Gå til innhold

LovelyMonroe's spire i magen ♡♡♡


LovelyMonroe

Anbefalte innlegg

Så godt å lese at det går så bra med deg/dere og at lillegull fortsatt holder seg inne i magen. Flink jente :) Og så bra dere fikk pusset opp badet før hun kommer, kjenner noen som pussa opp bad samtidig som de hadde liten baby og det var et lite helvete.

Jeg har vært heldig og sluppet unna stekkmerkene foreløpig, men har hele tiden forberedt meg på at de kommer. Har lest om de som ikke får før etter fødsel også, så jeg tar ikke gledens på forskudd. Men bra du har en sånn flott samboer som ikke bryr seg og som hjelper deg med å synes de er greie. Sånne mannfolk liker vi :jepp:

Jeg tipper at hun kommer 16. mars. Hun er jo så flink til å holde seg der inne, men tror ikke du går helt til termin likevel :)

Hihi, ja, det var veldig ok. Vi leier bare leil. her vi bor, også hadde det kommet sprekk i en flis i dusjen men de som eier huset(som bor over), ville bare ta hele badet når de først skulle pusse opp, så ALT ble nytt der. Var noen polakker her(men fra et norsk firma) og jobbet, men de var ikke flinke! Flere dager kom de ikke, så skulle de liksom komme 08 hver dag, men noen ganger kom de kl 15 og jobbet til sent på kvelden, etter 20.00 liksom!! inni leil vår... var jo lite kjekt. Viste liksom aldri når de kom og vi måtte jo være tilgjengelig, og ja, blæh. Også måtte vi kjøpe sånn hyttedo/campindo å ha i et hjørnet i stua, hahaha, godt vi har et åpent forhold for å si det sånn :fnise: .. var VELDIG deilig å få tilbake dusj og do etter TRE uker(de sa det skulle ta under to uker...) og etter de var ferdig har de sikkert vært her fem ganger for å fikse på småting, uuuuuff. MEN det er deilig med helt nytt bad og godt å ikke ha besøk av de mer ;) De tok også å ordnet en vegg på soverommet så vi bodde jo inne på stua som sagt.. uff.

Jaja!!! fortid fortid!! :-P

Heldig du er som ikke har fått enda! Ja, jeg tror det er lurt å være forberedt, tror ikke jeg var så forberedt på det, var vel egentlig ganske sikker på at jeg ikke skulle få. Men nå etter flere uker har jeg liksom vendt meg til det, og med en veldig støttende samboer som forteller meg at "om det må noen strekkmerker til for at vi skal få en liten jente, så gjør vel ikke det noe!" og at "han ikke elsker meg noe mindre fordi jeg har noen arr på magen", og her om dagen sa han at "ja det er akkurat som om jeg skal si til deg at; elsker du meg mindre/liker du meg mindre fordi jeg har eksem på øyelokket?? Det ER jo en bagatell de merkene dine"... Kanskje en rar sammenligning, men han har eksem, og blir til tider ganske rosa/rød på øyelokkene(og hals, rygg osv), og jeg har aaaaaaaaaaldri(!!!) egentlig tenkt over det, aldri aldri, men han har vist fått kommentar om han har sminka seg osv... ble litt overasket! Men ja, poenget er, han er god å ha :P ...

Krysser likevel fingrene for at du ikke får noen strekkmerker, for det ER best uten ;) .. hihi! 16 mars ja... håper det! Så lenge det er før termin så er jeg happy, nå siden jeg uansett er kommet til uke 37, liksom ;)

14. Mars ;)

Jeg syns at badebaljestol er bortkastet for man må holde ungen uansett fordi hodet må støttes :) Vi klarer heller ikke å bruke den fordi gutten flyter i vannet. Det er vår erfaring iallefall :)

Klart du gleder deg, det største som noen gang skal skje i livet ditt :strix:

Gjerne 14.mars :D

Ah! Takk for at du sa i fra, da tror jeg faktisk vi venter med en badestol, og heller ser det ann! den koster liksom kun 89,- på biltema om vi skulle trenge den så er jo null krise...!

----

HVA kan jeg gjøre på nå de siste tre ukene da??? Jeg har rydda og sortert her og der, ordna alt til babyen egentlig og tja.. eneste er vel at jeg bør bake og lage div mat å fryse ned....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest roseduft

Der var du med ditt herlige vesen og sprudlende oppdatering :kose:

Godt å høre at prinsessa har valgt å bli i magen, og at alt er velstand med mor og barn :hjerte:

Så bra at oppussing av bad er ferdig da, så slipper dere stå midt oppi det med en liten baby i tillegg :jepp:

Leser du har mye kynnere og nedpress, så det er vel positivt med modningstegn :lur:

Det gjelder å nyte graviditeten sies det ja :ler: er litt lettere sagt enn gjort noen ganger, men det er en ubeskrivelig fantastisk følelse å kjenne livet av henne inni magen uansett :gravid: og vite at hun har det bra der hun er.

Kommer nokk til å savne å kose med magen og heller like at magen viser, fremfor å skjule den :ler:

Liker så godt optimismen din og at du ser positivt på strekkmerkene og det hele!

Du virker som ei livlig og superglad jente med en herlig livsgnist og energi som sprer glede :jepp:

Er i hvert fall det du klarer å formidle til meg og gir inntrykk av at du er :klem:

Hvordan er formen din ellers da? Sover du godt på nettene? Har du energi til ting? Hvordan er hormonene og cravings?

Håper du har en fin start på den nye uka :klem:

Jeg tipper forresten 12.mars hos deg :strix:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var du med ditt herlige vesen og sprudlende oppdatering :kose:

-------

Jeg tipper forresten 12.mars hos deg :strix:

Ååå, så koselig innlegg fra deg!! Nå smilte jeg med hele ansiktet .. :nigo: Det var et koselig innlegg å våkne til! Hihi! :hjerte:

Ja, kynnere og nedpress ( og alt det andre ), er vel bare modningstegn, og det er jo veldig bra! Leste at du også hadde nedpress og dette så da betyr det at vi begge er på riktig vei, hihi, det er skikkelig spennende at vi har termin så nærmt, liksom det kaaaan hende vi føder samme dag :lur: ..

Den følelsen av å kjenne lillebebis inni magen er fantastisk ja! Nå er bevegelsene så utrolig... sterke? De er jo mer rullende og sånn nå, er vel ikke spark lenger. Og jeg kjenner ofte en fot eller hel som stikker ut, hun driver å turner inni der at the moment! :reise: Hele magen beveger seg, hihihihii. Men noen ganger gjør det skikkelig au au da, det merker sikkert du også? Skikkelig sånn stikking der nede, er rett og slett bare vondt! .. men men, pleier å gi seg ganske så fort! Også om natta når jeg må på do er det ganske vondt, ikke sånn UVI-vondt, men kjennes ut som det er et veeeeldig press nedover så ja det bare er vondt egentlig, det gir seg jo etter jeg har lagt meg igjen :) Du kjenner kanskje til alt dette, hihi.

Hihi ja, spent på magen, nå liker man jo å vise den frem, ha på klær som fremhever den, men hehe, får sjååå etterpå da! Selv tror jeg at selve magen kanskje ikke er så fin mtp strekkmerker osv, hvertfalli starten, men at jeg blir slank igjen tenker jeg ikke så mye på. Jeg er såååå glad i trening og det er helt FORFERDELIG å ikke kunne være ute, ikke kunne gå turer en gang osv, så jeg er skikkelig ready! :heiajente:

Altså, jeg har liksom alltid trent fordi jeg LIKER det, så jeg bare gleder meg, og regner vel egentlig med at eventuelle kg osv går vekk etterhvert med trening, sunn mat og amming. Jeg var ganske redd for vektoppgang osv helt i starten av graviditeten, og må innrømme at jeg har tenkt mye på kropp og vekt underveis, synes det å være gravid har vært vanskelig mtp at kroppen har jo forandra seg. Jeg føler ikke jeg har gått opp i vekt noen andre steder enn magen, men føler jo resten av kroppen ser litt annerledes ut når man er gravid, og det å ikke kunne gå turer en gang gjør at jeg føler meg kjip.. også har jeg en del vann i kroppen enkelte dager og da føler jeg meg... så mye større. Så plutselig er det vekke.. Jaja. Konklusjonen min er at jeg synes det har gått bra, jeg så for meg at jeg kom til og bli seende som en hvalross mot slutten selvom jeg spiste sunt osv(hehe, ikke spør meg hvordan...), men det har gått veldig fint og nå er jeg snart i mål. Men jeg er ærlig når jeg sier at det har vært vanskelig å vært gravid når det kommer til mitt syn på min egen kropp. Når jeg ser andre gravide derimot, så syns jeg det meste er fint, fantastiske gravide kropper ... :) Hmm... jaja! Har forresten gått opp 13,5 kg til nå, og i følge meg selv, og jordmor så er det en helt normal og fin oppgang, og merker jo ikke noe på kroppen til de kiloene så det er jo ok :)

Veldig glad for at du synes jeg er positiv og sprer glede! Du ser jeg har jo mine tanker og negative tanker også, men jeg prøver å se positivt ved slutten av det hele, ting kan være verre, sånn er det nesten med alle ting i hverdagen og jeg tror man må fokusere mer på de små hverdagsgledene som gjør oss glad. F.eks om jeg får LOV(hahah,bekkenløsning er noe drit) av samboer å støvsuge, eller evnt sniker meg til det når han er vekke, så gjør det meg glad... jeg elsker å se at det blir rent når jeg støvsuger, haha, jeg er rar, men OK det er en hverdagsglede nå når jeg bare er inne hele tiden ;) hihihihi...

Formen er vel sånn midt på treet, den er fin, men jeg har jo bekkenløsning og den er veldig veldig vond, men som sagt kunne det vært verre. Har fått tilbake den rare luktesansen min som jeg hadde frem til rundt uke 20, VELDIG ekstrem luktesans og den har kommet tilbake nå mot slutten, men ikke like gale som den var før, det er vel pga hormoner kanskje?? Så om jeg sovner midt på dagen så sliter jeg med humøret resten av dagen fordi jeg ikke klarer lukten i huset/av meg selv/av ettelereanet, aner ikke hvorfor, for jeg kan være nydusja men likevel kommer det. Godt det ikke er mange ukene igjen da ;) Hmm.. cravings... ja jeg har vel ingen spesielle cravings, isåfall er det mest på frukt som jeg da typisk ikke har i hus.. men tok meg selv i å småspise en del nå den siste tiden så har innført et lite måltidsregime til meg selv, at jeg kun spiser 3 måltider om dagen(men store nok, passer på å få i meg nok kcal og riktig mat), men da går jeg ikke rundt å gomler alt mulig. Gomlet sikkert sunne ting(eple osv osv), men det gjorde meg bare mer sulten så synes dette funker bedre, selvom det tar litt tilvenning til :-)

Sovinga er så som så! Leste du plutselig hadde begynt å sove bedre :hjerte: Det må være deilig :hjerte: ... når jeg først sover så sover jeg godt, våkner aldri kun av babybevegelser i magen og sånn f.eks, men er MYE på toalettet. Regnet ut at jeg var 6(!!!) ganger på do frem til klokken 03.00 i natt og flere etter det også. Også er det jo et helvete og snu seg i senga, haha :tronderbart: ... ooooog vi holder på å avvenne kattene å være på soverommet, og det er ikke bare bare når de alltid har fått lov og de eeelsker å ligge oppå oss om natta og er virkelig menneskekjære puser, første natta hylte de hele natta utenfor og skrapte på døren. Men nå er de rolig hele natta, MEN skrapinga og mjauinga utenfor døren starter 07-08 hver morgen, kunne stilt klokken etter de.... de har jo hverandre, hele huset, mange soveplasser, lekestativ, vann og mat, så de lider ikke, menmen, det er ikke kjekt å måtte stenge de ute.. :cry: , men det må bare bli sånn nå med bebis innpå vårt soverom.

Hva tenker du ang det å gå overtid? Liksom dine tanker rundt det hele :)

Takk for at du ønsker meg en fin uke! Takk det samme må jeg vel si :hjerte: :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer jobber slik at han ofte er vekke 2-3 døgn, men så har han ordna at han jobber mest dagvakter på en annen stasjon nå nært fødsel, men denne gangen fikk han ikke bytte så han har vært vekke nå i to dager, kommer hjem imorgen. Poenget er, da må jeg ta alle turene med hunden og trodde det kom til å gå greit(er pga bekkenet det er helt forferdelig... noen dager må jeg har krykker for å komme meg rundt..), også utenfor oss må jeg gå enten ned eller oppover, og det er det værste! Bortover er best, selvom det er veldig vondt. Tenkte jeg kunne kjøre rett nedenfor oss å slippe han løs et sted hvor vi pleier å gjøre det. greit da må jeg inn ut av bil men jeg trenger i det minste kun gå litt bortover tenkte jeg..

Ble et rent helvete... :grine: ... møtte på seriøst fem hunder, og det er ikke gøy når min hund er kjeeempegira(det er jo bra men ikke akkurat nå) og han vil jo dra i båndet for å hilse og det var sååå vondt i bekkenet... så fikk han kanskje løpe løs fem min eller mindre før det kom så mye hunder og styr at jeg bare snudde og gikk tilbake til bilen, og da møtte vi flere og atpåtil så har jeg hatt veldig vondt der nede i dag, skikkelig stikkepinne oppi tissen følelse, og føles ut som hun er på vei ut, vært skikkelig mye av det nå i dag, kan det bety at noe holder på å skje? Jeg dro hvertfall hjem igjen og har skikkelig vondt i bekken nå, sviiiiir.

Men uansett, jeg ble litt "redd" for at ting kanskje er rett rundt hjørnet, siden jeg plutselig kjenner så mye? nesten hatt sånn stikkepinnevondt i hele dag... også har jeg kynnere hele tiden, og jeg har mye til vanlig men nå er det liksom hele tiden føler jeg, og er kjempevondt når hun beveger seg, magen er skikkelig øm...

Så, jeg går å legger meg nedpå litt, ikke for å sove, men for jeg klarer ikke sitte eller gå uten å få vondt :-(

Hva tror dere???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde veldig vondt i bekkenet nesten hele svangerskapet, men de siste timene før vannet gikk var det grusomt. Neders og i symfysen, gnissing og stikking. Det var at hodet hadde festet seg. Så er godt mulig at det er action på gang :hoppe:

Hvis hun ikke kommer snart så lag masse middagsmat og frys ned, angrer på at jeg ikke lagde mer ;)

Det eneste jeg savner med å være gravid var å kjenne babyen sparke og bevege på seg :hjertesmil:

Hvis du føder veldig snart så ha masse lykke til! :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, stakkars deg! Vår hund er også klinkokosbananas når det kommer til andre hunder, og nå når han er i puberteten har han glemt månedsvis med passeringstrening og bare spretter rundt. Å ha så vondt som deg med den galskapen der må være fælt! :(

Bra kjæresten din kommer hjem i morgen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde mye vonde kynnere, nedpress, øm mage og intens stikking i flere uker før fødsel, så jeg føler med deg! Håper det betyr at hun er på vei ut snart. Hadde ikke vondt av bevegelsene fra babyen da men :\ Om det er like vondt i morgen tidlig ville jeg ringt til lege/jordmor for en ekstra sjekk hadde det vært meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde veldig vondt i bekkenet nesten hele svangerskapet, men de siste timene før vannet gikk var det grusomt. Neders og i symfysen, gnissing og stikking. Det var at hodet hadde festet seg. Så er godt mulig at det er action på gang :hoppe:

Hvis hun ikke kommer snart så lag masse middagsmat og frys ned, angrer på at jeg ikke lagde mer ;)

Det eneste jeg savner med å være gravid var å kjenne babyen sparke og bevege på seg :hjertesmil:

Hvis du føder veldig snart så ha masse lykke til! :rodmer:

Kan jo håpe! Jeg føler meg veldig klar... vil ha henne ut nå! Men samtidig så er jeg litt sånn at vist det hadde skjedd noe i natt hadde jeg følt at, nei jeg er ikke klar!.. Men tror det bare er fordi det hele er en ny opplevelse. Men håper helst på action da :lur: ... leser at noen har slike smerter som jeg har i flere uker, andre rett før fødsel, blæææ skulle vært EN fasitt :fnise:

Ja! jeg har tenkt på det i flere dager, nå mååå jeg lage litt mat her å fryse ned, hehe, kommer meg aldri så langt. Eller jeg laget noen vegetarkarbonader i dag som jeg fryste ned da, men bør lage mer mat, og kanskje litt kaker eller noe... takk for råd uansett! :)

Takk for det, jeg kan jo håpe :lillesky: .... klem til deg :hjerte:

Huff, stakkars deg! Vår hund er også klinkokosbananas når det kommer til andre hunder, og nå når han er i puberteten har han glemt månedsvis med passeringstrening og bare spretter rundt. Å ha så vondt som deg med den galskapen der må være fælt! :(

Bra kjæresten din kommer hjem i morgen!

Hihi, vi har jo samme rase ja, og vår rase skal vel ærlig talt være mer tilbakeholder og sky, kanskje ikke som valp, men min er skiiiikkelig intr i andre hunder og folk i en alder av snart 3 år, men jeg synes det er bra jeg! Synes det er kjekt å hilse på hunder på tur, men han drar en del og vil bort til de med en gang, og det er ikke så OK akkurat nå nei :P haha.. og han bryr seg IKKE om snop...kreeesen voffs ;) Hvor gammel er deres igjen??

Jaaaaa, savner han :lur: ... hihi, jeg er i uke 37 nå og får da føde på Storken, og vi har ikke kunnet hatt sex før nå pga fare for fødsel, men imorgen, hehehehehehhe :lur: ... nå gjør det jo ingenting om hun kommer... :plystre::lur:

Hadde mye vonde kynnere, nedpress, øm mage og intens stikking i flere uker før fødsel, så jeg føler med deg! Håper det betyr at hun er på vei ut snart. Hadde ikke vondt av bevegelsene fra babyen da men :\ Om det er like vondt i morgen tidlig ville jeg ringt til lege/jordmor for en ekstra sjekk hadde det vært meg.

Oh no... har ikke lyst å gå med dette lenger, var så lei i dag(eller er) at jeg tenkte at NEI, jeg krever å bli satt i gang på termindagen om hun ikke er kommet, for nå er det vondt å bare eksistere.. jaja.. heldigvis er det vel maks 4 uker igjen(da har jeg regna med en uke overtid også... :P )

Ja, jordmor ja... men samtidig så føler jeg det er så lite vits å ringe hun, synes ikke hun er flink egentlig, hun har aldri svar på ting og sier jeg må ringe der og der og spørre for hun ikke er sikker og føler hun bare sier at "alt" er normalt så tja... men har vurd. å ringe etter alt jeg kjente i dag... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke blitt noe bedre nå utover dagen mtp vondtene forresten, gruer meg til natta nå som jeg har vondt, menmen, håper morgendagen blir bedre. Tror jeg legger meg nå i hvertfall, for har bare vondt egentlig... ( denne forbanna stikkinga, og seriøst konstante kynnere, føler magen er hard HELE tiden jeg.. :( ) ...

God natt dere :hjerte: :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, vi har jo samme rase ja, og vår rase skal vel ærlig talt være mer tilbakeholder og sky, kanskje ikke som valp, men min er skiiiikkelig intr i andre hunder og folk i en alder av snart 3 år, men jeg synes det er bra jeg! Synes det er kjekt å hilse på hunder på tur, men han drar en del og vil bort til de med en gang, og det er ikke så OK akkurat nå nei :P haha.. og han bryr seg IKKE om snop...kreeesen voffs ;) Hvor gammel er deres igjen??

Jaaaaa, savner han :lur: ... hihi, jeg er i uke 37 nå og får da føde på Storken, og vi har ikke kunnet hatt sex før nå pga fare for fødsel, men imorgen, hehehehehehhe :lur: ... nå gjør det jo ingenting om hun kommer... :plystre::lur:

Åh, herlighet, fortsatt sånn, ja!! Hjelpes! Vår er 10 mnd. Vi syns det er slitsomt at han vil hilse på alle hunder i hele verden, og bare haler og drar og hopper bortover. Tredve kilo med galskap! :P Har egentlig trent på at han skal gå fot og få godteri mens vi går forbi, men neida, nå gidder han ikke det. Nå er det sånn at vi tar kontakt og han bare "hæ? sier du det magiske ordet!! Det betyr at det er en hund her, sant???!" Og vi bare "nei, det betyr ta kontakt med meg og få noe godt". Han "Neeheheiii, hvor er hunden, det er en hund et sted, sant? Herre--guuud, der er hunden!! Oj, den lagde mye sinte lyder, den vil sikkert leke!" *hoppe, sprette, dra, gloooo* Og vi har øvd passering og "bare hilse på utvalgte hunder" i flere måneder. Men hjernen hans virker ikke helt nå, da. Tenker bare på damer! ;)

Skal du frivillig føde uten smertestillende??! Herreguuud, hvis jeg skulle føda (never gonna happen) hadde jeg krevd å få absolutt alt tilgjengelig. Alt. Pøs på. Er så redd for smerte!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Ååå, så koselig innlegg fra deg!! Nå smilte jeg med hele ansiktet .. :nigo: Det var et koselig innlegg å våkne til! Hihi! :hjerte:

-----

Takk for at du ønsker meg en fin uke! Takk det samme må jeg vel si :hjerte: :hjerte:

Kjekt å kunne sette ett smil på din hverdag :kose:

Kjenner meg igjen i alt du skriver ja :ler: med kynnere, nedpress, rullende følelse og UVI følelsen!

Jeg våkner på nettene for tiden av at jeg har vondt, uansett hvordan jeg vrir og vender på meg, så går det ikke over før jeg faktisk reiser meg opp og beveger meg litt.. Tar en tissepause på do, og går tilbake til sengs og rett i koma heldigvis :ler:

Vi har nokk modning på gang begge to, og skal se vi føder på samme dag :fnise:

Du er i alle fall veldig inspirerende og god som holder slikt på motet og fokuserer på det positivet.

Er mye sant i det du skriver om at mange som har det så mye verre osv. Du har helt rett :jepp: og gav meg en liten tankevekker :kose: det gjelder å gjøre det beste utav det hele, fokusere på det gode og at man er så heldige som faktisk har det så godt, er friske og ikke minst at vi får bære frem ett barn :rodmer:

Håper du får sove bedre i natt og at du ikke har altfor mye vondt. Kanskje prinsessa kommer veldig snart hos deg? :babyjente:

Ang. det å gå over tiden, så er det ikke ønskelig :ler: men har fått beskjed om å stålsette meg på at det er det som kommer til å skje, så får hun heller evnt komme tidligere dersom det er meningen :jepp:

Hvis ikke så kommer ventetiden til å blir laaaaaaaaang :sjenert:

Gleder meg SÅÅÅ masse til hun endelig kommer, og klarer nesten ikke vente..men har ikke valg gitt :ler: hun kommer når hun er klar :kyss2:

Planer for dagen/resten av uken? :)

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var heller ikke klar for å føde når vannet gikk, jeg var på badet om natta når det gikk og ville bare legge meg og sove igjen, men måtte ringen føden. Hadde forresten modningsrier/maserier fra uke 33 til 39 når vannet gikk.

Du slipper helt sikkert overtid selv om hun kanskje ikke kommer denne uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bestemte oss for å ha sex for første gang siden jeg var innlagt med prem. rier(2 mnd siden), siden jeg nå er kommet til uke 37. Jeg hadde egentlig det ganske på følelsen at sexen gjerne ville trigge til rier, siden riene sist(premature) startet etter vi hadde hatt sex, og det var jo rier med virkning.

Og jada, kanskje 15 min etter sexen startet riene, begynte gradvis men det var hele tiden kun 3-4 min mellom hver riestart, som egentlig er ganske lite tror jeg. Tenkte at nå kommer det til å skje noe, riene ble sterkere og ble sånn at jeg måtte liksom stoppe opp og puste meg gjennom dem, var mye sterkere enn sist, vonde såklart, men helt levbare :) .. Vi synes det hele var spennende, og jeg småryddet og småstresset litt her jeg trippet rundt og gjorde ting klart, for kjente på meg at vi sikkert kom til å dra på sykehuset i løpet av kvelden(det startet ca kl 20.00 ) ... så når jeg hadde hatt det en to timers tid, og de var ganske sterke også, så ringte vi og siden det var så kort mellom dem så var vi hjertelig velkommen ned på sykehuset. Så vi pakket siste rest i fødebagen(hadde skrevet en lapp som lå på toppen med de siste tinga som vi måtte ta når vi først skulle dra). Ordnet med dyrene at de hadde vært på siste kveldstur og hadde alt de trengte, så dro vi til sykehuset(storken). Fikk en kjempekoselig jordmor, hun var dansk, men veldig veldig snill. Var jo perfekte fødestuer der! Deilig dobbelseng, stort bad med fine fliser og varmekabler og "boblebad" og hele pakken, veldig ok! Når jeg kom dit hadde riene begynt å avta(typisk), men jordmor sjekket meg og jeg hadde ca 3-4 cm åpning, jeg fikk ligge å slappe av der i to timer for å se om det skjedde noe nytt, det gjorde det ikke og riene stoppet helt opp. Vi ble enige om å få dra hjem igjen for å slappe av der og komme tilbake når ting evnt startet igjen, vi bor nærmt så for oss var det bare ok. Hadde fortsatt like mye åpning da vi dro derfra. Hadde noen smårier når jeg kom hjem, men etter det har det vært helt stille gitt! Var hjemme i 03 tiden i natt.

Så, jenta er enda i magen, og det er jo litt frustrerendes. Men i følge jordmor var dette veldig vanlig og ikke noe å være "flau" over. Synes det var veldig ok at jeg nå har fått sett fødestuen, møtt hvertfall et av personalet, fått oppleve det hele litt og fikk se hvordan meg og min samboer taklet det, og jeg er så utrolig fornøyd med hvordan VI gikk gjennom det hele. Han er virkelig verdens beste og er helt helt rolig, gjør de riktige tinga og var en utrolig god støtteperson. Til og med under riene så var jeg opptatt av at han skulle sitte godt osv osv, så det går heldigvis begge veier. Det hele gikk veldig rolig for seg og var en veldig fin opplevelse, MEN nå har jeg jo ikke født, men det var jo en opplevelse alt det som skjedde der også :) ...

Siden vi vet at sexen trigger til fødsel mest sannsynlig, så er planen å ha sex igjen i kveld, hihi, og jeg håper jo på rier som har virkning, og gjerne en fødsel også. Føler jo litt at "noe" må skje om jeg faktisk får rier med virkning og allerede har 4 cm åpning?? Er hvertfall glad jeg vet om noe som kan fremprovosere fødsel, altså sexen, for er jo ikke hos alle sexen "hjelper".

Håper håper håååååper jeg får ei jente de nærmeste dagene, prøver i hvertfall å få fødselen i gang :lur:

Men nå utpå dagen har ingenting skjedd, hatt lite kynnere og tja... men litt løs mage og trøøøøtt! tenker jeg tar meg en dusj etterpå også får vi se hva som skjer :lur: ...... :sengekos: = :lillesky:???? :bolledeig:

Håpe håpe :hjerte:

Endret av LovelyMonroe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at noe er i gang ihvertfall! Med såpass åpning burde det jo skje noe tenker jeg ;) Og mange sier at løs mage ofte er et tegn på at kroppen gjør seg klar :Nikke: Så er bare å hoppe til sengs med mannen igjen nå da :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, herlighet, fortsatt sånn, ja!! Hjelpes! Vår er 10 mnd.

------

Skal du frivillig føde uten smertestillende??! Herreguuud, hvis jeg skulle føda (never gonna happen) hadde jeg krevd å få absolutt alt tilgjengelig. Alt. Pøs på. Er så redd for smerte!!

Ja, altså. Jeg er veldig redd for smerte. Pga ting som har skjedd i barndommen er jeg utrolig redd for enkelte type smerte, spesielt den som andre påfører deg(det er vel de fleste redd for) og den du ikke kan kontrollere selv. Alltid siden jeg var liten vært redd for fødsel fordi alle sier det er så jævlig osv. Men etterhvert som jeg kom lenger ut i svangerskapet så ble jeg mer og mer sikker på meg selv. Og har også funnet ut, ved å høre med andre som har født, at smertene som kommer ofte sitter i ryggen og magen, og dette er smerter som jeg "takler" mye bedre enn "skarp" smerte som knivstikk følelse, sprøyter, you name it. Riene jeg har hatt hittil har vært mer... "tung smerte"... De var ganske vonde de som kom i går men jeg har hatt så mye ryggsmerte opp igjennom årene at jeg hvertfall har en liten smakebit på hvordan det er å ha slik vondt, har man aldri hatt vond rygg så kommer nok slike rier som et sjokk tror jeg. Jeg har alltid trodd at det må gjøre sinnsykt vondt i tissen, bokstavelig talt, under rier, og at det bare kjennes ut som du revner - i følge de som har født kjente de ingenting der, kun akkurat i det hodet skulle ut og dette går som oftest fort, så meste av smerten er i magen og ryggen. Men ja, jeg tror det er viktig å jobbe MED kroppen, og ikke bare spenne i mot og skrike alt man har. Prøve å "gi seg hen" til det som skjer og tenke at kroppen FAKTISK er laget til dette og smertene som kommer er ikke der for å gjøre deg vondt og kun det, men de er der fordi det er en prossess som holder på å skje.

Så, jeg ser litt annerledes på det hele, og tenker at jeg vil prøve uten epidural(jeg er mye mer redd for at selve det å sette epiduralen skal gjøre vondt). MEN(!) har jeg lyst på epidural så tar jeg jo det, synes det er heeeeeeelt på trynet at noen mener man er mer kvinne om man føder uten epidural osv, det har INGENTING med saken å gjøre, her i gården er det bare det at jeg helst vil føde uten - går det ikke så går det ikke, da får jeg be om det(men da må jeg bytte rom og blabla så håper jeg slipper, hihi).

Ang voffs, høres aaaakkurat ut som vår, hahaha, vi kunne sikkert vært flinkere å trent på det men jeg er så vant med det nå, pleier bare å be ham sitte eller hvertfall "ta det med ro" og ha med godbit(selvom han IKKE bryr seg om den), også håpe på at de kan hilse(er så mange sure hundeeiere). Værste man gjør er vel å dra og sånn i hunden, men han drar veldig selv da og hopper liksom "opp i bånden", men ja. Som oftest løper han mye løs på turene(i skog, fjell osv) så ja :P Eurasiere skal vel egentlig ikke bry seg sånn om andre hunder men haha, vår er motsatt :P

Kjekt å kunne sette ett smil på din hverdag :kose:

------

Planer for dagen/resten av uken? :)

:kose:

Hihi, du er så søøøøt :klem:

Ja, er nok ikke lenge til vi føder disse søte små nurkenurkene våre :lillesky::lillesky: Gleder meg stort!! og gleder meg skikkelig på dine vegne og, det er så staaaas å ha andre som skal føde rundt samme tid!! Glad for å høre at du synes jeg er inspirerende og god som holder motet oppe, det var veldig kjekt å høre!! :hjerte:

Ja, overtid, blææææ, skal gjøre alt for å ikke havne på overtid :lur: ... også er jeg veldig redd for dødfødsel, leste en historie en gang om en hvor det skjedde fordi hun gikk på overtid for lenge, uff uff uff.. :frown: Men man kan jo ikke tenke sånn heller...

Planen nå er å få fødsel i gang, haha, tenker ikke på annet nå... men får vel prøve å bake litt/lage noen middager jeg kan fryse ned, sette opp lekegrinda, burde malt stellebordet også... så har litt småtteri å henge fingrene i egentlig... :Nikke:

Jeg var heller ikke klar for å føde når vannet gikk

-----

Oi, det var lenge å gå med maserier.. men, hvordan merket du at det ikke var andre rier?? liksom.. hva skiller dem? ( og hadde vel ikke det igår jeg siden jeg fikk åpning av mine rier?? eller?? :) )

Håper jo jeg slipper det, er veldig redd for det egentlig... :frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skal innom dere andres dagbøker å svare nå snart, og oppdatere meg litt ikke minst :Nikke: har savnet det :hjerte: har bare skjedd så mye i det siste ... hihi :hjerte: ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at noe er i gang ihvertfall! Med såpass åpning burde det jo skje noe tenker jeg ;) Og mange sier at løs mage ofte er et tegn på at kroppen gjør seg klar :Nikke: Så er bare å hoppe til sengs med mannen igjen nå da :laugh:

Haha, jepp, men han sier sikkert ikke nei til det :kyss::lur:

Ja, man skulle jo tro at noooe er på vei til å skje i hvertfall!! og jeg har ikke hatt løs mage på eeeevigheter, så det ser jeg på som noe bra. Hadde det igår mens riene sto på også, fikk heldigvis gått på do og det var jammen en befrielse ;) ... Håper for all del jeg er like "tømt" før fødsel ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte at det ikke var ekte rier pga de var overhodet ikke regelmessig, jeg hadde pause på flere timer av gangen og når det stod på så varte det i bare 1-2-timer uten noe regelmessighet :)

Nå er det absolutt ikke lenge igjen til du har pia i armene deres :hjertesmil:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...