Gå til innhold

Kisskiss med guttelus


kisskissbangbang

Anbefalte innlegg

Ja, jeg er virkelig spent.

L er veldig tydelig lik morsside av min slekt, og morsside av pappaen sin slekt. Så dersom nestemann skulle slekte mer på farssiden så vil han bli helt annerledes både i utseende og lynne enn sin bror. Superspennende. :)

L har vært veldig tidlig ute med alt. Både motorisk og språklig har han vært langt fremme. Jeg tar meg sjøl i å ønske at lillebror blir litt treigere, litt mer bedagelig. :fnise:

Dette blir jo kanskje vår siste, og jeg vil gjerne nyte at han er liten så lenge som mulig. L ble så stor så fort, og selv om det har vært kjempegøy å følge med på ham,og jeg har vært stolt over hvor flink han har vært og er, så kan godt nestemann drøye ting litt lengre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gleder meg ganske så maksimalt til det, ja :D

Dukka opp en ganske så lite koselig tråd som nokså nøyaktig beskrev ting som bare står i min dagbok, så dermed sletta jeg den.

Tråden er sletta nå etter div rydding og tja, iallefall ikke på min oppfordring.

Skal vel og egentlig slette brukeren da det og har vært litt "outing" av den forrige brukeren(akkurat det bryr meg katta altså), og litt ymse sånne kommentarer en vet kun kommer fra dagbokstalking(type sånn en lang tirade om hvor bitter man er og masse greier, argumentert frem med dagbokinfo)....såh. Ikke like stas å dele info om baby/barn og diverse ting når man må finne en åpen tråd om hvor tragisk man er liksom, og enda teitere at det faktisk virker å være helt lovlig på Kåge.

Men å skrive på dialekt eller poste et nakenbilde, derimot! :roll::P

Nok om det- flere sitater takk!!

Jeg stemmer veldig høyt og tydelig IMOT sletting av bruker! Og for nakenbilder! :nigo: Nei? Søren og ...

Folk suger, og sånn er det.

Du kan få et rødmeøyeblikk, det første vi har hatt tror jeg:

Var hos frisøren med L i dag. Da vi ventet på timen var jo L bajas og satt ikke i ro et øyeblikk. Inn kommer en mann og setter seg i en liten sofa sammen med pappaen sånn at det ikke var plass til L, dersom han mot alle odds skulle ønske å plassere ræva der i et par sekunder, og dét var ikke særlig kult!

Så, han begynner ganske forsiktig med "HAN ka IKKE sitt DÆR, mamma!", og pekte i retning denne mannen i sofaen.

Jeg forklarte L at jo, han kunne absolutt sitte der, for den plassen var ledig og L hadde ikke vist interesse for å sitte der. Mannen i sofaen fikk jo med seg denne skikkelig strenge, litt for kjepphøye toddleren og lo kjempehøyt, mens han gjentok hva L hadde sagt og moret seg veldig.

Så L fikk skikkelig sinnarynke i panna, tenkte seg godt og lenge om, trampa i gulvet og sa "Han ka gå ut der *peike ut av vinduet ut på veien*, og æ ka KJØR PÅ HAN!".

Og mamman bare:

:hakeslepp:

:rodme:

:bond:

Jeg mener ... du er to og et halvt år, din ufordragelige trollunge!

Han får IKKE leke mer med storungene i barnehagen, det er helt sikkert. Småttisavdelinga sammen med babyene frem til skolestart, takk!

Såeh ... janei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frekkasen ligger i storenga, våkner når vi kommer for å legge oss, og bare ''No bei de sikkli tlangt! Æ fål ikke såv nål de bi såå tlangt!''. Og så oppfordra han pappaen sin til å forlate senga.

Møtt med et flir fra pappaen som heldigvis ble oppfatta og godtatt som det neiet det var ment som. Lov å prøve seg!

Lurer på hvem som har gitt kidden min obsternasigpille i dag? :ler:

Nå erre natta!

Endret av kisskissbangbang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest åffårno

Jeg LEEEEER!!!!

Jeg vil og ha en sånn frekk skjønning! Det er jo faktisk ekstremt bedårende - og- underholdende...!!

Tror han har arva snakketøyet etter den freidige mora asså :P

Beholder brukeren hvis du lover å komme med jevnlig sitatoppdatering. *megaskjønn*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg frykter vi skal få mange rødmeøyeblikk de neste årene. :ler:

Men han sier mye fornuftig og, og han er veldig snill innimellom skjitpraten. ;) Han er jo tross alt nordlenning, så han har jo noe å leve opp til.

Har tenkt på å sjekke ut barneteater etterhvert, han er så dramatisk og teatralsk at det hadde passa ham kjempegodt. Jeg er fortsatt litt snurt for at mammaen min ikke meldte meg opp på noe sånt, jeg hadde også mye drama og teater inni meg som burde fått utløp i litt mer kontrollerte former. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

L har vært veldig tidlig ute med alt. Både motorisk og språklig har han vært langt fremme. Jeg tar meg sjøl i å ønske at lillebror blir litt treigere, litt mer bedagelig. :fnise:

Dette blir jo kanskje vår siste, og jeg vil gjerne nyte at han er liten så lenge som mulig. L ble så stor så fort, og selv om det har vært kjempegøy å følge med på ham,og jeg har vært stolt over hvor flink han har vært og er, så kan godt nestemann drøye ting litt lengre. ;)

Som mor til en mer bedagelig anlagt type, motorisk sett, kan jeg bekrefte at det er ganske så deilig. Når jeg leser på KG og snakker med andre folk, blir jeg alltid litt forundret over at folk har det travelt med at barna skal gå f.eks. Husker hvordan en i familien gikk og leide og leide på barnet med begge hender, sånn at hun skulle gå selv, før hun var et år. Det ene er jo den greia med at man vel skal passe på å ikke presse barna motorisk før ryggene deres er klare og sånne ting, men jammen var det utrolig deilig for meg at evnen til å gå utviklet seg i takt med forstanden. :ler: Så jeg slapp den der løpe-etter-konstant-fasen. Men når jeg bl.a. blir fortalt hvor forskjellige jeg og min bror var der - jeg som var forsiktig og min bror med god kjennskap til legevakta - så forbereder jeg meg på at man umulig kan få to litt bedagelige 1-åringer. Men så, et sted i meg, satser jeg på at hvis det føres et visst regnskap på sånt, så får man heller ikke to urolige babyer... (håper på sovebaby denne gangen, ja).

Språklig kan jeg mer sette pris på at de hvertfall ikke er treige, fordi det gir så mye å kunne kommunisere bedre med de små. Plutselig kan de forstå at noe skal skje snart, hvis de bare venter litt osv, sånn at det blir mindre krakilsk hyling i heimen når noe ikke skjer helt planen for de små. Og så er det akkurat det herlige med at man kan begynne å forstå noen av de rare tankenene de har.

Endret av Vera Vinge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mor til en mer bedagelig anlagt type, motorisk sett, kan jeg bekrefte at det er ganske så deilig. Når jeg leser på KG og snakker med andre folk, blir jeg alltid litt forundret over at folk har det travelt med at barna skal gå f.eks. Husker hvordan en i familien gikk og leide og leide på barnet med begge hender, sånn at hun skulle gå selv, før hun var et år. Det ene er jo den greia med at man vel skal passe på å ikke presse barna motorisk før ryggene deres er klare og sånne ting, men jammen var det utrolig deilig for meg at evnen til å gå utviklet seg i takt med forstanden. :ler: Så jeg slapp den der løpe-etter-konstant-fasen. Men når jeg bl.a. blir fortalt hvor forskjellige jeg og min bror var der - jeg som var forsiktig og min bror med god kjennskap til legevakta - så forbereder jeg meg på at man umulig kan få to litt bedagelige 1-åringer. Men så, et sted i meg, satser jeg på at hvis det føres et visst regnskap på sånt, så får man heller ikke to urolige babyer... (håper på sovebaby denne gangen, ja).

Språklig kan jeg mer sette pris på at de hvertfall ikke er treige, fordi det gir så mye å kunne kommunisere bedre med de små. Plutselig kan de forstå at noe skal skje snart, hvis de bare venter litt osv, sånn at det blir mindre krakilsk hyling i heimen når noe ikke skjer helt planen for de små. Og så er det akkurat det herlige med at man kan begynne å forstå noen av de rare tankenene de har.

Jeg hadde det nok litt travelt med L. Det vil si, jeg syntes det var så gøy at han lærte nye ting at jeg bare villa ha mer,mer,mer. Neste gang skal jeg ha fokus på å nyte nuet mer.

For øvrig enig i det med språk og forståelse, det har absolutt vært godt å ha på plass tidlig. Vi har noen venner med en gutt på tre, og han har vært mye frustrert pga. dårlig språk.

***

Hjemmedag med snørre-L.

Den starta med at han ropte "Veent!" da jeg gikk på do for å tisse (og det er ikke barebare å vente med gravidblære!) og sprang for å hente gitaren sin. "Æ kan bill bitar nåj du tisse, da bi det ænkelaj!". Vet ikke hvor han fikk det fra at jeg har trøbbel med å tisse, men dokonsert ble det, i hvert fall. :fnise:

Nå leker han alene, noe han normalt sett er bedritent dårlig til, så jeg sitter her musestille og nyter en kopp kaffe før maset om å "lek ilamme!" starter igjen. Tror vi må bake noe etterhvert, eller begynne på ett eller annet prosjekt. Å leke med helikopter og lastebiler hele dagen frister ikke mamman noe særlig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"L, skal vi ikkje lek at mamma e skikkelig trøtt og du må lægg mæ?". Så fikk jeg en time under dyna mens L sang, leste og stelte med meg. :fnise:

For ja, jeg er trøtt! Hjemmedag med snørrebarten i dag og. Det er veldig koselig og gøy, men jeg kjenner godt på at tempoet er litt for høyt for denne gravide kroppen. ;)

Jeg ble litt akutt grepet av redebyggingsmodus i går, og ble litt stressa for alt jeg ikke har. Så i morra får bli den store kjøpedagen hvor jeg gjør meg ferdig. Skrev fødebagliste i går, og det er mye jeg mangler enda. Gleder meg til jeg kan si at jeg er klar, liker ikke å ha ting uferdig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, den var lur! :fnise: Flinkis som steller med mammaen sin da!

Det blir nok godt å ha alt klart, greit å slippe stresset med at man mangler noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trikset bruker jeg også, bare at jeg er ''syk''. A fikk nemlig et sånt legesett til jul og hun elsker å leke lege. ''Mamma legga dei ne, du e sjuke, eg fiksa!'' :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, den var lur! :fnise: Flinkis som steller med mammaen sin da!

Det blir nok godt å ha alt klart, greit å slippe stresset med at man mangler noe :)

Han er veldig snill og god, og legger dukken sin femti ganger om dagen, så han har god trening. ;)

Ja, jeg har jo tenkt at jeg har så god tid, men nå er det jo bare noen få små uker igjen til minstemann kommer. :hjerte:

Det trikset bruker jeg også, bare at jeg er ''syk''. A fikk nemlig et sånt legesett til jul og hun elsker å leke lege. ''Mamma legga dei ne, du e sjuke, eg fiksa!'' :ler:

:ler: Er jo en knallgod deal for begge parter, vi får slappet litt av og de har mamman sin under full kontroll. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke lenge igjen nei, og man vet jo aldri når disse små har tenkt seg ut heller. Best å bare ha alt klart, kan ikke risikere at mannen må skaffe det siste helt på tampen :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gaah. I dag har jeg en skikkelig suredag.

Plutselig synes jeg det er så rotete her, at vi har alt for mange ting, at sofaen er kjempestygg (ok, den er jævlig stygg,vil ha ny!), at alt interiøret burde byttes ut, at jeg ikke har en pøkk å ha på meg (dette er for så vidt også sant, da..), at hårfargen min er jævlig, at mannen er dødsirriterende... vaskeekte suredag.

Tror det har noe med at jeg veide meg i morges. :ler: Er så møkklei av å gå opp i vekt nå, og vil bare hoppe frem til termin og få denne her skatten ut så jeg kan få kroppen min og forbrenninga mi tilbake. Nå er den på bærtur og vel så det.

Så i bunn og grunn: Jeg vil trøstespise brownies, men kan ikke fordi jeg er for tjukk. :fnise:

Sånn, utblåsning ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, når jeg er skikkelig jentesur irriterer jeg meg over AKKURAT de samme tingene. Spesielt rot, alt for mye ting og stygt interiør :fnise: Jeg SKAL ha ny sofa, helst igår, men mer realistisk blir det til sommeren.

Jeg ville riktignok tenkt at siden jeg allerede er tjukk, bare vil bli tjukkere, så kan jeg like greit inhalere brownies :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også blitt tjukkebollefeit i rekordfart. Det er altså slik det er å faktisk spise (og holde på maten) i et svangerskap. Interessant. Du er i alle fall snart ferdig, og jeg er misunnelig. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til å tenke på L og alle gullkorna hansi dag da O pplutselig slo til med et i dag.

"Æ vil ikke ha babyen. Æ bis babyen sitt hode." :hakeslepp: Hvor har han fått dette fra var det jeg satt og tenkte på :ler:

Kjedelig med slike drittdager. Hvis det er noen trøst så har jeg og hatt en sånn surdag, til troas for at jeg ikke er gravid. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...