Gå til innhold

LovelyMonroe's spire i magen ♡♡♡


LovelyMonroe

Anbefalte innlegg

Oi, hørtes litt småskummelt ut med det du opplevde for noen netter siden ja!

Det var nokk ikke noe annet enn kynnere og smerter siden livmor vokser og strekker seg :jepp:

Om du er veldig bekymret, så kan du vel få komme inn å sjekke deg og evnt ta ul for å se at alt er som det skal? Skjønner din bekymring såklart, hadde reagert likt selv..

Lykke til hos fysio i morgen da, håper det går slik du ønsker :Nikke:

:ler: godt du endelig fikk gå på do da! Må selv meddele at jeg etter 3-4 fager fikk utløp i går kveld :fnise:

Ja, men er ikke vanlig med kynnere hvert minutt, det er jo "mye" når det er hvert 10. minutt liksom.. :( Og var ikke sånne livmor-strekker seg smerter, var helt annerledes! Men det virker jo som om alt er fint nå, kan jo være noe magesmerte pga forstoppelse også, og det sammen med kynnere lagde kanskje mye smerte? Skal jo på UL nå om to dager, så da får vi se! Spennende :) Synes alle smerter osv nå er skumle for er så redd for fortidlig fødsel, jeg ble jo selv 3 mnd fortidlig født, så var født nå jeg :P .. det ble alle mine tre søsken også(kun to overlevde) så det er en litt rar tid, er jo litt ekstra bekymret siden mamma har hatt fire 3 mnd fortidlig, blir jo litt sånn da selvom hvert svangerskap er forskjellig! Mamma sin ene sønn døde inni magen hennes pga legene, hun holdt selv på å blø ihjel og ble ikke sett til av de som var på vakt til tross for at hun lå på obs-avd!!! ... hun kunne kjenne at lille sønnen døde inni magen, det er jo helt sykt. han var frisk og fin, men de tok ikke på alvor med å forløse ham når de skulle... fy faen, blir så sinna. Er kjemperedd for sånt... det skjer for ofte syns jeg at barn fødes dødt osv pga legefeil, og det er et liv for mye det :(

Jaja, må slutte å bekymre meg!!

Tihiiiii, vi er vist i samme båt!! Føles som om jeg er 10kg lettere etter hver gang, haha. Men har faktisk, på gøy, veid meg før og etter en gang og det er snakk om et halvt kg/500gr i forskjell før og etter dobesøk, hahahaha, tror jeg har for mye tid hjemme :hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest roseduft

Huff, så tragisk å lese om moren din da :(

Skjønner veldig godt du blir litt ekstra bekymret da ja, og det sies jo at man føder som sin mor og søster f.eks. Men vi får krysse fingrene for at det ikke skjer med deg, og at alt ser tipp topp ut på ultralyden :kose:

Hehe, huff..ja..føler meg også 10kg lettere hver gang ;) har ikke veid meg sånn som du har gjort da, men kan tro det er snakk om noen gram :fnise::ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden har ikke jeg vært her inne før? :klo::vetikke:

Får du ikke noe ekstra oppfølging av lege/jordmor siden moren din har født så tidlig fire ganger? Synes jo du burde få det da. Men blir spennende med 3D-ul. Får håpe hun viser seg fram litt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så tragisk å lese om moren din da :(

Skjønner veldig godt du blir litt ekstra bekymret da ja, og det sies jo at man føder som sin mor og søster f.eks. Men vi får krysse fingrene for at det ikke skjer med deg, og at alt ser tipp topp ut på ultralyden :kose:

Hehe, huff..ja..føler meg også 10kg lettere hver gang ;) har ikke veid meg sånn som du har gjort da, men kan tro det er snakk om noen gram :fnise::ler:

Ja, det sies jo at det ofte er likt sin mor. Men det var jo et spesielt tilfelle så vi får bare krysse fingrene. Er i hvertfall veldig påpasselig med at det ikke skal bli noe sånn " neida, det går sikkert fint at blablabla...", her skal man være sikker! Synes det er skummelt å gå lenge over tid, og ønsker ikke gå mer enn en uke f.eks..

