Gå til innhold

Kisskiss med guttelus


kisskissbangbang

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åhhh, klementiner :sikle: Har så himla lyst på, men det må vente til en dag mannen ikke skal være hjemme siden han er litt vel allergisk. Får eventuelt tvinge i han et par allergitabletter før jeg spiser.

Det kan nok bli et ganske langt svangerskap om du skulle bli sykemeldt nå ja. Kan jobben tilrettelegge noe for deg slik at du unngår det verste for ryggen?

God helg! :)

Hehe, da er vi to med klementin-dilla. Dvs jeg foretrekker skikkelig sure appelsiner, men klementiner går fortere å skrelle. Så langt i kveld har jeg gjort unna tre appelsiner og ti klementiner. Vanligvis pleier jeg å ha spist tilsvarende innen lunsj i tillegg, men i dag var det tomt i kontorskuffen. Jeg er glad jeg ikke har halsbrann, for det hadde vel vært et helvete med så mye sitrus. ;)

Er det mulig å spise så mange klementiner/appelsiner :hakeslepp:

Skal si dere har dilla ja :fnise:

Mannen kom hjem med fem kilo klementiner i går, så nå får vi tro jeg har til over helga. :ler: Spiser på en hele tida, aldri har noe vært så godt før. :ler:

I dag har jeg og mini hjemmedag, det er planleggingsdag i barnehagen og jeg fikk noen til å ta over for meg på jobb. Godt for ryggen og godt for sjelen, er så deilig med en rolig dag med L.

Akkurat nå ser han på barne-TV mens jeg oppdaterer meg litt på forum og nettaviser, og så er vi nok snart på vei ut. Tenkte at han skulle få bestemme hva vi skal gjøre i dag, og da blir det nok til at vi går ut og leker i snøen med kakao på termosen. Kanskje vi tar en tur til byen og ser på båtene eller gravemaskinene. En helt åpen dag, og det er så deilig! :)

Er så stolt av den gutten, og synes det er så enormt stas å være mamma til en fyr på to og et halvt. Han forstår jo alt nå, snakker lange setninger, har en hel masse gullkorn, har et tonn med humor (han er så morsom! :) ) og er rett og slett en skikkelig godgutt. Elsker å kunne prate ordentlig med ham! Nå er han bleiefri også, både natt og dag (i hvert fall hjemme, i barnehagen er det visst litt skummelt å gå på do), så nå er han jo storgutt på ordentlig. :)

Alt er fint med magen. Var hos jordmor på mandag, alt så bra ut. Jeg plages med ryggen nå da, så det spøker for jobb særlig mye lengre. Skal til legen min på mandag så får vi høre hva hun mener. Irriterende, jeg hadde liksom innstilt meg på at bekkenet skulle være litt snillere denne gangen.

Nå ropes det "Mamma, kom og sitt ilamme!" fra stolen her borte, så da går jeg og sniker til meg litt kos før dagen starter på ordentlig. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere har en flott dag foran dere :) Nå gleder jeg meg enda mer til å møte min gutt :rodmer:

Godt at alt er fint med mageboeren, men veldig kjedelig at ryggen krangler sånn :\ Lykke til hos legen på mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo min nettopp to år da, men her går også språkutviklingen kjempefort! O sier både fire-leddsetninger og fem-leddsetninger, og det er sjeldent han ikke forstår oss eller omvendt. :) Kun om vi kommer med litt for lange forklaringer. ;)

Du får kose deg med klementinene dine :fnise: Du får ikke skjørbuk med det første i alle fall :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere har en flott dag foran dere :) Nå gleder jeg meg enda mer til å møte min gutt :rodmer:

Godt at alt er fint med mageboeren, men veldig kjedelig at ryggen krangler sånn :\ Lykke til hos legen på mandag!

Det er så stas når de er så store at en kan finne på diverse med dem på denne måten. Gleder meg stort til jeg har to skatter! :rodmer:

Takk for lykkeønskning! Jeg har en veldig forståelsesfull lege, så jeg tror det går bra og at vi kommer frem til en god løsning.

:hjerte:

Jeg synes også det er veldig fint å ha en 2,5-åring. :) Blir helt imponert over hvor raskt språkutviklingen går.

Jeg også. Nå kan han så mye, og ha overrasker meg hver dag med noe nytt. Stas! <3

Nå er jo min nettopp to år da, men her går også språkutviklingen kjempefort! O sier både fire-leddsetninger og fem-leddsetninger, og det er sjeldent han ikke forstår oss eller omvendt. :) Kun om vi kommer med litt for lange forklaringer. ;)

Du får kose deg med klementinene dine :fnise: Du får ikke skjørbuk med det første i alle fall :fnise:

Flinke O! Ingenting er som å å samtaler med disse her små. L er så snill og god og omtenksom. Jeg r rett og slett bare sprekkferdig av stolthet. :fnise:

***

Skikkelig kosedag!

Da jeg spurte L hva han ville gjøre i dag var svaret at han ville ta buss, og drikke kakao og spise ost og skinke. For et par uker siden var jeg og han på café og spiste horn med ost og skinke og drakk kakao, så han ville visst gjenta suksessen. ;)

Han eelsker å ta buss, så da busset vi til byen og bare koste oss. Det er så tydelig at han setter pris på en-til-en-kontakt på den måten, og at vi gjør ting rolig og på hans premisser. Det er jo ikke til å legge skjul på at det er en hektisk hverdag med mye av det samme som går igjen, og den eneste dagen vi egentlig har til fri disposisjon er søndagene. Da er vi alltid ut på tur og koser oss med det, men det er utrolig deilig med en dag som i dag innimellom der vi bare kan gjøre akkurat det vi vil sammen, og der han får føle at han kan bestemme litt hva som skal skje.

Han sovnet på bussen hjem, og var umulig å vekke, så jeg måtte bære med meg ham + veske + poser på isholka et stykke. Det kjentes godt i ryggen, for å si det sånn. Men heller ryggvondt fordi jeg har nikosa meg med guttungen enn fordi jeg har tatt den for mye ut på jobb.

På dager som i dag gleder jeg meg ekstra mye til å få enda en liten en i hus. Tenk at jeg skal bli så her glad i en liten krabat til, det er rimelig stort! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, høres ut som en herlig dag :klemmer:

Får meg til å skulle ønske jeg og O også hadde hatt en sånn dag i dag, men jeg hadde skolearbeid, så han har vært hos mamma i dag. Menmen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, høres ut som en herlig dag :klemmer:

Får meg til å skulle ønske jeg og O også hadde hatt en sånn dag i dag, men jeg hadde skolearbeid, så han har vært hos mamma i dag. Menmen. :)

Det var nydelig, elsker sånne dager med ham! :)

Sniker meg hit og hilser på! :strix:

Hei! Koselig med nye, eh, fjes? Kommer innom deg og sier hei! :)

***

Jaja. Sykemeldt da. Det var ikke til å unngå, jeg klarte ikke å gjøre jobben min og sukket og auet meg rundt på slutten, og det er jo ikke holdbart. Men gøy er det ikke!

Nå kommer heldigvis advent og julen med alt det den innebærer, så jeg satser på at tiden går fort og jeg får gjort endel fornuftig her hjemme i det minste.

Nå begynner magen å bli stoor. Begynner å kjenne at jeg må ta i for å komme meg opp av sofaen og ut av bilen og sånn, føler meg ganske lite snerten for å si det sånn. :ler:

Lillegutt lager masse liv og røre inni der, og det er så koselig. Merker at jeg prater mye mer til lillegutten enn det jeg gjorde til L da han var i magen. Det er vel fordi jeg nå klarer å forholde meg til hva som faktisk er der inne på en helt annen måte enn sist. Da var det hele så abstrakt, og det gikk ikke ordentlig opp for meg hva som var på gang før jeg satt hjemme i sofaen med babyen på fanget. I hvert fall nesten. :)

Denne gangen vet jeg at det kommer en ekte, sprell levende gutt ut, en gutt som faktisk hadde hatt relativt gode sjanser for å overleve om han kom ut til oss nå. Og det fortjener til stryk, prat og sang, synes jeg.

Sånn tross alt er det jo koselig med mage, selv om den kommer med endel ting jeg helst skulle vært foruten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, kjenner følelsen når man må kaste inn håndkleet på jobb... Ikke gøy, men vi får satse på at tiden går fort for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles ikke bra med sykemelding nei, men klarer man ikke, så klarer man ikke :\ Får håpe det går seg litt til slik at du kan styre med litt forskjellig hjemme for å få tiden til å gå.

Snerten? Hva er det? :laugh:

Det virker så koselig å prate og synge til babyen i magen, men jeg får det bare ikke til, aner ikke hva jeg skal si, det føles nesten litt teit :sjenert: Men det kan vel være fordi det fortsatt føles veldig uvirkelig. Blir mye stryk og kos med magen da, det er helt fantastisk å kjenne bevegelsene. Er først nå at jeg egentlig koser meg med graviditeten, skulle ønske det hadde kommet litt tidligere igrunn.

Er du mange uker på vei nå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, kjenner følelsen når man må kaste inn håndkleet på jobb... Ikke gøy, men vi får satse på at tiden går fort for deg!

Nå er det jo bare desember og jul, så januar og februar igjen. Det er jo faktisk ikke lenge i det hele tatt. Sier vi! :ler:

Det føles ikke bra med sykemelding nei, men klarer man ikke, så klarer man ikke :\ Får håpe det går seg litt til slik at du kan styre med litt forskjellig hjemme for å få tiden til å gå.

Snerten? Hva er det? :laugh:

Det virker så koselig å prate og synge til babyen i magen, men jeg får det bare ikke til, aner ikke hva jeg skal si, det føles nesten litt teit :sjenert: Men det kan vel være fordi det fortsatt føles veldig uvirkelig. Blir mye stryk og kos med magen da, det er helt fantastisk å kjenne bevegelsene. Er først nå at jeg egentlig koser meg med graviditeten, skulle ønske det hadde kommet litt tidligere igrunn.

Er du mange uker på vei nå? :)

Snerten!

Jeg syntes også det føltes teit sist. Men denne gangen føles det helt naturlig, småprater masse med ham og nynner når vi dulter borti hverandre og sånn. :fnise: Veldig koselig!

Jeg er 25+3 nå. Går fort dette her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snerten!

Jeg syntes også det føltes teit sist. Men denne gangen føles det helt naturlig, småprater masse med ham og nynner når vi dulter borti hverandre og sånn. :fnise: Veldig koselig!

Jeg er 25+3 nå. Går fort dette her. :)

Kan heldigvis betydningen av ordet :fnise: Men følelsen av det er rimelig utvisket, satser på retur når bollemagetilværelsen har gitt seg ;)

Får håpe det kommer litt lettere neste gang, kanskje litt lettere når man vet hva man egentlig har å forholde seg til inni der. Akkurat nå er det mest sånn "æææh, ikke spark/slå/press der da" etterfulgt av "auuuuu" og litt pust&pes :fnise:

Over halvveis allerede jo! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan heldigvis betydningen av ordet :fnise: Men følelsen av det er rimelig utvisket, satser på retur når bollemagetilværelsen har gitt seg ;)

Får håpe det kommer litt lettere neste gang, kanskje litt lettere når man vet hva man egentlig har å forholde seg til inni der. Akkurat nå er det mest sånn "æææh, ikke spark/slå/press der da" etterfulgt av "auuuuu" og litt pust&pes :fnise:

Over halvveis allerede jo! :)

:ler: Jeg skylder min manglende evne til å lese på en annen måte enn rent bokstavelig på et hode fullt av preggobomull. :ler:

Usj, ja. I dag drev han med sånn småkrafsing med små fingre eller små tær helt nederst ned i magen min. Det er ekk-elt! Synes de små bevegelsene av og til er litt kvalme, så jeg tar heller ninjasparkene i ribbeina (eller okeida, muligens fordi jeg aldri har kjent de, siden L lå i sete hele veien og aldri sparka oppover og mageminien ikke er stor nok til ninjaspark enda..).

Jess, godt over halvveis nå. Hundre dager igjen i dag, sier appen min, så da er det vel det! Fort gjort!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Jeg skylder min manglende evne til å lese på en annen måte enn rent bokstavelig på et hode fullt av preggobomull. :ler:

Usj, ja. I dag drev han med sånn småkrafsing med små fingre eller små tær helt nederst ned i magen min. Det er ekk-elt! Synes de små bevegelsene av og til er litt kvalme, så jeg tar heller ninjasparkene i ribbeina (eller okeida, muligens fordi jeg aldri har kjent de, siden L lå i sete hele veien og aldri sparka oppover og mageminien ikke er stor nok til ninjaspark enda..).

Jess, godt over halvveis nå. Hundre dager igjen i dag, sier appen min, så da er det vel det! Fort gjort! :)

Godt å vite at det ikke bare er min hjerne som er erstattet med bomull :fnise: Folk som møter meg for første gang nå må jo tro at jeg har en iq på minussiden.

Åååh, sånn krafsing er dritekkelt! Synes også at noen av bevegelsene er litt kvalme, spesielt når det kjennes ut som om det er bølger som ruller helt øverst i magen. Dårlig forklart, henviser til tidligere nevnte iq på minussiden!

Det er svært med 100 dager igjen, nede på tosifret antall dager i morgen :biggrin: Følte meg så utrolig mye nærmere målet når jeg kunne telle dagene igjen som tosifret :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Djises. Var på føden i dag grunnet liite liv de siste dagene (alt var fint inni der, han var visst bare sliten av juleforberedelser, gudskjelov. Jeg var faktisk så bekymra at jeg nesten gråt da jeg kom dit!), og jammen sitter ikke denne gutten her og i seteleie.

Legen sa ''Ja, men han kan fortsatt snu seg maange ganger!'', men da jeg sa at L satt i seteleie hele veien kom det ''Ja, da er det sikkert noe med deg da:)''. Hehe. Så vi får se! Hadde jo (og har!) et håp om at han skal snu seg så jeg kan føde greit. Uansett prøver jeg meg nok på fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff, den følelsen er så fæl! Har vært innom et par ganger selv pga lite liv, det er så utrolig ubehagelig :( Fint at alt var bra med gutten ihvertfall!

Man vet jo aldri om de finner på å snu seg, men om storebror satt i seteleie hele veien er det kanskje større sjanse for at denne også vil det? :klo: Men det høres jo positivt ut at du vil prøve på fødsel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at alt var bra! Sånn logisk sett skulle man nesten tro at setebabyer er roligere, fordi de ofte har litt mindre plass (det er visst en grunn til at de fleste babyer legger seg med hodet ned, og en grunn skal være at det gir dem mest plass). Men om det skulle stemme, noe jeg ikke egentlig vet, så var ikke så tilfelle med sønnen min som lå lenge i seteleie og turnet i vei.

Jeg har akkurat vært og sjekket ting grunnet tverrleie og avflatet sf-mål, og til meg sa de at babyene gjerne snur seg nærmere termin når man har vært gravid før. Sikkert mer plass å snu seg på. Så vi får krysse fingrene for at din også snur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...