Gå til innhold

Kisskiss med guttelus


kisskissbangbang

Anbefalte innlegg

Det med at magen har tatt mer form lengre nede, kjenner jeg også igjen fra denne runden. Jeg bar nok relativt lavt forrige gang også (noe som antakeligvis er noe av grunnen til at jeg aldri syns det ble ubehagelig å være høygravid - sammenlignet med venninner som har båret høyere og som virket mer plaget av halsbrann, tungpust, vanskelig med skoknyting osv). Men denne gangen syns jeg det har vært påfallende at bulken kom så mye tydeligere nederst, og ikke mer jevnt, som sist. Har tenkt at det kanskje har noe med at livmoren er tøyd en gang før, eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det med at magen har tatt mer form lengre nede, kjenner jeg også igjen fra denne runden. Jeg bar nok relativt lavt forrige gang også (noe som antakeligvis er noe av grunnen til at jeg aldri syns det ble ubehagelig å være høygravid - sammenlignet med venninner som har båret høyere og som virket mer plaget av halsbrann, tungpust, vanskelig med skoknyting osv). Men denne gangen syns jeg det har vært påfallende at bulken kom så mye tydeligere nederst, og ikke mer jevnt, som sist. Har tenkt at det kanskje har noe med at livmoren er tøyd en gang før, eller noe?

Ja, sist ble hele magen dyttet ut først, sånn at jeg bare ble mye bredere fra siden før det ble en kul, om det gir mening? Denne gangen kom bare magen nedenfra og opp. Jeg regner med det kan ha med livmor å gjøre ja, og i mitt tilfelle sikkert også svakere magemuskler enn sist. Musklene ga nok opp litt tidligere denne gangen enn sist.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jenter! Er veldig stas med lillebror! For oss voksne, i hvert fall. L sier bare ''Nei,lillesøster!'' når det kommer opp. :fnise:

Nå begynner magen å komme på ordentlig, men jeg synes den er så rar denne gangen. Bare en svær klump helt nederst på magen. :P Gleder meg til den tar mer av magen og vokser seg litt til. :)

Gutten er mye aktiv nå, og jeg synes det er akkurat like stas som sist. Elsker å kjenne babydult i magen. :hjerte:

Eeellers er formen fortsatt fin. På denne tiden sist hadde jeg bekkenløsning fra helvete, nå kjenner jeg null og niks til den, så jeg er supertakknemlig. Foreløpig merker jeg ikke mye til at jeg er preggers annet enn magen og pluss en drøss kilo ( :sjenert: ), og det er deilig. :)

Kanskje det med bekkenløsning har med at du har en ny jobb? Den forrige jobben din var jo veldig fysisk krevende. Er usikker på hva du jobber som nå, men har en "misstanke" ut fra bilde jeg har sett på facebook som du har lagt ut. :) Uansett mye ståing, antar jeg.

Og guuri for en fin mage :hjerte: Synes ikke det ser ut som at du har lagt på deg så veldig mye altså! :) Men nå vet ikke jeg når i svangerskapet sist gang du la på deg mestparten av kiloene. Hos meg kom de 24 kg krypende sakte, men sikkert fra den dagen jeg hadde positiv test :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det med bekkenløsning har med at du har en ny jobb? Den forrige jobben din var jo veldig fysisk krevende. Er usikker på hva du jobber som nå, men har en "misstanke" ut fra bilde jeg har sett på facebook som du har lagt ut. :) Uansett mye ståing, antar jeg.

Og guuri for en fin mage :hjerte: Synes ikke det ser ut som at du har lagt på deg så veldig mye altså! :) Men nå vet ikke jeg når i svangerskapet sist gang du la på deg mestparten av kiloene. Hos meg kom de 24 kg krypende sakte, men sikkert fra den dagen jeg hadde positiv test :fnise:

Ja, det hadde nok mye med jobben å gjøre! Men jeg hadde trodd jeg skulle kjenne i hvert fall antydninger til det innen nå. Men veldig fornøyd altså!

Hehe, takk, men jeg er pluss åtte-ni-ti kilo alt. Haha! Gikk opp masse veldig fort i begynnelsen, jeg spiste helt seriøst hele tiden de første ukene. Har roet seg nå, men det sniker seg nå på litt enda ser jeg. Hofter, lår og rumpe har blitt gigantisk. ;)

Stresser relativt lite med det da. Jeg vet at de kommer til å forsvinne igjen. Hadde bare tenkt jeg ikke skulle bli tjukkebolla denne gangen, men det lover dåerlig. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ni-ti kg når man er nesten halvveis er jo ikke så aller verst! :) I alle fall ikke hvis du nå har klart å roe litt ned på spisingen. Men jeg skjønner virkelig at du sliter med å la være å spise for mye, for det sleit jo åpenbart jeg også med da jeg var gravid :fnise:

24 kg opp, etter tre dager hadde jeg gått ned 12 kg, etter ytterlige noen dager hadde jeg gått ned 4 kg til. Da gutten var sånn fire måneder gammel så hadde jeg fortsatt seks kg til. Så jeg hadde sånn ca 8 kg ekstra på kroppen når jeg hadde kvittet meg med vann og alt sånt :fnise: 2 kg fikk jeg "gratis" av ammingen og hverdagslivet, men de siste 6 kg måtte jeg slite for å få av meg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neimen i alle dager, hvorfor har jeg ikke vært her før?? :klo:

Nå er jeg her ihvertfall! :nigo:

Det er tross alt det viktigste! Hei! :nigo:

Endret av kisskissbangbang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ih, nå kjøpte vi nettopp vogn! Selger Go-en vår til fordel for en Brio happy. Go-en er jævlig på vinterføre, og svinghjul er no' dritt når babyen er liten.

Tro hvor mye vi kan selge en pent brukt Go sportsvogn 2011-modell for? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jammen ... jeg har så vondt i korsryggen at jeg ikke kan bevege meg (eller, det er ikke sant, jeg kan bevege meg frem og bak, bare ikke opp og ned, noe som passer særdeles dårlig når jobben min består av opp og ned og jeg har en unge som forventer mye opp og ned) og jeg føler meg tjukk og vannete og pløsete og ulekker. Og dét gidder jeg jo ikke å skrive så mye om her, det er jo ikke noe koselig. :ler:

Jeg som elsket å gå gravid sist, Nå .. not so much!

Spark og bevegelse er koselig. Å vite hva som kommer er koselig, og fødselen gleder jeg meg til. Resten kan jeg spare meg for kjenner jeg.

Hilsen hu der sure borti sofaen.

Endret av kisskissbangbang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff :( Kjenner helt klart igjen følelsen, og det er ikke noe særlig :\ Kanskje ekstra kjipt siden du vet hvor bra det faktisk kan være.. Får du noe behandling hos fysio eller kiropraktor? Kan jo hende det kan være til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff :( Kjenner helt klart igjen følelsen, og det er ikke noe særlig :\ Kanskje ekstra kjipt siden du vet hvor bra det faktisk kan være.. Får du noe behandling hos fysio eller kiropraktor? Kan jo hende det kan være til hjelp.

Nei, det er først den siste uka jeg har begynt å kjenne på vondtene, og sist satt bekkenløsningen fremme og ikke bak i ryggen, så jeg har liksom håpet på at det ikke var svangerskapsrelatert men heller en strekk eller noe. Men deet tror jeg ikke lengre.

Så jeg må nok få meg en legetime og henvisning til fysio, for jeg orker ikke enda et svangerskap med smerter hele tiden.

Er bare så lat og fysio er tiltak. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har vondt blir det meste et tiltak :sukk: Krysser fingrene for at behandling kan hjelpe, ihvertfall slik at det ikke blir verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når man har vondt blir det meste et tiltak :sukk: Krysser fingrene for at behandling kan hjelpe, ihvertfall slik at det ikke blir verre.

I dag jobbet jeg bare fem timer, og merket veldig stor forskjell på ryggen fra i går. Så det er nok jobben som i hovedsak tar knekken på den. Irriterende! Det siste jeg kan tenke meg akkurat nå er å gå sykemeldt og vente, tror det blir et laangt svangerskap da. :ler:

Jeg gikk jo glipp av å oppdage magebildet jo :rodmer:

Der ligger den lille knotten som gjør mora si til ei krabbe..................

:ler: Ja. krabbe var jo frustrerende passende, faktisk. :fnise:

***

Nåå er gutten hos farmora si, mannen gjør seg klar til å gå ut og drikke øl med kompisene sine, og jeg, jeg sitter i sofaen med klementinene mine (det er visst "dilla" denne gangen, spiser tjue om dagen. Første i historien til å spise seg feit på klementiner, det blir meg!).

Kjenner at det ikke hadde gjort noe å kunne gå ut på byen en tur. Er litt lei av at livet stort sett består av jobb-L-kos noen timer-kveld på sofaen-tidlig natt for tiden. Heldigvis er det skikkelig verdt det, dette her magedyret, og heldigvis er det ikke særlig lenge til han kommer. :nigo:

Ha en fin helg, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh, klementiner :sikle: Har så himla lyst på, men det må vente til en dag mannen ikke skal være hjemme siden han er litt vel allergisk. Får eventuelt tvinge i han et par allergitabletter før jeg spiser.

Det kan nok bli et ganske langt svangerskap om du skulle bli sykemeldt nå ja. Kan jobben tilrettelegge noe for deg slik at du unngår det verste for ryggen?

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, da er vi to med klementin-dilla. Dvs jeg foretrekker skikkelig sure appelsiner, men klementiner går fortere å skrelle. Så langt i kveld har jeg gjort unna tre appelsiner og ti klementiner. Vanligvis pleier jeg å ha spist tilsvarende innen lunsj i tillegg, men i dag var det tomt i kontorskuffen. Jeg er glad jeg ikke har halsbrann, for det hadde vel vært et helvete med så mye sitrus. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...