Yesterday Skrevet 5. mars 2014 #261 Del Skrevet 5. mars 2014 Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 5. mars 2014 #262 Del Skrevet 5. mars 2014 Oi så spennende det er nå håper du får bli på storken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 5. mars 2014 Forfatter #263 Del Skrevet 5. mars 2014 Da ble jeg sendt hjem, uten at vannet ble tatt og uten baby mye frem og tilbake og skuffelser oppå hverandre... Nå var vist det 4 cm så de ville ikke ta det så blir sendt hjem... Svarer mer senere... ... ( men godt å komme hjem og ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bikini Skrevet 5. mars 2014 #264 Del Skrevet 5. mars 2014 Inne her vil jeg følge med Heia,heia! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 5. mars 2014 #265 Del Skrevet 5. mars 2014 Så kjedelig da vennen Du må være sliten.. Prøv å få deg litt søvn nå, og lad opp til det starter igjen (som sikkert ikke er så lenge til). Skjønner det godt hvis du er skuffet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest roseduft Skrevet 5. mars 2014 #266 Del Skrevet 5. mars 2014 Ååå.. Så kjedelig å bli sendt hjem igjen da.. Men både mor og prinsessa i magen har det hvertfall bra, så det er jo det viktigste Håper du får hvilt deg litt i dag da og slapper av med mann og dyrene deres Om du er litt lei deg og skuffa nå, så vet du hvertfall at jenta kommer om ikke lenge uansett 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 5. mars 2014 Forfatter #267 Del Skrevet 5. mars 2014 Sånn! Da var jeg hjemme og det er lettere å skrive skikkelig hva som skjedde på KK Fikk rier om kvelden etter sexen(som vi hadde regna med), har jo fått rier nå tilsammen tre ganger etter sex ( og fire med de premature, men ja) , og de blir definitivt sterkere/vondere for hver gang. I går kjente jeg i tillegg veldig mye nedpress og andre vondter nedi der, ikke noe sånn veldig gale men følte flere ganger at nå komme jeg til å føde hjemme, for nå er hun på vei ut! ... Etter å ha drøyet det så lenge vi synes var forsvalig her hjemme så dro vi til KK og fikk komme på storken, fikk samme jordmor som sist natt jeg var inne(som akkurat var en uke siden), og hun er jo veldig grei og husket jo ting fra sist så det var ok. Hadde da først 4-5 cm åpning når hun sjekket meg og mente at når jeg fikk rie mens hun sjekket meg så presset hodet ned på fingrene hennes så det var jo et "godt tegn". Fikk fødestue, med stearinlys og alt, er utrolig koselig der! Hun laget til prekestol og sånn og fikk varmepute. Etterhvert fikk jeg også klyster for å få tømt tarmen, og kunne kanskje håpe på at denne også ville trigge riene litt, for de hadde jammen begynt å gi seg nå .. Det klyster greiene var jævlig. Eller... vet ikke om det var det eller hva men det var helt sinnsyke smerter.. jeg måtte jo etterhvert på do og det var ingen god opplevelse, selve det som skulle ut var jo mykt ( ) , men bare hele greia var så vondt, kjentes veldig ut som sterke rier hele tiden når jeg satt der, og tror selv det var en kombinasjon av at jeg sitter(får veeeeldig vondt av å sitte under rier) + klyster + baby som presser med hodet ned(og det kjenner man jo baki der). Nei uff det var ikke gøy... så plutselig sånn 20 min senere så fikk jeg SINNSYKE smerter, så gale at jeg falt ned på gulvet(men samboer rakk å ta meg i mot), aner ikke hva det var - måtte inn på doen så virker som det var noe rart som skjedde pga klysteret og babynedpress og alt men det var bare sinnsykt vondt... klarer ikke forklare hvor, mest bak tror jeg...jaja, uansett, denne smerten gjorde at jeg ble veldig redd for hele fødesituasjonen... Så skjedde det ikke stort mer, hun tilbydde seg å massere livmormunnen (vet ikke om det er dette som er stripping eller hva det heter?), det var jo ikke direkte behagelig... det er ikke massasje i den forstand liksom.. ... dette kunne hjelpe på å få i gang riene igjen, og fikk også akupunktur i ryggen. Vet ikke om det har hatt noe særlig virkning... ser jo ikke sånn ut her jeg sitter hjemme, men kan jo hende det gjorde noe likevel, vet ikke.. Skjedde ikke noe særlig mer, så ble det morgen og hadde fremdeles ikke rier, ble flytta over til et barselrom fordi det var litt liten kapasitet på Storken der jeg var, og jeg hadde jo ikke rier eller noe så spilte ingen rolle. Så ettehvert ble jeg henta tilbake for de hadde bestemt seg for at de trolig ville ta vannet mtp at jeg da hadde hatt 6 cm i natt og at de ikke ville sende meg hjem igjen, og var jo så moden også. Men da de skulle sjekke meg igjen var den på fire igjen, og hodet var ikke festet helt og da ville de ikke ta vannet - så jeg ble sendt hjem igjen i påvente av neste rie-runde, som kan være i dag, eller om to uker for den del. I dag er det akkurat 14 dager/2 uker til termin, så det ER jo ikke lenge til hun kommer uansett da!! Det er kjedelig å bli sendt hjem, men man vet aldri med fødsler hva som skjer.. hun kommer når hun kommer tenker jeg.. jordmoren på slutten satt en stund å prata med oss og det hjalp på humøret --- Planen videre de neste 2 ukene til termin blir å slappe av, ordne siste rest(småting om å f.eks male stellebord osv), og å samle krefter. Er veldig lei sykehus og frem og tilbake så nå kommer vi ikke til å ha sex før termin, da det kun gjør at jeg får rier. Håper de starter av seg selv før termin/ved termin. Jaja... sånn er det... men hun er her nok om ikke alt for lenge da Og takk for så fine ord, og for at dere heier på oss og "følger med" på hva som skjer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 5. mars 2014 #268 Del Skrevet 5. mars 2014 Høres lurt ut å ikke ha noe mer sex siden det bare skaper vonde rier men ikke fødsel. Høres veldig slitsomt ut, både fysisk og psykisk Lurt å samle krefter og bli ferdig med det siste, når hun bestemmer seg for å komme blir det ikke mye tid til å gjøre som du vil (har jeg plutselig innsett selv ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 5. mars 2014 #269 Del Skrevet 5. mars 2014 Skal være større sannsynlighet for at en fødsel starter når man slapper av De på føden vil vel at kroppen din skal sette i gang selv og det er som regel det beste. De drøyet litt med å sette meg i gang etter vannet hadde gått,, i håp om at kroppen min skulle starte selv. Legen som ga meg "startpillen" sa at det var ikke sikkert at den fungerte og da måtte jeg få en ny, og ikke sikkert at den fungerte heller, og da måtte jeg få en ny, og kunne gått sånn i flere dager. Ble ganske lei meg da for så for meg det værste, at jeg måtte vente i flere dager, men heldigvis fungerte den første pilla. Og de setter sjeldent gravide i gang ellers uten at det er en grunn. Synd at åpningen din ble mindre da, får håpe at du ikke må gå så veldig mye lengre. Det høres veldig slitsomt ut. Ser for meg at du kan gå en rask fødsel med såpass åpning allerede Men har ikke peiling på sånt egentlig Håper det da, for 24 timer ikke å anbefale 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 7. mars 2014 Forfatter #270 Del Skrevet 7. mars 2014 Inne her vil jeg følge med ---- Hei hei Gjerne det! Det er bare koselig!! Var innom dagboken din her om dagen og ser at du er jo et godt stykke på vei du også... snart siste innspurt!!! Så kjedelig da vennen ------ Ja, det er litt kjedelig, jeg må innrømme det... Skal ta til meg dine ord om å lade opp igjen.. merker at jeg "ikke helt har komt meg" siden sykehuset, mye rier tapper en jammen for energi! Og sikkert været også... som ikke er så bra Men etter noen dager går det seg vel til, håper morgendagen blir bra og at energien er kommet tilbake Takk for fint innlegg Ååå.. Så kjedelig å bli sendt hjem igjen da.. ------ Ja, det er helt sant, vi har det begge helt fint ( noen bedre enn andre tydeligvis ) , og det er jo faktisk det viktigste... og det eeeeer 12 dager til termin, tror jeg glemmer det i blant. Men nå er det slutt på "sex for å få rier " , og skal bruke de siste dagene/ukene på å pleie meg selv og ta det knusende med ro... som om jeg ikke har gjort det før, haha, men ja, får gjøre det ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 7. mars 2014 Forfatter #271 Del Skrevet 7. mars 2014 (endret) Høres lurt ut å ikke ha noe mer sex siden det bare skaper vonde rier men ikke fødsel. ------ Tror vi skal droppe det ja, virker som at det fører til rier, som ja har virkning, men ikke NOK virkning..så det ender bare i en del åpning, men så plutselig stopp og tja det blir bare å skape vonde rier "for ingenting"... så da skal jeg heller gjøre som du sier og samle krefter, og få gjort i stand det siste, er sånn sett ferdig med alt det viktige - men prater jo om å male det stellebordet hele tiden så det må jeg gjøre... lage ferdig uroen... litt sånne små syslerier( noe som heter det ??? ) .. Ja... plutselig tenker jeg også på det, når jeg f.eks drar ned på butikken, eller legger meg nedpå litt, eller ser en film.. at jeg kan ikke bare gjøre det når jeg vil når hun kommer... hverdagen blir jo veldig annerledes MEN, til det positive vil jeg si.... Skal være større sannsynlighet for at en fødsel starter når man slapper av ----- Viste faktisk ikke det, men når du sier det så kan jeg jo godt skjønne det, at kroppen vil starte fødselen når den har krefter nok/er uthvilt ... veldig glad på dine vegne for at den første pilla virket, kan jo ikke være bra å få for mye av sånt heller, eller er sikkert ikke veldig skadelig - men det beste er jo når det skjer så naturlig som man kan få det til! .. grunnen til at de ville sette meg i gang nå var nok at jeg hadde såpass åpning som 6 cm og med veldig moden livmormunn(den har jo vært "for moden" siden uke 29...) og uten å ha noe rier, de kunne liksom ikke sende meg hjem med såpass åpning egentlig. Men på en måte var det jo litt bra jeg da hadde gått ned til 4 cm og at hodet var litt bevegelig slik at de ikke kunne gjøre noe... er vel best at når de først setter deg i gang så er alt på plass på en måte. Hodet er festet i følge jordmoren jeg går til, men det kan likevel være litt bevegelig når man kjenner fysisk på det, og det er vel nok til at de ikke tar vannet tenker jeg. Hihi, ja, jeg håper at når jeg er så moden som de skal ha det til og mormunnen er såpass bløt, oooog jeg har 4 cm åpning hele tiden så går det fort, men det gjenstår å se! ------ Det har ikke skjedd noe nytt på denne fronten mtp fødsel. Har hatt en del modningstegn da tror jeg, for har hatt mye og egentlig ganske vonde murringer hver dag nå siden jeg var inne på KK, og også sånn rievondt i ryggen(bare ikke rier da..), og er generelt litt tappa for energi, kvalm, trøtt osv... Satser på jeg får den booosten av energi når jeg runder uker 39 på mandag .. Var på svangerskapskontroll i dag, og det var jo som det vanlige - og alt var bra med både bebis og meg. Symfysemålet er litt høyt, men ikke noe hun bemerker, og vi tror egentlig det er pga leiet til babyen, for vekten min er helt normal og ellers alt annet. Så vi tror hun gjerne ligger på en slik måte at det blir høyt, eller at hun er lang. Men frisk og fin er hun i hvertfall i følge jordmor I dag har jeg vært å kjøpt ei sprayflaske.... og den skal jeg ha vann i til å dusje forsiktig på lillepus om morgenen når han skraper på døren inn til rommet vårt, for nå blir jeg gaaaal. Altså, kattene våre har alltid fått være inne på rommet, noe som vi synes er helt ok, de er superkosete om natten og det er bare stas. Men nå når bebis kommer har vi begynt å vende de til å ikke være der inne om natta, som sier seg selv. De har likevel hverandre, mat, vann, lekeplass, sengeplasser i massevis og alt annet om natta + hele resten av huset så de lider ingen nød ... den ene pusen driver likevel å begynner å mjaue som en gal og skrape...og skrape... og skrape på soveromsdøren rundt 7 tiden om morgenen, slår ikke feil altså... mellom 7 og 8 og da holder han på lenge... det er nok bare fordi det er vane for han å ville inn dit, pluss at han kjeder seg og vil vi skal stå opp og er underernært på kos gjennom natta .. MEN vi har gitt det mange uker og han gir seg ikke, så jeg har gått til innkjøpt av flaske slik at jeg skal åpne døren og forsiktig sprute litt vann på han(ovenfra og ned slik at han IKKE får i ansikt, men er jo bare vann), og håper han skjønner at det ikke er kult å skrape på døren etter et par 3 dusjer... men uff jeg synes det er vanskelig å gjøre sånt, men det er jo ikke noe skummelt, kun vann, og tja, håper han forstår greia. Ellers på dagen får han jo masse masse kos Så.... blir spennende i morgen tidlig hvordan han reagerer på en morgendusj Nå har vi laget hjemmelaget pizza, kjøpt inn cola zeeero(synes den er bedre enn cola jeg og hvertfall bedre enn cola light og pepsi max, får såå vondt i hodet av andre lettbruser... men ikke zeroen... men vi drikker egentlig sjelden noe brus i det hele tatt ), så skal vi se den Gravity filmen! Hørt mye bra om den ... Perfekt innekveld i dag med storm og haggel ute... så i dag blir lørdagsdagen, pleier egentlig ha lørdag som sånn "spise usunt dag :fnise:" , men det får bli i dag Har også laga ferdig vognpynt, og det ble sååå fint synes jeg! Skal legge ut bilde her inne! enten i kveld eller imorgen tidlig... i morgen tidlig får bli min lille KG-morgen hvor jeg koser meg med å gå igjennom dagebøker, lese innlegg osv, har ikke hatt energi eller ork til særlig pc tid i dag... :-( Smask til dere godjentene mine Ha en superduper fredagskveld ! ( har sett film og alt nå, fikk ikke posta før nå, men hadde skrevet innleggene ) Endret 7. mars 2014 av LovelyMonroe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 7. mars 2014 #272 Del Skrevet 7. mars 2014 Katten vår ble kasta ut av soverommet da vi flyttet for nesten to år siden, han skrapet fortsatt på døra og mjauer innimellom. De er pokker så sta disse kattene 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 7. mars 2014 Forfatter #273 Del Skrevet 7. mars 2014 Katten vår ble kasta ut av soverommet da vi flyttet for nesten to år siden, han skrapet fortsatt på døra og mjauer innimellom. De er pokker så sta disse kattene Hahaha, oh no! Håper da indelig ikke min gjør det enda om to år, haha, ja han er superstaaa, men så er han tenåring også da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 7. mars 2014 #274 Del Skrevet 7. mars 2014 Lykke til med pusi! Var filmen bra? Har lyst å se den 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 7. mars 2014 Forfatter #275 Del Skrevet 7. mars 2014 (endret) Lykke til med pusi! Var filmen bra? Har lyst å se den Takk Skal oppdatere i morgen Ja, den var bra, du bør se den! --- God natt til dere alle! Jeg hopper til køys Endret 7. mars 2014 av LovelyMonroe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest roseduft Skrevet 8. mars 2014 #276 Del Skrevet 8. mars 2014 Lykke til med morgendusj av pus Hørtes ellers ut som en herlig kveld med din kjære Viktig å kose seg sammen nå siste tiden mens det kun er dere to tror jeg.. Gleder meg til å se vognpynten du har laga Ha en herlig lørdag søta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 8. mars 2014 Forfatter #277 Del Skrevet 8. mars 2014 Lykke til med morgendusj av pus Hørtes ellers ut som en herlig kveld med din kjære Viktig å kose seg sammen nå siste tiden mens det kun er dere to tror jeg.. Gleder meg til å se vognpynten du har laga Ha en herlig lørdag søta Hihi, tja... morgendusjen ja. Følte meg så OND... ... Etter jeg gjorde det så gjorde han det ikke igjen sånn med en gang, men etter kanskje 20 min så gjorde han det igjen, men tror egentlig han skjønner greia... tror at f.eks om jeg gjør det samme imorgen med sprayen så gidder han ikke mer på dag 3, kan jo håpe i hvertfall! ... Ja, kosetid er viktig Var veldig god pizza, og spennende film! Skal legge ut bilde nå ... ... Ha en fin lørdag du også skjønne du ---- Ååå, termindatoen er ikke såå langt unna nå, gleder meg så fææært til å se henne!! Noen av dere her som fikk strekkmerker på magen forresten? Jeg har, til tross for normal vektoppgang og alt det der fått mange på magen... det er vel hormonelt... Jeg har jo mine dager hvor jeg ikke bryr meg, tenker at det kunne vært mye verre osv, og det ER jo helt sant. Men i dag har jeg ikke helt dagen, grein og grein ista pga de. Det er bare så uvant, jeg hadde ingen før og nå har jeg mange. De blir sikkert lysere med tiden, men ikke med en gang, og lurer sånn på hvordan de ser ut når magen er tilbake til normalen? Blir de mindre, rynkete, hvordan?? ... Hmm.. vet at det ser bedre ut om man har stram kropp da, og det er jo planen siden jeg trener så mye til vanlig, men åå, det er litt vanskelig å vende seg til det kjenner jeg ... :frown: Samboer er heldigvis kjempegod når det kommer til det og bryr seg virkelig ikke, og jeg tror på han 110% for vi har snakka mye om det. Men det er mer hva jeg selv syns... og hva andre syns om jeg skal gå i bikini osv... uff, har ikke dagen i dag når det kommer til selvfølelsen nei... Jaja... litt andre spørsmål ... dere som har fått baby, når gikk dere på første trilletur ?? Vet ikke hvorfor jeg lurer egentlig, bare lurer ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 8. mars 2014 #278 Del Skrevet 8. mars 2014 Gikk vel første trilletur etter et par uker, men det hadde mest med å gjøre at det lå på 10-15 minusgrader når han kom, så måtte være mildt nok før jeg kunne gå turer med han i vogna Hadde det ikke vært for det hadde jeg gått en av de første dagene etter vi kom hjem siden jeg følte meg i form til det. Strekkmerker er noe herk :s Selv om man vet at de kan komme, og aksepterer at de er der, så betyr det jo ikke at man må like de. Heldigvis blir de lysere med tiden 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 8. mars 2014 Forfatter #279 Del Skrevet 8. mars 2014 Her er vognpyntet jeg har laga til lillegull Har aaaaldri laga det før, og denne har jeg bare funnet på selv, så vet ikke helt om det er bra eller ikke, aner ikke hvor lang den tråden bør være osv, men kan jo bare ordne på det når jeg har fått vogna. Ble veldig fornøyd da, tenker den bare er til pynt, skal henge inni vogna, også har minigull noe å se på Var kjekt å lage, men tok litt tid, mye pirkearbeid selvom det kanskje ikkje ser sånn ut ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 8. mars 2014 Forfatter #280 Del Skrevet 8. mars 2014 Tror dere det går ann å lage skillingsboller med annen søtning enn sukker, f.eks lys sirup? Har nemlig ikke sukker i hus og orker ikke dra for å handle. Tenker at liksom når man skal smøre ut smør, kanel og sukker så kan jeg jo ta å smøre et tynt lag med sirup også ha kanel over? Blir jo ikke det knasende som med sukker, men blir jo søtt, og sikkert godt? Hihhiihhiih.... hva tror dere? Snakk om å være desperat og lat... haha! Burde ikke laga boller i dag, men hihi, har så lyst på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg