi som bruker CBFM - tråd ;)


livelovelaugh

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Solstråla88

Det er jo din første syklus med monitor, er det ikke tyttebæra? Da er det helt normalt. Jeg er på dag 10 og fukk høy i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er første syklusen med monitoren ja. Ifølge kalkulatorer så skal jeg ha EL på torsdag. Lurer på om den slår ut eller ikke. Men hvis jeg kjøper sånne EL sticks på billigetester, kan de slå ut om jeg har EL selv om CB monitoren ikke gjør det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skal kjøpe noen sticks og ha i tilfelle den ikke slår ut neste mnd også. Er så redd for at jeg ikke har eggløsning :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggløsning strimler kan slå ut selv om du ikke har eggløsning, men det gjør ikke monitoren da den måler to type hormoner. Ikke gi opp. Jeg fikk utslag første syklusen men eggløsning kom noen dager etter kalkulatoren beregnet. Hvis du er bekymret så anbefaler jeg å tempe men det er ingen grunn til at den ikke skal slå ut hvis du har eggløsning, uavhengig av når du starter opp. :-)



Anonymous poster hash: f6d82...0f3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar anonym :)

Så hvis den ikke slår ut denne måneden, så har jeg ikke eggløsning?

Men hvis jeg har eggløsning senere enn det kalkulatoren sier så har jeg ganske så kort lutealfase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar anonym :)

Så hvis den ikke slår ut denne måneden, så har jeg ikke eggløsning?

Men hvis jeg har eggløsning senere enn det kalkulatoren sier så har jeg ganske så kort lutealfase.

Hvis den ikke slår ut første syklus du bruker den, så er det bare fordi den blir kjent med deg. Tar ofte en syklus eller to før den klarer å påvise EL. :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, da skal jeg ikke gi opp håpet :)

Du skal ikke gi opp håpet :)

Den slo ikke ut før 3. PP! Men jeg brukte eggløsningstester ved siden av og fikk positiv ( Clearblue Smile), ellers har jeg eggløsningsslim og symptomer :)

Monitoren trenger av og til tid før den blir kjent med deg :hug::hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk livelovelaugh :klem:

Jeg tror jeg aldri har hatt eggløsningsslim så jeg kan ikke se etter det :vetikke: hva slags andre symptomer er vanlig å ha? Selv om det er helt sikkert veldig individuellt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjenne etter livmorhalsåpningen, se link her. Da vil du også kunne kjenne på fingeren om du har noe sekret, og hvordan sekretet kjennes (seigt, flytende osv). Evt kan du også tempe - måle temperatur til samme tid hver morgen og logge de. Da får du en graf der du kan se at temperaturen stiger dersom du har hatt el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt så kan eggløsning strimler slå ut selv om egget ikke slippes. Man kan også ha eggløsning slim andre sikre tegn. Monitoren blir kjent med når du får eggløsning hvor lange sykluser du har osv, men den slår ut på eggløsning like mye 1 pp som 3 pp. Det er ikke noe grunn til at den slår ut noe mer i 2,3,4 pp enn 1 da den måler de samme hormonene hver gang. Da er det fordi det ikke har vært noe eggløsning der. Du må ha begge hormoner som monitoren måler for å få en eggløsning. Vanlige tester slår bare ut på LH. Men hvis du nå kun er på dag 15 så ville jeg absolutt ikke gitt opp håpet. Plutselig kommer det :-)



Anonymous poster hash: f6d82...0f3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja er på dag 15 idag og fortsatt lav. Ser såvidt den andre streken på testpinnen :(

Men jeg gir ikke opp enda. Er jo tross alt bare første pp med monitoren så jeg skal ikke ta sorgene på forskudd :) EL på torsdag ifølge womanlog så kanskje den slår ut da :) kanskje jeg skal kjøpe meg en temperatur måler også, men da skal den stige når jeg har eggløsning eller rett etter jeg har hatt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forsatt håp! :-) Som du sier også er det første pp med monitoren. Det er dessverre ikke alle mnd man har eggløsning og er normalt at det hoppes over ett par ganger i året, så om den ikke slår ut så ikke fortvil! Pleier du å ha noe tegn til eggløsning? Tempen stiger etter eggløsning så er en kjempe fin måte å følge med på.



Anonymous poster hash: f6d82...0f3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte får man et dip rett før eller på el, og så stiger temperaturen. :-) hvis du følger tempechartlinken i signaturen min, så kan du finne eksempler på grafer der. :-)

Også det lurt å bruke termometer med 2 desimaler! Jeg dreit meg litt ut der i starten og brukte bare med ett - da ble grafen veldig flat :-P

Krysser fingrene for torsdag sa :-D

Endret av Sprinkles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jaa skal kjøpe meg termometer , det er jo en grei ting å ha uansett om man skulle få feber o.l :) Ja jeg er bare så forferdelig utålmodig, derfor det er så kjett når den ikke slår ut.

Nei er egentlig ingen symptomer som jeg har lagt merke til. Har aldri testet etter EL før så vet jo ikke når jeg har hatt det, men jeg kan bli veldig følelsesmonster fra ca 1-2 uker til TR kommer igjen, også kommer jo alle disse "flotte" pms symptomene :( æsj som jeg hater de :fnise:

Etterhvert som monitoren slår ut så skal jeg prøve å legge merke til om jeg kjenner noe forskjell som jeg kan kjenne etter i senere anledninger.

Mange som har prøvd sånne sticks fra billigetester? Har den slått ut på riktig tidspunkt og fungerer den? Koster jo bare 7kr for 7stk så tenkte kjøpe noen sånne. Men etter det dere sier så kan de slå ut selv om man ikke har eggløsning? :vetikke:

Endret av Tyttebæra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt både billigtester og monitoren for å sammenligne. Jeg stoler ikke på de da de er vanskelig å tyde, og fått positive når jeg ikke har hatt eggløsning(monitoren har slått ut samme syklus men senere). Det er egentlig ikke vits å ha begge deler da monitoren gjør jobben, men jeg gjorde det for å se om streken økte så jeg visste om den var rundt hjørnet. Utålmodig jeg også :) Prøv å ha hodet litt andre steder, ellers blir man gal :)



Anonymous poster hash: f6d82...0f3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du har sex annenhver dag frem til IKM, og du bruker monitoren ville jeg ikke kastet bort penger eller tid.



Anonymous poster hash: f6d82...0f3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) vi har ikke sex annenhverdag hele tiden. Vi vil ikke at sex skal bli noe man må gjøre. Så derfor kan vi ha sex flere dager etter hverandre også plutselig går det 3-4 dager mellom hver. Kanskje mere også en sjelden gang, spørs helt på humøret. Vi prøver å ha sex annenhver/hver dag rundt EL (når jeg tror jeg har det). Så håper det er nok :) jeg skal gi monitoren en god sjanse og vente en syklus eller to til :) ja man kan virkelig bli gal av dette her :fnise: , det går så fint fra dag 1 og frem til rundt EL med tanker og sånn, men med engang jeg begynner å nærme meg IKM kommer tankene i full spinn oppi der :P haha uff!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...