Cathrine88 Skrevet 8. august 2013 #21 Skrevet 8. august 2013 Link til undersøkelsene, takk. Dette høres ut som noe som er kokt sammen av femdom-fanatikere. 3
TheHairyToothfairy Skrevet 8. august 2013 #22 Skrevet 8. august 2013 Link til undersøkelsene, takk. Dette høres ut som noe som er kokt sammen av femdom-fanatikere. jeg tenkte be om det samme, men følte at jeg ikke maktet. kom på at det finnes alt mulig rart - også av undersøkelser - i amerika.
Cathrine88 Skrevet 8. august 2013 #23 Skrevet 8. august 2013 jeg tenkte be om det samme, men følte at jeg ikke maktet. kom på at det finnes alt mulig rart - også av undersøkelser - i amerika.Ja, men da får vi kanskje vite om deltagerne er 50 aktive brukere på et femdom-forum, eller om det er en stor og mer variert gruppe. 2
Gjest Lincoln Skrevet 8. august 2013 #24 Skrevet 8. august 2013 Whatever floats your boat. Hvis dette er noe så fungerer for dere begge så gratulerer med det!
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 8. august 2013 #25 Skrevet 8. august 2013 Hvis det funker for dere, så er jo det flott. Men det er ikke noe jeg ønsker meg. Kanskje for en periode, som et slags rollespill, men jeg hadde ikke kunne leve sånn i hverdagen. Jeg ønsker ikke å være sjef, og vil heller ikke bli sjefet over.
Vivian Skrevet 8. august 2013 Forfatter #26 Skrevet 8. august 2013 He-he - jeg er ingen fanatiker - jeg startet denne tråden fordi det er så mange som har vondt for å svelge og er svært intolerante på at vi kvinner er ledende og bestemmer i et forhold. Svarene fra veldig mange bekrefter at disse fordommene finnes i rikt monn. Takk til Ina og Verdensvant som tør tenke alternativt om dette. Og til Cathrine88 - ja jeg skal legge ut en link hvis jeg finner tilbake til undersøkelsen. Jeg noterte meg tallet med interesse i det jeg alltid har følt et ønske om å være ledende i et forhold. I arbeidslivet er det akseptert at man må ha ledere og mange av oss kvinner er dyktige ledere. Hvorfor skal ikke vi kvinner være ledende i personlige forhold ? Hvorfor provoseres dere sånn av det. Jeg sammenlignet meg med kapteinen på en båt fordi dette er en ledelsesform alle kjenner. Ingen vil vel påstå at førstestyrmannen er mindreverdig selv om han innordner seg og gjør som han blir bedt om ? Jeg er åpen på at jeg ønsker å lede i et kjærlighetsforhold og er ingen "femdomfanatiker" som Cathrine antyder. Som Anne-Kath Hærland sa i siste showet sitt: " Jeg er ikke for likestilling - jeg har mye større ambisjoner enn som så.... " 1
Hapa Skrevet 8. august 2013 #27 Skrevet 8. august 2013 Hvorfor er det en slags tabu omkring kvinnelede forhold ? Jeg har alltid vært åpen på at jeg vil være ledende i forhold til gutter og menn. Har bodd sammen med en flott gutt i 2 år og han aksepterer det helt ut. Det strekker seg både over det seksuelle og det daglige samlivet. Jeg er Kaptein ombord i forholdet og bestemmer alt. Han kan godt få komme med meninger, men han vet at jeg alltid bestemmer til slutt. Seksuelt praktiserer vi at jeg bestemmer når han får komme. Han er alltid kåt og klar for mine lyster og elsker å tilfredsstille meg - selv om han veldig ofte ikke får komme selv. Driver også naturligvis med lettere sm som en del av hele greia. Etter amerikanske undersøkelser oppgir 17% av vi kvinner at vi ønsker et forhold hvor vi leder og bestemmer. Jeg får det som jeg vil, jeg gjør som jeg vil og han er deilig, villig og gjør alt for meg - også husarbeidet. Har nevnt det for et par venninner som er ganske rystet - og en som lurt på hvor man finner slike gutter!! Jeg tror mange reagerer fordi de ikke kunne vært i en slik situasjon selv. Det du beskriver her er jo et forhold hvor han er en fullstendig "tøffel" uten hverken mulighet eller ønske om å styre sitt eget liv. Jeg mener ikke å kritisere, dette er deres (ditt) valg. Kjenner bare at dette hadde blitt helt feil for meg.
Tidus Skrevet 8. august 2013 #28 Skrevet 8. august 2013 He-he - jeg er ingen fanatiker - jeg startet denne tråden fordi det er så mange som har vondt for å svelge og er svært intolerante på at vi kvinner er ledende og bestemmer i et forhold. Svarene fra veldig mange bekrefter at disse fordommene finnes i rikt monn. Takk til Ina og Verdensvant som tør tenke alternativt om dette. Og til Cathrine88 - ja jeg skal legge ut en link hvis jeg finner tilbake til undersøkelsen. Jeg noterte meg tallet med interesse i det jeg alltid har følt et ønske om å være ledende i et forhold. I arbeidslivet er det akseptert at man må ha ledere og mange av oss kvinner er dyktige ledere. Hvorfor skal ikke vi kvinner være ledende i personlige forhold ? Hvorfor provoseres dere sånn av det. Jeg sammenlignet meg med kapteinen på en båt fordi dette er en ledelsesform alle kjenner. Ingen vil vel påstå at førstestyrmannen er mindreverdig selv om han innordner seg og gjør som han blir bedt om ? Jeg er åpen på at jeg ønsker å lede i et kjærlighetsforhold og er ingen "femdomfanatiker" som Cathrine antyder. Som Anne-Kath Hærland sa i siste showet sitt: " Jeg er ikke for likestilling - jeg har mye større ambisjoner enn som så.... " Det finnes nok av underdanige menn å ta av for de fåtallet kvinner som ønsker en slik rolle som du har. Men det er som sagt tabu fordi det ikke er "vanlig" å ønske seg dette. Det vanlige er å leve som likeverdige, og ta like mye ansvar for alt. Så er det også mer vanlig at mannen er dominant i senga.
Gjest Snørev Skrevet 8. august 2013 #29 Skrevet 8. august 2013 Men hvordan vet du når du går over streken om han er underdaning? Jeg er ikke sikker på om slike alltid vet sitt eget beste.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #30 Skrevet 8. august 2013 He-he - jeg er ingen fanatiker - jeg startet denne tråden fordi det er så mange som har vondt for å svelge og er svært intolerante på at vi kvinner er ledende og bestemmer i et forhold. Svarene fra veldig mange bekrefter at disse fordommene finnes i rikt monn. Takk til Ina og Verdensvant som tør tenke alternativt om dette. Og til Cathrine88 - ja jeg skal legge ut en link hvis jeg finner tilbake til undersøkelsen. Jeg noterte meg tallet med interesse i det jeg alltid har følt et ønske om å være ledende i et forhold. I arbeidslivet er det akseptert at man må ha ledere og mange av oss kvinner er dyktige ledere. Hvorfor skal ikke vi kvinner være ledende i personlige forhold ? Hvorfor provoseres dere sånn av det. Jeg sammenlignet meg med kapteinen på en båt fordi dette er en ledelsesform alle kjenner. Ingen vil vel påstå at førstestyrmannen er mindreverdig selv om han innordner seg og gjør som han blir bedt om ? Jeg er åpen på at jeg ønsker å lede i et kjærlighetsforhold og er ingen "femdomfanatiker" som Cathrine antyder. Som Anne-Kath Hærland sa i siste showet sitt: " Jeg er ikke for likestilling - jeg har mye større ambisjoner enn som så.... " Jeg er helt uerfaren på dette området her så nå spør jeg av nysgjerrighet: Lar mannen din deg styre alt i livet hans? I hvor stor grad kan han bestemme hva han skal drive med i fritiden eller hva slags hobbyer han har? Har han ingen ambisjoner i livet? Hvorfor dette kontrollbehovet? Kommer det av usikkerhet? Anonymous poster hash: 29f5f...8de
