Gå til innhold

Kvinnemakt i forhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg kan forresten fortelle hvorfor jeg ikke liker tanken på et slikt forhold. Det høres ikke sundt ut for han på noen måte. Jeg kan ikke forstå hvordan en voksen mann ikke vil bestemme over sitt eget liv, men ha en annen som gjør alle beslutningene for han.

Jeg synes også det høres veldig rart ut at dama skal ha kontroll over når han skal få lov til å komme. Er det noe han tenner på i så fall? Eller er det bare damen som har et ekstremt behov for kontroll. Hvis han tenner på det og ønsker det så er jo det greit, men er det bare jeg som tenker han er skikkelig forelska og bare vil gjøre alt for henne uansett? At dette med at han må være underdanning er bare noe han går med på for å være med den han liker. Jeg vet ikke, men ja, for meg så er et slikt forhold helt fjernt, sikkert derfor jeg har problemer med å forstå at noen andre kan ønske det.

Endret av .-L-.
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hun skrev at hun gjorde som hun ville, og hvis han ikke likte det, fikk han forlate henne.

Okei, jeg fant det ikke igjen.

Endret av .-L-.
Skrevet (endret)

Som sagt pleier drittsekkbeskyldningene først å hagle hvis TS mener at alle forhold bør ha en sjef og en undersått - fordi det er naturlig for det ene kjønnet å la seg lede - ikke bare hans eller hennes eget forhold.

Drittbeskyldningene pleier å hagle dersom personen viser at han er egoistisk og kun tenker på seg selv.

Endret av .-L-.
Skrevet

Drittbeskyldningene pleier å hagle dersom personen viser at han er egoistisk og kun tenker på seg selv. Høres ikke ut som han har noe han skulle sagt i det hele tatt.

Og det er jo helt greit så lenge det er slik han også ønsker at det skal være.

Men dersom TS derimot mener at ingen menn bør ha rett til å bestemme over seg selv, blir saken en helt annen.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Jeg kan forresten fortelle hvorfor jeg ikke liker tanken på et slikt forhold. Det høres ikke sundt ut for han på noen måte. Jeg kan ikke forstå hvordan en voksen mann ikke vil bestemme over sitt eget liv, men ha en annen som gjør alle beslutningene for han.

Jeg synes også det høres veldig rart ut at dama skal ha kontroll over når han skal få lov til å komme. Er det noe han tenner på i så fall? Eller er det bare damen som har et ekstremt behov for kontroll..

Jeg tror svaret er at han liker det og finner det spennende og utfordrende, at han på et eller annet plan tenner på at hun har styringen. Det er mitt tips. Siden du ikke tenner på det samme vil du ha problemer med å forstå ham.

Når det gjelder dette med at hun kontrollerer når han skal få komme er det faktisk en ganske utbredt "lek" eller praksis, både i tradisjonelle femdom-forhold og i forbindelse med cuckoldry. Derfor finnes det et marked for kyskhetsbelter/penislåser for menn (Noe som ikke akkurat er min fetisj, siden jeg har en sterk seksualdrift og ikke akkurat tenner på å bli nektet sex, men det er vanskelig å unngå innsikt i fenomenet når man har interesse for cuckoldry)

Bilde lagt inn som link.

Bilde er tatt bort og lagt inn som link i innlegget.

Estrella, mod

Endret av estrella
Skrevet

Synes ikke man skal være egoistisk uansett jeg da, men jah, hvis han virkelig ønsker det så kan vel ingen nekte han å leve slik.

Skrevet

Jeg tror svaret er at han liker det og finner det spennende og utfordrende, at han på et eller annet plan tenner på at hun har styringen. Det er mitt tips. Siden du ikke tenner på det samme vil du ha problemer med å forstå ham.

Når det gjelder dette med at hun kontrollerer når han skal få komme er det faktisk en ganske utbredt "lek" eller praksis, både i tradisjonelle femdom-forhold og i forbindelse med cuckoldry. Derfor finnes det et marked for kyskhetsbelter/penislåser for menn (Noe som ikke akkurat er min fetisj, siden jeg har en sterk seksualdrift og ikke akkurat tenner på å bli nektet sex, men det er vanskelig å unngå innsikt i fenomenet når man har interesse for cuckoldry)

Jeg ser liksom at det kan være gøy at hun kontroll over orgasmen i sengen av og til, men ikke hele tiden. Ikke liker jeg at hun skal bestemme når man skal ha sex og at man skal være klar når hun vil.

Det er nok bare ikke noe for meg, men nå føler jeg i grunn jeg har sagt nok i denne tråden :P

Skrevet

Jeg ser liksom at det kan være gøy at hun kontroll over orgasmen i sengen av og til, men ikke hele tiden. Ikke liker jeg at hun skal bestemme når man skal ha sex og at man skal være klar når hun vil.

Det er nok bare ikke noe for meg, men nå føler jeg i grunn jeg har sagt nok i denne tråden :P

Ja, men vi mennesker er forskjellige, det er vel det det koker ned til. Vi kan ikke forstå hverandre bare ved å ta utgangspunkt i oss selv, på det seksuelle område må man ofte bare godta at andre tenner på helt andre ting. Uten at man egentlig forstår hvordan det føles og hvorfor noen kan tenne på dette.

Mitt poeng i denne tråden er bare at vi bør godta at andre lever på andre måter så lenge vi forstår at det faktisk er ønsket av begge parter. Og det er altså forutsetningen for at jeg forsvarer Vivian. Jeg tar forbehold om at mannen hennes faktisk ønsker dette. Ellers ville det vært ille. Men slik hun presenterer det virker det som at de er en bra match, at han også har glede av denne skjevheten. Og da ønsker jeg dem egentlig bare all lykke fremover.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vel, jeg håper for hans del at det i forholdet bare er en rolle han inntar. At han ellers klarer å stå på egne ben.

Endret av .-L-.
Skrevet (endret)

Bilde lagt inn som link

Jeg kan skjønne at de begge tenner på kvinnedominans under sex, isolert sett. Folk har alle mulige forskjellige slags fetisjer og ønsker og det er jo bra. Det jeg egentlig funderer på er hvorfor Vivian har tatt dette en del skritt lenger og totalt dominerer og bestemmer alt i livet til denne mannen. Jeg er nysgjerrig på grunnen til dette, jeg. Har hun et enormt kontrollbehov grunnet usikkerhet og redsel, eller er det en sexuell fetisj som på en måte er blitt tatt noen skritt lenger enn vanlig? Et enormt kontrollbehov er jo ofte knyttet til usikkerhet og redsel for å bli forlatt.

Jeg mener ikke å fordømme eller kritisere, er bare veldig interessert i hvorfor vi mennesker velger som vi gjør her i livet.

Bilde er tatt bort og lagt inn som link i innlegget.

Estrella, mod

Endret av estrella
Gjest Søren76
Skrevet (endret)

Om man er mann med nok selvtillit og ellers er normal er det vel ikke farligt at være med en jente som liker ha kontrol.

Om man forelsker seg i en jente som liker dette gør man jo det meste for sin kjære, tenker jeg

Må bare tilføye om det er snak om en jente som er kald og ikke har omtanke for mannen er dette ikke et sunt forhold for ham.

Endret av Søren76
AnonymBruker
Skrevet

Må bare påpeke igjen at dette nok ikke er noen trend på noen som helst måte. Greit nok for de som ønsker det slik for man velger jo selv, men dette er altså ikke noe stort tema på generelle debattfora, men er nok mest utbredt på forum som omhandler temaet spesifikt.

Anonymous poster hash: 36c9a...802
Skrevet

Hyggelig at denne tråden fikk så stor oppmerksomhet. Et par kommentarer: JA, vi er glad i hverandre og lever i et heftig erotisk og følelsesmessig forhold. Min erfaring er at nesten ingen forhold er likevektige - veldig ofte er mannen den som bestemmer det meste. Blant mine venner opplever jeg ofte par som hakker på hverandre - ofte når de har fått litt å drikke. Mange av oss jenter er ganske bitchy mot guttene våre. I forholdet vårt har vi lagt den ballen død: Vi krangler aldri - han sier ofte meningen sin, men aksepterer at jeg bestemmer alt og hele tida. Han stoler 100% på meg og jeg tenner på at han er deilig, alltid villig og setter meg øverst her i verden - ikke seg selv...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hyggelig at denne tråden fikk så stor oppmerksomhet. Et par kommentarer: JA, vi er glad i hverandre og lever i et heftig erotisk og følelsesmessig forhold. Min erfaring er at nesten ingen forhold er likevektige - veldig ofte er mannen den som bestemmer det meste. Blant mine venner opplever jeg ofte par som hakker på hverandre - ofte når de har fått litt å drikke. Mange av oss jenter er ganske bitchy mot guttene våre. I forholdet vårt har vi lagt den ballen død: Vi krangler aldri - han sier ofte meningen sin, men aksepterer at jeg bestemmer alt og hele tida. Han stoler 100% på meg og jeg tenner på at han er deilig, alltid villig og setter meg øverst her i verden - ikke seg selv...

Om man alltid hakker på hverandre i forholdet - særlig etter alkohol - så bør man nok ta en titt på både forholdet og seg selv. Dersom man blir kranglete og oppfører seg dårlig når man drikker så bør man rett og slett kutte ut alkohol, det er så enkelt som det. De fleste av oss klarer å oppføre oss selv om vi ikke lever i forhold der den ene bestemmer alt ;)

Skrevet

Uten at det spiller så stor rolle sa jeg ikke at mine venner alltid hakker på hverandre, men vi kjenner vel alle til at slikt forekommer. Så har Andreas sendt link fra Der Spiegel om et kvinneledet samfunn:

http://www.spiegel.d...e-a-627363.html

AnonymBruker
Skrevet

Uten at det spiller så stor rolle sa jeg ikke at mine venner alltid hakker på hverandre, men vi kjenner vel alle til at slikt forekommer. Så har Andreas sendt link fra Der Spiegel om et kvinneledet samfunn:

Ja, det kan jo forekomme, men det betyr ikke at det er et bra argument til inntekt for et kvinneledet samfunn. Om man krangler løser man det som voksne mennesker, krangler man mye bør man ta en titt på forholdet og evt. seg selv.

Artikkelen fra Spiegel var vel ikke så veldig oppløftende. Her beskrives jo et samfunn der menn i praksis er lite verdt med kommentarer som at menn "skremmes med ekteskap" når de er små og regelrett drites ut som en liten gutt når han ikke gjør en oppgave som er tildelt dem. Det er mulig de forsøker å beskrive det som et humant samfunn, men psykisk mishandling/utdritning er likefullt brutalitet, og man har sett mange diktatorer bruke slike maktmidler opp gjennom historien. Påfallende var også beskrivelsen om at det nærmest var krise dersom en familie ikke fødte kvinner. Dette er jo holdninger tilsvarende de man finner i sterkt islamske samfunn der det er krise å ikke føde gutter.

De som fremmer et slikt samfunn bør i mine øyne lese seg litt mer opp på historie, psykologi og ulike former for brutalitet.

Skrevet

Jøss - anonym bruker har ment noe over 1 million ganger her. Jeg forstår godt gutter her som er litt redd for kvinneledede forhold. Min bestefar kan ikke forstå at menn kan jobbe for kvinner i arbeidslivet heller. Det er mot naturen - mener han. At menn tidligere alltid var ledere i forholdet kommer nok fra tida hvor muskelstyrke var avgjørende. I den utviklede verden i dag tar kvinner mer utdannelse og etterhvert vil nok samfunnet se på det som helt naturlig at det er kvinnen som vil ta ledelsen i et parforhold...

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jøss - anonym bruker har ment noe over 1 million ganger her. Jeg forstår godt gutter her som er litt redd for kvinneledede forhold. Min bestefar kan ikke forstå at menn kan jobbe for kvinner i arbeidslivet heller. Det er mot naturen - mener han. At menn tidligere alltid var ledere i forholdet kommer nok fra tida hvor muskelstyrke var avgjørende. I den utviklede verden i dag tar kvinner mer utdannelse og etterhvert vil nok samfunnet se på det som helt naturlig at det er kvinnen som vil ta ledelsen i et parforhold...

Man er jo ikke redd for det, men man ønsker det ikke. Se for deg et forhold med en som har samme syn som deg da, hvor begge sloss om å bestemme hele tiden. Blir ikke noe bra forhold av det. Løsningen for de fleste andre er å inngå kompromisser. Dog, noen har tydeligvis et stort behov for kontroll.

Endret av .-L-.
AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker deles av alle som ikke poster under eget nick, det er ikke en enkelt person.

Kvinnelige ledere dreier seg normalt sett om noe helt annet enn at de skal lede fordi de er kvinner. En leder i en bedrift er en rolle uavhengig av kjønn og gis ikke på det grunnlaget alene, det er en ganske stor forskjell.

• Liker 1
Skrevet

Jeg må bare spørre. Mener dere at et kjønn er mer skikket til å lede enn det andre?
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...