Gå til innhold

Vi som bruker CBFM - tråd ;)


livelovelaugh

Anbefalte innlegg

Regner med bokstavene står for lav høy og maks;) 10 bokstaver - ti dager.heldig som har kort syklus:)

Hihi, helt riktig. Og jeg som trodde dere var så inne i dette, damer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hihi, helt riktig. Og jeg som trodde dere var så inne i dette, damer :P

Hihi klatremusa som er helt inne ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner den følelsen:/ men da har du en ny måned med spenning i vente :) *tenkepositivt*

*tenkerpositiv* ;)

Jeg har bestemt meg for å bestille time - for å være 100 % sikker :) Er spent på hva slags tester de tar :OP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

*tenkerpositiv* ;)

Jeg har bestemt meg for å bestille time - for å være 100 % sikker :) Er spent på hva slags tester de tar :OP

Skal du bestille nye time for utredning allerede? Skulle ikke du vente i et halvt år eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal du bestille nye time for utredning allerede? Skulle ikke du vente i et halvt år eller noe?

Tenker å ta prøver for å slappe av .... Har korte sykluser + plaget med sterke PMS tilegg.

Nærmer meg 35 år......Har snart prøvd 5 pp....Vet ikke om jeg burde vente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Tenker å ta prøver for å slappe av .... Har korte sykluser + plaget med sterke PMS tilegg.

Nærmer meg 35 år......Har snart prøvd 5 pp....Vet ikke om jeg burde vente?

Jeg ville ventet.. Jeg VET veldig godt hvor kjipt det er og gå mnd etter mnd uten at det skjer noe. Prøv og slapp av en mnd til. Etter jeg droppet monitoren, har jeg slappet mye bedre av, fått igjen sexlysten, vi har hatt sex, men pliktsex fra min side. Hvis legen ba deg vente i 6 mnder sist, ville jeg ventet 6 mnder for og bli tatt seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ventet.. Jeg VET veldig godt hvor kjipt det er og gå mnd etter mnd uten at det skjer noe. Prøv og slapp av en mnd til. Etter jeg droppet monitoren, har jeg slappet mye bedre av, fått igjen sexlysten, vi har hatt sex, men pliktsex fra min side. Hvis legen ba deg vente i 6 mnder sist, ville jeg ventet 6 mnder for og bli tatt seriøst.

Ok da skal jeg høre på deg ;) var vanskelig nå når alt er så nytt for meg angående prøving ;) da prøver jeg å slappe av og ser positiv mot julen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville ikke ventet :P hvorfor vente om det kan være en årsak til at du ikke blir gravid. dessuten klarer du mye bedre å slappe av dersom du finner ut at noe faktisk ikke er gale. jeg gjorde hvertfall det og angrer ikke:) prøveperioden ble mye bedre for min del hvertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

jeg ville ikke ventet :P hvorfor vente om det kan være en årsak til at du ikke blir gravid. dessuten klarer du mye bedre å slappe av dersom du finner ut at noe faktisk ikke er gale. jeg gjorde hvertfall det og angrer ikke:) prøveperioden ble mye bedre for min del hvertfall:)

Fordi det tar tid og bli gravid! Og når du først har vært hos legen en gang, og kommer igjen 8 uker senere med samme problem, vil du ikke bli tatt seriøst. Det trenger du ihvertfall ikke i denne sårbare tiden. Og dessuten har du ikke krav på og bli henvist før det er gått et år, etter fylte 35 er det 6 mnder. Det skaper mye mer stress for henne om hun skal fly inn og ut hos legen og ikke få det hun vil.

Det er 8 uker igjen til jul, når julestria henger over deg, kan det hende det går, når du ikke tenker så mye;-)

Da har du vært utrolig heldig om du har blitt henvist til GU før det er gått et år, klatremusa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du har et poeng der:) men jeg dro på privat gu uten å gå gjennom fastlege og følte at dette var det riktige for meg. å betale en tusenlapp for å få svar på at alt var fint hos meg var hvertfall verdt det :) men dette må du føle på selv livelovelaugh :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dere to er så søte som diskuterer med sine egne meninger.

Jeg har sett gjennom min liste over sykluser og eggløsning - er ganske regelmessig, men så har jeg til og med googlet en del at det tar tid å bli gravid. Jeg har derfor bestemt meg å vente litt selv om det frister å ta undersøkelser - men tenker det er lurt å vente til 2014.

Jeg har korte sykluser - så blir "mindre" ventetid, og har merket at det går fortere nå. Før føles det kjempelangtid å vente på monitoren som skal spørre meg men nå gikk det raskere fordi jeg føler meg tryggere da monitoren viste maks siste gang, og da vet jeg at jeg er ok. Ja, eneste jeg er bare redd for at jeg og min mann ikke passer sammen (egg og sædceller)

........men hjelper ikke nå når vi ikke har prøvd lenge - vet om min venninne som har prøvd og prøvd med hennes ex-mann i mange år, så en dag ble det slutt mellom dem. Hun fant ny så ble hun gravid med 2 unger på den korte tiden..... Får håpe på alle her inne er heldige så snart! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oioioi! I dag er det riktignok første PP med cbfm, syklusdag 25, men nå fikk jeg høy på monitoren! Hurra! :-D Jeg sov fra testen i går, så jeg vet ikke om jeg er på vel til å få, akkurat har hatt eller har el nå, men jeg er bare sååå glad for at kroppen funker! :-D Man kan vel ikke få falsk høy/max?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi! I dag er det riktignok første PP med cbfm, syklusdag 25, men nå fikk jeg høy på monitoren! Hurra! :-D Jeg sov fra testen i går, så jeg vet ikke om jeg er på vel til å få, akkurat har hatt eller har el nå, men jeg er bare sååå glad for at kroppen funker! :-D Man kan vel ikke få falsk høy/max?

Jeg fikk "falsk" maks noen dager før forventet mens , det kan være mange i følge bruksanvisning .... Snakket med en dame i tlf, kan være at det ble til et embryo men ikke levedyktighet og ble sendt ut med mens ut da det er vanlig opptil 80% .. Bare 20% blir gravide pr pp:)

Men viktigst er at kroppen fungerer ;) ser jo lovende ut på deg!!;) håperskjer noe hos deg;) høy ved syklus dag 25, vil si du har ca 40+- dager syklus eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg i gang med frøken monitor :fnise:

Dag 1 - 6 = LAV :)

Dag 7 = LAV (CBFM - START) :nigo:
Dag 8 = LAV :laugh:
Dag 9 = LAV :S ......Håper ting skjer i morgen! :)
Dag 10 = LAV
Dag 11 = lAV ........ (positiv el om ettermiddagen)
Dag 12 = MAKS ! :danse:
Dag 13 = MAKS ! :fnise:
Dag 14 = HØY - 1 DPO :laugh:
Dag 15 = lav 2 dpo :laugh:
Dag 16 = lav 3 dpo :laugh:
Dag 17 = lav 4 dpo :laugh:
Dag 18 = lav 5 dpo :laugh:
Dag 19 = lav 6 dpo :laugh:
Dag 20 = lav 7 dpo :laugh:
Dag 21 = lav dpo 8 :laugh:
Dag 22 = lav dpo 9 :laugh:
Dag 23 = lav dpo 10 :laugh:
Dag 24 =

Dag 25 =

IKM er mellom 23-24......

Endret av livelovelaugh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oioioi! I dag er det riktignok første PP med cbfm, syklusdag 25, men nå fikk jeg høy på monitoren! Hurra! :-D Jeg sov fra testen i går, så jeg vet ikke om jeg er på vel til å få, akkurat har hatt eller har el nå, men jeg er bare sååå glad for at kroppen funker! :-D Man kan vel ikke få falsk høy/max?

Hvordan går det med deg=? :) Fått maks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den var jammen lav igjen dagen etter. Er usikker på om det var en faktisk maks eller ei, siden jeg sov dra testen dagen før...

Men El omtrent nå stemmer jo med det jeg og ovuviewen forventer, nemlig IKM rundt 9 november. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir spennende å se da sprinkles :) jeg fikk høy på dag 11 denne gangen,en uke tidligere enn sist :D er på dag 12 nå,fortsatt høy. satser på maks i løpet av de tre neste dagene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprinkles : Ja, kan være fordi du sov fra testen - men det er bare å legge inn aksjer :)

Klatremusa : Så kjempebra! Ja, vi satser på at det skjer noe snart, håper på samme hos meg! :) Legger inn aksjer i mens man venter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...