Gå til innhold

Vi som bruker CBFM - tråd ;)


livelovelaugh

Anbefalte innlegg

Hihi litt begrensning er bra :fnise:

Spiste mye italiensk mat før jeg ble gravid - jeg elsker fetaost, mozzarella + spekeskinke, salami, chorizo , mååå jo nyte så lenge jeg er prøver :fnise: ..........Gleder meg til å spise igjen når barnet har kommet ut! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha ja det skjønner jeg godt :fnise: , elsker spekemat selv, men hva gjør vi ikke for de små :rodmer:

Endret av Tyttebæra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ja det skjønner jeg godt :fnise: , elsker spekemat selv, men hva gjør vi ikke for de små :rødme:

:fnise:

9 måneder av hele livet x antall barn er ingenting - gjør vi alt for de søte små! :babyjente::babysmokk:

Skal på Ultralyd i dag - 12 uker. Jeg er veldig spent - håper barnet lever og har det bra, og selvsagt frisk!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant :lillesky:

Åå det hørtes spennende ut, når skal du dit? :laugh:

Alt er nok i den skjønneste orden skal du se, så lenge du ikke har merket noe som kan kalles unormalt så tror jeg ikke du trenger å bekymre deg. Du må oppdatere meg når du ferdig på ultralyd :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi! Skal dit kl 18.00 med min fineste kjære! :) Ja, håper alt er bra! Hadde vært en stor lettelse på tanke av min alder :P 34 år :P

Ja, skal rapportere i kveld :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt er nok helt fint, men skjønner veldig godt at du vil ha en bekreftelse på det :jepp:

Kjenner jeg gruer meg selv til jeg eventuelt blir gravid igjen, jeg kommer sikkert til å være hysterisk for å miste ettersom dette skjedde en gang før :( Må såklart prøve å tenke positivt, men det er jammen meg ikke lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er godt med bekreftelse. Leser at når man tar ultralyd etter uke 14, så blir nesebein normalt igjen hos down syndrom f.eks .Det er greit å få sjekke om alt er ok i uke 12 :)

Jeg forstår kvinner som gruer seg når de har mistet før - ofte er det p.g.a feil med embryo/foster, så det er bedre å få et friskt og levedyktighet :) Men jo lengre man er kommet til , jo tyngre det blir men man kan faktisk bli gravid igjen :)

Ja, du må tenke positiv, samme som meg :) Vi lever nå i nåtid som vi får god hjelp hvis det skulle være vanskelig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi det visste jeg ikke, da lærte jeg noe nytt i dag også :laugh:

Hva gjør du hvis de ser at det er en baby med downs syndrom? Jeg aner ikke hva jeg selv ville gjort, det er liksom en situasjon man ikke kan tenke seg før man er oppi den tror jeg.

Ja, vil såklart ha et helt friskt og fint barn :lillesky: , men er såklart ikke moro akkurat der og da. Har også hørt at ca 95% spontanaborterer den første ungen sin, men mange vet ikke at de har hatt en SA og tror det bare er vanlig mensen? :vetikke:

Endret av Tyttebæra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Hm, kanskje pergoen funket allikevel? Begynner og merke murringer nederst i magen.. IKM er på lørdag, på selveste bursdagen min:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter !

Det gikk bra igår men jeg må komme tilbake fordi babyen lå langt nede da jeg tømte urin før undersøkelsen , jordmor sier det er lettere når man har full urinblæra ;p jeg skal tilbake kl 14 idag :-)

Vi så babyen som beveget på seg med armer og bein , en gang hoppet babyen ganske høyt , haha ! Ble fascinert av å se på så gleder meg å se mer idag ! Vet ikke hvit lenge jeg skal holde meg før undersøkelsen , kanskje to timer ? Glemte å spørre :-(

Babyen har normale armer og bein og fin hjerne , så idag skal vi gjennomgå mer detaljer og gjennomgå måling, nakkefold osv :-) termin ble tidligere enn jeg trodde så håper hun sider det samme idag :) men OUL teller vel mest med termin kanskje :)

Ser frem til kl 14;)

Igår var det et par før oss . Stakkars jenta som gråt mye så det må vel ha gått galt med de :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hihi ikke 100% ferdig men skal på ul og sjekke mer nøye Idag så etterpå ser jeg om jeg kan nyte resten av svangerskapet eller ikke ;) skal holde urinblære før undersøkelsen ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra livelovelaugh , da har du nok ingenting å bekymre deg for :hug:

Jeg har noen spørsmål til jeg, kanskje jeg bare er dum ellernoe men bedre å spørre en gang for mye enn for lite ;)

- Hva er lutealfase? Er det noe man kan gjøre om man har kort lutealfase?

- Jeg pleier å få mensen på natten, skal jeg da trykke på m på monitoren den morgenen jeg våkner hvis mensen har kommet i løpet av natta? Er denne morgenen da dag 1?

- Er det nødvendig at man fortsetter å teste hvis man har fått max? Hva skjer hvis du bare la være i å teste da og venter på tante rød igjen?

- Hvor får man kjøpt billige testpinner til monitoren?

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Lutealfase er tiden mellom El og mensen, du får ikke gjort noe med denne på egenhånd. Vet at feks Pergotime kan forlenge denne noe. Får du mensen på natten trykker du på m knappen på morgenen. Hvis d slutter og teste før monitoren sier ifra blir den ikke skikkelig kjent med syklusene dine, og målingene blir ikke nyaktige. Har gjort dette selv, uten suksess. Jeg kjøper mine testpinner på apoteket, det er ikke spesielt billig, men enkelst for meg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...