Gå til innhold

Kisskiss med guttelus


kisskissbangbang

Anbefalte innlegg

Åh, når jeg er skikkelig jentesur irriterer jeg meg over AKKURAT de samme tingene. Spesielt rot, alt for mye ting og stygt interiør :fnise: Jeg SKAL ha ny sofa, helst igår, men mer realistisk blir det til sommeren.

Jeg ville riktignok tenkt at siden jeg allerede er tjukk, bare vil bli tjukkere, så kan jeg like greit inhalere brownies :P

Jentesur, det likte jeg! :ler:

Endte med at jeg dro ALLE klærne i huset (!) ut over stuegulvet for å sortere. Ludvig sitt i for smått/passe, mannen sitt i beholde/kaste, og mitt i kast/fretex/gravid/tjukk/sommer/vinter/slank/tynn/dream on. Sånn ca. :fnise:

Kom ca. halveis, og nå er bekkenet mitt skikkelig i opprør. SÅ der satt jeg og grein og sorterte og forbanna det meste. :ler:

Jeg er også blitt tjukkebollefeit i rekordfart. Det er altså slik det er å faktisk spise (og holde på maten) i et svangerskap. Interessant. Du er i alle fall snart ferdig, og jeg er misunnelig. :sur:

:ler:

Velkommen, velkommen! På den lyse siden så har du i hvert fall ikke så veldig lang tid igjen å spise deg tjukk på, så du når meg ikke igjen. :fnise: Jeg får jo 1.trimester-munchies så det holder,så det var jo fem kilo bare der. Kunne jeg bare få bli -litt- kvalm og miste et par kilo i starten, men neida! ;)

Kom til å tenke på L og alle gullkorna hansi dag da O pplutselig slo til med et i dag.

"Æ vil ikke ha babyen. Æ bis babyen sitt hode." :hakeslepp: Hvor har han fått dette fra var det jeg satt og tenkte på :ler:

Kjedelig med slike drittdager. Hvis det er noen trøst så har jeg og hatt en sånn surdag, til troas for at jeg ikke er gravid. ;)

:hoho:

Høres ut som noe L kunne sagt! Haha, hjelpes, alt det rare man skal høre. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Merkelig hvordan mannfolkas ting ALLTID går under bare to kategorier når man rydder: beholde eller kaste. Mens til oss selv, tuuusen inndelinger :fnise: Har maaaange oppbevaringskasser i boden med klær som er mine, mannen har det som ligger i klesskapet + et par sommerplagg i en av mine kasser :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa og mini er i full sving på kjøkkenet med kake- og bollebaking. :rodmer:

Hørte nettopp "Den va ikke så bja den her deigen, pappa ... mæn den e god.". :ler: Ingen grunn til å legge noe imellom!

Jeg sitter på sofaen og burde absolutt rydde før svigers kommer i ettermiddag, men det tror jeg kanskje ikke kommer til å skje. Det kjennes som om symfysen min holder på gå i oppløsning, deilig følelse. Det knaser og knekker inni der, bare håper jeg har noe igjen der nede når dette svangerskapet er over...

Hehe. Nå kom mini inn hit og spurte om det går bra "lille vænnen min mamma". Så jeg legger bort her for å kose med snillebærten min, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en sjarmis han er :rodmer:

Du gjør nok rett i å la være ryddingen, hørtes ikke noe særlig ut med symfysesmerter. Dessuten er det morsdag, den ene dagen i året mødre virkelig bør slippe unna ALT husarbeid og bare få oppvartning av mann og barn :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en sjarmis han er :rodmer:

Du gjør nok rett i å la være ryddingen, hørtes ikke noe særlig ut med symfysesmerter. Dessuten er det morsdag, den ene dagen i året mødre virkelig bør slippe unna ALT husarbeid og bare få oppvartning av mann og barn :Nikke:

Han er en skikkelig søt liten dude,men i dag var det jammen meg godt å få ham i seng. :ler:

Han har styra og bråka i ett sett. Bare vært glad og energisk, men hjelp så mye lyd og ståk én liten mann klarer å lage. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir hver dag satt ut over hvor lenge det går an å snakke i ett uten å trekke pusten... Sliten i ørene, ja! :daane::rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir hver dag satt ut over hvor lenge det går an å snakke i ett uten å trekke pusten... Sliten i ørene, ja! :daane::rodmer:

Ja, og så er det liksom veldig koselig og enormt slitsomt på en gang. :ler:

I dag har heldigvis farmora hans vært her på kaffebesøk så han fikk tatt ut ganske mye på henne på tampen av dagen mens jeg spiste skoleboller og drakk kaffe, så har vel ikke akkurat noe å klage på. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så skal alt sies femten ganger på rad. "Mamma, kan vi spise frokost nå? skal vi spise frokost, mamma? Er det frokost nå?

"Jada."

"Ja, nå er det frokost! Pappa, vi skal spise frokost nå! Mamma og *navnet mitt* skal spise nå. Jeg skal sitte her og spise frokost!"

:bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så skal alt sies femten ganger på rad. "Mamma, kan vi spise frokost nå? skal vi spise frokost, mamma? Er det frokost nå?

"Jada."

"Ja, nå er det frokost! Pappa, vi skal spise frokost nå! Mamma og *navnet mitt* skal spise nå. Jeg skal sitte her og spise frokost!"

:bond:

:hoho:

Akkurat sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er en skikkelig søt liten dude,men i dag var det jammen meg godt å få ham i seng. :ler:

Han har styra og bråka i ett sett. Bare vært glad og energisk, men hjelp så mye lyd og ståk én liten mann klarer å lage. :fnise:

Og snart har du to sånne :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Tenkte akkurat at jeg måtte legge inn en forespørsel her om leiet, og da ser jeg at du har fått positivt svar. Så bra! Tror de/du at han har snudd seg nå i det siste, eller har han aldri ligget feil vei?

Jeg har for øvrig hørt at de som er høygravide med setebarn har flere plager, bl.a. fordi hodet presser på mot ribbeina, det er dårligere plass osv. Men nå merker jeg at det over hodet ikke var noe problem. Da slapp jeg dessuten unna et festet hode som gnager mot bekkenet og sender knivstikk, samt følelsen av å måtte tisse uten egentlig å måtte det (ikke at det er uttalt, men forrige gang var det fraværende). Tror dessuten kanskje mindre plass i seteleie, gjorde at han var hakket roligere enn nå, hvor ungen bare turner og turner. Men, åpenbart, jeg var som deg, lettet da jeg fikk vite at hodet hadde festet seg i forrige uke, slik at det er usannsynlig at de snur seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!! :duskedame::hoppendeglad:

Så bra! :hoppendeglad:

Så bra! :hoppe:

:nigo::klemmer:

Tenkte akkurat at jeg måtte legge inn en forespørsel her om leiet, og da ser jeg at du har fått positivt svar. Så bra! Tror de/du at han har snudd seg nå i det siste, eller har han aldri ligget feil vei?

Jeg har for øvrig hørt at de som er høygravide med setebarn har flere plager, bl.a. fordi hodet presser på mot ribbeina, det er dårligere plass osv. Men nå merker jeg at det over hodet ikke var noe problem. Da slapp jeg dessuten unna et festet hode som gnager mot bekkenet og sender knivstikk, samt følelsen av å måtte tisse uten egentlig å måtte det (ikke at det er uttalt, men forrige gang var det fraværende). Tror dessuten kanskje mindre plass i seteleie, gjorde at han var hakket roligere enn nå, hvor ungen bare turner og turner. Men, åpenbart, jeg var som deg, lettet da jeg fikk vite at hodet hadde festet seg i forrige uke, slik at det er usannsynlig at de snur seg.

Da jeg var på UL rett før jul lå han i sete, etter det har ingen klart å kjenne hvordan han lå, så jeg vet faktisk ikke når han snudde seg. Kan ikke si at jeg har kjent noe til det, i hvert fall, sånn som man hører noen si.

Det var langt mer behagelig å bære et setebarn, ja. Jeg har kjent på endel ting denne gangen som jeg ikke gjorde sist, og derfor har jeg mistenkt og håpet på at han lå rett vei. Nå er jeg i hvert fall kjempelettet, og ser veldig frem til fødsel!

**

Han ble for øvrig estimert til å være 11% over snittet, noe som tilsvarer 4000 gr ved termin. Så da blir det vel en gutt på størrelse med broren sin som var 4230. Pappaen deres var 5 kg da han ble født, og hadde hodeomkrets på 39, så hvis jeg slipper dét skal jeg være fornøyd. ;)

Ellers er jeg 37 uker i dag, og lillegutt vil ikke lengre regnes som prematur om han blir født nå. Jeg har sagt at han gjerne på vente til over neste helg med å komme, men at han er veldig velkommen når som helst etter det. ;)

Mannen tipper 7. mrs, jeg tipper maks overtid og igangsettelse, bare sånn for å ikke få opp forventningene. :ler:

Legger ved et magebilde tatt i dag. Parogtjue kilo opp ( :glare: ) og vannete og lekker. SOM jeg gleder meg til å kvitte meg med alt dette her og bli meg selv igjen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det det å få med bildet, da... :sjenert:

(Og ja, minien fikk seg et Kaptein Sabeltann aktivitetshefte, med massevis av fine klistremerker som passa kjempegodt på soveromsdøra hans!)

post-21157-0-72175300-1392640596_thumb.j

Endret av kisskissbangbang
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...