Gå til innhold

Kisskiss med guttelus

kisskissbangbang

Anbefalte innlegg

Jeg tippeeeer... 10. mars ;)

Hurra for festet hode! :danse: Og når jm til og med har klarert for fødsel så er det vel bare å sette i gang ;) Håper virkelig du får en fin fødselsopplevelse, og ei jordmor du går overens med når du skal til pers! Er strålende fornøyd med de to som fulgte meg der oppe når jeg fikk J :Nikke: (hun vi møtte på dagvakta ignorerer vi.. ;) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da slenger jeg meg på og tipper 16. mars. Har nå lært at det kan bli en liten nedtur å anta noe som helst før. :fnise:

:fnise: Det skjer fint lite, altså? Her innstiller jeg meg på overtid, så får jeg heller bli positivt overraska. ;)

Jeg tippeeeer... 10. mars ;)

Hurra for festet hode! :danse: Og når jm til og med har klarert for fødsel så er det vel bare å sette i gang ;) Håper virkelig du får en fin fødselsopplevelse, og ei jordmor du går overens med når du skal til pers! Er strålende fornøyd med de to som fulgte meg der oppe når jeg fikk J :Nikke: (hun vi møtte på dagvakta ignorerer vi.. ;) ).

Ja, vi tenkte å sette i gang over helga, vi! :jepp:

Hvilke jordmødre hadde du? Jeg har jo vært der oppe noen ganger nå, og må si det virker som om det er litt blandet drops, for å si det sånn. :P Noen veldig søte og varme, andre ikke heelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi tenkte å sette i gang over helga, vi! :jepp:

Hvilke jordmødre hadde du? Jeg har jo vært der oppe noen ganger nå, og må si det virker som om det er litt blandet drops, for å si det sånn. :P Noen veldig søte og varme, andre ikke heelt..

Tankestyrt fødsel er fullt mulig, jeg fødte den uka jeg bestemte meg for ihvertfall :fnise:

Begynte med ei som het Hilde D., virket hyggelig nok selv om hun var fast bestemt på at siden jeg var førstegangs ble det ikke noe føding før neste døgn siden riene ikke hadde begynt tre timer etter vannavgang, og hun helst så at jeg ikke hadde en tilstedeværende samboer. Når riene kom en time senere så hun litt snurt ut, og jeg så henne aldri igjen ;) På aftenvakta var det ei som het Beathe som egentlig skulle følge meg hele veien, hun var kjempehyggelig og veldig rolig av seg. Men siden jeg "plutselig" gikk fra 6-10 cm på under en time og hun var opptatt med ei anna fødedame var det ei som het Marlen S. som tok imot. Hun jobber egentlig på barsel (vet ikke om de rullerer mellom avdelingene), vi rakk ikke å bli så veldig godt kjent siden hun kom inn 20.30 og J var ute 20.55, men følte meg utrolig trygg selv om det ble en ny person jeg måtte forholde meg til. Rolig, tydelig og bra jordmor!

Husker ikke hva hun het hun ene dama på barsel, men både jeg og mannen kunne klart oss uten hennes eksistens.. Ei gammel, sur kjærring rett og slett, som burde gått av med pensjon for lenge siden. Veldig blandet drops, men heldigvis flere søte og varme enn gamle og sure ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest åffårno

Og så skal alt sies femten ganger på rad. "Mamma, kan vi spise frokost nå? skal vi spise frokost, mamma? Er det frokost nå?

"Jada."

"Ja, nå er det frokost! Pappa, vi skal spise frokost nå! Mamma og *navnet mitt* skal spise nå. Jeg skal sitte her og spise frokost!"

:bond:

:fnise: Jeg leeeeeeeeeer!

Hurraaaaaaa, hodeleie og ''så godt som festa''. Jeg ER.SÅ.LETTA.

:danse::blomst: Fæntæstik må man jo si om det! :)

Så var det det å få med bildet, da... :sjenert:

Du er jo heit som gravid og jo :nigo::kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7.mars!! :hoppe: og for en nydelig fin gravidmage du har :hjerte:

har forresten funnet ut at jeg egentlig passer fint som småbarnsmor. våken hele natta, og står opp i halv åtte tiden om morningen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tankestyrt fødsel er fullt mulig, jeg fødte den uka jeg bestemte meg for ihvertfall :fnise:

Begynte med ei som het Hilde D., virket hyggelig nok selv om hun var fast bestemt på at siden jeg var førstegangs ble det ikke noe føding før neste døgn siden riene ikke hadde begynt tre timer etter vannavgang, og hun helst så at jeg ikke hadde en tilstedeværende samboer. Når riene kom en time senere så hun litt snurt ut, og jeg så henne aldri igjen ;) På aftenvakta var det ei som het Beathe som egentlig skulle følge meg hele veien, hun var kjempehyggelig og veldig rolig av seg. Men siden jeg "plutselig" gikk fra 6-10 cm på under en time og hun var opptatt med ei anna fødedame var det ei som het Marlen S. som tok imot. Hun jobber egentlig på barsel (vet ikke om de rullerer mellom avdelingene), vi rakk ikke å bli så veldig godt kjent siden hun kom inn 20.30 og J var ute 20.55, men følte meg utrolig trygg selv om det ble en ny person jeg måtte forholde meg til. Rolig, tydelig og bra jordmor!

Husker ikke hva hun het hun ene dama på barsel, men både jeg og mannen kunne klart oss uten hennes eksistens.. Ei gammel, sur kjærring rett og slett, som burde gått av med pensjon for lenge siden. Veldig blandet drops, men heldigvis flere søte og varme enn gamle og sure ;)

Da bestemmer jeg meg for mandag! :opplyser:

Marlen S. tok imot L, men jeg fikk egentlig noe inntrykk av henne siden det var keisersnitt og jeg så lite til henne. Men mannen fant henne god å ha, tror jeg.

Jeg har et par stykker der oppe jeg ønsker meg, og et par jeg gjerne kan unngå, så det blir spennende. :)

Jeg tipper.... 6. mars! Du er jo klar, sier jordmor! :nigo:

Notert, og oppfordring sendt til mageboer! :nigo:

7.mars!! :hoppe: og for en nydelig fin gravidmage du har :hjerte:

har forresten funnet ut at jeg egentlig passer fint som småbarnsmor. våken hele natta, og står opp i halv åtte tiden om morningen :ler:

Tusen takk. :hjerte:

Veldig glad i magen, det er mest alt som kommer med den jeg begynner å bli kraftig lei av. ;)

Ja, men da er du jo klar! Bare fortsett sånn, så blir det ikke noen overgang å snakke om når spira sitter. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo heit som gravid og jo :nigo::kyss:

Gjør mæ gla'! :nigo:

(Kan du få dagbok igjen, prettypleaaaaase?)

**

Da er mini sendt i barnehagen og mannen på jobb. L har begynt å sove over vekkerklokka til mannen, så jeg og han ligger i senga og drar oss til klokka sju. Luksus, spesielt siden han alltid har vært en morgenfugl som gjerne har starta dagen i femtida. :sovne:

Jeg har første dag i permisjon i dag, og har foreløpig ingen planer for. Det er ganske kjedelig, har jo vært sykemeldt ei stund og er forferdelig lei av ikke gjøre noe fornuftig. Særlig siden det er masse som burde vært gjort i huset, men som jeg ikke får gjort med den her skranglekroppen.

Jeg har spist en skikkelig kvalitetsfrokost (to knekkebrød med Nugatti og en kopp kaffe, sulten kropp men absolutt ingenting som frista), og så tenkte jeg å se om jeg kan vekke noen slags OL-entusiasme i meg nå på tampen ... ganske usannsynlig at det skjer, så det blir vel heller en liten dupp etterhvert. Sånt et spennende liv! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bestemmer jeg meg for mandag! :opplyser:

Marlen S. tok imot L, men jeg fikk egentlig noe inntrykk av henne siden det var keisersnitt og jeg så lite til henne. Men mannen fant henne god å ha, tror jeg.

Jeg har et par stykker der oppe jeg ønsker meg, og et par jeg gjerne kan unngå, så det blir spennende. :)

Da krysser vi fingrene for mandag! :jepp:

Nei man får sikkert ikke noe spesiell kontakt med jm selv når det blir keisersnitt. Møtte henne igjen på barsel dagen etter, veldig godt å få snakke med henne før jeg dro hjem. Håper du får en av de du ønsker å ha tilstede under fødselen :)

Synes også åffårno kan få seg dagbok igjen :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævla ubrukelige mann som bare ikke klarer å holde orden her. Når jeg er handicappa og ikke får gjort noe så blir jo faen meg ingenting gjort hvis jeg ikke får bak ham og forteller i detalj hva som bør prioriteres.

Dvs., han holder nå på rundt her hele tida, og smårydder eller hva jeg skal kalle det,men jeg blir så forferdelig oppgitt av å se på at han står med sånt smådill som ikke må gjøres nå når det flyter med leker rundt beina hans, f.eks. Han evner jo ikke å prioritere.

Jeg er så jævla lei av å ikke kunne rydde og vaske og bøye meg og bevege meg at fysj!

Så det så. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose: Jeg føler min er sånn innimellom jeg også, men stort sett er han minst like flink som meg. Håper du får ut mini snart sånn at du blir litt mer mobil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hjelper egentlig ganske mye å høre at andres menn også er håpløse til tider. :ler:

Han prøver jo, som sagt, men det går bare så innihelsike treigt alt han gjør, og prioriteringene er helt ute. :glare:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg har en hel roman klar med ting ang mannen, men siden jeg vet han kan finne på å lese innpå her og vet brukernavnet mitt, så lar jeg detaljene være tror jeg ;) Får være nok at jeg er ei kjeftsmelle mot han direkte, trenger jo ikke legge aaaalt ut på internett heller. Selv om han stadig vekk sier "nei greit, ikke si til meg hva det er da, kan jo bare lese om det på KVINNEGUIDEN senere" :fnise: Ofte hørt under graviditeten når jeg var stum og depressiv :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg skulle gjerne lånt bort mannen min, men han har reist fra meg i helga så nå må den stakkars ryggen min bare karre seg gjennom husarbeidet et par dager. :( Sitter i sofaen med leker og bøker strødd rundt meg. Snuppa skal få rydde sjøl i morgen :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjenkjennelsen er stor ang. mannen... Jeg tror ikke han ser rotet, eller ser hva som trengs mest å gjøres. Han er flink på kjøkkenet, men en katastrofe rundt f.eks. vaskemaskinen. Hver gang han skal vaske tøy ødelegger han et eller annet plagg (dermed blir det ikke så ofte..) ;)

Han glemmer alltid et eller annet ungene må ha med på skolen hvis jeg ikke er der. Han har glemt brillene til snuppa hjemme, bl.a. :roll: Mannfolk!

God helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest åffårno

Er det bare meg som er dårlig på å rydde her inne, altså, :sjenert: selv uten gravidmage?

Jeg fikk vaskenekt av mannen, problemet var bare at hver gang jeg dusjet så innså jeg at "jøss, denne dusjen kommer sannsynligvis ikke til å bli vasket på 9 mnd" :fnise: Uff....æsj........den gjorde det altså, men det endte med at jeg gjorde det og angret bittert etterpå.

JEG HAR HERVED SYMPATI MED ALLE GRAVIDE!!! :is: Derfor får dere iskrem alle sammen, hjelper ot halsbrann ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg har en hel roman klar med ting ang mannen, men siden jeg vet han kan finne på å lese innpå her og vet brukernavnet mitt, så lar jeg detaljene være tror jeg ;) Får være nok at jeg er ei kjeftsmelle mot han direkte, trenger jo ikke legge aaaalt ut på internett heller. Selv om han stadig vekk sier "nei greit, ikke si til meg hva det er da, kan jo bare lese om det på KVINNEGUIDEN senere" :fnise: Ofte hørt under graviditeten når jeg var stum og depressiv :P

:ler:

Mannen min vet mitt brukernavn, men jeg tror ikke han er inne og leser. Eller errudet, T? :klo:

Åh, jeg skulle gjerne lånt bort mannen min, men han har reist fra meg i helga så nå må den stakkars ryggen min bare karre seg gjennom husarbeidet et par dager. :( Sitter i sofaen med leker og bøker strødd rundt meg. Snuppa skal få rydde sjøl i morgen :nigo:

Jeg skulle bare ønske mannen min SÅ rotet på den måten jeg gjør det. For han er jo flink, han sluntrer ikke unna, han er bare så håpløs på å gjøre det sånn som jeg vil (og som de fleste andre ville funnet mest fornuftig :fnise: ). :ler:

Gjenkjennelsen er stor ang. mannen... Jeg tror ikke han ser rotet, eller ser hva som trengs mest å gjøres. Han er flink på kjøkkenet, men en katastrofe rundt f.eks. vaskemaskinen. Hver gang han skal vaske tøy ødelegger han et eller annet plagg (dermed blir det ikke så ofte..) ;)

Han glemmer alltid et eller annet ungene må ha med på skolen hvis jeg ikke er der. Han har glemt brillene til snuppa hjemme, bl.a. :roll: Mannfolk!

God helg! :klem:

:ler:

Godt å høre at andre kjenner litt på frustrasjonen av og til og. ;)

Helga har vært fin, håper din har vært det samme! :klemmer:

Er det bare meg som er dårlig på å rydde her inne, altså, :sjenert: selv uten gravidmage?

Jeg fikk vaskenekt av mannen, problemet var bare at hver gang jeg dusjet så innså jeg at "jøss, denne dusjen kommer sannsynligvis ikke til å bli vasket på 9 mnd" :fnise: Uff....æsj........den gjorde det altså, men det endte med at jeg gjorde det og angret bittert etterpå.

JEG HAR HERVED SYMPATI MED ALLE GRAVIDE!!! :is: Derfor får dere iskrem alle sammen, hjelper ot halsbrann ;)

Haha, jeg får også beskjed om å gå og sette meg og slappe av, men jeg kan da ikke slappe av når han ikke rengjør på fornuftig vis! :ler:

Jeg tar imot is! Og sympati!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...