Gå til innhold

LovelyMonroe's spire i magen ♡♡♡


LovelyMonroe

Anbefalte innlegg

Åå, så koselig oppdatering! :) Det blir en fin jul :) Og gøy med 3D-bilder!

Det er nok best å være sykmeldt når du har så vondt... Nå er det uansett ikke såå lenge igjen, plutselig har du bebisen din! :biggrin:

Hihi, ja det blir en finfin jul!! og vi gleeeeder oss til bilder! Har du barn DF?? :)

Jepp, tror det er lurest, men det er mye kjedeligere enn jeg trodde, jeg viste det jo, og jeg skal ikke klage, men likevel, ææærk!

Hvordan går det med deg egentlig?? Har du dagbok :hjerte: ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest roseduft

Ja, vi hadde mye av det samme :fnise: også har vi vel termin ganske så samtidig!! Når hadde du igjen? Jeg har 19 mars, snart bare 3 mnd igjen!!!!!!! :strix: Ja, det er jo en engangsinvistering, så det er jo ikke bortkasta penger, men det er jammen lurt å prøve å kjøpe så mye som mulig brukt osv ( av det som er hygenisk å kjøpe brukt da...)! Og ja, shoppedilla... vanskelig å ønske seg til ting jul for man vil handle alt selv, haha, men har ønska oss babycall og litt sånn, håper vi får det, for det er det dyreste av tinga vi har igjen, haha, men ja vi har ønsket oss badebalje, badehåndkle med hette og slike mindre ting også.

Hmm, det jeg ser på innkjøpslista jeg har skrevet som vi mangler er:

................

Så ja, det er det vi har igjen, MEN mye er småting... og ting man ikke MÅ ha i starten, som f.eks uro. Og salver, olje osv handler man jo på en dag! Så alle store og viktige ting har vi vel sånn sett :)

Ja vi er veldig likt :) har termin 23.mars :jepp:

Er mye som skal på plass ja, men som du sier så er det jo mye småting.. Jeg satser litt på at formen er god og at jeg kan kose meg med de sisste innkjøpa før fødselen, nå permisjonstiden har starta :)

OPPDATERING UKE 26 ( 25+2 ) :hjerte:

Ja, her er jeg! Som vanlig er jeg treig, men skjønner ikke hvorfor for jeg er 100% sykemeldt og sitter jo masse bak denne skjermen her.... menmen... :fnise: Veldig greit å oppdatere og skrive her inne så ofte jeg kan, håper jo noen (fortsatt) leser her, men er kjekt å se tilbake på uansett! Morsomt å se tilbake til uke 12 nå liksom, tihi, føles sååå long time ago! :fnise:

Bekkenløsningen har blitt verre, og kjenner det godt fremme i symfysen. Får auau når jeg sitter, tar på sko, gjør husting osv osv. Men samboer tar de tyngste tinga som støvsuging osv, og i dag var jeg på et informasjonsmøte med 5 andre gravide hos fysioterapeut og vi gikk gjennom div øvelser osv og det var veldig lærerikt. Skal ha en time der i neste uke hos henne, men håper selv det holder med en og at jeg etter det kan trene hjemme og se hvordan det går seg til!

Er 100% sykemeldt, har vært det siden uke 20. Er veldig glad for det mtp hvilke jobb jeg hadde, men guuuuud så kjedelig!!! Holder på å dø av kjedsomhet :-P ... har fått bytta lege og hun er FANTASTISK!!! Hun var "forut" meg liksom og jeg trengte ikke nevne noe ang sykemelding for hun skjønte det mtp hvilke jobb jeg har og slik sit. er nå, og satt og så meg i øya og følgte med under hele timen og virkelig ville MITT beste. De to andre legene har prøvd å presse på meg jobb... du kan ikke prøve 50% da?? syns du bør prøve litt til.. blablabla. MEN nå prøvde jo jeg og få tilrettelagt på jobb og sto skikkelig på frem til uke 20 uten at noe ble gjort, så jeg prøvde mitt...! Uansett, kjempesnill lege og hun sa jeg kom nok til å bli sykemeldt ut svangerskapet. Beroligende tanke, MEN det er så kjedelig. Jeg kjeder meg viiiiirkelig her hjemme... har hund heldivis, så kommer meg ut i frisk luft, men blæh.

Ellers så er det jo snart kun 3 mnd igjen, og det går virkelig opp for meg at det ikke er lenge igjen nå! Og med julen midt i alt dette så raaaser jo tiden. Men gleder meg sååå til å få se henne så det er bare bra! Begynner jo å bli litt lei pga plagene og så syns tiden kan gå fort jeg... selvom jeg kommer til å savne å være gravid.

Gleeeeeeder meg til jul! Og å være gravid under jula, åh, så koseliiiig det er! Kjøpt meg 2 kjeeeeeeempefine mammakjoler(ikke sånn kjerringkjoler!) på ebay fra en FLINK(!!) selger som heter Happy mama boutique, eller noe sånn. skal linke. Fikk den ene kjolen gratis pga noe greier også, kjempesnill dame. Og venter på nr 2 i posten nå. Bestile også 1 basic mammatopp som var veldig fin, ikke for enkel liksom, og den er SÅ god... og det er superbillig med frakt og kvaliteten kan IKKE klages på. Hun holder til i london mener jeg det var, så er ikke noe kinagreier! Frakten tok under en uke!!

Dere bare mååå sjekke ut gravidklærne hennes!!

HER er butikken hennes

HER er de GODE mammatoppene jeg har kjøpt(i grå,vinrød og aprikos)

HER er kjolen jeg skal ha på julaften(skulle først ha kongeblå men da har jeg to, så tok svart)

og HER er kjole nr 2 som jeg faktisk fikk gratis, i kongeblå. Veldig fin på!

Så check it ooout mamaaaas! :danse:

Har også sett en film jeg fikk låne av jordmoren min som er en ammefilm, den heter "Bryst er best" ( den nyeste versjonen), og den var veldig god! Anbefaler alle å se denne!!! Etter fødsel også... skal låne den igjen etter fødsel!! :-)

Tja, også skal vi på 3D UL om en uke ca, torsdag 12.des :hjerte: ... ååååååh som vi gleder oss!! Får film og 30 bilder på både CD og kvalitetsfotopapir(de beste på papir liksom). Iiiih!

Tjohei :gravid:

Også har jeg fått skikkelig gravidmage nå, den kom for alvor fra uke 23-24 og det er kjekt med den der!! Selvom den er litt i veien når jeg bøyer meg ned, tar på sko osv.

:-D

Utrolig mange fine klær du hadde kjøpt deg! :)

Jeg blir så skeptisk til å handle på nett, for føler aldri noe vil komme til å passe.. Og orker ikke styre med returnering osv :P men de lange toppene og den ene kjolen var helt fantastiske ser det ut som! :)

Så spørs om jeg ikke må prøve meg på en liten bestilling også :jepp:

Koselig med babymage da! Kjenner du mye liv for tiden?

Kan forstå du blir rastløs og kjedelig med lange dager dersom du ikke fyller dem med noe..

Du liker ikke å sy, strikke, ...legge puslespill? :ler:

Baking osv kan kanskje bli litt slitsomt med vondt bekken men..det er hvertfall noe jeg elsker å gjøre.

Men kjenner selv allerede at det er begrenset med hvor mye jeg orker å stå i en stillestående posisjon av gangen..blir så trøtt og sliten i rygg og bekken da....

Noen planer videre for dagen og helgen som nærmer seg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, ja det blir en finfin jul!! og vi gleeeeder oss til bilder! Har du barn DF?? :)

Jepp, tror det er lurest, men det er mye kjedeligere enn jeg trodde, jeg viste det jo, og jeg skal ikke klage, men likevel, ææærk!

Hvordan går det med deg egentlig?? Har du dagbok :hjerte: ???

Nei, det har jeg ikke, klarer meg med tantebarn :) Men syns det er spennende at du skal få! :biggrin:

Jaa, jeg søker jobb nå, og det er så kjedelig å gå hjemme... Skrive søknader, henge på nettet... Jaja, det løsner vel snart. Men jeg vet hvor kjedelig det er å gå hjemme! Jeg har hvert fall ikke vondt, sånn som deg, da. Høres ille ut at det gjør vondt å sitte, til og med :(

Det går bra med meg! :) Har ikke dagbok, nei. Men det var artig at du fikk det! Du var jo borte herfra lenge, så det var gøy å lese om hvordan det går med deg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble og 100% sykemeldt i ca uke 20, var kjedelig men jeg fikk tiden til å gå. Vondt var det og! Er ennå ikke helt bra men håper at det går over da. Håper at du blir helt bra :)

Godt over halvveis, så bra :rodmer:

Ha en fin adventstid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi er veldig likt :) har termin 23.mars :jepp:

Er mye som skal på plass ja, men som du sier så er det jo mye småting.. Jeg satser litt på at formen er god og at jeg kan kose meg med de sisste innkjøpa før fødselen, nå permisjonstiden har starta :)

Utrolig mange fine klær du hadde kjøpt deg! :)

Jeg blir så skeptisk til å handle på nett, for føler aldri noe vil komme til å passe.. Og orker ikke styre med returnering osv :P men de lange toppene og den ene kjolen var helt fantastiske ser det ut som! :)

Så spørs om jeg ikke må prøve meg på en liten bestilling også :jepp:

Koselig med babymage da! Kjenner du mye liv for tiden?

Kan forstå du blir rastløs og kjedelig med lange dager dersom du ikke fyller dem med noe..

Du liker ikke å sy, strikke, ...legge puslespill? :ler:

Baking osv kan kanskje bli litt slitsomt med vondt bekken men..det er hvertfall noe jeg elsker å gjøre.

Men kjenner selv allerede at det er begrenset med hvor mye jeg orker å stå i en stillestående posisjon av gangen..blir så trøtt og sliten i rygg og bekken da....

Noen planer videre for dagen og helgen som nærmer seg? :)

Ja, det har jeg faktisk ikke tenkt på, vi skal jo ha permisjon før fødsel og :icon_lol: , er jo veldig kjekt å spare småtinga til tiden før, jeg er helt enig der! Det er jo ekstra kooos :lillesky:

Ja, det er litt skummelt med nettshopping men det er så billig derfra at jeg tenkte det måtte gå bra, jeg bruker S til vanlig men de hadde kun M(36/38) igjen i de fargene jeg ville ha, så har M i begge kjolene og alle genserene( den første genseren var veldig fin, var veldig normale i str egentlig, og godt med liiiitt ekstra i str når man går gravid). Så tja, jeg er i hvertfall veldig fornøyd! Gravidbukser derimot er vanskelig!!! Jeg har funnet én fra h&m i str 34 men har ikke funnet flere i den str enda og er utrolig kjipt med EN gravidbukse... men tenkte kanskje man kan ringe dem og be dem legge av når dem får riktig str? uansett, kjøper ikke de på nett! Men topper er liksom lettere, og hun selgeren er kjempesnill altså!! :biggrin:

Ja, jeg kjenner masse liv!! Gjør du?? Nå er det liksom sånn at jeg kjenner det godt når jeg står, er i møte, handler, alt mulig... veldig aktiv jente dette her, og hele magen beveger seg, haha!!! :ler: Synes det er heeerlig! Bortsett fra når hun sparker nedover mot blæra, DET er så ubehgaelig!! Får du sånn??

Ja, blir veldig rastløs. Men det dumme er at jeg HAR ting å gjøre... male babyseng, vaske klær, lage mat osv, men blir liksom så giddaløs! Spes når jeg er alene... har liksom ikke energi :glare: Men tenker at i januar må jeg prøve å få unna f.eks å male sengen sånn at den er malt en stund før hun kommer da, og få vaska babyklær. For det jeg har arva etter meg selv, hehe, fra jeg var liten, lukter ganske loft! Så må vaske det to ganger ;) Har du mye fra når du var liten?? Og forresten.. hihi, er greit å spør siden du er jo ca der jeg er nå! Matlysten min har økt skikkelig de siste dagene, har vist økedager ;) .... jeg er veldig obs på å spise sunt og næringsrikt så den "ekstra" maten utenom de faste måltidene er jo gjerne frukt osv osv, men det er kjedelig å bli sååå lett sulten, og opp om natta og! Er det vanlig nå når man er kommet langt? Vi er jo snart i 3.trimester vi :rodmer::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har jeg ikke, klarer meg med tantebarn :) Men syns det er spennende at du skal få! :biggrin:

Jaa, jeg søker jobb nå, og det er så kjedelig å gå hjemme... Skrive søknader, henge på nettet... Jaja, det løsner vel snart. Men jeg vet hvor kjedelig det er å gå hjemme! Jeg har hvert fall ikke vondt, sånn som deg, da. Høres ille ut at det gjør vondt å sitte, til og med :(

Det går bra med meg! :) Har ikke dagbok, nei. Men det var artig at du fikk det! Du var jo borte herfra lenge, så det var gøy å lese om hvordan det går med deg igjen.

Ah! Men tantebarn er kjekt uansett!! :rolleyes:

Så du går hjemme du og ja? ja det vet du jo hvor kjedelig det er! haha! :glare: Og hveeeeertfall jobbsøking, kjenner meg igjen... også føler man seg litt utrygg... man har liksom ikke den "faste grunnen" synes jeg, MEN du får deg jobb! Noen ting tar bare lengre tid! Hvor lenge har du søkt og hvor ønsker du jobbe??

Kjekt med dagbok ja! Men jeg er ikke så god til å oppdatere, som er utrolig rart siden jeg sitter mye bak skjermen nå! Men skal prøve å bli flinkere på det ... var jo flink før! På kg-gruppa "vår", hihi ;)

Godt å høre alt er fint med deg :klem::hjerte:

Jeg ble og 100% sykemeldt i ca uke 20, var kjedelig men jeg fikk tiden til å gå. Vondt var det og! Er ennå ikke helt bra men håper at det går over da. Håper at du blir helt bra :)

Godt over halvveis, så bra :rodmer:

Ha en fin adventstid ;)

Jeg og i uke 20, så da var vi samtidig! Hva gjorde du for å få dagene til å gå? Var du og mye sliten og følte at du hadde ting å gjøre, men det bare "ble utsatt"?? jeg har det sånn .. :frustrert: Var det bekkenet du slet med??

Ja, over halveis! Snart 3 mnd igjen joooo! :hoppendeglad: Hvordan syns du tiden fra nå, og utover gikk da??

Takk det samme!!! Det er en fiiiinfin tid! Og du har jo bebis i denne fine tiden også :hjerte: , selvom jeg leser at det har vært litt mye styr hos deg ... :sukk: Men alt ordner seg til slutt, for alle, det gjør det uansett! Det er jo som du skrev selv på dagboken din at en ulykke sjelden kommer alene, og det er sant. Men uansett hvor mye kjipt som skjer oppi hverandre, så kommer det en fin tid etterpå! Og da kan man se tilbake på alt det man var igjennom, og tenke på at man kanskje ble sterkere av det og at det er godt å være ferdig med det. Det er trosalt mange fine hverdagsgleder for deg også, det er mye fint med en liten en, selvom det er vanskelig å se det noen ganger når det er mye som går gale... sånn som det nav dritet.... uff uff :sukk:

Sender deg en stoooooor :klem: !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte å nevne at det var bekkenet ja, plagene kom allerede i uke 8. Jeg tok meg av nesten all babyshopping, jeg delte det opp over flere dager. Jeg delte også opp andre gjøremål over flere dager. Men ikke bare pga lite å gjøre, også fordi jeg hadde så vondt. Slappet mye av og så flere serier på netflix, og strikket og heklet til babyen :) Som du sier så var jeg sliten og utsatte ting ja, men også pga smertene. På slutten bakte jeg og lagde flere middager som jeg frøs ned til barseltiden. Er kjempeglad for at jeg gjorde det, men nå er det tomt :P Anbefaler deg å gjøre det :) Å lage middag er ikke noe man har lyst å gjøre når man er sliten men en liten baby.

Jeg syns at tiden frem til uke 12 gikk litt sakte, etter da gikk tiden veldig fort, frem til uke 33 for da ble jeg ekstremt utålmodig :P Men var veldig kos med mer og mer liv i magen ;) Hvordan syns du at det går? :)

Koselig med babya nå ja men gleder meg til julene når han skjønner noe, i år vil han ikke bry seg om gavene :) Mem jeg ser for meg at han vil like juletreet hos foreldrene mine (vi skal ikke ha tre siden vi skal bort i jula), for han elsker lys ;) Han elsker å se på adventsstjerna vår :) Har du fått kjøp julegaver?

Joda man blir sterkere og ting ordner seg som regel til slutt ;) Håper at dere er mye heldigere og slipper noen uhell som oss!

Stoooor klem tilbake :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å nevne at det var bekkenet ja, plagene kom allerede i uke 8. Jeg tok meg av nesten all babyshopping, jeg delte det opp over flere dager. Jeg delte også opp andre gjøremål over flere dager. Men ikke bare pga lite å gjøre, også fordi jeg hadde så vondt. Slappet mye av og så flere serier på netflix, og strikket og heklet til babyen :) Som du sier så var jeg sliten og utsatte ting ja, men også pga smertene. På slutten bakte jeg og lagde flere middager som jeg frøs ned til barseltiden. Er kjempeglad for at jeg gjorde det, men nå er det tomt :P Anbefaler deg å gjøre det :) Å lage middag er ikke noe man har lyst å gjøre når man er sliten men en liten baby.

Jeg syns at tiden frem til uke 12 gikk litt sakte, etter da gikk tiden veldig fort, frem til uke 33 for da ble jeg ekstremt utålmodig :P Men var veldig kos med mer og mer liv i magen ;) Hvordan syns du at det går? :)

Koselig med babya nå ja men gleder meg til julene når han skjønner noe, i år vil han ikke bry seg om gavene :) Mem jeg ser for meg at han vil like juletreet hos foreldrene mine (vi skal ikke ha tre siden vi skal bort i jula), for han elsker lys ;) Han elsker å se på adventsstjerna vår :) Har du fått kjøp julegaver?

Joda man blir sterkere og ting ordner seg som regel til slutt ;) Håper at dere er mye heldigere og slipper noen uhell som oss!

Stoooor klem tilbake :hug:

Bekken er noe HERK! :grine:

Ja, har tenkt å lage div middager, og kanskje en kake eller to og fryse ned til barseltiden, høres veldig smart ut! Tihi! Men takk for tips igjen :hjerte:

Ja, de første ukene, mnd, var laaaaange, så det går jo veeeeldig fort nå! Men samtidig så gleder jeg meg sånn til det er sånn to... en... mnd igjen! Er så spent!!! :danse: Men bør vel nyte tiden nå også??? ;)

Ja, egentlig gjorde jeg meg tidlig ferdig med julegavene i år. Mange bestilt på nett slik at jeg slap butikkene, og noen få i butikk er ferdig ordnet. Eneste nå er å vente på noen av de fra nettet, slik at jeg kan pakke inn, men egentlig litt ok de kommer til forskjellig tid i desember i posten, for da kan jeg beholde den pakke-inn-gaver-stemninga gjennom desember(og alle kommer før 24 såklart!) :danse:

Men 3 av gavene må jeg vente med å ordne, for på de tre skal det nemlig lages kurv med mye fint i! Eller eske da, men har funnet en fin en, så skal dekoere det fint og gjøre meg flid! Kjøpt fine krukker i div str siden jeg tenker å lage appelsinmarmelade i en av dem og brente mandler i en annen, også tenker jeg å lage kransekakestenger dyppet i sjokolade på hver ende og konfekt som jeg har i cellofan med fint bånd. Sååå har jeg kjøpt sånne fine glassflasker fra Ikea til å ha hjemmelaga eplesaft i! Også har jeg kjøpt løsvekt/egenplukket te fra Søstrene Grenes ( nyyydelig smak og lukt), som er i en søt papirpose. Såååå har jeg en fin pakke med duftlys jeg skal ha i og til slutt et fint julekort og en pakke med noen nøtter/fiken osv.

Så, denne kurven/eska blir gave til mine besteforeldre, og har også en vennine jeg skal gi en slik til, og min mor skal også få en slik i tillegg til en annen gave til henne, Så det blir 3 slike kurver å gjøre i stand, og det er bare kos! Men må vel starte litt senere med det pga bakinga og at det skal holde seg?? Sååå, vi drar hjem for jula 20.des, så tenker å lage det den 18.des og levere det til de her den 19.des :)

har du kjøpt julegaver?? Det er kanskje dårlig tid til det med en liten S i hus :vetikke: ??? Får sette mannen på saken :plystre: ... eller er det så lurt?? :icon_lol:

HIhi, så han har begynt å legge merke til sånt allerede? Som julepynten? Eller de gjør kanskje det tidlig, hehe... du er jo ekspert på området ift meg! Hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORSTOPPELSE .... ja...det er jo festlig...! :sur:

Det er ikke det man blir fortalt når man skal bli gravid liksom! ... Kan fint gå flere dager her for å si det sånn... og noen dager hjelper det med svisker til frokost, andre dager ikke. Men i det siste har jeg merka at kaffen faktisk hjelper en del om jeg ikke spiser noe til frokost, altså kun kaffi, så spise etter dobesøket.... men jeg er skikkelig sulten nå! Så kom igjen... :flekke::fnise:

Har dere noen tips?? Jeg vet jo om ting som hjelper litt, som svisker, kaffi og mye frukt med fiber, men arh, det er så kjedelig! Også er det noe skikkelig flaut som har skjedd... Har fått en hemoroide :hoho: Eller.... merka den for kanskje 1,5 uker siden fordi det blødde etter dobesøk, og jeg undersøkte nermere og kunne se en liten greie utafor.. ja. Men den var ganske søt, ikke sånn stor og ekkel, haha, men så har jeg vært skikkelig nøye med å ikke presse så mye og å være forsiktig pluss ha ekstra fokus på dette med svisker og frukt ( haha ), og tror den begynner forsvinne nå! Men ene dagen jeg var på do så sprakk den underveis, aaaaau :blush:

Så vet dere det... :sjokk:

---

Det har snødd skikkelig mye(!) her i natt, og jeg bor på vestlandet, så det er ekstra kjekt!! sikkert 40 cm!!! Har såååå lyst å ake, men haha, kanskje ikke det beeeste akkurat nå?? Men MÅ ut i hvertfall, og voffsen kommer til å bli gal, haha. Ååååh, julestemning :nissekyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev jeg nettopp at hemoroiden var ganske søt???? :skratte::skratte:

trenger vist mer kaffi... :fnise:

Endret av LovelyMonroe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Ja, det har jeg faktisk ikke tenkt på, vi skal jo ha permisjon før fødsel og :icon_lol: , er jo veldig kjekt å spare småtinga til tiden før, jeg er helt enig der! Det er jo ekstra kooos :lillesky:

..........

:rodmer::hjerte:

Ja forhåpentligvis kommer ikke jenta så altfor tidlig, dersom før termin i utgangspunktet. Så da har man god tid til å få handlet siste rest, og vaske klær osv :) håper hvertfall det.. :ler:

Kjenner masse liv, hver dag. Og hun har begynt å forstyrre nattesøvnen min.......... :P

Hender dersom hun ligger med bena nedover, så sparker hun rett i blæra! Da føles det som om jeg skal tisse på meg :ler: kanskje man kan få litt urinlekkasje av det ettersom babyen blir større?

Du har hvertfall masse å henge fingrene fremover :jepp:

Har ikke mange klær vi, arvet noe, og kjøpt noen bodyer osv..men mangler en del.. Trenger noen ullklær osv..er jo ganske kaldt i mars :)

Husker jeg var ekstreeemt sulten i starten av svangerskapet, så ble det mer stabilt og normalt, men som du sier, så har matlysten økt igjen her.. Prøver å spise sunt og variert, og heller litt lite men ofte.. :)

Er litt for glad i julekaker osv men :ler: håper ikke jeg legger på meg så mye mer enn 15 kg :P

Huff, hørtes ikke mye godt ut med hemoride.... Jeg har faktisk hatt litt blod i avføringen noen ganger, men ikke noe smerte bak der :fnise: men forstoppelse - skriver under på den.. Kan gå flere dager mellom,,,,, Ganske slitsomt. Hjelper ikke med noe føles det som. Får i meg nokk frukt osv.. Kjøpte en fiberholdig drikke her for noen dager siden, følte det gav susen ;) kanskje litt psykisk også? :fnise:

Planer for dagen? :)

Hvor på Vestlandet bor du forresten? Vi bor også på Vestlandet.. Syyyk storm i natt, har nesten ikke fått sovet noen ting :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, sparking mot blæra er iiiiikke kjekt nei, men hun gjør det heldigvis ikke om natta, gud da hadde jeg blitt gal :fnise: ... gir det seg etterhvert med deg da?? Men nattesøvnen er fucka opp uansett da vi har to katter som lager TEXAS om natten. Mest den lille på 4 mnd, som også øser nr.2 opp, også skal de ta tærne og hele pakken også må jeg på do hundre ganger osv. Men har hatt uvi og gått på kur for det så heldigvis ikke så gale som det var, da måtte jeg tisse EKSTREMT mye :sjokkert: ..

men heldigvis har dere god nok tid da, og er litt kjekt å gå å handle bebisklær også, hvilke str kjøper du i og sånn? Synes str er litt vanskelig, men tenkte kanskje at sånn 4-5 i str 50 og 8 i str 56 hadde vært bra?? også ha lapp på da sånn at man kan bytte såklart. Ta vare på kvittering eller si det er en gave når du kjøper den. Men nå har vi jo arvet en del og myyyye der er 50/56 så tja men det jeg har kjøpt selv hittill er vel en sånn søt tights i 50 og en i 56, samt noen bodyer i 50/56 og noen i 62/68, mest for å bare kjøpe rett etter UL osv, haha! Også får dere nok en del til jul, barsel osv :danse:

Hvilke fiberdrikk var det da?? Burde prøvd. Kan jo kjøpe sviskesaft, eller lage selv og, eller en smoothie med masse bananer, hihi!

Hordaland! Du da :) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, du skriver så morsomt!

Kan forresten tenke meg at vofsen er fornøyd med snøen, de vil jo helst ha det så kaldt som mulig denne rasen vår! Gleder meg til vår får sitt første møte med vinteren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest roseduft

Hehe, jeg føler hun holder det gående hele natten egentlig.. Og etterhvert som hun blir sterkere, så tror jeg ikke det vil bli mindre søvnløse nettet egentlig. Men men, er jo en god ting å bli vandt til å sove litt av og på vel :) mtp amming og våkne netter med lille bebis :hjerte:

Har vel fleste bodyer i str 50 og 56 tror jeg?

Det finnes jo en mindre str også, men det er vel mer hvis barnet blir født for tidlig..?

Tror ikke vi kommer til å handle så mye klær i starten, heller etter behov etterhvert :)

Kun litt ull bodyer, strømpebukser og sparkebukser som vil bli brukt i starten alikevel :)

Husker ikke hva den heter den fiberdrikken, men var en slags smoothie/milkshake sak. Liten kartong på en måte. Fant den i skapet sammen med melk og juice på coop mega! :)

Skal se om jeg finner den igjen og skrive navnet til deg da :)

Tror det finnes forskjellige typer egentlig, men er vel best å få i seg fiber gjennom kost.. Som grønnsaker og frukt.

Vurderer sviskekompott, som babyer spiser.. Eller bare la kroppen få ornde opp selv :ler:

Det kommer jo ut en gang, men tar kun litt tid :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg føler hun holder det gående hele natten egentlig.. Og etterhvert som hun blir sterkere, så tror jeg ikke det vil bli mindre søvnløse nettet egentlig. Men men, er jo en god ting å bli vandt til å sove litt av og på vel :) mtp amming og våkne netter med lille bebis :hjerte:

Har vel fleste bodyer i str 50 og 56 tror jeg?

Det finnes jo en mindre str også, men det er vel mer hvis barnet blir født for tidlig..?

Tror ikke vi kommer til å handle så mye klær i starten, heller etter behov etterhvert :)

Kun litt ull bodyer, strømpebukser og sparkebukser som vil bli brukt i starten alikevel :)

Husker ikke hva den heter den fiberdrikken, men var en slags smoothie/milkshake sak. Liten kartong på en måte. Fant den i skapet sammen med melk og juice på coop mega! :)

Skal se om jeg finner den igjen og skrive navnet til deg da :)

Tror det finnes forskjellige typer egentlig, men er vel best å få i seg fiber gjennom kost.. Som grønnsaker og frukt.

Vurderer sviskekompott, som babyer spiser.. Eller bare la kroppen få ornde opp selv :ler:

Det kommer jo ut en gang, men tar kun litt tid :fnise:

Oi, da tenker jeg du har et par søvnløse netter ja! ... :fnise: Og det er jo herlig med spark, men det er ikke til å legge under en stol at det til tider er litt... slitsomt! Har ikke merka det så mye hittill, men om jeg hadde blitt holdt våken om natta hadde jeg kanskje det?? Menmen, vi må jo vende oss til det ;)

Ja er vel 50/56 som er de vanlige nyfødt str, men noen passer 50 og noen hopper rett i 56 så er definitivt lurt å ha kvittering/byttelapp, og å ikke kjøpe for mye, så kan man se hvilke str bebis bruker når hun er ute :) Butikkene er jo åpen etter fødsel og :fnise: ..

Ja, man får jo mye fiber i kosten om man spiser riktig, men så går det vel litt tregt "uansett" hva man gjør pga vi er gravid! Men det er jo verdt det ;) Lurer på hvor lenge ting egentlig kan holde seg inni der... :sjokkert::hoho: ..

---

Har noen av dere vært forkjøla/hatt influensa nå når dere har vært/er gravid?? Begynner å kjenne slike små tegn til det nemlig.... :sukk: Og det er såå kjedelig når man har hund, er så vondt å gå masse ute og samboer er på jobb .. :sukk:

Men klager ikke!! Prøver å tenke at det er bedre jeg får det nå enn senere i svangerskapet, og helst nå så det er ferdig til jul .. Også gleder jeg meg jo til jula, og får bare tenke på de fine tinga vi har i vente :nigo: ..

Kjente at det var digg med lørdag i går! Vært snopesugen hele uken, men har ikke tatt noe da, så i går ble det hjemmelagde fløtekarameller, vaffler og hjemmelaget pizza! :spise: Men jeg er så full i... "søtt og den slags" etter lørdagen at jeg gleder meg alltid da til søndagen og fornuftig mat, haha! Nå sitter jeg og koser meg med en kopp Chai Latte! Ah, det eeeer så godt! Har dere smakt det??? Smakte det på en cafe tidligere i år og ble helt hekta, så kjøpe Chai te i løsvekt og etter det.... hekta! Tar ca en halv kopp, eller litt mindre, med soyamelk som jeg varmer i mikroen, så varmer jeg opp vann som jeg har oppi, også har jeg da litt søtning i(jeg bruker stevia dråper) og dypper den te-greia med løsvekt te i og lar det trekke. NAAAM! Smaker jul også... :-)

Har dere snø? Her har vi hatt NYDELIG(og myyyye) snø i hele to... dager! Det var herlig! Og voffsen eeelsker det. Men i dag begynner den å regne vekk, æsja, vestlandet altså..Men det var fint så lenge det varte. Håper det blir snø rundt jul! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, du skriver så morsomt!

Kan forresten tenke meg at vofsen er fornøyd med snøen, de vil jo helst ha det så kaldt som mulig denne rasen vår! Gleder meg til vår får sitt første møte med vinteren!

Syns du? Hihi, godt jeg kan få noen til å le... :hoho:

Ja! Det perfekte været for en eurasier! Har ikke dere møtt på snøa enda?? Husker første gang( liksom aller aller første) voffsen fikk møte snøen og deeet var spennende det! Du MÅ huske å filme masse i denne valpe og unghundtiden, det er heeeeerlig!! :hjerte:

Svarer deg på PM nå :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest roseduft

Innom å sniker litt :blomst:

Oi oi, da er det 99 dager igjen i morgen! Man merker det nærmer seg mer og mer når man starter med nedtelling vil jeg tro :ler: og ser at tallene går fra å være tre-sifret til to-sifret!

Planer for resten av uka? :) Hvordan er formen din for tiden?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom å sniker litt :blomst:

Oi oi, da er det 99 dager igjen i morgen! Man merker det nærmer seg mer og mer når man starter med nedtelling vil jeg tro :ler: og ser at tallene går fra å være tre-sifret til to-sifret!

Planer for resten av uka? :) Hvordan er formen din for tiden?

Snik i vei! :lillesky:

Ja, i dag er det kun to siffer gitt! Herregud så fort tiden går. Har fått inntrykk at det er "vanlig" å gjerne føde... 1, 2 og 3 uker før termin, så skjer det, er det i hvertfall ikke lenge til :fnise:

Tja, i dag får jeg prøve å gjøre litt husarbeid, har litt ting som skulle vært gjort gitt ;) .. Imorgen er det første time hos fysioterapeut pga bekkenet, så det blir jo spennende å se hva hun finner ut av! Satser på jeg får øvelser og ikke trenger flere timer. Og på torsdag er det 3D Ultralyyyyyyyd!!!!! :bolledeig::bolledeig::bolledeig:

Formen er fin egentlig! Hadde en ekkel oppleves i går natt, våknet og hadde sååå vondt i magen at jeg måtte ringe føden. Hadde kynnere hvert minutt, og det er jo veldig ofte, men de sa bare at jeg skulle prøve å sove igjen. Snakket og med jordmor senere på dagen som sa at jeg fikk se litt men siden hun sparker masse og kynnerene hadde gitt seg(gitt seg med å komme sååå ofte), så håpte vi det ikke var noe. Men uff, det er alt for mange tilfeller der ute hvor det skjer ting og bebis i magen dør eller fødes fortidlig PGA leger/jordmødre som ikke tar deg på alvor, så håper de vet hva de sier... :/

Men er fin nå, fikk gått litt på do også ista, første gang på fire dager, haha :ler:

Håper du får en fin dag :lillesky:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Oi, hørtes litt småskummelt ut med det du opplevde for noen netter siden ja!

Det var nokk ikke noe annet enn kynnere og smerter siden livmor vokser og strekker seg :jepp:

Om du er veldig bekymret, så kan du vel få komme inn å sjekke deg og evnt ta ul for å se at alt er som det skal? Skjønner din bekymring såklart, hadde reagert likt selv..

Lykke til hos fysio i morgen da, håper det går slik du ønsker :Nikke:

:ler: godt du endelig fikk gå på do da! Må selv meddele at jeg etter 3-4 fager fikk utløp i går kveld :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...