Gå til innhold

LovelyMonroe's spire i magen ♡♡♡


LovelyMonroe

Anbefalte innlegg

Jeg har glemt hvor vondt riene var men å gråte er da ingen skam. Jeg hadde alle mine rier på sykehuset og vi gikk mye rundt i gangene (da tyngdekraften skal få fart på ting) og når jeg hadde en rie så ga jeg blaffen i om noen så meg når jeg stønnet og tårene rant. Og verre ble det! :) Siden jeg ble satt i gang og fikk drypp så var riene mest sannsynlig noe vondere enn normalt. Håper du slipper det, og føder fort ;) 24 timer med rier anbefales ikke :P

Godt å lese at du er mer avslappet. Jeg var så lei som det går ann når jeg var like langt på vei som deg, man vil jo møte ungen og er lei magen og alle plagene. Men det går over, jenta di kommer snart ;) I morgen eller om 6 el 15 dager ;)

Fine ting du har kjøpt og laget :hjertesmil: Sydde et babynest jeg og, men trur ikke jeg gjør det igjen ;) Neste baby kan bruke den og.

Nei, det er sant, det er ingen skam å grine, det er vel bare kroppens måte å reagere på, bedre det å grine noen tårer enn å skrike helt sinnsykt. Ser enkelte på fødeavd på tv, de skriker og skriker og skriker og banner og ja. Jeg vet jo ikke hvordan det er, kan godt hende det blir mye verre, MEN det hjelper jo ikke å skrike så håper jeg ikke gjør det, håper jeg holder fokus og puster istedenfor, men det er nok veldig vondt.. Håper ikke jeg har rier i 24 timer nei... det er jo litt rart, man aner ikke hvordan fødselen vil bli... lurer veldig på hva jeg kan forvente meg :) Tror tyngdekraften er et viktig hjelpemiddel ja!! Håper jeg husker på det under fødsel, vil helst at baby kommer ut når jeg står eller sitter på kne eller huk, hørt at det er bedre, for når man ligger får man jo ikke tyngdekraften f.eks. Men alt er vel spørs på situasjonen man er i der og da :) Håper jeg føder i vann ... :)

imorgen, om seks dager eller om 15 dager, tja da håper jeg på imorgen egentlig.....hihihi :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nesevisa

Flott beskrivelse av rier, akkurat sånn var det for meg også! Og det er umulig å snakke om hvor vondt som er "normalt", i og med at både rier og smerteterskler er forskjellig fra person til person :) jeg for min del synes knapt det ble vondere enn 8, og pressriene var ikke vonde egentlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint du har ordnet det til jenta di! Og kjempefint babynest :hjerte: Tror babynestet må være noe av det smarteste innkjøpet jeg gjorde :Nikke:

Og kjempefin gravidmage :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Takk for rie-beskrivelsen :ler:

Og at du føler du skal føde x 2 :fnise: da måtte jeg le litt!

Ja, vi har Lucky Duck her, og der har jeg ikke vært innom for å se etter baby ting i det heletatt!

Ante ikke de hadde slike ting, så skal skikke gjennom nettsida deres også først, men det får nå bli i morgen..for nå er jeg sååå trøtt :ler:

Utrolig koselig og skrive med deg hvertfall, og setter pris på at du tar deg tid til å svare på alt jeg spør om i retur..men kanskje vi skal prøve å holde oss til ett innlegg til hverandre om ganger, for nå begynner det å gå litt i surr for meg her, eller om jeg bare er ekstremt trøtt vet jeg ikke :ler:

Har hvert fall svart deg på sikkert 10 innlegg i dagboka mi, så får du evnt bare velge om du vil la være å svare på alle og enhver, eller at vi starter fra "scratsj" nå :ler:

God mennene våre :rodmer:

Jeg er også mer forelska nå enn noensinne faktisk, etter 3 år her.. Utrolig nokk.. Har vært gjennom mye, men han er min beste venn og den eneste personen i verden jeg stoler 100% på og som jeg trenger i dette livet :hjerte: han og prinsessa vår som snart kommer til verden :hjerter_rundt:

Håper du får en god natts søvn og koser deg masse med inspirasjonsleting i morgen på nettet :lur:

Jeg kan linke deg dersom jeg kommer over noe fint, men har en slags idè i hodet allerede..så det får evnt. bli ferdige ting jeg har lagt som jeg kan sende bilde av etter hvert :bond:

Goooooood natt søte deg :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest roseduft

Hei igjen :blomst:

Har googlet litt smokkesnor og vognpynt inspirasjon, så hvis du sender meg mail-adressen din hvis du vil, så kan jeg sende deg bilder av det jeg synes er fint :)

Håper ellers du og mannen har en fin søndag og koser dere på tur :kose:

Endret av roseduft
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott beskrivelse av rier, akkurat sånn var det for meg også! Og det er umulig å snakke om hvor vondt som er "normalt", i og med at både rier og smerteterskler er forskjellig fra person til person :) jeg for min del synes knapt det ble vondere enn 8, og pressriene var ikke vonde egentlig.

Så godt å høre at noen er "enig" i mine beskrivelser - da føler jeg at jeg kanskje kan håpe på at det er slike rier jeg har under fødsel, sikkert litt vondere men at det er slik jeg har kjent de nå, de kommer til å være. Det er helt sant, vi er alle forskjellig, rett og slett! Men, hvordan er pressriene ift de andre, og hvordan var resten etter dette? Mtp smerte og det hele? :) Jeg håper på en fin fødsel, vil i hvertfall gjøre alt jeg kan for å jobbe med kroppen og prøve å være rolig :)

Så fint du har ordnet det til jenta di! Og kjempefint babynest :hjerte: Tror babynestet må være noe av det smarteste innkjøpet jeg gjorde :Nikke:

Og kjempefin gravidmage :rodmer:

Takk :hjerte: ... jeg er veldig fornøyd med slik senga er blitt! Gleder meg til å legge lille tulla oppi der! og takk igjen! :hjerte: , babynest virker veldig veldig ok, bruker du ditt ofte?? Regner med det siden det er ditt smarteste innkjøp :Nikke:

Hihi, takk for gravidmage-komplementet :babyjente::kyss2: Det er veldig koselig å høre slikt!

Hei igjen :blomst:

Har googlet litt smokkesnor og vognpynt inspirasjon, så hvis du sender meg mail-adressen din hvis du vil, så kan jeg sende deg bilder av det jeg synes er fint :)

Håper ellers du og mannen har en fin søndag og koser dere på tur :kose:

Hei hei :babyjente:

Gjerne det, sender deg mail på PM.

:kyss2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker det hver dag :) han ligger i det stort sett hver gang han sover, blir litt mer tett og lunt rundt han da :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for rie-beskrivelsen :ler:

-----

Goooooood natt søte deg :kose:

Værsågod! :kose:

Håper du forstod min litt rotete beskrivelse da... hihi :fnise:

Du må stikke innom Lucky Duck ja, de har utrolig mye fint. Aldri vært innom der før, men da vi var på senteret her om dagen så såg jeg plutselig masse babyting i utstillingsvinduet, trodde heller ikke de hadde sånt der, men de hadde en del, veldig kjekt! Kun fine ting også :hjerte:

Har dere også vært sammen i tre år? Da er det jo likt som oss da! Og dere er gift og greier, så koselig!!! :hjerte: ... ja, jeg tror at man kan bli sterkere i et forhold av å ha vært igjennom mye/noe, vet ikke hva dere har vært igjennom men hos oss var det vel nesten et samlivsbrudd og mye dumt, men så etter det har ting bare forandret seg helt, det er bedre enn noen gang og det er snart 1,5 år siden "den dumme perioden" vi hadde, og har ikke vært noe dumt siden den gang, vi har forandret oss til det bedre begge to - og har vokst utrolig mye på det sammen :)

Blir kjekt for deg, og for meg - å bli en familie på 3 .... :strix:

De smokkesnorene du har laga hittil var jo nydelige ... :hjerte: fikk skikkelig lyst til å prøve å lage noe nå! Men må evnt ut å kjøpe inn ting først. Frister å dra på panduro, men er jo sykt mye billigere på f.eks ebay?? :)

:smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker det hver dag :) han ligger i det stort sett hver gang han sover, blir litt mer tett og lunt rundt han da :)

Så kjekt :Nikke:

Kjøpte du eller laget du selv, evnt hvilke kjøpte du om du gjorde det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt :Nikke:

Kjøpte du eller laget du selv, evnt hvilke kjøpte du om du gjorde det? :)

Jeg kjøpte, har ikke syskills :P Hvis du er på instagram så kjøpte jeg av brukeren som heter hjertenest der inne :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest roseduft

Værsågod! :kose:

:smilyblomst:

Ja, jeg forsto veldig godt beskrivelsen din :kose:

Da blir det både Lucky Duck og Stoff & Stil i løpet av uka ;jepp:

3år her også ja.. :) og lykkeligere enn noensinne :hjerte:

Så godt å høre dere også har det bedre og bedre, til tross for motgang. Det er det vi vokser på som personer og kjærester sammen :) det gjør oss sterkere, og ting blir lettere å håndtere jo mer man har vært gjennom :)

Jo, takk for det :sjenert: må si jeg er litt fornøyd selv også.. De ble bedre enn jeg hadde trodd/håpt :fnise:

Men har du handla inn tutter enda? Med eller uten hank evnt? Skal sende deg en av de med hjertene på :blomst: du må bare sende meg adressen din på PM :)

Link til de jeg har bestilt av på ebay:

http://www.ebay.co.uk/itm/231094814393?var=530266090309&ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2648

treperler i rosa og hvit

perler som jeg ikke har fått brukt enda, men har en pose i rosa og hvit av disse også.. Må ha en tynn sterk tråd om jeg evnt skal bruke de til noe babyrelatert..

sølvclips til smokkesnorene/vognpynt

hjerteclips til smokkesnorer/vognpynt. Disse elska jeg :hjerte:

trehjerter til å pynte på snorene med..disse har jeg ikke brukt, og angra vel på at jeg kjøpte.. Likte ikke fargene helt..og hullet i dem var så tynne, at de evnt må på en tynn sterk tråd, som med perlene..

ammebh :ler: denne er jeg superfornøyd med, så ett lite tips dersom du trenger en god og rimelig amme-bh ;) den er superbehagelig, og mer som en sports-bh enn andre amme bh'er man kjøper på H&M f.eks.. Er jo ikke mye sexy i den da..men komfort er viktig for meg :ler: så får mannen bare klare seg med det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En graviddagbok på kg kan ikke forbli stille for lenge, da er man automatisk i fødsel ;) Håper du har det bra, og kanskje du allerede har fått møte jenta di? Håper det :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg? :kose:

Er hun ennå inni magen? :)

En graviddagbok på kg kan ikke forbli stille for lenge, da er man automatisk i fødsel ;) Håper du har det bra, og kanskje du allerede har fått møte jenta di? Håper det :klemmer:

Hei mine skjønne :strix:

Rett og slett ikke hatt tid til oppdatering, var ikke innpå i går da vi var på farten så og si hele dagen.

Ingen baby her desverre... eller er jo ikke termin så kan jo ikke forvente sånn veeeeldig, men har jo så mange tegn, og er så utålmodig! Er nå i uke 38+1 ( skifter på mandager ), såååå har mye håp denne uken, da jeg vet om flere som føder i uke 38 :lur:

Hadde ganske mye rie-vondter i ryggen i går ( :hoppe: ) , liksom samme type vondt i ryggen som når man har rier, men langt i fra like sterkt da, men sterkt nok til at jeg liksom måtte reise meg å gå litt, men var ikke rier etter min mening da. Uansett, i tillegg til mensmurringer tidligere i går så tenkte jeg at i natt skjer det nok noe!! Men nesj, nå er det morgen og bebis er enda trygt inni magen til mor.. :P

Men i dag har vi tenkt på om vi skal prøve å fremprovosere riene igjen :humpe: , for nå har jeg fått noen dager på å hente meg inn igjen, hihi, sååååå det er jo veldig spennende synes jeg!!! For de er veldig sterke når de kommer, og fikk jo som sagt åpning av de første gangen hvertfall - så vi kan håpe :hjerte: ... og da blir det at vi .. do the thing :lur: litt tidligere på dagen, liksom f.eks før klokka fem, for skulle det ikke skje noe så får jeg i det minste natta uten rier forhåpentligvis, sist har vi starta sånn i syv tiden om kvelden og det har resultert i to slitne foreldre klokka 3 om natta... :riste: Haha, snakk om å planlegge her... ;) ...

Skal oppdatere dere så klart! Hihi!!! :hoppe: Ellers er det fint med meg, har begynt på en hjemmelaga uro til senga hennes, men den er veldig "innviklet" og kommer til å ta flere dager, men det er jo kjekt å ha noe å holde på med! Også litt vognpynt da... jo også syr jeg noen leker til babygymmet :) ..

Det er utrolig koselig å ha dere her inne synes jeg, er så kjekt å våkne å se at dere har vært innom :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger noen råd fra dere kloke kvinner :blomst:

Tenker litt på dette med besøk etter fødsel (her hjemme) når det kommer til min mor,hans mor osv...

Vi bor i en liten(men stor nok for oss og bebis) leilighet, er vel 50-60 kvadrat kanskje. Vi har kun et soverom. Vi har en sovesofa på stuen, men jeg har hatt besøk av mamma, kusine og bror her samtidig før og det er ikke noe kjekt, synes vi blir for mye gående oppi hverandre, og koffertene deres overalt og tja, nei, jeg liker besøk men helst ikke overnatting for å være ærlig. Hadde vi hatt en hus med flere rom, så gjerne!! men det er så lite her.. og bare det å ha kun mamma her når vi begge er her synes jeg blir for mye. Ikke på sånn dagsvisitt, men liksom sove over.

Og hveeeertfall etter fødsel så er jeg virkelig ikke intr i å ha mamma gående oppi meg/oss her når vi har en liten bebis, for det er som sagt liten leil, og jeg tror virkelig vi har nok å tenke på etterpå, og jeg synes den alenetiden med meg, min kjære og vår nye datter er VELDIG viktig! Samt det at dyrene våre( 2 katter og 1 hund ), får tid til å vende seg til hun alene, de(kattene) er ikke folkesky akkurat men de gjemmer seg gjerne litt når det kommer folk på besøk, så vil gjerne ha alt som normalt her den første tiden.

Jeg har veldig godt forhold til mamma, vi kan prate om alt og er som bestevenniner - men enkelte ting føler jeg at hun ikke helt "godtar"... som f.eks dette med at hun ikke kan sove hos oss etterpå. Husker bare jeg nevnte det noen mnd før jul da jeg var på besøk hos henne(hun bor mange timer unna oss, så derfor hun må ha et sted å sove, dette gjelder svigermor også). Jeg nevnte hvertfall at jeg hadde veldig lyst å ha henne der etter fødsel men at jeg håpte hun kunne sove hos noen venniner, på hotell eller hos broren min(han har liten leil, men er i det minste kun han der og null bebis). Men han er sånn bror som kun bryr seg om seg selv så kan fint finne på å være teit, men håper hun kan sove der da. Hun virket litt fornærmet for at jeg ikke ville hun skulle sove her, men jeg forklarte hvorfor og at det samme gjaldt moren hans..

Har ikke tatt det opp nå i ettertid, men uff jeg er så redd for at jeg ikke "klarer" si skikkelig ifra, orker virkelig ikke noe surmuling, men jeg er egentlig FAST BESTEMT på at jeg må få sagt nei skikkelig og at hun forstår at hun ikke kan bli fornerma pga det, synes det er teit å bli det... da blir hun liksom sånn, jamen jeg trenger ikke komme ned jeg, vist det er slik at jeg ikke får sove hos datteren min engang osv..

Hva tenker dere?? Jeg vil ha leil. for oss selv. DAGSbesøk av mor, svigermor, oldeforeldre osv - versågod (når det passer oss), men stress og mye sånn første tiden er jo ikke bra!

Jaja... :) Har noen av dere her inne dyr forresten? Sånn før dere fikk baby? :)

Endret av LovelyMonroe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg forsto veldig godt beskrivelsen din :kose:

Da blir det både Lucky Duck og Stoff & Stil i løpet av uka ;jepp:

---------

Tusen takk for alle linkene! Skal sjekke de ut!! Og bestille litt :fnise: ... ebay er farlig ;) ... Resten av innlegget har jeg vel egentlig svart i på PM :klem:

Nå skal jeg snart sitte meg ned å begynne på uroen igjen, hihi, tenkte legge ut litt bilder her etterhvert i dag, så kan vi jo inspirere hverandre(alle) her inne, kjekt med litt pynt til disse små tullene og prinsene :hjerte:

Eeeelsker stoff og stil butikkene, det er jo faktisk ganske så billig der også!! Var innom der igår å handla til uroen osv, og var innom panduro etterpå, herregud(!!!) for noen prisforskjeller... en pakke med 25 hvite perler kostet 9,50,- på Stoff & Stil, og en pakke med sånn kun 10 perler kostet 49,- !!!!! på panduro!!! Det eneste jeg handlet med meg fra panduro var sånne litt tykkere fargede ark(sånne man lager kort med osv), i div pastellfarger til uroen. Resten er jeg glad for at jeg fikk tak i på Stoff & Stil ja! Limpistol der kostet 69 tror jeg, og 169 på panduro ... latterlig forskjell i pris :sjokkert::fnise:

Glad du forstod rie-beskrivelsen min :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...