AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #121 Skrevet 11. august 2013 Dude.. Hvor mye manndom er det igjen i deg selv egentlig? Anonymous poster hash: 22bc2...85f
Cuckold Skrevet 11. august 2013 #122 Skrevet 11. august 2013 Tja, en slik relasjon med motsatt kjønnsfortegn ville glatt fått stempelet (kvinne)undertrykking. Det er også en smule forskjell på å ha et tenningsmønster i forhold til dominans/underkastelse når det kommer til den seksuelle delen av et forhold og det å basere hele forholdet sitt på en slags "jeg er eieren - du holdes i (mitt) bånd" om du skjønner. Men så lenge dette ikke er pådyttet utenfra, fra kulturen man lever i, fra religion eller familie og miljøet man er oppvokst i ser jeg ikke noe galt i at et par velger å leve slik. For meg er det en grunnleggende forskjell på valg av livsstil som grunner seg i personlige preferanser og seksualitet (som i dette tilfellet) og en livsstil som er pådyttet utenfra og som man glir inn i med mindre man kjemper aktivt mot det. (som tradisjonelle kjønnsroller i en patriarkalsk kultur eller kvinnedominans i en matriarkalsk kultur) Derfor er jeg mot tradisjonell kvinneundertrykking, men har ikke noe problem med at par oppvokst i et likestilt samfunn der begge parter lett kunne fått et likestilt forhold velger et forhold der han er sjefen også i det daglige. Eller omvendt, som i dette tilfellet, at hun er sjefen i det daglige. Så lenge disse velger dette selv og ikke jobber for å innføre en partiarkalsk eller matriarkalsk kultur, altså ikke jobber for å skape et samfunn der alle skal følge i deres fotspor, har jeg ikke noe problem med å støtte ukonvensjonelle forhold der man forskyver makt og privilegier innad i forholdet.
Cuckold Skrevet 11. august 2013 #123 Skrevet 11. august 2013 Jeg skal ikke kappe hodet av deg, men når du sier at du har troen på et kvinnelig styresett høres det jo ut som at du støtter et matriarkat, og i så måte er det jo mer en politisk oppfatning enn en seksuell preferanse. Det går jo fint an å ha et forhold der hun bestemmer i det daglige uten å mene at dette er det ideelle og at dette burde være normen for alle, ja til og med at kvinnene burde ha makten politisk og kulturelt. Du er vel klar over at det finnes massevis av kvinner som tenner på at mannen dominerer, hvorfor skulle ikke deres måte å leve på være like riktig som din? Hva ville du tenkt om du hørte slike kvinner ta til orde for at samfunnet burde bli mer patriarkalsk og at menn er best egnet til å styre? Jeg er jo selv heterofil, men det betyr jo ikke at jeg vil opphøye det heterofile forhold til det ideelle, jeg har ikke noe problem med et samfunn der homofile relasjoner er likestilt med heterofile forhold. Vi må skille mellom det vi selv tenner på og måten samfunnet er strukturert.
Gjest .-L-. Skrevet 11. august 2013 #124 Skrevet 11. august 2013 (endret) Jeg har lyst å se de mennene som velger dette frivelig og hvordan de er. Hvis det er slik at dette bare er en rolle de preferer i et forhold og at de ellers er oppegående og klarer å ta beslutninger så synes jeg også forsåvidt det er greit. Dog, er det snakk om menn som bare er superforelska i dama og gjør alt for henne på bekostning av sin integritet så synes jeg ikke noe om det. Endret 11. august 2013 av .-L-.
Cuckold Skrevet 11. august 2013 #125 Skrevet 11. august 2013 Jeg har lyst å se de mennene som velger dette frivelig og hvordan de er. Hvis det er slik at dette bare er en rolle de preferer i et forhold og at de ellers er oppegående og klarer å ta beslutninger så synes jeg også forsåvidt det er greit. Dog, er det snakk om menn som bare er superforelska i dama og gjør alt for henne på bekostning av sin integritet så synes jeg ikke noe om det. Du kan nok bli svak når du er forelsket, men ikke så svak. Uansett kommer det jo klart frem at disse mennene (Vivians mann såvel som robert90) faktisk tenner på dette. Og det burde da ikke være så uforståelig. Homofile er ikke homofile bare i sengen, deres seksuelle legning er del av deres personlighet og influerer langt mer av livet enn bare sengeleken. Det kan også gjelde SM-ere, noen SM-ere nøyer seg med domians i sengen, andre er livsstilsorienterte og tenner på at rollene også har gyldighet i det daglige, i større eller mindre grad.
Gjest .-L-. Skrevet 11. august 2013 #126 Skrevet 11. august 2013 (endret) Jo, men en ting er å gjøre dette i senga, er noe helt annet å la en person styre livet ens å ta alle beslutninger for en. Ser ikke hvordan det er sundt på noen måter. Endret 11. august 2013 av .-L-.
Cuckold Skrevet 11. august 2013 #127 Skrevet 11. august 2013 (endret) Jo, men en ting er å gjøre dette i senga, er noe helt annet å la en person styre livet ens å ta alle beslutninger. Ser ikke hvordan det er sundt på noen måter. Klart det er forskjell, men det finnes altså både SM-ere som nøyer seg med dominans i sengen og SM-ere som ønsker SM som livsstil, en måte å leve på i det daglige. Hvert par må kunne finne sin måte å leve på, og selv om dette er litt utenfor alfarvei er det ikke uakseptabelt. Så lenge begge parter faktisk ønsker en slik skjevhet. Det vil bære galt av sted å bruke seg selv som prøve på hva som er greit og ikke greit i mellommenneskelige forhold generelt og i seksuelle forhold spesielt, for det den ene finner spenning og glede i synes en annen er skikkelig guffent. Endret 11. august 2013 av Cuckold
Gjest .-L-. Skrevet 11. august 2013 #128 Skrevet 11. august 2013 (endret) Handler i grunn ikke om å være alfa, eller å bruke seg selv som mål for andre. For meg handler det om at jeg mener at folk burde være selvstendige, ta egne avgjørelser for eget liv, og ikke gi all makten til en annen. Det er i grunn definisjonen på voksen person i mine øyne. Altså med den tankegangen du har så kunne man liksom sagt: Nei hvis en person ønsker å ha psykiske problemer, så er det greit, fordi han ønsker det selv.. Selv om dette i grunn ikke er sundt for personen i det hele tatt. Dårlig eksempel, men alikavel, poenget står. Hvis noen ønsker noe som i ugangspunktet ikke er bra for dem, så burde jo man faktisk opplyse dem om at dette ikke er bra. For meg handler det om hva som er sundt for enkelt individet. Dersom man i grunn er en selvstendig person som bare ønsker å leve i den submissive rollen, så synes jeg det som sagt et slikt forhold er greit, men dersom personen faktisk bare er opp etter ørene forelsket og gjør alt for å tilfredstille en som lett bare kan kaste han vekk når det passer henne så blir jo dette bare feil. Derfor jeg sier jeg har lyst å se mennene som ønsker å leve slik. For å se om de er menn som i grunn er oppegående og bare ønsker å leve i en bestemt rolle, eller om de bare er totalt forelsket og ikke eier noe integritet i det hele tatt. Endret 11. august 2013 av .-L-. 1
Cuckold Skrevet 11. august 2013 #129 Skrevet 11. august 2013 Handler i grunn ikke om å være alfa, eller å bruke seg selv som mål for andre. For meg handler detom at jeg mener at folk burde være selvstendige, ta egne avgjørelser for eget liv, og ikke gi all makten til en annen. Dersom man i grunn er en selvstendig person som bare ønsker å leve i den rollen, så synes jeg det som sagt er greit, men dersom personen faktisk bare er opp etter ørene forelsket og gjør alt for å tilfredstille en som lett bare kan kaste han vekk når det passer henne så blir jo dette bare feil. Tror du blingset litt der, jeg skrev ikke noe om at du er alfa, jeg skrev at jeg ikke oppfatter slike skjeve forhold som uakseptable selv om de er utenfor alfarvei, altså selv om de skiller seg fra de forhold folk flest vil leve i. Som sagt forutsetter jeg at det er riktig at begge parter faktisk ønsker denne skjevheten, og jeg tror ikke du trenger å være så redd for at det ikke er tilfelle. Du trenger ikke være i tvil om at det finnes SM-ere som har dominans som livsstil, og at dette vil være ønsket av begge parter, ikke bare av den dominante.
robert90 Skrevet 12. august 2013 #130 Skrevet 12. august 2013 Jeg skal ikke kappe hodet av deg, men når du sier at du har troen på et kvinnelig styresett høres det jo ut som at du støtter et matriarkat, og i så måte er det jo mer en politisk oppfatning enn en seksuell preferanse. Det går jo fint an å ha et forhold der hun bestemmer i det daglige uten å mene at dette er det ideelle og at dette burde være normen for alle, ja til og med at kvinnene burde ha makten politisk og kulturelt. Du er vel klar over at det finnes massevis av kvinner som tenner på at mannen dominerer, hvorfor skulle ikke deres måte å leve på være like riktig som din? Hva ville du tenkt om du hørte slike kvinner ta til orde for at samfunnet burde bli mer patriarkalsk og at menn er best egnet til å styre? Jeg er jo selv heterofil, men det betyr jo ikke at jeg vil opphøye det heterofile forhold til det ideelle, jeg har ikke noe problem med et samfunn der homofile relasjoner er likestilt med heterofile forhold. Vi må skille mellom det vi selv tenner på og måten samfunnet er strukturert. det du mener respekterer jeg og det at det finnes kvinner som ønsker at mannen skal dominere er helt greit for meg det funker det for dem så er jo det supert jeg har aldri sakt at jeg sitter på fasiten her.
robert90 Skrevet 12. august 2013 #131 Skrevet 12. august 2013 Hvordan ser du på andre menn? Er det vanskelig å respektere de?Anonymous poster hash: c082e...27d nei på ingen måte jeg klarer helt fint å forholde meg til andre menn å respektere de. Jeg tror jeg bare vil understreke at dette mest er en fantasi for meg men jeg har ingen problemer med å forholde meg til kvinnelige ledere i hverdagen sånn som mange menn har kvinner gjør en minst like bra jobb som menn og i mange tilfeller bedre. Så jeg hadde ikke hatt noe i mot et sånt forhold men jeg må ikke ha det heller. De fleste setter nok pris på et 50/50 forhold og så er det nok noen som vil at mannen skal dominere og det er helt i orden for meg det folk må få leve som de vil
Gjest Bond Skrevet 12. august 2013 #132 Skrevet 12. august 2013 Tråden ryddet for spekulasjoner. Bond, adm
Cuckold Skrevet 12. august 2013 #133 Skrevet 12. august 2013 (endret) det du mener respekterer jeg og det at det finnes kvinner som ønsker at mannen skal dominere er helt greit for meg det funker det for dem så er jo det supert jeg har aldri sakt at jeg sitter på fasiten her. nei på ingen måte jeg klarer helt fint å forholde meg til andre menn å respektere de. Jeg tror jeg bare vil understreke at dette mest er en fantasi for meg men jeg har ingen problemer med å forholde meg til kvinnelige ledere i hverdagen sånn som mange menn har kvinner gjør en minst like bra jobb som menn og i mange tilfeller bedre. Så jeg hadde ikke hatt noe i mot et sånt forhold men jeg må ikke ha det heller. De fleste setter nok pris på et 50/50 forhold og så er det nok noen som vil at mannen skal dominere og det er helt i orden for meg det folk må få leve som de vil Jeg skjønner at jeg antagelig misforstod deg. Slik du skriver her virker det som du bare ønsker et kvinnedominert forhold for din egen del uten å gå inn for at kulturen skal bli matriarkalsk og kvinner få fortrinn i næringsliv, politikk og samfunnsliv slik jeg fikk inntrykk av utfra ditt forrige innlegg. Så lenge vi kan være enige om at kjønn ikke burde være noen faktor av betydning i møte med skole, arbeidsgiver eller det offentlige er det helt greit at noen par velger at kvinnen dominerer. På samme måte som andre par velger at mannen dominerer, og de fleste par velger et likestilt forhold. Så lenge det ikke er noe man presses til, så lenge det er fritt valgt og basert på begges ønske, burde det være greit at par velger å forskyve privilegier seg imellom. Endret 12. august 2013 av Cuckold
ThomasB Skrevet 15. august 2013 #134 Skrevet 15. august 2013 Vil gjerne møte kvinne/jente som er ledende. Misunner gutten til Vivian. Synes det høres fint ut å leve i et kvinneledet forhold. Liker å dyrke en jente 100%. Respektere henne, tjene henne og være der når hun vil på alle måter. La henne gå ut med venninnene sine på lørdag formiddag mens jeg vasker og rydder i huset. Være der når hun kommer hjem med lekker middag og god vin...
Gjest .-L-. Skrevet 15. august 2013 #135 Skrevet 15. august 2013 (endret) Jojo, jeg liker også å ta vare på damen, stille opp og osv, men ikke på de premissene som har blitt nevnt i denne tråden. Endret 15. august 2013 av .-L-.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #136 Skrevet 15. august 2013 Vil gjerne møte kvinne/jente som er ledende. Misunner gutten til Vivian. Synes det høres fint ut å leve i et kvinneledet forhold. Liker å dyrke en jente 100%. Respektere henne, tjene henne og være der når hun vil på alle måter. La henne gå ut med venninnene sine på lørdag formiddag mens jeg vasker og rydder i huset. Være der når hun kommer hjem med lekker middag og god vin... Jaja, da er det bare å vente til hun finner en mer "spennende" mann. Eller til hun bytter deg ut med en ny slave. Anonymous poster hash: 787c0...0b7 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #137 Skrevet 15. august 2013 Jojo, jeg liker også å ta vare på damen, stille opp og osv, men ikke på de premissene som har blitt nevnt i denne tråden. Da er det jo flott at du faktisk kan velge dette selv Anonymous poster hash: 9d8e9...4ae
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #138 Skrevet 15. august 2013 Jaja, da er det bare å vente til hun finner en mer "spennende" mann. Eller til hun bytter deg ut med en ny slave. Anonymous poster hash: 787c0...0b7 Han er jo "spennende" for kvinner som tenner på slike menn.Anonymous poster hash: 763cb...fe6
Gjest Lille-pus Skrevet 15. august 2013 #139 Skrevet 15. august 2013 (endret) Jaja, da er det bare å vente til hun finner en mer "spennende" mann. Eller til hun bytter deg ut med en ny slave. Anonymous poster hash: 787c0...0b7 Jeg forstår at mange finner dette 'uvanlig' og 'rart', men hvor er ulikheten mellom en mann som er kun dom og elsker en kvinne som er ekstemt sub ? Det er fullt mulig for to mennesker i det vi kan kalle 'ytterkanten' av spekteret å elske hverandre dypt og indelig selv om andre synes dette er noe uvanlig. Det er ingenting som sier at et slik forhold, uavhengig av om makten ligger hos henne eller hos ham, vil bety at sub'en blir byttet ut så raskt det viser seg et annet menenske. Kanskje det heller er større sannsynlighet for at dom'en blir byttet ut ? Edit: Og for the sake of good order så minner jeg vennlig om at jeg tidligere har presisert at jeg selv ikke kunne leve i den type forhold som er tema i denne tråden, selv om jeg har en klar dom side. Det ville ikke blitt riktig for min mentale kapasitet og balanse i hverdagslivet. - bare sånn siden to av oss her inne har fått vår egen stalker. Endret 15. august 2013 av Lille-pus 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #140 Skrevet 15. august 2013 Jeg forstår at mange finner dette 'uvanlig' og 'rart', men hvor er ulikheten mellom en mann som er kun dom og elsker en kvinne som er ekstemt sub ? Det er fullt mulig for to mennesker i det vi kan kalle 'ytterkanten' av spekteret å elske hverander dypt og indelig. Det er ingenting som sier at et slik forhold, uavhengig av om makten ligger hos henne eller hos ham, vil bety at sub'en blir byttet ut så raskt det viser seg et annet menenske. Kanskje det heller er større sannsynlighet for at dom'en blir byttet ut ? Det er stor forskjell på menn og kvinner da. Kvinner trenger en sterk hånd til å styre dem. Kvinner som går inn i forhold hvor de er den dominante går fort lei og finner seg en ny partner. For hun vil aldri finne det hun søker og leter etter med en underdanig "mann". Den tryggheten, den armkroken, den støtten, den finner hun bare hos dominante menn. Ikke hos tøfler. Anonymous poster hash: 7710d...042
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå