Gå til innhold

LovelyMonroe's spire i magen ♡♡♡


LovelyMonroe

Anbefalte innlegg

Så dårlig av føden og jordmor da?? At du ikke blir tatt seriøst?

Godt du skal få sjekket deg i morgen da? Kan du evnt gå til en privat gynekolog? Så får du i alle fall sjekket om alt er som det skal? ...

Håper det ordner seg og at alt er i skjønneste orden :hjerte:

Skal følge med på oppdatering her fra deg i morgen om hvordan det går :kose:

Det er jammen godt å ha dere her inne :hjerte:

Ja, om de ikke hadde tatt meg inn på føden, eller noe annet dumt skjer nøler jeg ikke med privat gynekolog, for alt for jenta mi! MEN, synes det er sykt at man skal måtte gjøre det i et svangerskap?? Jeg er virkelig(!) en person som har høy terskel for å ringe føde, kontakte folk osv, jeg tenker nesten alltid at det er nok ingenting å bekymre seg for osv. Men nå synes jeg ikke ting er ok lenger, den natten var ikke kjekk i det hele tatt og jeg er rett og slett bekymret! Og når jeg da først blir bekymret og ringer, så blir jeg ikke hørt... nesten ledd av??? For at jeg har kjempevondt i mage og rygg, som kommer i tak, og er verre enn kynnere? Nei fy faen altså.. noen burde fått seg en annen jobb! :( Men om samboer ringer dem så tror jeg de ikke "tør" å si nei, han jobber i ambulansen(og har hentet flere komplikasjon fødsler etc) og kan bare begynne å prate om ditt og datt, han vet jo hvilke tegn han skal se etter, og da kan de ikke bare avvise oss. OG!! Hadde de ikke tatt meg seriøst igjen, skal jeg si; ja vel, men skjer det noe med meg eller barnet mitt står DU ansvarlig. Hva var navnet ditt igjen?? ....

Heldigvis da, om ikke annet, så sparker lillejenta akkurat nå :hjerte:

Måtte få ny time i dag 11:10, for samboer forsov seg på jobb så vi rakk ikke timen 08:50 .. :sjokkert:

Håper også at aaalt er i den skjønneste og fineste orden! :hjerte: og takk for omtanken Roseduft :hjerte:

Oppdaterer...... :kose:

Endret av LovelyMonroe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nesevisa

På tide å legge igjen et spor etter lang tids sniklesing. :)

Synes det høres skikkelig skummelt ut det du har opplevd et par ganger nå, og jeg synes virkelig føden bør ta deg på alvor. Har du nevnt de tidlige fødslene til moren din i telefonen når du har snakket med dem? Hvis ikke er det kanskje en mulighet... eller så høres det lurt ut å få samboeren din til å ringe.

Håper alt er i orden på timen etterpå - og hvis du får smerter igjen, så tvinger du deg inn på føden, altså. Noe annet er helt feil.

Sender gode tanker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på timen i dag! Håper virkelig alt er i orden. Skjønner godt at du ble redd! For en oppførsel de hadde på telefonen, ta en paracet?? Herlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Huff, det hørtes ikke ut som en artig opplevelse nå, håper du har blitt tatt seriøst på timen idag og at dunå følges opp.

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Hei mine skjønne jenter :blomst::hug:

Så utrolig koselig, kanskje litt rørendes, å se at dere tenker så mye på meg!! Takker for det :hjerte:

Det har vært så mye greier med dette med disse kynnerene + jula og alt, så har bare ikke fått vært innpå. Skal vi se.. ja, jeg var hos legen den dagen, den var ikke min lege men en vikar, som forsåvidt var greit nok. Hun kunne ikke gjøre så mye sånn fra eller til der, men hun tok meg i det minste mer seriøst enn de som møtte meg på tlf da jeg ringte KK. Hun sa det var veldig viktig at jeg fortalte dette med fortidligfødselene til min mor, når jeg ringte, slik at de tar meg mer seriøst. Hun kjente på magen og målte blodtrykk osv og hørte etter babyen, alt dette var fint. Urin var også fin. Svarene på blodprøvene jeg tok har sikkert kommet i posten, men jeg er ikke hjemme i jula så får ikke sett... er litt "redd/spent" på hva som står der... håper alt er fint. Lurer på om jeg skal få noen til å sjekke posten for meg og se etter brev fra legen, det er jo litt viktig tenker jeg. Når jeg var på timen tok hun en tlf til KK, og pga jeg der og da ikke hadde smerter/premature rier osv så var det ikke vits å komme inn for da ble det bare mye venting. Vet ikke helt hva jeg tenker om det, er jo kanskje sant, men har bare ønske om at noen skal sjekke meg! Det vi er enige om nå er at om det skjer igjen(premature rier, eller andre type skumle ting), så skal jeg ringe føden og si at jeg har vært hos lege og pratet med jordmor der tidligere og at jeg skal inn med en gang, så da kan de i det minste ikke bare si nei...

