Gå til innhold

LovelyMonroe's spire i magen ♡♡♡


LovelyMonroe

Anbefalte innlegg

Kan hende hvis det stopper opp igjen at kroppen ikke er heeeelt klar ennå, det er ennå 3 uker til termin :) Skjønner at du er lei men er ikke lurt å stresse for å få ungen ut, ikke at du nødvendigvis gjør det, for det vet jeg ikke :) Men får håpe at hun kommer ut snart da ;)

Det som funka for meg når riene satt i ryggen var lystgass :fnise:

edit: for stress kan ha motsatt effekt, at jordmora stopper opp riene.

Endret av Yesterday
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nesevisa

Våknet og måtte sjekke her... Og nå tør jeg å bli glad, tror jeg! Satser på at godjenta er på vei ut til mammaen sin for alvor :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har det skjedd en del siden jeg var innom igår! Håper lillegull er ute nå, hvis ikke må du ha masse lykke til! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.... :( Må nok skuffe dere... har sååå lyst å si at, jaaa jeg er blitt mamma! Men nei, hun er nok i magen enda... :(

Men det ER jo faktisk snart to uker igjen til termin, så jeg kan jo ikke forvente helt at hun kommer. Men åå, det er utrolig hvor kjekt det er å ha dere her inne, dere er veldig støttendes, og kommer med heiarop, og skriver innpå her når jeg ikke her her - synes det er veldig koselig jeg :hjerte: ...

Jeg var virkelig sikker på at noe var på vei til å skje i går, akkurat som dere, men det er jammen 3.gangen hun lurer oss ;) ... Det som skjedde var at riene var i hvertfall mye sterkere denne gangen enn for 3 dager siden(da var jeg inne på føden/storken for de som ikke vet det :) ), det var såpass at jeg ikke viste hvor jeg skulle gjøre av meg enkelte ganger og måtte desverre la gråten overta under tre av riene. Samboer pakket niste og vi ringte tilbake til føden, det var da fult på Storken der jeg ville føde og de anbefalte oss at vist jeg "absolutt ville" på Storken så kunne jeg prøve å drøye den enda mer hjemme, ta meg en dusj osv. Jeg hadde IKKE lyst å føde på Føden og tenkte at da er jeg heller hjemme til jeg virkelig virkelig ikke klarer det mer. Samboer gikk inn på soverommet og slukket lyset, tente på stearinlys, satte på rolig klassisk musikk vi begge liker, danderte det til med puter og drikke til meg og ba meg komme inn - å herremann jeg er så glad i ham :) ... der lå vi de siste to timene av riene, og jeg lå inntill han, han var kun fokusert på meg og strøk over meg hele vegen, når riene kom ba ham meg puste rolig, drømme meg vekk i musikken og ta det helt helt med ro, dette hjalp veldig og jeg blir så rørt når jeg tenker over hvordan han var med meg - noe jeg så klart fortalte han underveis og i dag. Riene gav seg sakte men sikkert etter ca 6 timer, det var deilig... da sovnet vi begge to :)

Likevel, arh, skulle jo ønske det skjedde noe... mtp at slimproppen GARANTERT gikk i går, og at jeg hadde så mange andre "symptomer" på at fødselen var nært forestående, så blir man jo litt skuffa, men prøver å tenke at de 6 timene med rier - for det første var selvvalgt, hehe, pga sexen som vi viste ville trigge til dem + at de har nok gjort noe i denne prossessen, kan godt hende jeg fikk mer åpning, og kan jo hende nå at pga dette så går fødselen litt lettere, hva vet jeg! .. :)

Hmm... det jeg er usikker på NÅ er hvordan jeg skal gjøre det de siste 19 dagene til termin, i dag skal jeg hvertfall ha en fridag kjenner jeg, men skal vi prøve å ha sex igjen imorgen f.eks? For det kan jo hende det skjer noe, jeg får jo veldig sterke rier?? ... og jeg vil jo gjerne ha sexen for sexens skyld også så klart ;) ... hva tenker dere?? Det gjør jo hvertfall ikke ting verre med disse riene? Men så er det jo samtidig ikke noe man virkelig ønsker å ha i flerfoldige timer ;) ..

Jaja, vi får se hva dagen bringer, slimpropp er som sagt gått, hatt to runder med rier, magen har sunket, løsere mage enn før - blir det bebis før termin mon tro?? :gravid:
Stor klem til dere jenter som er så skjønne å følge meg her inne - synes det er så utrolig koselig!!! :blomst:

----

OG FOR EN FANTASTISK VÅRDAG DET ER I DAG!!!!!! Denne må nytes, både for dere med nurk og med nurk i magen, eller ingen i det hele tatt! Nydelig, nydelig :sol::tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var jeg sikker på at hun var kommet, men hun er nok en liten luring! ;)

Uansett så er det ikke lenge igjen nå, som du sier, og når det først begynner for alvor kommer det nok til å gå fort og greit!

Håper du får slappet av litt også og ladet opp, det er viktig! God lørdag :klem:

Endret av La Traviata
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var jeg sikker på at hun var kommet, men hun er nok en liten luring! ;)

Uansett så er det ikke lenge igjen nå, som du sier, og når det først begynner for alvor kommer det nok til å gå fort og greit!

Håper du får slappet av litt også og ladet opp, det er viktig! God lørdag :klem:

Ja, hun er en skikkelig luring ;) ... vi får leve i spenning, og ta dag for dag... føler det er så mange tegn som tilsier at det skjer snart, da! Håpe håpe :hjerte:

Ja, merker jeg er veldig sliten til tross for at jeg sov lenge i dag, så skal prøve å legge meg tidlig i dag å prioritere å lade kroppen opp litt, muligens vi prøver på en ny runde med rier imorgen.. (haha, uff, eier ikke tålmodighet :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde spaaaam!!! :skya: ( trykk på de for å få de større!!! :) )

Jeg har valgt å ønske å bruke sånn Babynest til bebis når hun kommer. Synes samsoving er det som er mest naturlig i starten og har sett mye positivt om babynest, det er jo som et lite rede og en egen madrass til den lille, så blir det "litt tryggere" å sove vedsiden av oss i senga, men det er jo trygt der uansett, hun har jo egen dyne osv. Uansett - valgte å sy en selv, og den ble jo veldig skjønn!! Har tenkt litt på å sy til folk på bestilling også, det er jo så kjekt og sy, spes babyting, og virker jo som det er mye folk som er intr i dette! :D Hadde jeg sydd til noen hadde jeg jo vært perfeksjonist, er ikke det på min egen her da(vist noen skulle ha sett det på bildet), for den skal vi kun ha her liksom..

men her ble resultatet av babynest-syprosjektet! :

post-44850-0-40013200-1393701437_thumb.j

også har jeg tatt litt flere bilder, tenkte det kan være kjekt her inne på dagboka! Vi har, eller jeg, ordna ferdig sengen etter alt med riene skjedde, hadde riktignok hatt mer enn nok tid etter vi hadde kommet hjem med hun, men dere vet, kan ikke dy meg ;) Så, her er babysengen sånn den ser ut nå( har stryket sengehimmelen da, på bildet er den ikke ferdigstrøket!) ..(heter det strøket??? :P)

post-44850-0-62773600-1393701580_thumb.j

post-44850-0-85352500-1393701599_thumb.j

Kan hende jeg vil endre noe, men hittill synes jeg den er fin som den er, og ja den sprinkelbeskytteren er egentlig til vugge så den går ikke helt rundt, men går jo langt nok nedover i senga egentlig så tenker det skal gå fint, hun vi kjøpte den av(brukt) hadde gjort det slik også! :) Sengesettet,sengehimmelen og sprinkelbeskytteren er i samme "serie", engelsk blonde :hjerte: Jeg har kjøpt alt brukt, og det er ganske dyrt nytt! Betalte seriøst kun 150,- for sengehimmel+stativ+sengesett med blonder+7 ammetopper!!! også kjøpte jeg sprinkelbeskytteren + 5 andre sengesett og vognsengesett for sånn 300 av en person! Gøy med billige ting! Og morsomt jeg fant det samme settet, liksom himmelen der og beskytteren, av to forskjellige selgere!

Også har vi jo en sååå skjønn nattlampe! Den har sånn mykt og deilig lys, tenker det er ok når hun må ammes på natta eller skiftes på, eller noe annet, hadde ikke vært kult å tatt på taklyset liksom. Bare trykker på magen til bamsen der :hjerte:

post-44850-0-41636100-1393701872_thumb.j

og i dag fikk vi vippestolen i posten! Den er også kjøpt brukt og betalte kun 250,- , tror den koster nærmere 900 ny liksom, og den var HELT SOM NY! Sååå fint. Har nettopp vaska trekket og de rangle greiene! Lukter så godt! Den har vibrering og musikk! :) Fischer Price sin. Også er den veldig fin i fargen, jeg er litt kresen på sånt, liker ikke babyutstyr med masse rare farger og tja synes det godt kan se litt fint ut ( klart man kan ha fargerike leker, men dere skjønner)..

post-44850-0-10619000-1393702068_thumb.j

og til slutt et magebilde! Hihhihii, den har vooooookst så mye de siste ukene, står rett ut nå!!! :babyjente:

post-44850-0-72299800-1393702164_thumb.j

Tjohei!!! Bilde-innlegg er da kjekt :skya:

Endret av LovelyMonroe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest roseduft

Da har jeg svart deg på alle din innlegg i dagboka mi :ler:

Og vet ikke om du synes det er veldig dumt at du ikke har født enda, eller om det bare er spennende og du kjenner på kroppen at nå nærmer det seg?? :)

Er du klar for å bli mamma? Hvordan tanker har du rundt det hele? Er du spent? Nervøs?
Ikke lenge før man ikke går med bebisen inni magen lengre..skal blir rart å føle seg "tom" på en måte.. :gravid:

Hvis du skal si riene er vonde på en skala 1-10, hvor sterkt føltes det når de var på sitt verste?

Og kan de sammenlignes med noe?

Jeg er så spent på hvordan alt vil kjennes ut.. Tror derimot ikke jeg har noe som helst åpning, og heller ikke fått med meg noe slimpropp som har gått, sikkert derfor meg tror jeg kommer til å føde etter termin :sjenert:

Hun er for all del hjertelig velkommen når som helst :strix:

Ang. sex..det skader jo ikke? Så kjør på :sengekos:

Det blir muligens en god stund til neste gang, og kanskje vil sexen aldri føles som før...........nyt det mens du kan :lur:

Siden slimproppen din har gått og du driver å får rier hele tiden, så tror jeg ganske sikkert at du føder før termin :blomst: sååå spennende altså! Jeg er så spent på dine vegne, for jeg føler det er rett rundt hjørnet for du er mamma til en nydelig liten prinsesse :babyjente:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Åååååååååå så mange fine bilder !!

Så skjønn seng! Sengetøy, vippestol og alt! Ikke minst en NYDELIG mage du har!! :bolledeig:

Hvor har du kjøpt lampa?

Noe jeg forresten glemte å skrive i stad, at jeg ble så rørt av historien din om hvor god mannen din var under riene i går med musikk, levende lys og kos og støtte!

Virker som du har en utrooooolig god og snill mann :hjerte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange fiiiine bilder! Veldig koselig seng :) Og så flott mage du har! Kan jo hende det blir siste magebilde -hihi :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har jeg svart deg på alle din innlegg i dagboka mi :ler:

-----

Hihi, ja jeg skrev kanskje litt mye, stakkar deg, tar jo flere timer å svare på alt, men hadde så mye på hjertet etter mange dager uten å skrive måtte jeg hente meg inn igjen litt, men skal korte meg ned litt neste gang, haha :hjerte:

Hm, vet ikke helt hva jeg synes. Det er jo litt kjipt og jeg blir litt frustrert når jeg går 6 timer med rier uten at noe skjer, det tapper jo litt krefter, men samtidig så var det veldig godt når det var ferdig, er jo helt kjørt i dag :P Hm, går opp og ned hver dag, tenker at jeg vil hun skal komme NÅ og derfor synes det er kjipt - men så er det jo to uker til termin, og jeg bør jo egentlig bare slappe av, fylle fryseren, sy litt ting og f.eks dra til frisøren osv får hun kommer, og da går to uker fort, så på en måte kan hun godt vente til termin når jeg tenker på alt jeg skulle gjort :)

Ja, det har jo gått to mnd siden sist gang vi hadde sex pga prem.rier og dette, så skal si det var greit nå ja, tihihi :lur: ... men samtidig litt kjipt jeg får rier av det, for har lyst på sex i dag f.eks men orker ikke pga jeg ikke orker en hel natt med rier, er helt kjørt etter i går som sagt, men vi vurd å prøve igjen i morgen, kanskje jeg får rier som fører til fødsel? er jo bare til å prøve.. :P

Det er sååå koselig at du gleder deg på mine vegne, da blir jeg glad :hjerte: .. men det er sånn, jeg merker jo selv at siden vi har termin rundt samme tid, og når jeg leser i dagboka di, så blir jeg sånn iih, bare 20 dager igjen for hun nå!! føler litt det er jeg som skal føde(eh, skal vel det.... men ja, føde x 2 da! :fnise: ) ..

Tja, riene ja. Kan prøve å forklare så godt jeg kan! :)

Jeg har alltid tenkt og trodd at rier gjør sinnsykt vondt i tissen, jeg har vært livredd for fødsel mtp smerter der nede, og at det skal kjennes ut som man revner når baby kommer ut osv, men i følge andre jeg har prata med i det siste er det faktisk som oftest kun i rygg og mage man kjenner det, og kjenner det kun som vondt der nede akkurat i det hodet kommer ut(og dette går jo ofte veldig fort og det er det forteste av det som skjer i hele fødselsforløpet, pluss at det er nok en befrielse).

Ble veldig glad når jeg hørte at folk sa riene satt i ryggen, jeg har hatt mye ryggproblemer i korsryggen de siste årene så jeg vil si jeg er ganske godt vandt med å ha vondt der. Det er ti ganger vondere under en rie, men det er ikke helt ukjente smerter.

Når jeg får rie så kjenner jeg først at magen og underlivet/sjeden strammer seg(som når man får kynnere), så begynner det å gjøre vondt i magen foran, som sterke menssmerter før det går videre bak i ryggen og da er det gjerne vondt begge steder samtidig. Det er en gradvis smerte så man får liksom tid til å forberede seg, er ikke sånne "knivstikk" f.eks. Så jeg vil si at jeg takler denne smerten ganske bra, det ER veldig vondt, men samtidig så synes det egentlig det gikk fint og JA jeg hadde sterke rier... føler folk tror jeg ikke hadde skikkelig bare fordi jeg sier det gikk fint, men vi er alle forskjellig. Å puste roooooolig og kontrollert gjennom dem hjelper, med engang man stresser så blir de verre. Jeg synes det er litt vanskelig med slike smerteskalaer, fordi det var jo såpass vondt at jeg ville gitt en 8-er kanskje, men samtidig så følte jeg det gikk greit, altså når jeg vurderer å ha sex igjen i morgen for da igjen å vite at jeg har rier hvert 3 min i seks timer, så kan det ikke være FOR gale. Men ja, jeg begynte å grine på den ene og sånn, men tja, herregud jeg skriver rotete. Poenget er, ja de er vonde, MEN det gikk fint!! :) ... det som jeg synes var kjipest var det at jeg fant ingen måte å sitte/ligge på når jeg fikk de, var veldig vondt å ligge og nesten umulig å sitte, så det beste vare egentlig å stå og vugge frem og tilbake, og å stå inntill samboer mens han masserte meg. Samtidig så var det veldig ok når jeg fant en ok stilling og vi hadde det veldig rolig og fokuserte på pustinga osv når de kom, men likte egentlig best å stå..

Beklager at jeg sikkert skriver rotete, men vil prøve å få frem det jeg mener, for gjett om jeg lurte på hvordan det kjentes ut før jeg hadde fått det selv, og da kan jo det være ok for deg å lese her når jeg skriver detaljert. Smerte jeg virkelig er redd for og ikke klarer er skarp smerte, type knivstikk følelse, sprøyte, sånn ilende og ja, skarp smerte. Rier er for meg mer "tung smerte" som kommer gradvis liksom....

hadde veldig vondt når jeg skulle på do da, selv utenom riene, aner ikke hvorfor men var bare et sinnsykt nedpress ned mot rompa og underlivet hele tiden de seks timene og doturer var litt skummelt og ekkelt... jeg blir litt fort redd tror jeg, og tok med meg samboer for å holde rundt han noen av gangene jeg var på do for å tisse..

Håper jeg fikk forklart litt... vil hvertfall berolige deg med å si at det ikke er noe å være redd for, det kommer som oftest gradvis og du får liksom tid til å venne deg til smerten, det er nok en smerte man lettere kan "komme seg igjennom" enn mange andre type smerter som f.eks om noen skulle tatovert deg, skjært deg på kroppen osv, er liksom ikke den type smerter :P

Åååååååååå så mange fine bilder !!

-----

Takk, takk og takk!!! :hjerte: Søt du er!

Lampa(og mange andre fine babyting i den serien) er kjøpt på Lucky Duck. Bodde ikke du i stavanger? Isåfall ser jeg at de har den på Kvadrat kjøpesenter, jeg kjøpte de i Bergen. Men de har nettside også, og ganske billige de tinga syns jeg! Mamma hadde det litt kjekt når hun var her på besøk og kjøpte mye fint der inne når vi var der.

Her er nettsiden hvor du kan se alle produktene! (de hadde tilbud når vi var der, har det kanskje enda?)

Fra den serien/butikken har vi den nattlampa, bamse-uroen til sprinkelseng,lekegrind eller hvor man vil ha en sånn, badehåndkle med hette og bamse, bamse med musikk(skikkelig søt babysang, sånn klassisk fin, bare dra i sånn snor i rompa), en bamse som sover på en pute som står babys first bear(den som ligger i senga på bildet mitt). Tror det var det! Men hadde lyst på alt der inne, de hadde jo sånne søte keramikkgreier som man kan ha den første hårlokken, tannen og en ting til i, med ugler på :hjerte: du ser alt på den siden!

Ååå, ja, jeg blir så rørt selv. Ønsket jeg kunne ha filma alt sammen og vist alle, for tror mange bør lære av han, det var så fantastisk og jeg blir så forelska i han når jeg ser hvordan han er, altså, mer forelska enn jeg allerede er etter over tre år :hjerte: ... Føler meg også veldig trygg med han mtp at han har tatt imot baby før og vært med på fødsel tidligere(han jobber i ambulansen), så han er ikke så "redd" for alt under fødsel og beholder roen, og det er deilig :hjerte: ...

Utifra det du skriver om din mann og deg, og hvordan han er og ditt syn på forholdet, så tror jeg han kommer til å være likedan som min mann under fødsel/rier. Vet jo ikke da, men virker sånn :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange fiiiine bilder! Veldig koselig seng :) Og så flott mage du har! Kan jo hende det blir siste magebilde -hihi :ler:

Takk! :hjerte: ... ja, det er en rar tanke... :fnise: håper på det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har glemt hvor vondt riene var men å gråte er da ingen skam. Jeg hadde alle mine rier på sykehuset og vi gikk mye rundt i gangene (da tyngdekraften skal få fart på ting) og når jeg hadde en rie så ga jeg blaffen i om noen så meg når jeg stønnet og tårene rant. Og verre ble det! :) Siden jeg ble satt i gang og fikk drypp så var riene mest sannsynlig noe vondere enn normalt. Håper du slipper det, og føder fort ;) 24 timer med rier anbefales ikke :P

Godt å lese at du er mer avslappet. Jeg var så lei som det går ann når jeg var like langt på vei som deg, man vil jo møte ungen og er lei magen og alle plagene. Men det går over, jenta di kommer snart ;) I morgen eller om 6 el 15 dager ;)

Fine ting du har kjøpt og laget :hjertesmil: Sydde et babynest jeg og, men trur ikke jeg gjør det igjen ;) Neste baby kan bruke den og.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...