:)

Hvorfor i all verden har ikke jeg vært her inne før? :klo::vetikke:

Får du ikke noe ekstra oppfølging av lege/jordmor siden moren din har født så tidlig fire ganger? Synes jo du burde få det da. Men blir spennende med 3D-ul. Får håpe hun viser seg fram litt :)

Hihihi, velkommen velkommen, kjære deg :blomst:

Nei, tror ikke de tar det så "alvorlig", de mener vel alle sv.skap er forskjellig, og det er greit det, men det kan jo være arvelig med svak livmor osv osv, så de burde kanskje gjort en sjekk hvertfall på om hvordan det sto til med den deler osv. Men jeg kan vel ikke gjøre annet enn å håpe på det beste!! :vetikke:

Ja!!!!! Det er i morgen kl 11, så er jo ikke mange timer igjen!!! Da skal jeg poste bilde her inne til dere, tiiiihiiiii :danse: ... håper vi får gode bilder! Vi betaler jo en del, og det er jo en "ekstra" UL så jeg har ikke lyst å gå gå derfra uten noen gode, men de er ofte snille og lar deg gå ut å spise litt for så å komme inn igjen om f.eks barnet ligger dumt til, så vi får se da! :)

Gleder oss utrolig mye!!! :danse: Skal dere ta 3D UL ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos fysioterapeut i dag, og betalte NULL kroner gitt! Ble overrasket! Trodde man måtte betale selvom det var bekkenløsning jeg, men neida jeg gikk derfra like "rik" som da jeg kom! :danse: Hun kunne jo ikke gjøre så mye, men vi gikk igjennom litt øvelser jeg skal gjøre hjemme og pratet litt om diverse. Lyst å kjøpe meg en ammepute jeg kan ha når jeg sover, da kan man ha den langs kroppen så kommer den både under mage, mellom knærne og lengre ned om den er lang nok, det er jo deilig! :) Også tipset hun om silkelaken(evnt silkedynetrekk å ligge på), eller å ha silkekjole/nattøy på seg for da er det lettere å snu seg i senga om natten! Lurt :)

Imorgen er det som sagt 3D ul, og tannlege "rutinesjekk" etterpå. Blir greit å få unnagjort det. Var så greit da man var mindre så fikk man innkalling, men man får jo ikke det nå så er så lett å utsette, for ønsker jo å ha time en gang i året! Tror alt er bra inni der da, hihi :fnise:

Pakket inn litt julegaver i dag har jeg også gitt!! Og laget smørbukk-karamell, hihihihihi er ikke noe igjen av den for å sei da slek!! :fnise:

Endret av LovelyMonroe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Masse lykke til på 3d ultralyden!! :)

Gleder meg til å se bilde :bolledeig:

Vi fikk 3d på den oul..muligens fordi jeg spurte om det gikk an å se det på deres maskin :ler:

Flink du er som har pakker gaver og laget karamell, og spist opp alle :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, vi skal ikke ta 3D. Fikk det da vi var på tidlig ul da, da så man mye kan du tro :ler:

Jeg får innkalling til tannlegen. Du kan kanskje spørre om de kan sende innkalling hos din også? Jeg må få det for å komme meg til tannlegen da, var der i mars for å trekke visdomstennene og da var det seks-syv år siden jeg hadde vært hos tannlegen sist :sjenert: Litt tannlegeskrekk...

Er så deilig å være ferdig med å pakke inne julegaver. Da fortjente du karameller ja :jepp: Fikk veldig lyst til å lage det selv nå. Hvilken oppskrift bruker du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i dag!! :duskedame:

Du er så flink til å lage ting fra bunnen av. Hjemmebakte karameller, lissom! Wow!

