Gå til innhold

Vi som bruker CBFM - tråd ;)


livelovelaugh

Anbefalte innlegg

Tusen takk - det trenger jeg! :o)

:nissekonekyss: - > Den dumme tante på besøk kom i går - så håper på :babyjente: lykke i desember ;o)

Klatremusa : Så din EL kom tidligere enn antatt eller? Siden du fikk positiv da du brukte monitoren? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja den må jo ha kommet tidligere siden testene slo ut gravid på dag 27. Regner med den var den dagen jeg glemte av monitoren. Det var på dag 18 trooor jeg. Den dagen g- testen slo ut på gravid kom det maks på clearblue monitoren. Så det er tydelig at graviditet slår ut på eggløsningspinner/monitor :)

Å ja, det var kjipt. Håper på lykke da ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi! :) Så gøy!

Håper spiren sitter så godt til du hilser på den nydelige! :) Lykke til med de ukene fremover!

Håper de magiske babystøvene blir sendt til oss :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, nå skjønner jeg meg ikke på denne monitoren. Er på tredje runde med den. De to første har den oppført seg eksemplarisk - 26 dagers syklus, tre-fire dager med høy og to dager med max sånn midt i perioden.

Men denne gangen - neida. Viste høy fra dag 11, og fortsatte med det hver dag fram til nå (25). Sluttet ikke å spørre etter 10 pinner, og vil tydeligvis ha 20. I dag brukte jeg den tjuende og siste pinnen. Den har dog vist max i dag og i går (!?!!), men jeg skal jo ha TR sånn cirka i morgen. Så nå tror jeg den er helt på styr. Håper på bedre lykke neste måned. Har et bitte lite håp om at dette skal bety at jeg er gravid isteden, men det er vel tvilsomt.

Argh, denne ventetiden altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan faktisk ikke ha EL 1-2 ganger i året - så eller så har du faktisk EL uten at monitoren viste frem ...Vet ikke så mye om det :(

Hvis monitoren ikke finner maks så forsetter den å spørre ut 20 testpinner :( .........Ja, hvis den viste maks i går og i dag så er det flere grunner som står i bruksavvisningen. Kan være at man glemte å ta test eller at det ble et embryo men faller ut igjen eller flere grunner som jeg ikke husker. Ja, det er helt håpløst, skulle ønske at monitoren kunne fortelle hvorfor !! :) hehe!

Hater ventetiden mellom EL og IKM - grusomt! :o(

Jeg er på dag 6 i dag - blir vel spurt mellom dag 7 - 9.......Håper i morgen siden jeg har en kort syklus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på dag 6 i dag - blir vel spurt mellom dag 7 - 9.......Håper i morgen siden jeg har en kort syklus :)

Hater dette med at jeg må vente på at den skal spørre. Vil bestemme selv når jeg skal teste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe ja! :) Jeg er mer tålmodighet med slik men verre med mellom el og ikm :)

Jeg synes det er deilig å slippe å ta test egentlig så tidlig - kjedelig å huske på :P Men en vane heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monitoren spør på enten dag 6 eller 9. Avhengig av når du fikk eggløsning sist. Så om den ikke spurte på dag 6 så spør den ikke før dag 9 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monitoren spør på enten dag 6 eller 9. Avhengig av når du fikk eggløsning sist. Så om den ikke spurte på dag 6 så spør den ikke før dag 9 :)

Nei... En av dagene mellom 6-9. Avhenger din syklus. Den spurte meg på dag 7 sist gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, nå skjønner jeg meg ikke på denne monitoren. Er på tredje runde med den. De to første har den oppført seg eksemplarisk - 26 dagers syklus, tre-fire dager med høy og to dager med max sånn midt i perioden.

Men denne gangen - neida. Viste høy fra dag 11, og fortsatte med det hver dag fram til nå (25). Sluttet ikke å spørre etter 10 pinner, og vil tydeligvis ha 20. I dag brukte jeg den tjuende og siste pinnen. Den har dog vist max i dag og i går (!?!!), men jeg skal jo ha TR sånn cirka i morgen. Så nå tror jeg den er helt på styr. Håper på bedre lykke neste måned. Har et bitte lite håp om at dette skal bety at jeg er gravid isteden, men det er vel tvilsomt.

Argh, denne ventetiden altså...

Åjada, da ble det som jeg håpet og ikke turte å tro på. Jaggu er jeg gravid, og det gjorde tydeligvis monitoren helt på styr. Hadde definitivt ikke trodd det skulle gå denne perioden uansett - på grunn av jobbreising fikk vi bare lagt inn lodd litt for tidlig (trodde jeg) - kvelden før første høy. Men det holdt gitt. Håper alt går fint - lykke til til dere andre med monitor!! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, du har førjulsgave ! :) Gratulerer så mye ! :) Lykke til videre med svangerskapet ditt - håper alt går så bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusser litt...

Pleie å få positiv EL test om kvelden. På CBFM pleier å skyte fra LAV til MAKS dagen etterpå, aldri high..

Er det fordi jeg har kort LH stigning......

Begynner å lure om man har enten kort eller lang - er det like trygg? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, du har førjulsgave ! :) Gratulerer så mye ! :) Lykke til videre med svangerskapet ditt - håper alt går så bra :)

Tusen takk for det, lykke til til deg med neste runde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må bare spørre her, jeg... Hvordan fungerer egentlig denne monitoren? Vi prøver selv, og jeg har tenkt på å gå i anskaffelse av en sånn... Men jeg vet ikke hvordan syklusen min er... 2 år på p-pille uten mens, rett over i graviditet som endte i spontanabort, og enda ikke fått mens, men 1 positiv graviditetstest og 2 negative. Haha... Dvs ingen mens på meg enda, og bare en HEL mye kluss! :sur:

Er denne monitoren grei å bruke? Er den dyr? Hvor kjøpes den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne monitoren grei å bruke? Er den dyr? Hvor kjøpes den?

Ja. Cirka 1500. Apotek eller nett.

Anonymous poster hash: 5355d...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre her, jeg... Hvordan fungerer egentlig denne monitoren? Vi prøver selv, og jeg har tenkt på å gå i anskaffelse av en sånn... Men jeg vet ikke hvordan syklusen min er... 2 år på p-pille uten mens, rett over i graviditet som endte i spontanabort, og enda ikke fått mens, men 1 positiv graviditetstest og 2 negative. Haha... Dvs ingen mens på meg enda, og bare en HEL mye kluss! :sur:

Er denne monitoren grei å bruke? Er den dyr? Hvor kjøpes den?

Jeg kjøpte min for ca 1000 kr :) ....Du kan også få kjøpe billig via her eller på finn.no :) men testpinner kan du kjøpe på apoteket - eller på nettet f.eks fertile.no, eller billigtester.no... ellers ebay men husk under 200 kr ! :)

Hvis du ikke har mens kan du vente med monitoren - den gjelder for kvinner med nesten normale sykluser med mens mellom 21 - 42 dager..... :) Ellers les mer om dette her på linken.

http://www.clearblue.com/no/clearblue-fertilitetsmonitor.php

For meg fungerer den kjempebra! Du får oversikt når du får maks (eggløsning) , monitoren passer på deg. Spørre deg når du skal ta tester (tisser på den, legg den i maskinen og den leser for deg)........jeg hadde kun lav på runde 1 + 2, men maks på runde 3 og 4... deilig å vite når jeg har maks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

PP 5

Dag 1 - 5 =
Dag 6 - LAV
Dag 7 - LAV - CBFM START
Dag 8 - Lav
Dag 9 - Lav
Dag 10 - lav ;)
Dag 11 - maks :laugh:
Dag 12 - maks :laugh:
Dag 13 - høy - 1 dpo :)
Dag 14 - lav - 2 dpo :fnise:
Dag 15 - lav - 3 dpo :fnise:
Dag 16 - lav - 4 dpo :fnise:
Dag 17 - lav - 5 dpo :fnise:
Dag 18 - lav - 6 dpo :fnise:
Dag 19 - lav - 7 dpo :fnise:
Dag 20 - lav - 8 dpo :fnise:
Dag 21 - lav - 9 dpo :fnise:
Dag 22 -
Dag 23 -
Dag 24 - IKM

Endret av livelovelaugh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stusser litt over en ting..

Jeg fikk maks på monitoren på dag 11 + smileys. Fikk maks også i dag men ikke smileys.

Vil det kanskje si at egget er sluppet? Pleier å få positiv EL om kvelden før monitoren slår maks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...