Ina82 Skrevet 8. august 2013 #31 Skrevet 8. august 2013 Jeg tror det er flere kvinner som ønsker seg en dominerende stilling i et forhold. Er glad at noen gutter her forteller at det er mange av dere som kan tenke seg et slikt forhold som tydeligvis fungerer bra for Vivian og som jeg selv godt kan tenke meg selv. Når jeg bestemmer selv, får jeg det som jeg vil. Tror at grunnen til at det er så mange aleneboere er at ingen vil gi fra seg makt og innordne seg. 1
Cuckold Skrevet 8. august 2013 #32 Skrevet 8. august 2013 (endret) Men hvordan vet du når du går over streken om han er underdaning? Jeg er ikke sikker på om slike alltid vet sitt eget beste. Jeg tror ikke det er tilfeldig at denne tråden ble opprettet på forumet Seksualitet og ikke Samliv og relasjoner. Selv om det Vivian beskriver er dominans i hverdagen og ikke bare i sengen, tror jeg nok grunnen til at dette fungerer er at begge finner en form for seksuell spenning i det. Uten at det betyr at de går rundt og er konstant opphisset. Det betyr at mannen ikke nødvendigvis underkaster seg fordi han er så svak at han ikke greier å ta vare på seg selv eller ivareta sine egne interesser, det kan være at han rett og slett tenner på dette, liker den dynamikken denne forskyvningen gir forholdet. Det er ingenting i veien for at Vivians mann kan være lederen i kameratgjengen og sjef på jobben, han kan være en mann som leder ekspedisjoner i ugjestmilde strøk av kloden og som på alle måter er kapabel til å ta vare på seg selv. Og som heller ikke har problemer med å ta beslutninger på jobb eller i andre sammenhenger. Det er nemlig ikke sikkert han underkaster seg fordi han har beslutningsvegring eller mangel på personlighet og meningers mot, motivet kan ligge helt andre steder. Hvis jeg gjetter rett. Det kan handle om at han velger sjevheten bevisst fordi det føles rett, uten at det betyr at han ville hatt problemer med å være sjef sånn rent praktisk. Mitt inntrykk er at mange av de kvinner som underkaster seg bevisst og på eget initiativ i SM-forhold også er sterke kvinner, mange av dem kan være sterkere og mer kapable til å ta vare på seg selv enn de fleste som lever i likestilte forhold. Så dette handler nok ikke alltid om styrke kontra svakhet, men om hva man drages mot. Endret 8. august 2013 av Cuckold 2
Gjest Red Queen Skrevet 8. august 2013 #33 Skrevet 8. august 2013 Hvorfor er det en slags tabu omkring kvinnelede forhold ? Jeg har alltid vært åpen på at jeg vil være ledende i forhold til gutter og menn. Har bodd sammen med en flott gutt i 2 år og han aksepterer det helt ut. Det strekker seg både over det seksuelle og det daglige samlivet. Jeg er Kaptein ombord i forholdet og bestemmer alt. Han kan godt få komme med meninger, men han vet at jeg alltid bestemmer til slutt. Seksuelt praktiserer vi at jeg bestemmer når han får komme. Han er alltid kåt og klar for mine lyster og elsker å tilfredsstille meg - selv om han veldig ofte ikke får komme selv. Driver også naturligvis med lettere sm som en del av hele greia. Etter amerikanske undersøkelser oppgir 17% av vi kvinner at vi ønsker et forhold hvor vi leder og bestemmer. Jeg får det som jeg vil, jeg gjør som jeg vil og han er deilig, villig og gjør alt for meg - også husarbeidet. Har nevnt det for et par venninner som er ganske rystet - og en som lurt på hvor man finner slike gutter!! Hvorfor det er tabu rundt denne type forhold? Jeg tror at vi som et samfunn fortsatt jobber med å tilpasse oss de nye "reglene" som kommer hånd i hånd med prinsipper om