Gå til innhold

LovelyMonroe's spire i magen ♡♡♡


LovelyMonroe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest roseduft

Åååååååååååååååååå :hjerte::hjerte:

GRATULERER SÅÅÅÅÅ MYE til dere alle tre LovelyMonroe!!!!! :strix:

Godt å høre at alt gikk fint, og veldig kjekt da at det gikk så fort når det endelig satte skikkelig i gang!

Nyyyt prinsessa og barseltiden :kose: gleder meg til å høre mer hvordan det går med dere etter hvert :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeeeeeeeei jenter :strix:

Tenk, nå er jeg mamma!!!! Helt trolig!! Sitter nå med verdens skjønnste prinsesse ammende på den ene puppen, hihi :fnise: Hun er 5 dager gammel nå og i forgårs kom vi hjem fra barsel. Barsel var et rent helvete, KK er ikke kjent for godt rykte på barsel og det sier jeg meg enig i... forteller mer en dag jeg har tidm eller når jeg forteller fødselshistorien.

Deilig å komme hjem!!!! Det er så mye roligere, bedre, ja alt - her hjemme!! Og nå har jeg ei lita sjef her som gjør at jeg ikke får vært så aktiv på kg nå første uken... må liksom få "komme oss på plass" litt! :) ...Men det skjønner nok dere med barn fra før godt, hihihi :fnise:

Hun sover mye og er egentlig en engel... amminga går fint også, tror jeg? fikk SÅ dårlig veil. på barsel.. :( Er vondt å amme, er det vanlig kanskje? Har mye melk virker det som, men er ikke kommet helt inn i alt dette med amminga, men amme gjør jeg, både natt og dag, og jenta blir mett :) Hatt skikkelig brystspreng i to dager, men hjalp veldig med varmeomslag(og amming selvsagt), og ikke minst håndmelking.. bare noen dråper sånn før hun skulle ammes.

Skal skrive mer her, har sååå mye å skrive og fortelle, og savner å lese i dagbøkene deres, men dagene bar flyr forbi...! Spes. nå i starten.

I dag skal vi bade lillegull for første gang hjemme ( papsen badet henne en gang på barsel, gikk kjempefint! ) , så det blir spennende, håper hun får sove ekstra godt når hun har fått bad på kvelden :)

Og barnefar, åååå han er så flink og snill og god, det er helt fantastisk og se!!!!! :hjerte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å komme hjem til mer rolige og kjente omgivelser, det meste har en tendens til å bli bedre da ;)Det er ganske vanlig at det kan gjøre vondt i starten, men går vel over etter hvert. Vær flink og smør med Purelan eller lignende for å ikke bli sår!

Kveldsbad er skikkelig trøttende for min lille fyr, nesten sånn at han sovner mens han bader, han koser seg SÅ :P

Flinke pappaer er det beste i verden :rodmer: Kos dere i massevis, og ikke tenk på kg i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen hjem med prinsessa! :hjerter_rundt:

Høres ut som dere koser dere - tenk, første bad da :hjerte: Alt er liksom første gang med sånne små!

Håper ammingen blir mindre vond etter hvert!

Og så gleder jeg meg til å høre alt om fødsel og barselopphold!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å lese at alt står bra til med dere :) Kooooos deg med lille jenta deres, vi her inne er sisteprioritet nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns og at barseloppholdet var et mareritt. Synd at det ble sånn for deg og. Men høres ut at det går kjempe bra for det! :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Så herlig at dere har komt hjem og at alt går bra med dere alle tre :jepp:

Gleder meg til å høre mer om alt :kose:

Nyt barseltiden og prinsessa så lenge :hjerte: ja tenk det, nå er du mamma :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å komme hjem til mer rolige og kjente omgivelser, det meste har en tendens til å bli bedre da ;)Det er ganske vanlig at det kan gjøre vondt i starten, men går vel over etter hvert. Vær flink og smør med Purelan eller lignende for å ikke bli sår!

Kveldsbad er skikkelig trøttende for min lille fyr, nesten sånn at han sovner mens han bader, han koser seg SÅ :P

Flinke pappaer er det beste i verden :rodmer: Kos dere i massevis, og ikke tenk på kg i det hele tatt!

Ja, det var helt fantastisk å komme hjem!! Jeg fikk jo en "kjip" start på barsel, altså amminga og alt gikk fint men var våken i over to døgn i strekk, og da mener jeg seriøst ikke femten minutt på puta en gang... ( ikke pga L, men pga mye annet styr der, flermannsrom, andres babyer osv). Sååå det var godt å komme hjem ja!! Ja, jeg hadde skikkelig melkespreng når jeg skrev det her sist, og det er betydelig bedre nå, hadde to dager med spreng og det var forferdelig(!!!), men hjalp veldig med varmeomslag - og amming og håndmelking da, og det var veldig ok når det var over.. :P Nå er ikke brystknoppene såre lenger, de var det på barsel og det var au au, hadde skorpe på de og alt :( ... Menmen, er litt vondt enda, spes når jeg ligger å ammer, så det unngår jeg egentlig, men det kommer seg... Smører med Bepanthen eller hva det heter, fikk den i sånn gratispakke og den funker veldig greit :jepp: ..

Flinke pappaer er det beste ja, herregud det er så nydelig å se på!! Han er jo i sin egen verden!! :rodmer::rodmer:

Velkommen hjem med prinsessa! :hjerter_rundt:

Høres ut som dere koser dere - tenk, første bad da :hjerte: Alt er liksom første gang med sånne små!

Håper ammingen blir mindre vond etter hvert!

Og så gleder jeg meg til å høre alt om fødsel og barselopphold!

Taaaaakk!! :hjerte:

Ja, vi koser oss veldig, det er virkelig så utrolig fantastisk!!! Håper det fortsetter slik som nå.. :rodmer: Ja, første gang jeg ammet i bilen i dag, haha, til og med det er noe "stort"... :fnise: ... ja amminga har bedret seg litt nå, men er litt vondt i starten enkelte ganger, men gir dette seg helt en gang eller er det alltid sånn? Ser for meg det "alltid" vil være det jeg??

Jepp, I will update!!! :lur: Fødselshistorie og hele pakka kommer så fort jeg får tid! :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å lese at alt står bra til med dere :) Kooooos deg med lille jenta deres, vi her inne er sisteprioritet nå

Hihi, takk takk! Nå har jo du også fått et lite gull!! En liten prins :hjerte: ... Ja, KG blir litt nedprioritert hvertfall de første ukene, men det forstår dere alle og har/har hatt det slik selv! Også skriver jeg her inne så ofte jeg kan, håper ikke jeg "mister" dagboken, det er så kjekt å ha den her! :jepp:

Syns og at barseloppholdet var et mareritt. Synd at det ble sånn for deg og. Men høres ut at det går kjempe bra for det! :hjertesmil:

Uff ja, husker det med deg... :( Det er ikke noe kjekt når det blir sånn, så jeg er glad jeg er hjemme nå og vet at neste gang kommer det til å bli slik, så da skal jeg være bedre rustet :sprettert:

Men alt er fint nå.. heldigvis :rolleyes::rodmer:

Så herlig at dere har komt hjem og at alt går bra med dere alle tre :jepp:

Gleder meg til å høre mer om alt :kose:

Nyt barseltiden og prinsessa så lenge :hjerte: ja tenk det, nå er du mamma :blomst:

Jaaa! :rodmer:

Skal fortelle her inne, gleder meg til å få skrive mer her inne igjen! :rolleyes:

Ja, helt uvirkelig... føler ikke at jeg liksom er... mamma!! Og rart å kunne si at jeg har en datter!!! Iiiiiik :rodmer::rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg lage pannekaker til meg og mannen mens han duller med henne :hjerte: Så håper jeg på å få oppdatert etterpå, vi får se hva jeg får tid til :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har sniklest her en stund. Gratulerer med nurket! Blir helt varm i hjerterota av å lese om hvor fint dere har det nå <3 Gleder meg til det er min tur! :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang drar jeg hjem så fort som mulig om jeg og babyen har det bra, bedre å hvile ut hjemme ;)

Ha en fin helg med snuppa :hjertesmil:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har sniklest her en stund. Gratulerer med nurket! Blir helt varm i hjerterota av å lese om hvor fint dere har det nå <3 Gleder meg til det er min tur! :rodmer:

Heeei heei! :blomst:

Så kjekt med en ny leser!! Det liker meg og L :danse: ... Hihi, ja, du har virkelig noe å glede deg til!!! Det er kanskje litt barseltårer i starten og kaaanskje en kjip til på barsel, men herregud så fint alt er nå! Fantastisk synes jeg, og du kan virkelig virkelig se frem til denne tiden, åh :hjerte:

Neste gang drar jeg hjem så fort som mulig om jeg og babyen har det bra, bedre å hvile ut hjemme ;)

Ha en fin helg med snuppa :hjertesmil:

Ja...! Jeg ville hjem så fort som mulig nå også, men pga formen min så "kunne" jeg ikke... så det var litt kjedelig, ble der fra 11 mars til 14 mars, så tre døgn, men føltes som en uke :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fødselshistorien min :lillesky: :

Hadde termin 19.mars, og vært innom to runder før med rier så hadde allerede 4 cm åpning "hele tiden". Var også innlagt med premature rier i uke 29, som de fikk stoppet. 10.mars gikk vannet mitt klokka 10.00 på formiddagen. Hadde kjent en del murringer, nedpress og strikkepinneoppidåsa følelse i dagene før, og spesielt dagen før vannet gikk. Lå på sofaen, surfet faktisk på KG og såg at Favole hadde tippet den dagen der og tenkte at ja det hadde vært noe :P .. Så kjente jeg at det ble litt vått i trusa og tenkte med en gang at det kanskje var vannet - reiste meg i en fart og rakk å komme meg unna sofa og teppe før det bare rant masse varmt vann ned på gulvet... :fisk: .. veldig rar følelse, og det var så mye! Måtte gå med bind hele dagen da vannet renner helt frem til fødsel i følge de på Føden. Det stemte ganske godt, og hadde ikke nok bind så gikk løs på bleiene til mini :hoho:

Fikk ikke noe rier denne dagen og håpte og håpte at det skulle skje noe ila natten.. Hadde tatt alarm på kl 07, for å møte opp kl 09 på Kvinneklinikken(KK) om jeg ikke hadde fått rier( da settes man i gang). Våknet 05.30 av at jeg hadde vondt i ryggen.. men ikke rie-vondt, mer sånn at jeg hadde ligget vondt eller noe, men ble ikke bedre og valgte å stå opp... så dusjet jeg og fikk ordna meg skikkelig og plutselig når jeg sto å ordnet meg kom det sånn knekkelyd i bekkenet/symfysen og baaang så fikk jeg skikkelig vondt..

Fikk altså rier kl 07, og det var noen helt sinnsyke rier, ikke slike jeg hadde hatt tidligere(som og var skikkelige og sterke), disse var så utrolig intense og jeg ble veldig redd, klarte ikke gå, ligge, stå eller sitte... jeg lå, men var jævlig, var så redd når riene kom men hadde en kjempestøttendes samboer som var der med meg hele tiden. Vi ble enige om at vi måtte ringe ambulansen, da jeg ikke klarte å reise meg og følte et enormt press nedover. Husker når ambulansen kom, off det var ikke kjekt... var utrolig greit å ligge på båre, hadde jo aldri klart å sitte i bilen vår, eller kommet meg ut i den.. og samboer satt baki med meg og gjorde all sjekken ( han jobber i ambulansen), så det var veldig greit, at jeg slapp at to fremmede skulle se etter hodet på babyen :P .. og ååå det var så vondt i ambulansen, jeg husker jeg slo i siden på den.. og at jeg var sykt tørr i munnen og fikk drikke noe ekkelt supersterilt vann :P .. også var det såååå humpete ( og derav ti ganger vondere), men de måtte kjøre såpass fort og med blålys, for ti min etter de hentet meg startet pressriene.

Var på KK klokken 08, og pressriene hadde akkurat startet.. følte hun skulle komme ut rompa hele tiden.. :omg: Så tja, herfra skjedde ting veldig fort. Kom jo inn på Føden pga omstendighetene, og ville jo helst på Storken, men der og da kunne jeg ikke brydd meg mindre fordi alt skjedde så fort og jeg var ganske redd.. Ble tatt godt vare på og samboer sto vedsiden av hele tiden. Når riene kom fikk jeg "lov" til å presse, og det var egentlig befriende, men så klart vondt.. hørte hele tiden på hva jordmor sa og imellom riene prøvde jeg å ta til meg krefter og være helt rolig, de kom hvert minutt nå under pressinga. I mellom riene, og sikkert under også, så holdt hun en klut med varmt vann foran der nede, til og med når hodet var på vei ut, det var veeeldig lindrende så det vil jeg anbefale! ... Tja.. så fortsatte pressriene og plutselig sa hun at nå kom hun om to rier til... det ga meg krefter :) .. og det å holde munnen igjen og konsentrere seg under pressinga gjorde det hele lettere( skriker man så gjør man motsatt).. 1 time etter jeg hadde kommet inn ble hun født. 09:01 :danser:

Fantaaaaaaastisk følelse å få jenta mi på brystet, men det var såå uvirkelig ... gikk ikke opp for meg før vi ankom barsel rundt to timer senere :hjerte:

Fikk noen rifter under fødselen, men dette kjente jeg ikke, men måtte sy etterpå og det var ikke gøy.. selve syinga kjente jeg ikke pga de satt en bedøvelse først, men var så vondt når de holdt på nedi der, jeg hadde vist fått en litt stor hevelse nedi der pga hun hadde armen på tvers da hun kom ut, og denne var det som gjorde at alt var så vondt da de sydde... morkaken måtte de også dra ut, og måtte drive å trykke masse på magen for å få ut blod, så ja var litt mye vondter i ettertid syns jeg :( ..

Men selve fødselen var utrolig flott! Ja det var vondt, men man takler det fint når man først ligger der. Og nå hadde jeg styrtfødsel og da er det mye vondere og mer intenst enn en gradvis fødsel, så trenger ikke være så vondt :) .. Hadde ingen komplikasjoner, fødte uten bedøvelse, hun kom naturlig(uten tang osv) og jeg måtte "bare" sy vanlige sting etterpå og revnet jo ikke helt bak og sånne ting som kan skje. Så ja vil si meg veldig fornøyd med fødselen, gikk jo veldig fint, og hun kom fort - noe jeg egentlig er veldig glad for selvom det kanskje var vondere :)

Helt fantastisk å se datteren min for første gang, og å se hvor utrolig stolt papsen var, han var og er enda i en helt egen verden når han duller med henne, åh, vi er bare en utrolig lykkelig familie nå :strix:

Barsel var ikke ok. Da vi kom dit var det skikkelig sånn at vi ble etterlatt til oss selv. Her er stellebordet. Der ute i gangen er doen. Der er det og der er det, hade. Og far fikk nesten ikke være der og jeg måtte sove på flermannsrom. Og jeg er sikker på de hadde ledig andre rom, for det sto mange rom ledige :( .. Vi spurte om å få alenerom... uansett, det var preget av mye stress og var så dumt når pappa måtte dra og jeg var helt alene der... Hadde også veldig mye smerte i ettertid pga hevelsen og stingene, klarte ikke sitte og var veeeeldig vondt, var mye svimmel, hadde mye kortpustet-problemer( veldig problemer med pusten når jeg reiste meg, gikk osv). Og pga de hadde gjort feil gikk jeg hele første døgnet etter fødsel uten noe smertestillende og uten is-bind til hevelsen. De hadde skrevet ned de hadde gitt meg, noe de ikke hadde, så ikke rart det var vooondt :(

Og med baby på samme rom som skrek hele natta, stakkars, moren bare sovnet " i fra" hun, så hun gulpet og spydde på seg.. og hun gikk fra hun når hun gikk på do og lille baby kunne jo blitt kvelt i eget gulp og spy.. jeg trillet alltid med meg babysenga inn dit jeg skulle. Og lillegullet mitt var og en del våken, fikk jo nuuuull hjelp til ammiin eller til å bli vist hvordan man skulle holde skikkelig når hun måtte rape osv. Var bare såå dårlig der. Heldigvis viste jeg fra før ang amming og stell, for her var det ikke mye hjelp å få..

Var veeeeeeldig ok å komme hjem!! Hadde jo ikke sovet på 2 døgn.. lå våken om natta og telte ned til klokka ble syv på morgenen for da kunne jeg reise meg og gjøre ting fordi det var morgen..

Men alt ble bedre hjemme da :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal skrive litt om hverdagen og alle de fine tingene i morgen, barselhistorie og det kan jo høres litt deprimerendes ut... men alt er fint nå da :strix: og fødselen gikk veldig fint syns jeg :jepp:

Nå har jeg nettopp ammet lille L, så nå "gulper" pappa hun( lar hun ligge oppå skulderen(eller hvordan skal jeg forklare det :P ?? ) og la hun få gulpe/rape om hun må :) Som oftest raper hun bare litt.

Har badet i dag :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Så kjekt å lese fødselshistorien din kjære :kose:

Høres ut som en alt i alt fin fødsel, til tross for smerter og alt. Men som du sier ingen tang eller noe slik.

Du er tøff :kose: og jeg er sååå glad at alt går bra med deg og både mann og datter :)

Kjedelig med slik dårlig oppfølging i dagene etter fødsel da, men slik har jeg også hørt at det pleier være på barsel..

Heldigvis er dere hjemme nå, og så godt du får til amming og alt :)

Kos deg masse videre snuppa :klemme: og ha en fin første helg sammen hjemme!

Har dere avtalt at noen skal komme på besøk eller fikk dere besøk på sykehuset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en veldig intens, men fin fødsel! Men huff, ikke greit når morkaka ikke kommer og man blir sydd osv. Husker at jordmora måtte legge seg over magen for å ut morkaka 2. gang, det var nesten vondere enn selve fødselen!

Og for en kjip opplevelse på barsel! Det er veldig synd at det er sånn noen steder altså. Da må det ha vært helt nydelig å komme hjem med snuppa deres :hjerte:

Takk for at du ville dele historien din! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...