Gå til innhold

Kisskiss med guttelus


kisskissbangbang

Anbefalte innlegg

Oioioi, for en flott mage! Gratulerer med 37 uker, nå nærmer det seg virkelig! :hoppe:

Jeg vil gjerne være med og tippe dato, men lurer først på om du fødte før eller etter termin med førstemann, og når termindatoen er? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en fiiin mage :hjerte: Så bra at gutten har snudd seg! Må være herlig å kunne se fram til en fødsel denne gangen! :) Eller blir vel mer rett å si vaginal fødsel da, for babyen blir jo født uansett, hehe. :)

Synes ikke det vises så godt at du har lagt på deg over 20 kg. Du er jo mye slankere nå enn på samme tid med L?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiiiine magen :strix:

Og... Hodeomkrets på 39? :daane: J ble målt til 35, synes det var nok, haha. Når vi var på seksukerskontroll var han 38 cm :P

Nå kan det jo virkelig bli megaskjønn bebis i hus når som helst :jepp: Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi, for en flott mage! Gratulerer med 37 uker, nå nærmer det seg virkelig! :hoppe:

Jeg vil gjerne være med og tippe dato, men lurer først på om du fødte før eller etter termin med førstemann, og når termindatoen er? :)

Tusen takk! :klemmer:

Med førstemann hadde jeg keisersnitt, så der er det ikke mye hjelp å hente. ;) Men han ble født seks dager før termin, og jeg hadde til da ikke kjent på et eneste modningstegn, så jeg ser for meg at jeg hadde gått på overtid og vel så det med ham. :ler:

Termin denne gangen er 13. mars!

For en fiiin mage :hjerte: Så bra at gutten har snudd seg! Må være herlig å kunne se fram til en fødsel denne gangen! :) Eller blir vel mer rett å si vaginal fødsel da, for babyen blir jo født uansett, hehe. :)

Synes ikke det vises så godt at du har lagt på deg over 20 kg. Du er jo mye slankere nå enn på samme tid med L?

Tusen takk,føler meg rimelig svær og tung. :P

Og ja, jeg var mye større med L. Da var jeg jo ganske mye større i utgangspunktet, og la på meg helt enormt mye, og enormt med vann, så med ham var jeg gigantisk. :ler:

Synes det er så herlig å kunne se frem til fødsel! Hadde egentlig bare slutta å håpe på det og innstilt meg på KS (faktisk sa legen i dag at jeg nok ikke ville fått føde dersom han lå i seteleie, så jeg hadde ikke fått bestemme det sjøl heller. Dét hadde vært bummer!), så jeg er veldig letta. :)

Fiiiine magen :strix:

Og... Hodeomkrets på 39? :daane: J ble målt til 35, synes det var nok, haha. Når vi var på seksukerskontroll var han 38 cm :P

Nå kan det jo virkelig bli megaskjønn bebis i hus når som helst :jepp: Spennende!

Haha, ja, pappaen hadde kjempehode, de fulgte ham faktisk opp lenge etter fødsel fordi de mistenkte vannhode. :ler: Nå har han vokst fint inn i hodet sitt da,så nå ser han ganske normal ut. ;)

L var 38 rundt hodet, men han var også tatt med KS og var derfor ikke skvist som babyer flest, så litt vanskelig å si hvordan det hadde vært om han kom rett vei. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tipper jeg selve termindatoen 13. mars jeg, det er nemlig bursdagen til broren min! :)

Dette blir kjempespennende framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fin mage! :) Det ser virkelig ikke ut som du har lagt på deg annet enn magen. Så om det vil si at du får en baby på 20 kg... :redd:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin høygravid du er! Jeg lurer også på hvordan du ser ut til vanlig hvis du har gått opp tjue kilo nå. ;)

Dette minner meg om at jeg også må huske å dokumentere mage bedre. Husker sist at jeg følte meg så nett til det siste, og at jeg i ettertid har blitt litt overrasket over at magen var såpass stor. Men jeg ser jo at det ikke skulle mer til en litt plutselig bekkenubehag helt på slutten nå, og så føler jeg meg mindre nett enn på samme tid forrige gang (det gjør vel noe med kroppsoppfattelsen om man spretter opp og ned trapper eller om man inntar en lett vaggende gange etter å ha anstrengt seg).

Endret av Vera Vinge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tipper jeg selve termindatoen 13. mars jeg, det er nemlig bursdagen til broren min! :)

Dette blir kjempespennende framover!

Termindato er fint for meg! :nigo:

Tipper 14 mars :)

Notert!

Du er jo dødsfin! :hjerte:

Jeg tipper...12.mars jeg.

12. mars er bursdagen til onkelen til gutta, han har lenge bedt meg knø ut ungen da, så vi får se. :ler:

Så fin mage! :) Det ser virkelig ikke ut som du har lagt på deg annet enn magen. Så om det vil si at du får en baby på 20 kg... :redd:

I så fall dropper jeg tippinga og tar et snitt igjen, foråsidetsånn! :fnise:

Så fin høygravid du er! Jeg lurer også på hvordan du ser ut til vanlig hvis du har gått opp tjue kilo nå. ;)

Dette minner meg om at jeg også må huske å dokumentere mage bedre. Husker sist at jeg følte meg så nett til det siste, og at jeg i ettertid har blitt litt overrasket over at magen var såpass stor. Men jeg ser jo at det ikke skulle mer til en litt plutselig bekkenubehag helt på slutten nå, og så føler jeg meg mindre nett enn på samme tid forrige gang (det gjør vel noe med kroppsoppfattelsen om man spretter opp og ned trapper eller om man inntar en lett vaggende gange etter å ha anstrengt seg).

Tusen takk (til alle sammen, ganske godt med så fine ord år jeg føler meg som en blobb :ler: )!

Hehe, jeg har virkelig ikke vært eller følt meg nett på veldig lenge. Som du sier, det er vanskelig å føle seg nett og lett når en må rulle seg ut av senga og trekke pusten dypt før en tar sats og reiser seg fra sofaen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste der lød kjent... :rolleyes:

Jeg tipper 15. mars :)

Notert! Synes dere er optimistiske, liker'e! ;)

Jeg har det sånn når jeg går ut av senga NÅ, og jeg er ti uker bak deg! :trist:

Og det skal baare bli verre! :fnise:

Husker så godt de befriende følelsen av å kunne bøye meg ned og tørke meg skikkelig på leggene etter første dusj etter snittet sist. Det sier ganske mye om hvor immobil jeg var, når jeg var i bedre form timer etter en svær operasjon. :ler:

***

Sendt en skikkelig blid kose-L i barnehagen. Hadde mest lyst til å ha ham hjemme, men etter sykdom forrige uke som resulterte i kort barnehageuke vet jeg at ha hadde blitt rastløs og kjedet seg her hjemme med meg. Så da får heller store og små i barnehagen nyte godt av perlehumøret hans. ;)

Jeg sendte ham avgårde med et "Kjør forsiktig på syklan i dag da!" og ha svarte med "Jepp, mamma, det ska æ apstelutt pjøv på!".

Han er opptatt av at det skal kjøres forsiktig, og minner både oss og besteforeldre titt og ofte om å huske å si det til hverandre. :hjerte:

Nå blir det kaffe og maaat! Jeg våket opp i totida i natt og var helt utsulta, men tvang meg selv til å sove igjen og vente til frokost. :ler:

Håper dere får en fin dag, damer! :klemmer:

Endret av kisskissbangbang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sendte ham avgårde med et "Kjør forsiktig på syklan i dag da!" og ha svarte med "Jepp, mamma, det ska æ apstelutt pjøv på!".

Han er opptatt av at det skal kjøres forsiktig, og minner både oss og besteforeldre titt og ofte om å huske å si det til hverandre. :hjerte:

:

Hehe, de er morsomme. Jeg hørte en tynn stemme fra baksetet i går "Eer glatt, mamma kjøre forsiktig." Og rett nok, det var den første glatte dagen på en stund. Antar at han plukket opp en advarsel fra far i det jeg stod opp og han var på vei ut døra. De er morsomme når de skal gi oss formaninger. Ikke så rart, de får jo høre nok av det selv.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige gutten din! :ler:

Og du ser virkelig ikke ut som du har lagt på deg noe annet sted enn magen! Jeg synes det er vondt å bøye seg og ta på sokker alt jeg, og jeg er bare litt over halvveis! Hvordan skal det bli etter hvert, liksom... :daane:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, de er morsomme. Jeg hørte en tynn stemme fra baksetet i går "Eer glatt, mamma kjøre forsiktig." Og rett nok, det var den første glatte dagen på en stund. Antar at han plukket opp en advarsel fra far i det jeg stod opp og han var på vei ut døra. De er morsomme når de skal gi oss formaninger. Ikke så rart, de får jo høre nok av det selv.

Hehe, ja ikke sant. O har bedt oss om å drikke kaffen/melka/vannet i det siste. "Mamma, drikk vannet ditt" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hæ? Du kan da umulig ha gått opp over 20 kg. Hvor i all verden har du gjemt de hen? :klo:

Jeg tipper 17. mars :) Har en tendens til å bomme grovt, så antakelig føder du da hvertfall en uke før termin :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, de er morsomme. Jeg hørte en tynn stemme fra baksetet i går "Eer glatt, mamma kjøre forsiktig." Og rett nok, det var den første glatte dagen på en stund. Antar at han plukket opp en advarsel fra far i det jeg stod opp og han var på vei ut døra. De er morsomme når de skal gi oss formaninger. Ikke så rart, de får jo høre nok av det selv.

:rodmer: Han høres nå bra søt ut han der gutten din og. Heldige mammaer!

Herlige gutten din! :ler:

Og du ser virkelig ikke ut som du har lagt på deg noe annet sted enn magen! Jeg synes det er vondt å bøye seg og ta på sokker alt jeg, og jeg er bare litt over halvveis! Hvordan skal det bli etter hvert, liksom... :daane:

Takk! :hjerte:

Hehe, ja, nå har jeg kommet dit at gulvet fanger. :ler: Havner noe dit så får det ligge til mannen kommer hjem, jeg gidder ikke å prøve engang. ;)

Hehe, ja ikke sant. O har bedt oss om å drikke kaffen/melka/vannet i det siste. "Mamma, drikk vannet ditt" :fnise:

:fnise: Søtnos!

Hæ? Du kan da umulig ha gått opp over 20 kg. Hvor i all verden har du gjemt de hen? :klo:

Jeg tipper 17. mars :) Har en tendens til å bomme grovt, så antakelig føder du da hvertfall en uke før termin :fnise:

23 i morges! :frustrert: Det blir vel å vises bedre når magen blir borte, akkurat nå tar den jo så mye oppmerksomhet at alt rundt liksom forsvinner litt. :ler:

17. mars er notert!

***

Vært hos jordmor nå. Hodet festet, alt fint, og hun skrev "klar for fødsel" i helsekortet. Så da er jeg vel det, da!

Den jordmora er så innmari behagelig, og opptatt av de tingene jeg er opptatt av i forbindelse med fødsel, så jeg satser på at jeg treffer henne på føden. Håper sånn eg får den fødselsopplevelsen jeg ønsker meg denne gangen. Nå har jeg i hvert fall gode forutsetninger for det, og det er godt.

Jeg tror druer, appelsiner (klementiner) og tildels banan har skylden for minst 10 av de 23 kiloene jeg har gått opp denne gangen. Har ikke vært interessert i godteri eller potetgull, og heller ikke mat i særlig stor grad, men hjelpe meg som jeg spiser frukt.

I går kveld spiste jeg en kurv grønne druer+to appelsiner+en banan+en byggrynslunsj (denne har nok skylden for 5 kg ... :sjenert: ) fordelt på et par timer. :ler:

Og nå er jeg i gang med en kurv med røde druer og etterhvert en banan eller to til lunsj. Nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipping :nigo:
Sushi: 6.mars
Mannen: 7. mars
Missdior: 7.mars
Favole: 10. mars
Belle: 12. mars
La Traviata: 13. mars
Teriyaki: 14. mars.
Mazilla: 15. mars
Vera Vinge: 16.mars
Doh: 17. mars
Kisskissbangbang: 20. mars
Endret av kisskissbangbang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da slenger jeg meg på og tipper 16. mars. Har nå lært at det kan bli en liten nedtur å anta noe som helst før. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...