Men det jeg er redd for, er at ting skal skje i siste fase.. liksom først ringe NÅR man ikke kjenner liv, ringe NÅR premature rier kommer for 3.gang osv.... hvorfor ikke være føre var?? Dette synes jeg er dumt.. hadde jeg bare kunne fått en gynekologisk test, og thats it! Men vist jeg virkelig vil ha før jeg får vondt igjen kan jeg vel bare ringe å si jeg har vondt osv og må komme å få sjekke. Uansett, det er jo litt betryggendes likevel og vite at skjer det noe igjen drar jeg inn UANSETT hva de sier!

Er vel kanskje to uker siden nå? Altså siden siste natta hvor jeg våknet med disse riene. Jeg har hvertfall ikke hatt det igjen, og det er jo bra. Og her jeg er på juleferie bor vi fem minutt unna sykehuset heldigvis. Men jeg har myyyyye kynnere. HVER gang jeg reiser meg, går på do,ofte når jeg skifter stilling, ja nesten hele tiden... også føler jeg og et sånn.. nedpress bak mot rompa.. men er så vanskelig å vite hva som skal være der av smerter og ikke :( Jeg får vel bare håpe at alt går fint, og nå er jeg inne i min 30.svangerskapsuke ( 29+0 ) og det er jo en magisk uke, for fra uke 30 og utover er det ikke like skummelt å føde fortidlig føler jeg enn om hun skulle komt i feks uke 26 slik som vi søskene her gjorde... menmen!

Jeg prøver å tenke positivt :) ... jeg er i hvertfall kommet meg til 30. svangerskapsuke, og hver uke er et skritt fremmover! Føler plutselig jeg har litt dårlig tid???? føler dere termin-venner også det?? :fnise:

Føler liksom at fra nå og utover så KAN man jo føde egentlig hver uke... hehe, eller ja..så må pakke sykehusbagen når jeg kommer hjem, sånn in worst case! Også male babyseng, hente lekegrinda, og få ordna med bilstolen osv... :fnise:

Takker igjen for at dere er så omtenksomme kjære dere :hjerte: Det er veldig koselig!! :hjerte:

Jeg blir likevel litt fraværende sikkert helt til neste uke, da jeg ikke er hjemme i mitt eget hus. Er hos min mor nå i jula, og skulle egentlig hjem i dag og feire nyttår med min kjære, men han har fått influensa og kan ikke kjøre oss hjem igjen så må vente til han er frisk(forhåpentligvis til førstkommende lørdag, da er det gått en ukes tid....), så er vel hjemme hvertfall til neste uke!

Da skal jeg se innom dagbøkene deres, oppdatere, og være back on track igjen. Tar vist en lengre juleferie jeg :fnise:

Håper dere alle fikk en fin julefeiring, og ønsker dere et godt nyttår !!!! :gravid::blomst::hug:

Endret av LovelyMonroe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å lese at mini fortsatt er i magen :) Frykta at du allerede hadde født og lå på sykehuset sammen med mini jeg. Kjedelig at du fortsatt har så mye kynnere da. Må være fryktelig slitsomt :(

Håper du får en finfin nyttårsfeiring og at samboeren snart blir frisk igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så godt å høre at det er bra med deg! :klem:

Håper alt går bra framover også, at du får mindre kynnere og at du får en flott nyttårsfeiring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg trur at det er veldig vanskelig å være føre var, kanskje alt går supert og du føder rundt termin eller på overtid. Er ikke sikkert at en gu vil finne ut av noe, hva kan de finne egentlig? Jeg har ikke peiling på sånt. Men jeg skjønner godt at du er bekymret! :( Ingen ønsker å føde for tidlig! Supert at alt er bra nå da ;) Krysser alt mulig for at det skal gå bra og at du ikke føder før iallefall uke 37! :hjertesmil:

God nytt år! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så BRA at alt står bra til med deg og mini i magen! :) Håper lillejenta holder seg inne i magen noen uker til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Så godt å høre fra deg og at alt er i orden :kose:

Sliter selv med vonde kynnere noen dager, og har våknet på natten og trodd jeg var i fødsel :o veldig skremmende..og ekstremt ubehaglig..men kanskje ikke så uvanlig da?

Nyt resterende juleferie og kos deg masse i morgen :) godt nytt år kjære deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Ps: følger også at tiden bare flyr avgårde nå! Prøver ikke å stresse med å få alt utstyr og klær på plass, men kjenner for min egen del at jeg skal handle inn alt jo før jo bedre :ler:

Seng + alt mangler, stellebag.. Alle pleie produkter, badebalje, regntrekk til vogn, en del klær.. Smokker, neglesaks + +

På tide å få skrevet ned en liste ser jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...