Gå til innhold

Kisskiss med guttelus


kisskissbangbang

Anbefalte innlegg

38 uker i dag, og etter at jeg og mannen hadde sex i morges (noe motvillig fra hans side, tror jeg, men jeg skal gjøre det som gjøres kan for å fremskynde dette her!) sovnet jeg og drømte at det hadde full effekt og jeg fødte på stua her et par timer senere. :ler:

Babyen krabbet allerede fra han kom ut, og liknet mistenkelig på en venninne av meg. Vet ikke om jeg håper at det blir akkurat sånn ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du tid til KG nå da, skulle ikke du føde idag? :nigo:

Jo, men jeg har sagt at jeg gjerne føder på kveld/natt, for det er da jeg er mest opplagt. Så det tror jeg nok skaten i magen tar hensyn til. Blir i kveld!

Dessuten er jeg udusja.

Er det rart at jeg faktisk stresser littegranne med å være mer eller mindre nydusja til enhver tid i tilfelle noe skulle skje, og at jeg tenker at jeg håper det starter forsiktig med rier sånn at jeg rekker å dusje og sminke meg før jeg må på sykehuset? :ler:

Ser for meg at jeg kommer til å være veldig opptatt av det når fødselen er i gang, men kan jo hende jeg får meg en liten reality check på et tidspunkt der. :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men jeg har sagt at jeg gjerne føder på kveld/natt, for det er da jeg er mest opplagt. Så det tror jeg nok skaten i magen tar hensyn til. Blir i kveld!

Dessuten er jeg udusja.

Er det rart at jeg faktisk stresser littegranne med å være mer eller mindre nydusja til enhver tid i tilfelle noe skulle skje, og at jeg tenker at jeg håper det starter forsiktig med rier sånn at jeg rekker å dusje og sminke meg før jeg må på sykehuset? :ler:

Ser for meg at jeg kommer til å være veldig opptatt av det når fødselen er i gang, men kan jo hende jeg får meg en liten reality check på et tidspunkt der. :P

Satser på at han hører etter!

Haha, jeg tenkte også sånn de siste ukene. Følte at jeg måtte se relativt grei ut i tilfelle fødsel (for det er jo så lekker en opplevelse i seg selv...). Men det å komme seg gjennom dusjen var jo et tiltak i seg selv i den hvaltilstanden som jeg var.

Når jeg ringte føden for å informere om at vannet var gått og spurte hva jeg skulle gjøre videre fikk jeg beskjed om å ta meg en dusj, spise og stelle meg litt før jeg kom for en sjekk (helt til hun kom på at jeg skulle til Bodø, da måtte jeg komme til sykehuset med en gang :P ). Virker som jordmødrene også liker freshe fødedamer ;) Også blir man jo jagd i dusjen to timer etter man har fått ut ungen, så blir mye dusjing på deg i dag da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det rart at jeg faktisk stresser littegranne med å være mer eller mindre nydusja til enhver tid i tilfelle noe skulle skje, og at jeg tenker at jeg håper det starter forsiktig med rier sånn at jeg rekker å dusje og sminke meg før jeg må på sykehuset? :ler:

Ser for meg at jeg kommer til å være veldig opptatt av det når fødselen er i gang, men kan jo hende jeg får meg en liten reality check på et tidspunkt der. :P

Haha, det høres kjent ut. Jeg har vært sånn de siste to ukene, opptatt av å være nydusjet og generelt ikke utsatt noe fordi jeg har vært parat. Mannen syns det har vært positivt, da, siden det nå aldri står oppvask på benken eller noe annet tøys. Jeg er litt for glad i å utsette ting til vanlig, noe han blir litt sprø av, siden han er motsatt.

Her i huset er det forresten mannen som har høyest standard på rydding, og selv om jeg ikke er totalt rodehode, har jeg alltid følt meg litt sjuskete sammen med ham på sånne husting. Det er veldig praktisk nå da, når han har overtatt mye av husarbeidet de siste par ukene, etter at jeg har hatt hovedansvaret for det i oppussingsperioden vår. Men jeg har det altså godt, jeg som tidligere har irritert meg litt over at han er så pertentlig, fordi det reflekterer dårlig på meg (for å oversette veldig direkte).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at han hører etter!

Haha, jeg tenkte også sånn de siste ukene. Følte at jeg måtte se relativt grei ut i tilfelle fødsel (for det er jo så lekker en opplevelse i seg selv...). Men det å komme seg gjennom dusjen var jo et tiltak i seg selv i den hvaltilstanden som jeg var.

Når jeg ringte føden for å informere om at vannet var gått og spurte hva jeg skulle gjøre videre fikk jeg beskjed om å ta meg en dusj, spise og stelle meg litt før jeg kom for en sjekk (helt til hun kom på at jeg skulle til Bodø, da måtte jeg komme til sykehuset med en gang :P ). Virker som jordmødrene også liker freshe fødedamer ;) Også blir man jo jagd i dusjen to timer etter man har fått ut ungen, så blir mye dusjing på deg i dag da!

Dusj nr. 1 gjennomført, utfordrer herved ungen til å tvinge meg til en dusj nr.2 i kveld! :nigo:

Haha, det høres kjent ut. Jeg har vært sånn de siste to ukene, opptatt av å være nydusjet og generelt ikke utsatt noe fordi jeg har vært parat. Mannen syns det har vært positivt, da, siden det nå aldri står oppvask på benken eller noe annet tøys. Jeg er litt for glad i å utsette ting til vanlig, noe han blir litt sprø av, siden han er motsatt.

Her i huset er det forresten mannen som har høyest standard på rydding, og selv om jeg ikke er totalt rodehode, har jeg alltid følt meg litt sjuskete sammen med ham på sånne husting. Det er veldig praktisk nå da, når han har overtatt mye av husarbeidet de siste par ukene, etter at jeg har hatt hovedansvaret for det i oppussingsperioden vår. Men jeg har det altså godt, jeg som tidligere har irritert meg litt over at han er så pertentlig, fordi det reflekterer dårlig på meg (for å oversette veldig direkte).

På en måte tenker jeg at du er superheldig som har en pertentlig mann, men på den andre siden pleier jeg - i ugravid tilstand - å være litt glad for at vi begge er litt rotete av oss. Jeg roter veldig mye, og rydder veldig mye. Dersom han ikke rota noe særlig men rydda veldig mye hadde jeg nok følt meg som ei sjuske. :ler:

Vanligvis utfyller vi nok hverandre ganske godt, men det merkes godt hva han ikke er god på når jeg ikke kan bidra med mitt. :)

***

Bestemte meg for å .. eh, ta en opprydning i underetasjen i dusjen nå, fordi det er ei stund siden sist og siden det er en del av "vil gjerne føle meg litt vel på føden"-illusjonen min å være relativt velfrisert i tillegg til velstelt for øvrig. Men herregud,for et prosjekt. :sjenert:

På et tidspunkt holdt jeg på å gi opp og tenkte "Faen heller, jeg er sikkert ikke den første skabbreven de har fått inn til fødsel!", men så gav den tanken meg såpass til ubehag at jeg fullførte. :ler:

Tror det ble relativt greit til slutt, men det var jammen ikke greit. Enda en ting som blir godt med å få kroppen sin tilbake. :ler:

Jaja, hurra for dagbokas første underlivsoppdatering. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vel ei graviddagbok uten underlivsoppdateringer :fnise: Satser på at ungen finner veien ut i dag da slik at du slipper å gjenta jobben i høygravid tilstand, det er jo nærmest risikosport!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest åffårno

Skabbrev :fnise::skratte::overrasket:

Det skal jeg begynne å si!

Jeg pyntet meg og litt downstairs og tilogmed leggene, men det gjør jeg jo generelt liksom. Bare at man ikke ser noe som helst, så det blir jo vill tipping med et relativt interessant resultat.

Herregud så superdeilig det var å komme hjem fra barsel, ta lang dusj og kunne se noe som helst alle veier, bøye seg, ta på seg sokker selv, tilogmed vasking av dusj var nesten gøy! :ler:

Var storfornøyd for å endelig kunne bøye meg mellom vaskemaskinen og dusjen for å vaske bak der støvet legger seg på magisk vis. Den gleden kommer nok til å dabbe raskt av, altså.

Nå kan jeg jo tilogmed bruke undertøy uten ekstra plass foran, så mor har kjøpt halve undertøysavdelinga. Farvel, kjip bomull. Hello halvgjennomsiktige ting i fine stoffer.

Krysser fingrene for at du ligger på ei fødeavdeling og langer ut gloser de sent vil glemme for så å glemme alt i pur forfjamselse og lykke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også gjorde meg klar nedentil før fødsel. :sjenert: Jeg var heldig og hadde en times tid fra vannavgang til riene begynte jeg da, så da fikk jeg liksom tid til sånt. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er så rart, jeg. :) Gjorde meg også "klar" der nede før fødsel, og det var veldig greit å slippe å tenke på. Dessuten gjorde det jo også at jeg følte meg renere under renselsen. Tenk å ha masse hår der nede i tillegg til alt blodet....Nei takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare egentlig innfunnet meg med at det fikk være treukerspigg der nede (det vokser heldigvis veldig sakte :ler: ), men så prøvde jeg likevel, og man kan jo liksom ikke gi seg midt i jobben, for da er det jo skabbrev som blir resultatet. :fnise:

Men det hadde altså blitt overraskende mye mer vanskelig på bare noen uker, så jeg følte jeg måtte fortelle dere om det. :ler:

***

Koselig dag med lunsj og skravling hos en venninne, en snartur innom HM for et kjolekupp til en hundrings, og nå er det Fantorangen med guttebass i fanget.

Ble ingen fødings i går, jeg og mini har visst snakka forbi hverandre ser det ut til. Masse vonde kynnere og nedpress og ubehag, men dét er jo ikke noe nytt ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet jo at du ikke skal føde riktig enda?? ;) HM, når og hvor? Jeg så en supergravid dame på HM Koch i tretiden i går ettermiddag :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet jo at du ikke skal føde riktig enda?? ;) HM, når og hvor? Jeg så en supergravid dame på HM Koch i tretiden i går ettermiddag :lol:

Så lenge min egen tipping er helbom, så! Men joda, han er dødsvelkommen nå! ;)

Og nei, City Nord. Skal på navnefest i helga og hadde absolutt ingenting som passa meg i skapet, så var passelig fornøyd da det tok meg to min å finne en fin kjole med plass til magen til en hundrings.

Aner ikke hva jeg skal gjøre med sko, da. Kan bare glemme å komme inn i noen av hælene mine, og ballerinasko eier jeg ikke ... ååh, gledene ved elefantbein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Like vanskelig å sko gravide føtter som å kle en gravid kropp, usj. Benytt anledningen til å kjøpe nye sko? ;) selv om skoshopping i høygravid tilstand kan være en utfordring i seg selv det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kle på deg joggesko, da :fnise: Tror nok de fleste skjønner det :jepp:

Æ nækte! :ler:

Like vanskelig å sko gravide føtter som å kle en gravid kropp, usj. Benytt anledningen til å kjøpe nye sko? ;) selv om skoshopping i høygravid tilstand kan være en utfordring i seg selv det også.

Litt bortkasta å kjøpe nye for å få bruke de én gang, bare. Satser nemlig på å få tilbake føttene mine om ikke så alt for lenge. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt bortkasta å kjøpe nye for å få bruke de én gang, bare. Satser nemlig på å få tilbake føttene mine om ikke så alt for lenge. :ler:

Selg dem igjen etterpå, så er kjøpet godkjent :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selg dem igjen etterpå, så er kjøpet godkjent :P

Men ... jeg vil ikke kjøpe sko i størrelse 40! :ler:

Får gå gjennom skapet og se hva jeg finner. I mylderet av sko burde det jo finnes noe jeg kan knø på beina ...

***

"Nå er jeg nå så tjukk uansett at nå spiller det jo ingen rolle hva jeg spiser!" tenkte jeg i dag, og kjøpte tre sjokolader for prisen av to på Rema1000.

Dessverre eller heldigvis er ikke sjokolade særlig godt dette svangerskapet, så nå spiser jeg trøstepotetgull i stedet.

Særrjøst, når jeg har lagt på meg tjuetreføkkingskilo sjøl om jeg har vært flink og fornuftig med kosten så driiiter jeg i det akkurat nå og spiser det jeg har lyst på. Får bli fornuftig i morra igjen, for nå synes jeg kanskje kakao frister litt. Den legger seg nok fint oppå skolebrødet jeg spiste på venninnebesøk og pizzaen hos svigermor. Som sagt; driiiter i det i dag!

Ellers er det vår i lufta her, og det gjør meg så glad! Mannen har vinterferie, så i dag leverte vi mini i barnehagen, gjorde unna noen ærend og gikk oss en liten tur. Det føles som om ungen skal falle ut når jeg går, og kynnerene gjør så vondt at det er museskritt det er snakk om, men deilig var det! :)

Nå har jeg for øvrig fått det berømte fødeansiktet, så nesen min er ca. dobbelt så brei som den pleier, og jeg er puffy og rar ellers. Veldig glad for det, siden jeg skal på navnefest til minien til bestis i helga og overhpde ikke har behov for å føle meg fresh eller fin da. :sjenert:

Jaja. Baby, kom da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lat som at skoene er små i str og derfor bare måtte opp en str, uavhengig av preggisføtter :P Neida, føles rimelig bortkastet å kjøpe sko man sannsynligvis bare får brukt en gang.

Kanskje det blir føding fremfor navnefest? ;)

Tror man legger på seg så mye som er nødvendig uansett hvordan man spiser, kroppen er nok relativt selvregulerende på det området. Men klart det føles unødvendig når man vet man har vært flink og fornuftig!

Er så herlig med vårtendenser allerede her i nord, i slutten av februar liksom, når skjedde det sist? Kan ikke huske det var slik når jeg bodde i Bodø ihvertfall :P

Den følelsen av baby som er på vei ut når man går savnes ikke :riste: Har man ikke gravidgange fra før får man det ihvertfall da, kniiiiiper igjen for hvert skritt en tar :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...