Vivian Skrevet 8. august 2013 #1 Skrevet 8. august 2013 Hvorfor er det en slags tabu omkring kvinnelede forhold ? Jeg har alltid vært åpen på at jeg vil være ledende i forhold til gutter og menn. Har bodd sammen med en flott gutt i 2 år og han aksepterer det helt ut. Det strekker seg både over det seksuelle og det daglige samlivet. Jeg er Kaptein ombord i forholdet og bestemmer alt. Han kan godt få komme med meninger, men han vet at jeg alltid bestemmer til slutt. Seksuelt praktiserer vi at jeg bestemmer når han får komme. Han er alltid kåt og klar for mine lyster og elsker å tilfredsstille meg - selv om han veldig ofte ikke får komme selv. Driver også naturligvis med lettere sm som en del av hele greia. Etter amerikanske undersøkelser oppgir 17% av vi kvinner at vi ønsker et forhold hvor vi leder og bestemmer. Jeg får det som jeg vil, jeg gjør som jeg vil og han er deilig, villig og gjør alt for meg - også husarbeidet. Har nevnt det for et par venninner som er ganske rystet - og en som lurt på hvor man finner slike gutter!! 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #2 Skrevet 8. august 2013 Det er vel rett og slett gamle kjønnsroller som henger igjen - kvinner skal være små blomster som for det meste holder kjeft, menn skal være dominante og aldri vise seg som sårbare. Anonymous poster hash: 97662...464 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #3 Skrevet 8. august 2013 Det er vel fordi det ikke er normalt å ha det slik. Anonymous poster hash: 7710d...042 6
oslom Skrevet 8. august 2013 #4 Skrevet 8. august 2013 At du er sjefen hos dere er opp til dere. Selv foretrekker jeg 50/50 i et forhold. Men din modell er like riktig som min - det er da helt opp til den enkelte. For meg så er dette avhengig av person og ikke kjønn. Minner meg på at mange menn har et negativt forhold til kvinnelige sjefer. Det er det dessverre også en del kvinner som har. Men hva har kjønn med dem saken å gjøre?? Ingenting!! Det avgjørende er om vedkommende er en god sjef /leder. Ihvertfall for meg. Ut over dette gir jeg f... i om vedkommende er kvinne, mann, 30 eller 60 år, blond eller mørk, fra Norge, India eller Uruguay. På tide med en oppryddning i en del hoder om oppfatninger rundt kjønn. 7
Tidus Skrevet 8. august 2013 #5 Skrevet 8. august 2013 Det er vel en slags tabu fordi det ikke er normalt. Jeg er ingen ekspert, men jeg tror de fleste menn er dominante. Den aller største prosentandelen. Jeg har ingen innvendinger mot at andre par har det slik som dere har, bare for å nevne det. Ellers kunne jeg ikke hatt det slik selv, da jeg må ha det slik at begge bidrar like mye når det gjelder husarbeid for å føle stabilitet. Og i senga liker jeg å ha full kontroll 90 % av tida
MrSmith Skrevet 8. august 2013 #6 Skrevet 8. august 2013 Hvis det er et tabu knyttet til et slikt parforhold, skyldes det kanskje at mennene fremstår som puslete og lite maskuline. Et slikt opplegg er kanskje spesielt interessant for kvinner, da det er en enkel måte å unngå seksuelle konflikter på, dersom begge følger "reglene". I tillegg har de hele tiden en mann tilgjengelig for å tilfredsstille dem, når de føler behov for det. Kunne vært et spennende psykologisk spill, i perioder.
Ina82 Skrevet 8. august 2013 #7 Skrevet 8. august 2013 Takk Vivian ! Flott og tankevekkende innlegg. Er enig med den ene av venninnene dine: Hvor finner jeg en sånn gutt ? Er pisslei gutter som skal bestemme over meg, som roter og ikke gjør noen ting for å rydde etter seg. Som tror at fordi de har en snabb mellom beina, så kan de oppføre seg som de vil. Hvor er bamsen som koser når jeg vil, og som ikke skal dominere meg og som gjør akkurat det JEG vil ????? 1
Tidus Skrevet 8. august 2013 #8 Skrevet 8. august 2013 Takk Vivian ! Flott og tankevekkende innlegg. Er enig med den ene av venninnene dine: Hvor finner jeg en sånn gutt ? Er pisslei gutter som skal bestemme over meg, som roter og ikke gjør noen ting for å rydde etter seg. Som tror at fordi de har en snabb mellom beina, så kan de oppføre seg som de vil. Hvor er bamsen som koser når jeg vil, og som ikke skal dominere meg og som gjør akkurat det JEG vil ????? Vil du ha et forhold der du er i fullstendig overmakt over partneren? Høres nesten ut som du bare vil ha et normalt forhold med en voksen mann. 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #9 Skrevet 8. august 2013 Kvinnen er da alltid sjefen i forhold. Alt hun trenger å gjøre er og nekte sex Anonymous poster hash: 36b7b...937 1
Ina82 Skrevet 8. august 2013 #10 Skrevet 8. august 2013 Ja - Tidus innrømmer at jeg liker å bestemme - har ennå ikke møtt en mann som jeg vil la bestemme over meg og tror ikke jeg møter noen. Så til Sexnekt i forrigen innlegg: Jeg er glad i sex og sex er nødvendig for meg og jeg gidder ikke være i forhold hvor jeg ikke får bra sex. Hvis det er snakk om sexnekt, kan jeg eventuelt nekte HAN selve orgasmen hans, men jeg skal ha det jeg vil ha... 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #11 Skrevet 8. august 2013 Trodde man delte på ting og var likeverdige i forhold jeg. Mye merkelig, en er sjef? Ha ha, leser mye rart her. God latter fikk jeg ihvertfallAnonymous poster hash: c0857...899 3
Ina82 Skrevet 8. august 2013 #12 Skrevet 8. august 2013 Gutter er veldig opptatt av et "likeverdig" forhold. Likevel vet vi statistisk at gutter gjør veldig lite fellesoppgaver både når de bor hjemme og når de er samboere. Jeg er derfor som Vivian helt klar for et forhold hvor jeg har all makt og hvor han aksepterer et kvinneledet forhold ! Bring him on ! 3
Cathrine88 Skrevet 8. august 2013 #13 Skrevet 8. august 2013 Forhold hvor kun den ene parten bestemmer er tabu,enten det er dama eller mannen som er sjef, fordi de færreste ønsker å ha det sånn. Andre får gjøre hva de vil, men for min del høres et slikt forhold drepende kjedelig ut. Jeg vil ha en likeverdig partner, ikke en kombinert dildo/hushjelp. 15
TheHairyToothfairy Skrevet 8. august 2013 #14 Skrevet 8. august 2013 hvorfor må noen være kaptein i et forhold? er ikke forhold et slags samarbeid? jeg ser ikke helt greia med å eie/være eid. 5
Ms.Mx Skrevet 8. august 2013 #15 Skrevet 8. august 2013 Jeg var i mange år i et ekteskap der jeg var sjefen. Ikke fordi jeg liker å sjefe men rett og slett fordi det fort viste seg at hvis ikke jeg tok alt ansvaret så gjorde ingen det. Til slutt orket jeg ikke lenger være "mamma" for mannen min og jeg ba om skilsmisse. 50/50 høres ut som en drøm, men aller helst vil jeg ha en mann som er flink til å ta styringen og bestemmer mer enn jeg gjør. 2
Vivian Skrevet 8. august 2013 Forfatter #16 Skrevet 8. august 2013 Takk for masse svar og kommentarer ! Jeg er klar over at dette ikke passer for alle - men nesten en av fem kvinner oppgir jo at de ønsker å lede i et forhold. Mitt forhold er veldig dynamisk og gutten min er langt mer enn en hushjelp/dildo (selv om han er blitt fantastisk i senga ved sette meg først). 1
Cuckold Skrevet 8. august 2013 #17 Skrevet 8. august 2013 hvorfor må noen være kaptein i et forhold? er ikke forhold et slags samarbeid? jeg ser ikke helt greia med å eie/være eid. Det er vel ikke slik at det i ethvert forhold må være en kaptein, men hvis noen ønsker det slik synes jeg det er helt naturlig at de lever slik. Uansett grad av forskyving av makt og privilegier. Det som er avgjørende for at jeg skal oppfatte det som et sunt forhold er at partene er skjevheten bevisst og spiller med åpne kort, i det minste seg imellom. Det finnes en del kvinner som vil ha det på sin måte på alle områder og som i praksis overkjører mannen fullstendig, men som likevel aldri ville innrømmet at det er en maktforskyving i forholdet. Man later som man er likestilt, også overfor hverandre, men er det ikke. Takke meg til forhold som det Vivian og Ina82 beskriver der man i det minste spiller med åpne kort og der skjevheten åpenbart er noe begge parter har glede av, hver på sitt vis. 1
Ina82 Skrevet 8. august 2013 #18 Skrevet 8. august 2013 Vet at "Female led Relationships" er den nye greia i USA og at der er det blitt stuerent med kvinnedominans. Som en moderne kvinne skriver på bloggen sin: - Ordentlige kvinner driver da ikke med husarbeid...! Menn er sterkere enn oss, la dem bruken kraften på husarbeid i stedet for å løfte vekter... 1
TheHairyToothfairy Skrevet 8. august 2013 #19 Skrevet 8. august 2013 jeg er litt forundret at uansett form for forhold, så er det "den nye greia". forhold definert som "greie" blir litt teit. da er vel pupper og kjønnsdeler apper da?
Gjest Lille-pus Skrevet 8. august 2013 #20 Skrevet 8. august 2013 (endret) Nok en gang må undertegnede bare signere Catherine88 når hun sier at et slikt forhold for henen, og for meg, ville vært drepende kjedelig. Jeg har faktisk prøvd det i en periode på 5 år... og fikk erfare hvor mye det tok fra meg både lyst og lek etter som tiden gikk. For meg, og så dekker det jeg nå sier kun min egen posisjon i et velfungerende forhold, må jeg ha den mentale likeverdigheten slik at det finnes en enkelt sagt 'mental highway' mellom oss, ikke et forhold hvor jeg holder en gutt som er meg komplett underdanig. Jeg kjeder livet av meg uten en likeverdig partner. Edit: TyrkLeif på frifot. Endret 8. august 2013 av Lille-pus 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå