AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #101 Skrevet 9. august 2013 Jeg har visst det hele tiden, ingen av de to små kattene her på forumet er dominante. Det er derfor dere så lett lot dere tråkke ned og eies mentalt. Dere leker dominante, men det fordrer at mannen vil la dere dominere og dere dominerer fordi mannen vil det. Det er en morsom lek som dere også får glede ut av, men det er bare en lek. Dette blir tydelig når ekte dominante kvinner trer inn i rommet. Med en gang fremstår dere som små kattunger som bare leker.. Som nå, når dere gir dere på de dominante kvinnene her, fordi de er dominante i hele sin tankegang, i hele sitt være, i hele sin sjel. For dere blir det feil. For dere er rett og slett ikke dominante. Men dette må dere bare respektere, for dem er det riktig. Like riktig som det er for en lesbiske kvinne å elske en annen kvinne. Det er ikke noe de kan noe for. De bare er slik. Misunnelige? Anonymous poster hash: 7710d...042 1
Cuckold Skrevet 9. august 2013 #102 Skrevet 9. august 2013 (endret) Uten at det spiller så stor rolle sa jeg ikke at mine venner alltid hakker på hverandre, men vi kjenner vel alle til at slikt forekommer. Så har Andreas sendt link fra Der Spiegel om et kvinneledet samfunn: http://www.spiegel.d...e-a-627363.html Jøss - anonym bruker har ment noe over 1 million ganger her. Jeg forstår godt gutter her som er litt redd for kvinneledede forhold. Min bestefar kan ikke forstå at menn kan jobbe for kvinner i arbeidslivet heller. Det er mot naturen - mener han. At menn tidligere alltid var ledere i forholdet kommer nok fra tida hvor muskelstyrke var avgjørende. I den utviklede verden i dag tar kvinner mer utdannelse og etterhvert vil nok samfunnet se på det som helt naturlig at det er kvinnen som vil ta ledelsen i et parforhold... Jeg støtter fullt ut Vivian i den grad hun har funnet en mann som ønsker å leve i et skjevt forhold, men jeg har ingen sans for matriarkat som politisk system og kulturell tvangstrøye, at dette med at kvinnen dominerer liksom skal være en regel til etterfølgelse for alle. Så lenge det er fritt valgt og begge parter er lykkelige støtter jeg forhold der begge er likestilte, forhold der han er sjefen eller forhold der hun er sjefen, alt avhengig av hva paret selv føler er riktig, men storsamfunnet burde være basert på at de to kjønn oppfattes som likeverdige og ikke at det ene kjønn er skapt for å dominere. Jeg synes artikkelen fra Der Spiegel var tankevekkende fordi det i Mosuo-matriarkatet var såpss mange paralleller til vårt eget norske samfunn, ikke minst i opphøyelsen av morsrollen på bekostning av farsrollen. I den mannsdominerte greske antikken oppfattet man kvinnens rolle som underordnet, og Aristoteles trodde kvinnen var en ren biologisk oppdrettsorganisme hvis funksjon var å gi næring til mannens sæd, han trodde alle menneskets egenskaper lå klar i sæden og at kvinnen ikke hadde noe bidrag som forelder annet enn at hun bar frem mannens barn. En slags biologisk utklekkings- og oppdrettsmaskin. I Mosuo-matriarkatet ser man på barna som kvinnens og kvinnens alene, når reporteren fra Argentina sier han ikke ønsker å få barn med en av kvinnene forstår hun ham ikke, for disse kvinnene er mannen bare et sexobjekt og sæddonor, og etter at barnet er født er barnet mors barn, og hvem som er barnets far er uten interesse. Selv om dette selvsagt har gått mye lenger i Mosuo-samfunnet enn hos oss, minner det jo dessverre litt om forholdene i Norge i dag der far bare kan være trygg på å få bo med sine barn gjennom sitt forhold til barnets mor, altså så lenge han bor i hennes hus og er hennes kjæreste; i det øyeblikk det blir slutt er det ofte mannen som må ut, mens mor kan være trygg på å få beholde den daglige omsorgen for barna alene om hun ikke er så grei at hun velger å dele den med far. I Mosuo-samfunnet er det bare kvinnene som har egne hytter, mens mennene bor i et slags felleshus for menn og ellers får lov å sove hos de kvinner som velger dem for natten. Dette minner jo også litt om forholdene slik vi har det. Siden kvinnen i Norge kan være trygg på å få den daglige omsorgen for barna alene om hun ønsker det, vil det også ofte være mannen som må flytte ut ved samlivsbrudd og enten finne seg en ny kvinne han kan flytte inn hos, eller flytte på hybel, siden han jo må bidra med såpass med midler for at hans eks og barna skal få bli boende i huset at han ikke nødvendigvis har råd til å få seg et nytt hus. Fars rolle blir å bidra som barnevakt og avløser annenhver helg og ellers bidra for å styrke mors økonomi, noe mennene i Mosuo-kulturen gjør via felles arbeid. Så det er en liten forskjell, naturlig nok, men det er lett å se likhetene. Dessverre. Alt dette er slik jeg ser det uheldige strukturelle skjevheter. Jeg synes det er flott at noen velger å leve ukonvensjonelt og at den ene dominerer i det daglige så lenge begge parter ønsker et slikt skjevt forhold, derimot har jeg null sans for den skjevhet vårt samfunn legger opp til i behandlingen av menn og kvinner som foreldre, og jeg har hverken sans for det matriarkalske samfunn som dette Mosuo-samfunnet eller for de reaksjonære patriarkalske samfunn som har rykket oss nærmere inn på livet de siste tiårene. Jeg ønsker et samfunn der menn og kvinner stiller likt, der hverken ditt kjønn, ditt livssyn, din politiske overbevisning eller din seksuelle identitet skal være av betydning for den behandling du får i møte med skole, arbeidsgiver eller det offentlige. Og så kan man leve som man vil i sine private forhold. Endret 9. august 2013 av Cuckold 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #103 Skrevet 9. august 2013 Jeg har visst det hele tiden, ingen av de to små kattene her på forumet er dominante. Det er derfor dere så lett lot dere tråkke ned og eies mentalt. Dere leker dominante, men det fordrer at mannen vil la dere dominere og dere dominerer fordi mannen vil det. Det er en morsom lek som dere også får glede ut av, men det er bare en lek. Dette blir tydelig når ekte dominante kvinner trer inn i rommet. Med en gang fremstår dere som små kattunger som bare leker..Som nå, når dere gir dere på de dominante kvinnene her, fordi de er dominante i hele sin tankegang, i hele sitt være, i hele sin sjel. For dere blir det feil. For dere er rett og slett ikke dominante. Men dette må dere bare respektere, for dem er det riktig. Like riktig som det er for en lesbiske kvinne å elske en annen kvinne. Det er ikke noe de kan noe for. De bare er slik.Misunnelige? Anonymous poster hash: 7710d...042 Er det du som spør Cathrine88 om ikke hun er dominant i alle trådene hu svarer i? Enten de handler om gullfisk eller yndlingsfarger? Da har hu svart hundre ganger at det er forskjell på seksuelt dominant og tyrann. Lille-pus har også svart deg hundre ganger. Hva mener du med at de lot seg tråkke ned og eies mentalt egentlig?Anonymous poster hash: c082e...27d 6
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #104 Skrevet 9. august 2013 Jeg har visst det hele tiden, ingen av de to små kattene her på forumet er dominante. Det er derfor dere så lett lot dere tråkke ned og eies mentalt. Dere leker dominante, men det fordrer at mannen vil la dere dominere og dere dominerer fordi mannen vil det. Det er en morsom lek som dere også får glede ut av, men det er bare en lek. Dette blir tydelig når ekte dominante kvinner trer inn i rommet. Med en gang fremstår dere som små kattunger som bare leker.. Som nå, når dere gir dere på de dominante kvinnene her, fordi de er dominante i hele sin tankegang, i hele sitt være, i hele sin sjel. For dere blir det feil. For dere er rett og slett ikke dominante. Men dette må dere bare respektere, for dem er det riktig. Like riktig som det er for en lesbiske kvinne å elske en annen kvinne. Det er ikke noe de kan noe for. De bare er slik. Misunnelige? Anonymous poster hash: 7710d...042 Heh. De "dominante" kvinnene som ikke svarer når de blir mødt med argumentasjon men bare baserer seg på å poste lenker som omtaler en kinesisk minoritet? Som forherliger et samfunn som på mange vis representerer det motsatte av det klassisk forhatte patriarkatet? Det er forskjell på å ønske seg å leve på et utradisjonelt vis innenfor husets fire vegger og det å forfekte tyranni og undertrykking. Anonymous poster hash: 36c9a...802
