Gå til innhold

Kvinnemakt i forhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Har vært på både match & sukker, men alle gutter jeg møter er noen selvopptatte frosker. Hvor er soldaten som vil dyrke sin dronning og bli ledet av henne gjennom livet ?.

Jeg ønsker jo ikke å være noe slave for en "dronning". Ønsker et forhold hvor begge er likeverdige og vi tar beslutninger sammen. Orker ikke å være sammen med en som skal bestemme alt og som bare er selvopptatt.

Endret av .-L-.
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sant det. Hvis jeg kler meg opp i noe mannen har en fetisj for for å få ekstra mye makt over ham, binder ham fast og gjør ting han tenner vilt på - selv om jeg har kontrollen. Hvem er egentlig slaven til hvem? :ler2:

Jeg blir irritert hver gang noen beskriver en underdanig som den 'svake' i forholdet. Akkurat som mange dominante tenner på å få partneren til å gjøre som de ber dem om på grunn av følelsen av å bli tilbedt, tenner mange underdanige på å ha en som tenner så mye på dem at de bare bruke dem på alle mulige måter. Samme greia - følelsen av å være uimotståelig.

Dette liker jeg ;)

Det er så mange "dominante" her inne som virker som de ser ned på sub'ene sine. At de er sjefene fordi de er mer verdt liksom :sjenert:

Anonymous poster hash: c082e...27d

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Synes av og til blir litt dumt at det er så mange menn her inne. Vi kvinner diskuterer mye bedre når vi har fri fra menns fordommer

Den synes jeg er for enkelt gitt.

Mangfoldet i meninger og oppfatninger trenges i høyeste grad.

Der hvor alle tenker likt tenkes ikke meget, - for å si det uhyre forsiktig.

Å ønske et diskusjonsrom fritt for bidragsytere av ett bestemt kjønn er i min verden å ønske noe basert på en haug med fordommer og forutsetninger om at det ene kjønnet tenker på en bestemt måte ut i fra sitt kjønn og ikke er individuelle mennesker med ulike oppfatninger....

Det er pent og forsiktig sagt: Riv ruskende galt.

Endret av Lille-pus
  • Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg ønsker jo ikke å være noe slave for en "dronning". Ønsker et forhold hvor begge er likeverdige og vi tar beslutninger sammen. Orker ikke å være sammen med en som skal bestemme alt og som bare er selvopptatt.

Second that!!!

Må være utrolig lite givende å være i et forhold der det bare er en øverskommanderende (uansett hvem) som bare kan sette ned storefot så er det "loven"...

Endret av Beeblebrox
Skrevet

Synes av og til blir litt dumt at det er så mange menn her inne. Vi kvinner diskuterer mye bedre når vi har fri fra menns fordommer

Jeg tror ikke det er mange kvinner som ville vært førstereisegutt under forholdets kaptein heller, så det er nok neppe KJØNN de fleste ser på som "problemet" (altså det de selv ikke kunne tenke seg) ved forholdet deres.

Skrevet

Du har helt rett i at det ofte er slik at den svake egentlig er den sterke som bestemmer. Det gjelder i mange sm-forhold. I vårt forhold er det ikke slik. Jeg er ledende - gjør det jeg vil og liker han det ikke kan han finne en annen

Mener du virkelig det du skriver her, Vivian? Er det du skriver her relevant for det du føler ovenfor ham du kaller kjæresten din?

"Jeg er ledende-gjør det jeg vil og liker han det ikke kan han finne en annen".

Hvis du mener det slik det står her så bryr du deg faktisk ikke en dritt om mannen din. Det er kun du som betyr noe for deg. Hva er du redd for?

Skrevet (endret)

Mener du virkelig det du skriver her, Vivian? Er det du skriver her relevant for det du føler ovenfor ham du kaller kjæresten din?

"Jeg er ledende-gjør det jeg vil og liker han det ikke kan han finne en annen".

Hvis du mener det slik det står her så bryr du deg faktisk ikke en dritt om mannen din. Det er kun du som betyr noe for deg. Hva er du redd for?

Jeg forstår at det er en del som synes Vivian høres litt hard ut her, men husk at hun kjenner sin mann og vet både hva hun selv og han ønsker. At hun skriver det på denne måten betyr jo ikke nødvendigvis at hun ikke elsker ham, bare at hun vet hva hun selv ønsker av et forhold og at denne skjevheten er del av det. Slik at hun allerede i utgansgspunktet har valgt en partner som matcher henne på dette området.

Det er vel ingen som synes en homofil mann eller kvinne er nådeløs og hard i den grad vedkommende utelukker et forhold med en av det annet kjønn? Eller at heterofile er harde når vi utelukker et forhold med en av vårt eget kjønn? Vivian er med andre ord egentlig som de fleste: Vi vet hva vi ønsker og hvem vi matcher, og så lenge vi ikke krever at alle andre skal leve på samme måte må vi ha lov å ha vår bevissthet om hva et lykkelig forhold vil innebære. Enten vi er homofile, 24/7-livsstils-SM-ere, swingers, polyamorøse eller hva vi måtte oppfatte som vår form for samliv.

Jeg vet det finnes mennesker som har holdt sammen med en partner til tross for at vedkommende har skiftet kjønn underveis, men det er jo ikke noen selvfølge at man greier det. Uansett er mitt poeng at Vivian kan høres slem ut fordi det hun ønsker er utenom normalen og fordi det å ønske å være dominerende i hverdagen bryter med våre idealer om likestile forhold, men bare i denne tråden har vi jo sett andre skrive omtrent like tydelig og klart at det må være jevnbyrdighet ellers er det ikke aktuelt med noe forhold i det hele tatt, noe som jo i praksis også innebærer at man stiller visse ufravikelige krav til forholdet og at man ikke er innstilt på å holde sammen uansett balanse/mangel på balanse.

Så da blir egentlig spørsmålet: Er det mye verre å ønske et skjevt forhold og være klar og bestemt på dette enn å ønske et likestilt forhold og være klar og bestemt på dette? Personlig kan jeg ikke se at det ene er verre enn det andre, eller at noen trenger å føle det problematisk så lenge den som ønsker et skjevt forhold er klar og tydelig på at han/hun ønsker å finne en partner som liker det akkurat sånn. Så lenge det ikke er en norm man ønsker å tre ned over hodet på alle og enhver. Det er egentlig det det hele koker ned til: Vi er forskjellige, og det er ikke en oppskrift på samliv som passer for alle. Noen går lenger utenfor alfarvei enn andre, og jeg synes det er fint at alle typer forhold kan eksistere side ved side.

Endret av Cuckold
  • Liker 2
Skrevet

Jeg forstår at det er en del som synes Vivian høres litt hard ut her, men husk at hun kjenner sin mann og vet både hva hun selv og han ønsker. At hun skriver det på denne måten betyr jo ikke nødvendigvis at hun ikke elsker ham, bare at hun vet hva hun selv ønsker av et forhold og at denne skjevheten er del av det. Slik at hun allerede i utgansgspunktet har valgt en partner som matcher henne på dette området.

Det er vel ingen som synes en homofil mann eller kvinne er nådløs og hard i den grad vedkommende utelukker et forhold med en av det annet kjønn? Eller at heterofile er harde når vi utelukker et forhold med en av vårt eget kjønn? Vivian er med andre ord egentlig som de fleste: Vi vet hva vi ønsker og hvem vi matcher, og så lenge vi ikke krever at alle andre skal leve på samme måte må vi ha lov å ha vår bevissthet om hva et lykkelig forhold vil innebære. Enten vi er homofile, 24/7-livsstils-SM-ere, swingers, polyamorøse eller hva vi måtte oppfatte som vår form for samliv.

Jeg vet det finnes mennesker som har holdt sammen med en partner til tross for at vedkommende har skiftet kjønn underveis, men det er jo ikke noen selvfølge at man greier det. Uansett er mitt poeng at Vivian kan høres slem ut fordi det hun ønsker er utenom normalen og fordi det å ønske å være dominerende i hverdagen bryter med våre idealer om likestile forhold, men bare i denne tråden har vi jo sett andre skrive omtrent like tydelig og klart at det må være jevnbyrdighet ellers er det ikke aktuelt med noe forhold i det hele tatt, noe som jo i praksis også innebærer at man stiller visse ufravikelige krav til forholdet og at man ikke er innstilt på å holde sammen uansett balanse/mangel på balanse.

Så da blir egentlig spørsmålet: Er det mye verre å ønske et skjevt forhold og være klar og bestemt på dette enn å ønske et likestilt forhold og være klar og bestemt på dette? Personlig kan jeg ikke se at det ene er verre enn det andre, eller at noen trenger å føle det problematisk så lenge den som ønsker et skjevt forhold er klar og tydelig på at han/hun ønsker å finne en partner som liker det akkurat sånn. Det er egentlig det det hele koker ned til: Vi er forskjellige, og det er ikke en oppskrift på samliv som passer for alle. Noen går lenger utenfor alfarvei enn andre, og jeg synes det er fint at alle typer forhold kan eksistere side ved side.

Jeg er for så vidt enig med deg, Cuckold, folk må få leve som de vil og en forholdsform er ikke bedre enn en annen. Det jeg reagerer mest på er i grunn den totale mangelen på respekt som Vivian viser for den personen hun kaller kjæresten sin. Er hun glad i ham innerst inne eller er han bare et leketøy for henne?

Skrevet (endret)

Leste feil.

Endret av .-L-.
Skrevet

Jeg er for så vidt enig med deg, Cuckold, folk må få leve som de vil og en forholdsform er ikke bedre enn en annen. Det jeg reagerer mest på er i grunn den totale mangelen på respekt som Vivian viser for den personen hun kaller kjæresten sin. Er hun glad i ham innerst inne eller er han bare et leketøy for henne?

Hun skriver jo at hvis han ikke gjør som hun vil så finner hun seg en annen. Høres ikke ut som man elsker noen med den holdningen der.

Jeg tror absolutt hun kan være glad i ham, at det bare er litt uvant for oss å høre noen snakke så klart og tydelig om at de krever å få være sjefen i det daglige. Det er som jeg skrev ikke sikkert hun er det minste i tvil om at han faktisk ønsker det slik, og da er dette en hypotetisk problemstilling på nivå med: Hva om kjæresten din skiftet kjønn? Ville du fortsatt holdt sammen med ham/henne? Det finnes de som ville det, men det er jo ingen selvfølge, man velger en partner man matcher, og det er nok det Vivian har gjort. Slik at det blir feil å oppfatte det hun sa som en trussel av typen: My way or the highway.

Jeg tror hun bare vil ha frem et poeng, nemlig at hun ikke bare gjør dette for hans skyld, for å oppfylle hans masochistiske drømmer om underkastelse, at hun faktisk ikke leker dominans, men trenger å ha kontrollen i det daglige, ikke bare fordi hun har funnet en partner som åpenbart liker det, men også for sin egen skyld. Så har hun heldigvis funnet en fyr som matcher henne på det området. Jeg mistenker at han setter pris på at hun er akkurat så hard og klar.

Av og til blir det feil å bruke den gylne regel, (du skal gjøre mot andre som du ønsker at andre skal gjøre mot deg) og av og til blir det feil å sette seg i den andres sted. For den som ikke selv ønsker et slikt samliv vil det fortone seg guffent, men derfor er det viktig å ha bakhodet at det som er den enes drøm kan være den andres mareritt. Vi er forskjellige og kan ikke alltid bruke oss selv som prøve på om noe er bra eller dårlig.

Skrevet (endret)

Ser ikke hvordan man kan være glad i noen dersom man kan forkaste personen bare fordi man ikke får viljen sin, jeg kjøper det ikke. Meg om det.

Endret av .-L-.
Skrevet

Ser ikke hvordan man kan være glad i noen dersom man kan forkaste personen bare fordi man ikke får viljen sin, jeg kjøper det ikke. Meg om det.

Det er bare en ting som gjør dette akseptabelt: At han antagelig også ønsker det slik. Det forandrer alt slik jeg ser det.

Skrevet

Jo, men hvordan vet du at han ønsker det da?

Skrevet (endret)

Nei, det er flere kvinner som er uenige med henne. Her er det nok heller snakk om fordommer mot menn.

Mener du at hun har fordommer mot menn fordi hun ikke ønsker å høre våre meninger, eller mener du at jeg har fordommer mot de mennene som ønsker å leve som slave i forholdet?

Endret av .-L-.
Skrevet

Mener du at hun har fordommer mot menn fordi hun ikke ønsker å høre våre meninger, eller mener du at jeg har fordommer mot de mennene som ønsker å leve som en slave i et forhold?

Jeg mener at når man helst vil at halvparten av deltagerne i en debatt lar være å uttale seg fordi de er av feil kjønn, så har man sannsynligvis dratt synet på at kvinner skal bestemme og menn skal tie lenger enn til sitt eget forhold.

• Liker 5
Skrevet (endret)

En annen ting jeg også reagerer på,er at dersom det hadde vært en mann som hadde skrevet startinnlegget, så hadde denne tråden handlet om hvor drittsekk han er.

Wtb objektivitet.

Endret av .-L-.
Skrevet

En annen ting jeg også reagerer på,er at dersom det hadde vært en mann som hadde skrevet startinnlegget, så hadde denne tråden handlet om hvor drittsekk han er.

Wtb objektivitet.

Som sagt pleier drittsekkbeskyldningene først å hagle hvis TS mener at alle forhold bør ha en sjef og en undersått - fordi det er naturlig for det ene kjønnet å la seg lede - ikke bare hans eller hennes eget forhold.

• Liker 6
Skrevet

Jo, men hvordan vet du at han ønsker det da?

Jeg vet det jo ikke, men jeg får inntrykk av det utfra det Vivian selv har sagt i denne tråden:

Joda anonym jeg nyter makt og han nyter å oppgi makt og bli bestemt over. Seksuelt har jeg oppdaget at flere menn føler større glede ved jakten på tilfredstillelse enn ved selve tilfredstillelsen. Men dette kan du sikkert mer om enn meg som ikke er mann

Han føler seg nok sett av meg. Han er veldig viktig for meg og fyller alle mine behov - han er helt åpen på at lydighet og underdanighet tenner han mer og mer etterhvert. Han falt for meg fordi jeg var bestemt og ledende og etterhvert har forholdet forsterket seg.

Mitt forsvar står og faller på at han faktisk ønsker dette, ikke bare finner seg i det fordi han er svak og ettergivende. Men har han reell glede av det ser jeg ingen grunn til å fordømme Vivian. Da er det bare to som har funnet hverandre og som passer godt sammen.

Skrevet (endret)

Som sagt pleier drittsekkbeskyldningene først å hagle hvis TS mener at alle forhold bør ha en sjef og en undersått - fordi det er naturlig for det ene kjønnet å la seg lede - ikke bare hans eller hennes eget forhold.

Trodde jeg leste et sted at hun ville forkaste han om hun ikke fikk det som hun ville, men jeg tror jeg leste feil, finner det ikke igjen.

Endret av .-L-.
Skrevet

Hun skrev at hun gjorde som hun ville, og hvis han ikke likte det, fikk han forlate henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...