Vofsen vår fikk sitt aller første møte med snøen på søndag. Det var rare greier!! Han var helt utslitt på kvelden, særlig etter skogstur i det hvite! Virker som han fortsatt blir litt overraska hver gang vi går ut over at det fremdeles er snø ute!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal svare dere alle etterpå, men må bare legge ut et bilde av lille jenta vår! Så må jeg spise og løpe til tannlegen, såååå kommer jeg tilbake! Timen var fantastisk og det var virkelig verdt det!!!! Hun er KLISS LIK meg da jeg var baby, akkurat samme bollekinnene som da jeg var bebis, aaaakkurat samme nese og leppe, hihi. Og alle uklarhetene rundt eller rare ting foran øyet osv er bare morkake og navlestrengen og sånn som er kommet i veien. Hun smattet og smilte og vi fikk over 50(!) bilder og sikkert 20 filmer!! + 20 utprintet!!! Veldig verdt de 1300,- , men vi fikk jo UL timen i julegave av min mor da! :)

Svarer som sagt senere, jenter :hjerte:

ENJOY!!

:lillesky::lillesky::lillesky:
1501800_382711588530178_1187229765_n.jpg

1456108_382711631863507_1405451984_n.jpg

1483175_382711675196836_784176958_n.jpg

1488103_382711721863498_1936353959_n.jpg



:lillesky::lillesky::lillesky:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig pleier jeg ikke like 3D-bilder noe særlig, men herregud så søt hun er på det første bildet! :) Helt sinnsykt at man kan se alt så detaljert (disse bildene var mye bedre enn det jeg har sett før)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så fine bilder! :rodmer: Vi fikk ikke slike bilder i det hele tatt da S gjemte seg. Jeg har sett en del 3D-bilder av babyer og må innrømme at jeg ikke ser forskjell på de, det samme med vanlig UL-bilder :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, vi skal ikke ta 3D. Fikk det da vi var på tidlig ul da, da så man mye kan du tro :ler:

Jeg får innkalling til tannlegen. Du kan kanskje spørre om de kan sende innkalling hos din også? Jeg må få det for å komme meg til tannlegen da, var der i mars for å trekke visdomstennene og da var det seks-syv år siden jeg hadde vært hos tannlegen sist :sjenert: Litt tannlegeskrekk...

Er så deilig å være ferdig med å pakke inne julegaver. Da fortjente du karameller ja :jepp: Fikk veldig lyst til å lage det selv nå. Hvilken oppskrift bruker du?

Hihi, tja, ser vel ikke så mye da nei :fnise: , vi fikk jo også litt 3d på oul, men da så vi bare grøt :P Ja, jeg har flyttet de siste to årene og det har derfor blitt "styr" i innkallingssystemet sikkert, hehe, har liksom kontaktet de selv hver gang men var veldig fornøyd med den tannlegen jeg var hos så jeg vil gjerne ha innkalling der videre :) Hihi, ja, tannlegeskrekk... hmmm, jeg er ganske redd sprøyter og liker iiiikke bedøvelse, men det må vel gjøres. Jeg hadde ikke vært hos tannlege på to år nå, men han sa alt så fint ut, hadde et lite hull som var ganske nytt så han ville gjerne ta det så fikk vi det unnagjort, så da skal jeg tilbake å ordne det i januar. Men lurer på hvorfor man får hull vist man pusser tennene to ganger, noen ganger tre ganger om dagen! Jeg føler meg så flink, haha, men spiser myyyye frukt da, så det kan være noe der. Godt å tenke på at det er et år til neste gang, hihiihi! :P

Ja, det er deilig å være ferdig!!! :danse: Ja, karamell er driiiitgodt! Og disse er sånn myke smørbukkkaramell aktig, kan ha de i kjøleskapet litt lenger så blir de litt hardere men åh, love them! Veldig enkle å lage, og supergode, nomnomnomnom!! ( og ikke så usunne egentlig?? eller, var noe og 500 kcal for hele oppskriften, hadde liksom trodd det var mye mer, haha :P )

Her er oppskriften på fløtekarameller(de er også allergivennlig/uten melk :) )

Ca 25 karameller, men spiser alt på en gang så kan være lurt å dobble eller tredobble ;)

1 dl. fløte (jeg bruker OATLY iMat havrefløte, noooms)

1/2 dl. lys sirup

1/2 dl. sukker

1 ts vaniljesukker med ekte vanilje, evt. rent vaniljepulver(aller helst ren vanilje)

3 ss vegansk smør, f.eks Melange margarin /u melk og salt

(Tilsett hakket sjokolade eller litt kakaopulver for sjokokarameller, evt. hakkede nøtter, kokos etc)

Ha fløte, sirup og sukker i en kjele og kok opp. La det koke på høy (et par hakk over middels) varme i ca. 20-25 minutter. Rør endel ganger underveis. Tilsett smør og vanilje/vaniljesukker og rør godt. Hell massen i en liten papirkledd form og la den stå i kjøleskapet og kjøle seg ned. Etter et kvarter ca, skal den være litt fast på oversiden og du kan rute den opp. Når du har gjort det, sett det tilbake i kjøleskapet og la det stå der til de blir hard nok for hva du liker( holder med ca en halvtime, men jeg liker de myke og gode så lar de ofte stå kun 10 min etter jeg har rutet de opp). Nå kan du bare knekke bitene enkelt fra hverandre og goooooomle! Blir fin å gi i gave til jul og! :)

Lykke til i dag!! :duskedame:

Du er så flink til å lage ting fra bunnen av. Hjemmebakte karameller, lissom! Wow!

Vofsen vår fikk sitt aller første møte med snøen på søndag. Det var rare greier!! Han var helt utslitt på kvelden, særlig etter skogstur i det hvite! Virker som han fortsatt blir litt overraska hver gang vi går ut over at det fremdeles er snø ute!

Takk! :hjerte: Men det er veldig enkelt! Bare prøv det ut så blir du nok overrasket! Åååå så kjekt!!! Husker det så godt med vår voffs, det var sååå kjekt å se. Føler de virkelig får være i sitt rette element! Han er helt kokko når det er snø, det er sååå fint å se :hjerte::fnise:

Og takk for lykke til'en :hjerte: Gikk jo sååå fint! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet så fiiin! :strix:

Åååå så fantastiske bilder da!! :) :) :) Nydelig lita jente ja :hjerte:

Å så fine bilder! :rodmer: Vi fikk ikke slike bilder i det hele tatt da S gjemte seg. Jeg har sett en del 3D-bilder av babyer og må innrømme at jeg ikke ser forskjell på de, det samme med vanlig UL-bilder :fnise:

Egentlig pleier jeg ikke like 3D-bilder noe særlig, men herregud så søt hun er på det første bildet! :) Helt sinnsykt at man kan se alt så detaljert (disse bildene var mye bedre enn det jeg har sett før)

Takk jenteeeeer :strix::hjerte:

Det var helt fantastisk! Nå har jeg hun som bakgrunnsbilde på mac'n, hihi, hun ser såååå avslappa ut på det første bildet, også smiler hun litt, åh, jeg og vil ligge inni der, sikkert superdeilig :fnise: Og ja, har et profil-bilde av henne, og det er SÅ detaljert!!! sykt hva man kan se i dag!!! :sjokkert:

Takk igjen, hun er så skjønn atte :lillesky::lillesky:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Fru_Hestehov

Må innom å legge inn et spor så jeg får deg på listen min, vi er jo nesten like langt på vei. :)

Og for noen utrolig herlige bilder, her har vi ikke planer om 3d, men fikk nesten litt lyst da jeg så bildene dine. Merker at jeg lurer mer og mer på hvordan den lille ser ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innom å legge inn et spor så jeg får deg på listen min, vi er jo nesten like langt på vei. :)

Og for noen utrolig herlige bilder, her har vi ikke planer om 3d, men fikk nesten litt lyst da jeg så bildene dine. Merker at jeg lurer mer og mer på hvordan den lille ser ut.

:velkommen:

Kjekt med nye her inne :blomst:

Ja, ser vi er like langt ca, det er utrolig kjekt å ha noen å prate med som er det! Vi fikk det jo i gave så for oss var valget lett, er ikke sikkert vi hadde gjort det vist ikke, viste ikke det ville bli SÅ bra og at det virkelig var en så stor opplevelse. Så nå vil jeg jo virkelig anbefale det, det er trosalt one time chance! :gravid:

Ha en fin kveld!

----

I går natt våknet jeg av skikkelig smerter i magen. Som kynnere(at magen strammer seg) men med smerte i magen og nedover i livmoren og samtidig noe skikkelig voooonde tak i ryggen, var rett og slett smertefult! Var også veldig regelmessig. alt fra 30-60 sek varte det også tok det 60 sek før det kom igjen. Det holdt på slik i ca 25 min før jeg ringte føden, og til sammen ca to timer! Var ikke kjekt, og det var IKKE kynnere... for en uke siden våknet jeg jo og, av at jeg fikk vondt i magen, og etter noen minutter gav det seg, og etter det hadde jeg kjempemye kynnere... de kom hvert minutt men var ikke smertefulle. Sovnet etter en stund og denne uken har jeg hatt myemye kynnere(men er jo ubehagelig og slitsomt, ikke smertefult), helt til i går natt da! Føler ikke det kan være noe annet enn premature rier???

Føden og kvinneklinikken generelt her i bergen som jeg bor er ikke spesielt bra, de har fått mye refs og klager... min bror døde trosalt i mamma sin mage på obs-avd her...! Sist uke da jeg ringte om natten fikk jeg beskjed om at det sikkert ikke var noe og at jeg kunne ta en paracet ( ikke faen om jeg skal ta en paracet når jeg ikke vet hva det er jeg har vondt for???), og jeg fikk faen med samme beskjed nå. Skjer det der en gang til drar jeg ned til føden og krever at de sjekker meg! Jeg har jo aldri hatt en eneste gynekologisk undersøkelse i svangerskapet, tenkt om jeg har kort livmortapp da?? Det aner de jo ikke. Uffa, jeg blir bare så sinna av at man liksom føler jeg dum når man ringer! De tar de ikke på alvor i det hele tatt. OG bare det å ha så utrolig mye kynnere som jeg har, er jo noe man bør sjekkes for, og det i natten som var må ha vært noe "verre". Da jeg våknet om morgenen etter dette var det masse slim i trusen, ikke utflod, men tykt slim(nesten gummiaktig, vanskelig å ta fra hverandre liksom), og følte det aldri gikk vekk, liksom jeg gikk i dusjen og vaska og alt men følte det aldri ble tomt liksom. Og det var kommet masse i dag også. Det kan jo være slimpropp??... uff dette er ikke gøy.

Og de mest irriterendes kommentarene fra jordmor, føden osv er sånn, jamen nå har du jo pratet med meg i 3 min og du har jo ikke hatt vondt nå. Og hva så??? Herregud, uff, tror jeg er veldig sint nå :fnise:

Jordmoren min hadde ikke så mye å si egentlig. Og for å få GU må man stå på venteliste ?? fy faen altså, stå på venteliste ja, også plutselig føder man fortidlig eller noe annet dumt skjer?? Det jeg må for at ting skal sjekkes er altså da å dra på føden midt på natta og ha vond....

Skal til en vikarlege i morgen, men aner ikke helt hvorfor, for hun kan jo ikke gjøre noe egentlig, hun kan ikke måle livmortappen liksom. Jaja..

Uff.. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uuuuutenom alt det "kjipe" der, så har jeg laga masse hjemmelaget stæsj i dag, det skal oppi ei kurv som er til julegave. Er 5 kurver i år, så en del og lage!

Har laga Hjemmelaget Appelsinmarmelade, Eplesaft, Brente mandler, Kransekakestenger og Sjokoladekonfekt med appelsin :hjerte:

Mao ganske lei av alt som heter kjøkken :fnise: :fnise:

Men sitter her å slurper på eplesaft da, nomnom!! Det er jammen godt!!

Utenom de tingene så får alle duftlys, løsvekt te, fiken og nøtteblanding - samt et koselig julekort oppi kurven :hjerte:

Også har jeg lyst å lage karamelle, hihi, mest for å gomle litt selv :fnise: , men er snart ikke plass til mer oppi kurvene jo :fnise:

Endret av LovelyMonroe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Så dårlig av føden og jordmor da?? At du ikke blir tatt seriøst?

Godt du skal få sjekket deg i morgen da? Kan du evnt gå til en privat gynekolog? Så får du i alle fall sjekket om alt er som det skal? ...

Håper det ordner seg og at alt er i skjønneste orden :hjerte:

Skal følge med på oppdatering her fra deg i morgen om hvordan det går :kose:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...