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #105 Skrevet 9. august 2013 Det er forskjell på å ønske seg å leve på et utradisjonelt vis innenfor husets fire vegger og det å forfekte tyranni og undertrykking. Anonymous poster hash: 36c9a...802 Det er også forskjell på å leke dominant en gang innimellom, bytte på fordi man er i så dårlig form så det passer bare ikke i dag, og det å være dominant 24/7 fordi det er en del av hvem man er. I førstnevnte tilfelle har vi kattungene som leker dominante her på forumet. I sistnevnte tilfelle har vi de kvinnene her i tråden. Man er ikke dominant fordi man leker det en gang innomellom når det passer en. Man er dominant fordi det er en del av hvem man er, det ligger i ens natur. Anonymous poster hash: 7710d...042
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #106 Skrevet 9. august 2013 Det er også forskjell på å leke dominant en gang innimellom, bytte på fordi man er i så dårlig form så det passer bare ikke i dag, og det å være dominant 24/7 fordi det er en del av hvem man er. I førstnevnte tilfelle har vi kattungene som leker dominante her på forumet. I sistnevnte tilfelle har vi de kvinnene her i tråden. Man er ikke dominant fordi man leker det en gang innomellom når det passer en. Man er dominant fordi det er en del av hvem man er, det ligger i ens natur. Anonymous poster hash: 7710d...042 Nå var det jo nettopp enkelte av de "dominante" kvinnene her som forherliget tyranni og undertrykkelse (matriarki). Det har ikke noe med dominanse i et parforhold å gjøre, men er et politisk syn. Anonymous poster hash: 36c9a...802
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #107 Skrevet 9. august 2013 Nå var det jo nettopp enkelte av de "dominante" kvinnene her som forherliget tyranni og undertrykkelse (matriarki). Det har ikke noe med dominanse i et parforhold å gjøre, men er et politisk syn. Anonymous poster hash: 36c9a...802 Få se om jeg forstår tullet ditt riktig, det er ikke mulig å være dominant hvis man har politiske meninger? Anonymous poster hash: 7710d...042
Gjest .-L-. Skrevet 9. august 2013 #108 Skrevet 9. august 2013 (endret) Jeg har visst det hele tiden, ingen av de to små kattene her på forumet er dominante. Det er derfor dere så lett lot dere tråkke ned og eies mentalt. Dere leker dominante, men det fordrer at mannen vil la dere dominere og dere dominerer fordi mannen vil det. Det er en morsom lek som dere også får glede ut av, men det er bare en lek. Dette blir tydelig når ekte dominante kvinner trer inn i rommet. Med en gang fremstår dere som små kattunger som bare leker.. Som nå, når dere gir dere på de dominante kvinnene her, fordi de er dominante i hele sin tankegang, i hele sitt være, i hele sin sjel. For dere blir det feil. For dere er rett og slett ikke dominante. Men dette må dere bare respektere, for dem er det riktig. Like riktig som det er for en lesbiske kvinne å elske en annen kvinne. Det er ikke noe de kan noe for. De bare er slik. Misunnelige? Anonymous poster hash: 7710d...042 Hvordan kan man være misunnelige på noen som til tider viser samme mentalitet som en 5 åring? "Får jeg ikke viljen min gidder jeg ikke mer" Blir litt irritert for i enkelte av tingene som blir skrevet så fremstår det i grunn som man totalt gir faen i den andre. Dette rettferdigjøres fordi han ønsker et forhold med en kvinne som oppfører seg slikt? Er det ikke bedre for han å ha et "sundt" syn på hvordan et forhold skal fungere, i steden for å bli undertrykt. En ting er å leke leker i senger osv, men jeg ser ikke hvordan det kan være sundt for den underdannige å leve slik hele tiden. Endret 9. august 2013 av .-L-.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #109 Skrevet 9. august 2013 Få se om jeg forstår tullet ditt riktig, det er ikke mulig å være dominant hvis man har politiske meninger? Anonymous poster hash: 7710d...042 Nå misforstår du med vilje. Poenget er at noen av de dominante kvinnene her "forsvarer" sin dominanse med en forkjærlighet for matriarkatet som styringsform. Det har flere implikasjoner: 1) Da blander man politikk inn i sine personlige valg. Men det har selvfølgelig ingenting å gjøre med at man ikke kan ha politiske meninger selv om man er dominant, men man opptrer uryddig når man nærmest fremstiller det ene som "forsvar" for det andre. 2) Ekte dominante mennesker (ikke tyranner) har mindre behov for strukturell tilrettelegging. De er dominante i kraft av seg selv, ved hjelp av egen maskin. Kvinnene i et matriarkat kan vel knapt sies å ha den egenskapen, de er dominante fordi det forventes av dem og fordi samfunnet er lagt opp slik. Anonymous poster hash: 36c9a...802 1
Cathrine88 Skrevet 9. august 2013 #110 Skrevet 9. august 2013 Dere leker dominante, men det fordrer at mannen vil la dere dominere og dere dominerer fordi mannen vil det.Selvsagt. Den som 'dominerer' uten at parteren vil det driver ikke med dominans, men med seksuelt misbruk.Det er en morsom lek som dere også får glede ut av, men det er bare en lek. Dette blir tydelig når ekte dominante kvinner trer inn i rommet. Med en gang fremstår dere som små kattunger som bare leker..Du har gang på gang insistert på at det er umulig for kvinner å være dominante, så vi får vel se på dette som framgang.Misunnelige? Nei. Du baserer din påståtte dominans på evnen til å 'hevde deg' ved å komme med trassige kommentarer på et nettforum, og det er helt greit for meg, men jeg definerer ikke dominans på samme måte.Jeg ser ikke ned på menn, jeg liker dem og ser på dem som likeverdige. Jeg har ingen trang til å kontrollere hverdagen til en mann. Jeg er søt og snill som en kattunge (søtt at du brukte samme ord som jeg selv bruker) til vanlig, men kan være slem seksuelt. Dominante er ikke bedre eller sterkere enn underdanige.Jeg har svart deg på disse tingene så mange ganger nå at jeg begynner å lure på om det er oppfattelsesevnen eller hukommelsen din det er noe galt med. 4
Jalp Skrevet 9. august 2013 #111 Skrevet 9. august 2013 Hyggelig at denne tråden fikk så stor oppmerksomhet. Et par kommentarer: JA, vi er glad i hverandre og lever i et heftig erotisk og følelsesmessig forhold. Min erfaring er at nesten ingen forhold er likevektige - veldig ofte er mannen den som bestemmer det meste. Blant mine venner opplever jeg ofte par som hakker på hverandre - ofte når de har fått litt å drikke. Mange av oss jenter er ganske bitchy mot guttene våre. I forholdet vårt har vi lagt den ballen død: Vi krangler aldri - han sier ofte meningen sin, men aksepterer at jeg bestemmer alt og hele tida. Han stoler 100% på meg og jeg tenner på at han er deilig, alltid villig og setter meg øverst her i verden - ikke seg selv... Dette er interessant. Den rollefordelinger dere har, stiller jo ikke minst store krav til deg. Et samliv har jo flere ingredienser enn sex og jeg ser jo potensielt for meg at din makt i forholdet kan medføre undertrykkelse, hvis dere ikke er oppmerksom. Hva skjer i pengespørsmål? Hva skjer ved eventuelle felles barn? Slik du beskriver et, har du vetorett i alle spørsmål, men hva om han en dag ikke kan akseptere din beslutning? Nå er et jo en slik maktfordeling i parforhold noe feminismen har kritisert, vel og merke hvis mannen er den dominerende. Da har den hatt merkelappen kvinneundertrykking. Jeg ville ikke kunnet leve i et slikt forhold, selv om jeg absolutt ikke er fremmed for dominans og underkastelse i seksuell sammenheng. Men når dette gjelder det totale forholdet, kan man jo havne i en situasjon der han driver selvutslettelse og du overkjøring. Som sagt, du har tatt på deg et betydelig ansvar når du skal bestemme ett og alt. Det vil forbause meg om det vil ha noen framtid på lang sikt. Men lykke til.
Kraula Skrevet 9. august 2013 #112 Skrevet 9. august 2013 Selv foretrekker jeg 50/50, slik som jeg ser flere i tråden allerede har skrevet. Synes derimot at det er vanseklig å sette klare grenser på hvem som har makt, ettersom jeg har inntrykket av at mange kvinner er litt mer "listige" når det kommer til dette med å ha makten - veldig få er vel strengt tatt "sånn skal vi ha det, og basta med det", i så fall virker det som et utrolig lite attraktivt personlighetstrekk.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #113 Skrevet 9. august 2013 Jeg må bare spørre. Mener dere at et kjønn er mer skikket til å lede enn det andre? Det lurer jeg og på. Svar da Anonymous poster hash: c082e...27d
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #114 Skrevet 10. august 2013 Jeg lurer på hva de syns om at menn har gode motargumenter mot det kvinnestyrte samfunnet. Burde Cuckold også bare nikke og smile siden han er mann Anonymous poster hash: 763cb...fe6 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #115 Skrevet 11. august 2013 Jeg kom på en ting til. Hvordan gjør dere det når dere er sammen med venner eller ute blant folk? Herser du med mannen din sånn at andre ser at du er sjefen i forholdet?Anonymous poster hash: c082e...27d
robert90 Skrevet 11. august 2013 #116 Skrevet 11. august 2013 Takk Vivian ! Flott og tankevekkende innlegg. Er enig med den ene av venninnene dine: Hvor finner jeg en sånn gutt ? Er pisslei gutter som skal bestemme over meg, som roter og ikke gjør noen ting for å rydde etter seg. Som tror at fordi de har en snabb mellom beina, så kan de oppføre seg som de vil. Hvor er bamsen som koser når jeg vil, og som ikke skal dominere meg og som gjør akkurat det JEG vil ?????[/quote jeg vil være i et sånt forhold jeg vil ha en kvinne som bestemmer og dominerer meg
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #117 Skrevet 11. august 2013 jeg vil være i et sånt forhold jeg vil ha en kvinne som bestemmer og dominerer meg Kan du forklare hva du får ut av et sånt forhold? Hvorfor vil du at hun skal bestemme i det daglige hvis det er en fetish for deg?Anonymous poster hash: c082e...27d 2
Gorgonzola Skrevet 11. august 2013 #118 Skrevet 11. august 2013 (endret) Hvorfor er det en slags tabu omkring kvinnelede forhold ?...........Jeg får det som jeg vil, jeg gjør som jeg vil og han er deilig, villig og gjør alt for meg - også husarbeidet. Har nevnt det for et par venninner som er ganske rystet - og en som lurt på hvor man finner slike gutter!! Tja, en slik relasjon med motsatt kjønnsfortegn ville glatt fått stempelet (kvinne)undertrykking. Det er også en smule forskjell på å ha et tenningsmønster i forhold til dominans/underkastelse når det kommer til den seksuelle delen av et forhold og det å basere hele forholdet sitt på en slags "jeg er eieren - du holdes i (mitt) bånd" om du skjønner. Endret 11. august 2013 av Gorgonzola
robert90 Skrevet 11. august 2013 #119 Skrevet 11. august 2013 Kan du forklare hva du får ut av et sånt forhold? Hvorfor vil du at hun skal bestemme i det daglige hvis det er en fetish for deg? Dette er nok helt klart en fetish for det har du helt rett i, men samtidig har jeg veldig troen på et kvinnelig styresett, kvinner egner seg bedre som ledere tror jeg, de kan lede på en mer rolig og balansert måte, for eksempel tror jeg det kunne vært mindre krig i verden med kvinnelige ledere. Jeg vet at det finnes en haug med folk som er uenig med meg og det respekterer jeg, så vær så snill ikke kapp hodet av meg bare fordi jeg mener noe annet enn dere Anonymous poster hash: c082e...27d 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #120 Skrevet 11. august 2013 Hvordan ser du på andre menn? Er det vanskelig å respektere de?Anonymous poster hash: c082e...27d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå