Gå til innhold

LovelyMonroe's spire i magen ♡♡♡


LovelyMonroe

Anbefalte innlegg

Gjest roseduft

Du kan jo starte å bake skillingsboller, så ser du hvor langt du kommer :ler:

Ååå dette er så spennenden!! :bolledeig:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo starte å bake skillingsboller, så ser du hvor langt du kommer :ler:

Ååå dette er så spennenden!! :bolledeig:

Vurderer det faktisk ... hvorfor ikke liksom! Tror jeg sender mannen ned på butikken nå etterpå for å få tak i sukker og litt andre ting vi mangler til boller :lur: Tenk så digg med skillingsboller med på føden, hoho, nei nå blir det bakings :fnise: ... Kan jo hende ting skjer i natt eller imorgen, så da kan jeg plutselig ha masse tid på meg :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg hører om andre som er i gang med føding blir jeg helt tullete :fnise:

Er ingen fasit på når ting starter dessverre, skulle likt å hatt det. Vannet gikk hos meg 07.30 ca, fikk regelmessige rier fra kl 12, men jordmor regnet ikke med noe skulle skje før neste døgn :P Så feil tok hun :lur: Er vel max tre døgn før vannavgang og til babyen skal være ute? Korriger meg noen om jeg tar feil! Men nå vet du jo at lillesnupp snart er i armene dine :rodmer:

Vet ikke hvor lenge de venter før de begynner med igangsetting, men 18 timer etter vannavgang skal man vel begynne med antibiotika pga infeksjonsfare. Håper murringene tar seg opp og at du kommer i gang av deg selv, det ville jo vært det aller beste :Nikke:

Oi, da gikk det ikke så lang tid gitt :) Har på følelsen det skjer i natt jeg, altså riene... :fnise: ... Uansett så får jeg nok møte hun ila de neste dagene, det er vel egentlig garantert!! Iiiik! SÅ uvirkelig... :sjokkert::rodmer:

Ja hun sa i tlf at jeg skulle møte opp der imorgen tidlig i hvertfall så vet ikke hva de gjør, men håper da man kan føde på storken selvom man får slik pille? Skulle da tro det?? Jeg vil virkelig ikke på Føden nå, har liksom innstilt meg på Storken, trives så godt der og alt... Får bare håpe på det beste :rolleyes:

Godt du synes det er spennende å kjekt at ting skjer her nå da, det synes jeg er koseliiiiig!!! :strix:

Så spennende! :biggrin:

Jaaa!! Veldig uvirkelig... lå i hele går kveld og søkte på nettet med mobilen om hvor lenge folk fødet før eller etter termin, hvordan fødsel startet for de, osv, alt for å kanskje håpe at ting skjedde hos meg.. at jeg merket noe tegn, osv... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at vannet gikk og så var fødselen i gang, jeg. Alt man ikke kan noe om...!

Håper det begynner snart, da! Tenk at du snart skal få en datter, det må føles uvirkelig! :duskedame:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja bytta masse bind jeg og, hele tiden :P Var deilig å få sånne "bleiebind" på sykehuset. Jeg måtte dra på føden for en ctg-måling etter vannet gikk, for å sjekke babyen. Får håpe at du slipper den pilla, å bli satt i gang skal være mye vondere enn at det starter naturlig. Jeg fikk den pilla og håper at jeg slipper det neste gang. Husk at hvis du må ha den pilla så er det ikke sikkert at en pille starter fødselen, så da må du ha en til etter 6 timer, og kanskje en til etter 6 timer osv, legen sa til meg at det kunne ta flere dager å sette i gang, men en pille var nok her. MEN jeg har trua på at din kropp setter i gang selv eller at bare en pille vil hjelpe deg, siden du allerede har hatt rier og har åpning ;) Og antibiotika må du ha om det tar tid. Lykke til! :hjertesmil:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at vannet gikk og så var fødselen i gang, jeg. Alt man ikke kan noe om...!

Håper det begynner snart, da! Tenk at du snart skal få en datter, det må føles uvirkelig! :duskedame:

så enkelt er det ikke alltid, min kom ut 60 timer etter at vannet gikk, men for noen så føder de fort etterpå.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og tviler dessverre på at du får føde på Storken om du må settes i gang, da å bli satt i gang kan føre til komplikasjoner :( Kanskje bare det å måtte få antibiotika (er intravenøst) er nok for å ikke få føde på Storken, men jeg vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Kos deg med bollebaking :kose:

Og tuuuuusen taaaakk for den nyyydelige vognpynten!!!! :klemmer:

Var sent i postkassen idag, så fikk den nettopp.

Du er sååå flink, og søt og god :kose:

Skal bruke den, enten i/på vogna, eller henge over vugga, stellebordet eller newborn settet! Klarer ikke bestemme meg :ler:

Håper du koser deg med baking og at riene starter snart :lur:

Må da være herlig å ha med nybakst på føden :ler: du vil huske tilbake på det, der du sto å bakte mens fødselen var i gang :kyss2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så enkelt er det ikke alltid, min kom ut 60 timer etter at vannet gikk, men for noen så føder de fort etterpå.

Åh! Lærer stadig noe nytt av dere gravid-føde-folk! :)

Blir koselig for vofse å bli "storebror", da! :hoppe: Vår er veldig glad i barn, bortsett fra når de er sånn 4-ish-år, fordi det var noen som SPARKA han da han var liten. Det går sikkert kjempebra med introduksjonen! (Sorry at jeg babler om hund, må bare bable om noe jeg kan noe om! :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at vannet gikk og så var fødselen i gang, jeg. Alt man ikke kan noe om...!

Håper det begynner snart, da! Tenk at du snart skal få en datter, det må føles uvirkelig! :duskedame:

Hihi, det trodde jeg også før jeg ble gravid. Trodde at når det gikk så var fødselen i gang, og man måtte kjøre kjapt til sykehuset, slik som på film... men neh, er vist ikke sånn :fnise: Ja, det er helt utrolig!! En ny epoke i livet, helt fantastisk, gleder meg veldig... :lillesky:

Huff ja bytta masse bind jeg og, hele tiden :P Var deilig å få sånne "bleiebind" på sykehuset.

----

Hihi, jeg trodde ikke det rant vann hele tiden, trodde at vannet gikk og da var det gått liksom, ferdig med det... men nesh, kommer masse hele tiden jo.. blir morsomt i natt :fnise: ... nå har jeg laget et bleielager vedsiden av do, så bleiekaken fra babyshoweren her om dagen kom godt med :ler::ler: Ja, de som de har på sykehuset, samt trusene der er superdigg. Har på en sånn sykehustruse nå, vi tok med en helt ny en som lå på badet der sist gang, med oss hjem liksom, så det er jeg glad for nå :jepp: Ja, leste det med deg ang pillen, håper bare jeg slipper... og prøver å tenke positivt på det hele at jeg bare må ta alt som det kommer, håper virkelig fødselen blir slik jeg ville, men man vet aldri - til syvende og sist får jeg møte dattera mi, og det er jo det beste med alt sammen :hjerte: Men ja, er jo veldig moden + åpning, så skulle tro det, men vi får se da... :fnise: Takk for lykke til'en :rolleyes:

Kos deg med bollebaking :kose:

-----

Takk! Har ikke begynt enda, venter enda på at mannen skal gå ned å ordne sukker og sånt, men må la han få slappe av litt og ta en dusj, han har vaska og ordna i HELE dag.. flinke mannen min :rolleyes: ... skal bli godt med boller til kvelds + som fødesnacks. Hihi, sammen med diverse annet snæks! Har pakka med oss seigemenn, det var dritgodt sist... hihi, spes om man sovner og plutselig våkner og vil ha noe søtt :lur: ... Liker det bedre en sjokolade, for da blir man helt svart mellom tennene og klissete og ja, haha, erfarte det også, full i sjokko i kjeften også kom jordmor inn :hoho: ...

Så kjekt du likte den!!! Nå ble jeg glad... :rodmer: Jeg har prøvd så godt jeg kunne hvertfall, den du fikk er jo den første jeg noen sinne har laga, og håper ikke man kan se det :fnise: ... glad du likte den hvertfall :hjerte: ... ja er jo sikkert mange andre steder man og kan ha den! Som de du nevnte, det var lurt, nå fikk jeg ideer :lur: ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og tviler dessverre på at du får føde på Storken om du må settes i gang, da å bli satt i gang kan føre til komplikasjoner :( Kanskje bare det å måtte få antibiotika (er intravenøst) er nok for å ikke få føde på Storken, men jeg vet ikke.

Ja, kanskje sant det... :( Håper hvertfall på å få prøve ut andre ting for å sette i gang først, som feks akupunktur, masering av livmormunnen som de gjorde sist osv. Menmen, vil ikke ta sorgene på forskudd, tenker positivt!!!! :danse::blomst:

Åh! Lærer stadig noe nytt av dere gravid-føde-folk! :)

Blir koselig for vofse å bli "storebror", da! :hoppe: Vår er veldig glad i barn, bortsett fra når de er sånn 4-ish-år, fordi det var noen som SPARKA han da han var liten. Det går sikkert kjempebra med introduksjonen! (Sorry at jeg babler om hund, må bare bable om noe jeg kan noe om! :P )

Hihihi, man lærer noe nytt hver dag :blomst:

Jaaaa, jeg gleder meg sånn til å se hvordan forholdet blir mellom dyrene og lillegull, liksom spesielt etterhvert, sånn med årene, tror de kommer til å bli gode venner... håper det :hjerte: ... Vår er heller ikke så begeistret for barn, MEN han er ikke aggresiv eller gjør dem noe, men han er bare ikke vandt med dem, så når dumme foreldre lar 3 åringen med superknæsjrosafarget kjeledress løøøpe bort til han og omtrent hoppe oppå han UTEN å spør oss først så skjønner jeg han blir skeptisk. Jeg ble jo sinna sist det skjedde, på foreldrene, men ja... Men når vi har hatt små barn her og hatt kontrollen over de selv om du skjønner så har det gått helt fint, han har ingenting imot dem da liksom, men noen er bare så brå. Men så er det noe helt annet med en baby da!! :)

Bare å prate om hund :hjerte: Vi elsker jo hunder!! :danse:

Spennende!!! Lykke til! :strix:

Jaaa ikke sant?? Hihihi, like spennende her i heimen, aner jo ikke når ting skjer!! Nesten så jeg kjeder meg litt siden jeg kan jo ikke gjøre all verdens... men skal bake skillingsboller nå da... hihihihihihi :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå, så spennende! Masse lykke til med fødselen!!!! (Jeg er kjempemisunnelig! :fnise: )

Hihi, ja du har jo termin før meg ja :jepp: , menmen, kan jo hende vannet ditt går i natt og at du føder før meg :lur: ... vet jo aldri!! Du føder snart uansett, det er jo garantert :hjerte: ..

Takk!!!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lillesky: Tippeliste for når lilleprinsessa melder sin nedkomst! :lillesky:

UL-termin er 19.mars :babyjente:



:hjerte: Favole - 10.mars

:hjerte: Nesevisa- 11.mars
:hjerte: Roseduft - 11.mars

:hjerte: Yesterday - 14.mars

:hjerte: Rainbow81 - 15.mars

:hjerte: Doh - 16.mars

:hjerte: LovelyMonroe - 20.mars

:hjerte: La Traviata - 23.mars

Endret av LovelyMonroe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper egentlig 11.mars nå da ;) ... men er kanskje for sent å bytte, blir litt juks :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fikk ingen andre alternativer til å få ungen ut. Som Favole sa så MÅ ungen ut innen 3 døgn, hvis ikke blir det ks. Spørs også hva de vil prøve pga infeksjonsfaren. Men får håpe at de gir deg litt tid, de satte meg ikke i gang før 1,5 døgn etter vannet gikk, så ikke sikkert at de gir deg pilla med en gang.

Så nå vet vi at senest den 13. mars er du mamma :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper egentlig 11.mars nå da ;) ... men er kanskje for sent å bytte, blir litt juks :fnise:

Alle må tippe senest 13. mars nå :fnise: Jeg tipper og den 11 ;) Uten igangsettelse!
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så spennende, har du fått rier enda? ;) Her må det oppdateres fortløpende :P

Om du må settes i gang får du neppe vært på Storken, siden det skal være 100% naturlig slik som jeg har skjønt det. Alt som krever medisinsk "innblanding" skal vel skje på ordinær fødeavdeling. Skjønner at du helst vil være på Storken siden du har gode erfaringer derfra, og håper du får være der, men det er nok helt sikkert en god jordmor som vil ta vare på deg om du må være på ordinær fødeavd. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...