likeverdighet. Og vi er vel ikke ikke helt i mål der enda, heller. I dag er det neimen ikke så lett å vite hva en skal tro, hva en kan si eller hvordan en skal opptre når kvinner løper gatelangs med sine stresskofferter og sjefsroller, homofile gifter seg i øst og vest og religiøse fanger krever egen kokk i fengselet. Og mannen? Samfunnets og kvinnens definisjon av "den perfekte mannen" kan vel sies å ha endret seg ganske dramatisk gjennom de siste tiårene den også. Med så mye endring og forvirring så er det slett ikke like greit å henge med og jeg tror at den røde tråden som vi klamrer oss fast til, livbøylen om du vil, blir idealet om politisk korrekthet. Uten alltid å tenke over det så aspirerer vi mer og mer etter å være så nøytrale som mulig. Jeg tror årsaken til at forholdsdynamikken som TS beskriver ovenfor kan oppleves som noe tabubelagt er nettopp fordi den strider med normen fra begge de to viktigste frontene; det trygge og familiære med tradisjonell rollefordelig på den ene siden, og det politisk korrekte ved moderne likestilling på den andre. Jeg tror mange vil ha litt vanskelig med å respektere et slikt forhold fordi det rett og slett virker for fjernt fra det som føles trygt og naturlig, og for fjernt fra det samfunnsaksepterte ideal. Men hvis det bare er litt lek på soverommet så er det ok. Jeg lever selv i et slikt forhold som TS beskriver. :-)
Cathrine88 Skrevet 8. august 2013 #34 Skrevet 8. august 2013 He-he - jeg er ingen fanatiker - jeg startet denne tråden fordi det er så mange som har vondt for å svelge og er svært intolerante på at vi kvinner er ledende og bestemmer i et forhold. Svarene fra veldig mange bekrefter at disse fordommene finnes i rikt monn. Takk til Ina og Verdensvant som tør tenke alternativt om dette. Og til Cathrine88 - ja jeg skal legge ut en link hvis jeg finner tilbake til undersøkelsen. Jeg noterte meg tallet med interesse i det jeg alltid har følt et ønske om å være ledende i et forhold. I arbeidslivet er det akseptert at man må ha ledere og mange av oss kvinner er dyktige ledere. Hvorfor skal ikke vi kvinner være ledende i personlige forhold ? Hvorfor provoseres dere sånn av det. Jeg sammenlignet meg med kapteinen på en båt fordi dette er en ledelsesform alle kjenner. Ingen vil vel påstå at førstestyrmannen er mindreverdig selv om han innordner seg og gjør som han blir bedt om ? Jeg er åpen på at jeg ønsker å lede i et kjærlighetsforhold og er ingen "femdomfanatiker" som Cathrine antyder. Som Anne-Kath Hærland sa i siste showet sitt: " Jeg er ikke for likestilling - jeg har mye større ambisjoner enn som så.... "Jeg lar meg ikke provosere, jeg mener som sagt at alle bør leve som de selv vil så lenge det er frivillig fra alle parter. Men du snakker om fordommer, og jeg er lei av fordommene som går ut på at alle seksuelt dominante kvinner ønsker slike forhold som du beskriver. Det er ikke umulig at det er 17 % av seksuelt dominante kvinner som ønsker det samme som deg, og derfor nevnte jeg femdom-fora. 5
Tidus Skrevet 8. august 2013 #35 Skrevet 8. august 2013 Jeg vil bemerke at dersom en mann hadde skrevet HI, så hadde det blitt rabalder her inne. Ikke nødvendigvis fra de som skriver her, men andre, superfeminister ville nok meldt seg på. Tror det er mer tabu den andre veien, hvor mannen er totalt sjef. Det kan fort sees på av mange som undertrykking, i motsetning til en slags fetisj som damene her beskriver.
Vivian Skrevet 8. august 2013 Forfatter #36 Skrevet 8. august 2013 Svar på spørsmål fra Verdensvant og anonym: Gutten min har et helt vanlig forhold til andre mennesker. Han er intelligent, vi kan diskutere hva som helst uten fordommer. Han har en spennende jobb. Ja - dette er pirrende seksuelt for oss begge, men det er også slik at jeg tiltrekkes av å bli dyrket helt og fullstendig. Veldig mange opplever en gutt som veldig oppmerksom helt i starten på et forhold og at han etterhvert som han ikke behøver ta hensyn, heller forlanger å bli tatt hensyn til selv. Gutten min blir styrt og liker det. Han er utrolig oppmerksom. Han vet han får tilfredstille meg når jeg vil og får sin egen tilfredstillelse også bare når jeg vil. Ja det er seksuelt - men det griper gjennom hele vårt forhold som all god sex skal. Jeg har greidd å bevare han som jaktende på meg - og det er en helt fantastisk følelse som jeg unner andre kvinner å oppleve - hvis de føler for å lede og tør sånt... 1
Cuckold Skrevet 8. august 2013 #37 Skrevet 8. august 2013 Svar på spørsmål fra Verdensvant og anonym: Gutten min har et helt vanlig forhold til andre mennesker. Han er intelligent, vi kan diskutere hva som helst uten fordommer. Han har en spennende jobb. Ja - dette er pirrende seksuelt for oss begge, men det er også slik at jeg tiltrekkes av å bli dyrket helt og fullstendig. Veldig mange opplever en gutt som veldig oppmerksom helt i starten på et forhold og at han etterhvert som han ikke behøver ta hensyn, heller forlanger å bli tatt hensyn til selv. Gutten min blir styrt og liker det. Han er utrolig oppmerksom. Han vet han får tilfredstille meg når jeg vil og får sin egen tilfredstillelse også bare når jeg vil. Ja det er seksuelt - men det griper gjennom hele vårt forhold som all god sex skal. Jeg har greidd å bevare han som jaktende på meg - og det er en helt fantastisk følelse som jeg unner andre kvinner å oppleve - hvis de føler for å lede og tør sånt... Ja, det høres ut som at dere har funnet hverandre. Og jeg har ingen problem med å forstå attraksjonen ved skjevheten og dynamikken i forholdet. Går ut fra at det er meg du mener med Verdensvant, men brukernavnet mitt er Cuckold, "verdensvant" er bare min status basert på antall innlegg på Kvinneguiden. Mens du selv står oppført som "sjenert", når du har postet mange nok innlegg blir du også "verdensvant".
Cathrine88 Skrevet 8. august 2013 #38 Skrevet 8. august 2013 Jeg vil bemerke at dersom en mann hadde skrevet HI, så hadde det blitt rabalder her inne. Ikke nødvendigvis fra de som skriver her, men andre, superfeminister ville nok meldt seg på. Tror det er mer tabu den andre veien, hvor mannen er totalt sjef. Det kan fort sees på av mange som undertrykking, i motsetning til en slags fetisj som damene her beskriver.Nja, jeg har inntrykk av at det kun blir virkelig rabalder når noen skriver at slike forhold er de eneste riktige, og ramser opp en haug med tåpelige 'bevis' basert på gammeldagse kjønnsroller og fordommer. 8
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #39 Skrevet 8. august 2013 Svar på spørsmål fra Verdensvant og anonym: Gutten min har et helt vanlig forhold til andre mennesker. Han er intelligent, vi kan diskutere hva som helst uten fordommer. Han har en spennende jobb. Ja - dette er pirrende seksuelt for oss begge, men det er også slik at jeg tiltrekkes av å bli dyrket helt og fullstendig. Veldig mange opplever en gutt som veldig oppmerksom helt i starten på et forhold og at han etterhvert som han ikke behøver ta hensyn, heller forlanger å bli tatt hensyn til selv. Gutten min blir styrt og liker det. Han er utrolig oppmerksom. Han vet han får tilfredstille meg når jeg vil og får sin egen tilfredstillelse også bare når jeg vil. Ja det er seksuelt - men det griper gjennom hele vårt forhold som all god sex skal. Jeg har greidd å bevare han som jaktende på meg - og det er en helt fantastisk følelse som jeg unner andre kvinner å oppleve - hvis de føler for å lede og tør sånt... Det er jo bra at du føler deg verdsatt i forholdet, absolutt! Men gjør han det? Han skal tilfredsstille deg til enhver tid når det passer deg, men han får kun nyte når du gidder... Har ikke han like mye rett på nytelse som deg her i livet? Anonymous poster hash: 29f5f...8de
Cathrine88 Skrevet 8. august 2013 #40 Skrevet 8. august 2013 Det er jo bra at du føler deg verdsatt i forholdet, absolutt! Men gjør han det? Han skal tilfredsstille deg til enhver tid når det passer deg, men han får kun nyte når du gidder... Har ikke han like mye rett på nytelse som deg her i livet? Anonymous poster hash: 29f5f...8de Submissive oppnår nytelse ved å tilfredsstille partneren, og hun har tydeligvis funnet en veldig submissiv mann, så han er helt sikkert fornøyd. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå