Gå til innhold

Transvestisme - fortsatt tabù?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei, jeg har bare følt realiteten på kroppen, noe veldig få gjør og da er det vanskelig oppfatte at det faktisk er slik.

Jeg giftet meg ganske raskt med en mann etter skiftet mitt og jeg var fortsatt noe synelig. På bryllupsdagen min skulle vi etter vielsen spise middag. På vei til restauranten gikk vi forbi en gjeng med jenter og hun ene fikk øye på meg og "leste" meg. Hun begynte å hyle og skrike "Æsj! Det er en mann! Det er en mann!!! Så ekkelt! Se alle sammen, det er en mann!!!" hvorpå resten av venninneflokken joinet inn i hetsingen, mobbingen og ropingen av av skjellsord etter meg nedover gågata. Så sånn var bryllupsdagen min.

Mange år med slike hendelser, dryp, dryp dryp, gjør noe med en.

Det merkelige er at de fleste ikke en gang synes det er noe galt i å gjøre slikt mot transseksuelle. De er jo transseksuelle må forstå, og da har de jo seg selv å takke. En venninne av meg ble til og med banket opp på åpen gate mens politiet så på. Dette var riktig nok i England, men alikevel.

Det stemmer at det er hetsing og mobbing ja. Og det er heller ingen som fortjener det, spesielt ikke på bryllupsdagen sin

MEN, det er ingen som har sagt eller gjort noe her mot deg inne på forumet.

Vi diskuterer kun en sak og ens meningner og fakta rundt det hele. Dersom du ser på det som hetsing, at noen ikke er enig med deg, foreslår jeg du melder deg ut, for da har du ikke tykk nok hud til å være på et forum.

Hele tiden er det meninger som blir delt, om alle slags temaer, som på sett og vis kan såre en eller annen. Man kan ikke la være å diskutere fordi noen kanskje tar til tårene..

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis vedkommende kler seg passende, har jeg ingen problemer med det, nei. :) Jeg godtar alle mennesker, så sant de er gode mennesker og ikke kriminelle.

Ok. Kanskje en idè å skifte fortegn da. Du stiller deg ikke akkurat i godt lyst når du gir kudos til transfobiske uttalelser.

Skrevet

Er det så hårsårt å ta seg nær av at du benekter hva hun er?

Anonymous poster hash: 24ef2...e6b

Når har jeg benektet at hun er kvinne?

Jeg har kun benektet at hun ble født som en..

• Liker 3
Skrevet

Ok. Kanskje en idè å skifte fortegn da. Du stiller deg ikke akkurat i godt lyst når du gir kudos til transfobiske uttalelser.

Tror du må undersøke litt mer rundt hva en fobie er...

• Liker 3
Skrevet

Tror du må undersøke litt mer rundt hva en fobie er...

Som homofobi mener du?

Skrevet

Som homofobi mener du?

Ja det er også en fobi..

• Liker 1
Skrevet

Ja det er også en fobi..

Flott! Da var det oppklart.

I min erfaring har folk som spyr ut negative uttallelser om transseksuelle en sterk aversjon mot oss, derav (trans)fobien. Det blir spessielt åpenbart når folk insisterer på å kalle meg "mann" og "han" når de vet.

• Liker 1
Skrevet

Flott! Da var det oppklart.

I min erfaring har folk som spyr ut negative uttallelser om transseksuelle en sterk aversjon mot oss, derav (trans)fobien. Det blir spessielt åpenbart når folk insisterer på å kalle meg "mann" og "han" når de vet.

Mye mulig det..

Kan kun svare for meg selv.. jeg har aldri sagt at du er en mann idag..

Så det blir også feil å kalle meg noen ting relatert til noen fobier..

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Når har jeg benektet at hun er kvinne?

Jeg har kun benektet at hun ble født som en..

Kvinne født med mannlig kjønn, ja. :)

• Liker 1
Skrevet

:filer:

• Liker 2
Skrevet

Correcto! Jeg så riktig nok ut som en mann in-the-flesh, men jeg var helt klart kvinne i sjel og person. Livet var vanskelig og det føltes mer som om jeg var en tilskuer enn en deltager. Den sosiale rollen jeg fikk tredd nedover hodet kjentes fremmed, kunstig og rar. Jeg tror diskusjonen er letter på engelsk der man har ordene sex og gender. På norsk kalles de begge kjønn, og jeg tror det er kilden til mye forvirring.

• Liker 2
Skrevet

Correcto! Jeg så riktig nok ut som en mann in-the-flesh, men jeg var helt klart kvinne i sjel og person. Livet var vanskelig og det føltes mer som om jeg var en tilskuer enn en deltager. Den sosiale rollen jeg fikk tredd nedover hodet kjentes fremmed, kunstig og rar. Jeg tror diskusjonen er letter på engelsk der man har ordene sex og gender. På norsk kalles de begge kjønn, og jeg tror det er kilden til mye forvirring.

Jeg tror deg...

Du har overbevist meg med kverruleringa, hakkinga og nægginga di.. Og kravet om å alltid måtte ha de siste ordet.

Ingen mannfolk som hadde fått det til så bra som du.. ;)

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror deg...

Du har overbevist meg med kverruleringa, hakkinga og nægginga di.. Og kravet om å alltid måtte ha de siste ordet.

Ingen mannfolk som hadde fått det til så bra som du.. ;)

Jeg ser ikke noe sarkasme-flagg, så takk for det ^_^

Og nei, tror nok ingen menn hadde blitt særlig lykkelig over å "miste" det kjønnsorganet de er født med. Jeg er definitivt ingen mann.

• Liker 2
Skrevet

Unnskyld meg? Stiller meg ikke i godt lys? Overfor hvem? Deg? Jeg har jo nettopp utdypet hva jeg mener, og jeg kan faktisk ikke se at jeg har gitt kudos til såkalte transfobiske uttalelser. Må si meg enig i andre her, du er ekstremt hårsår og pirker på alt jeg skriver. Jeg har nettopp skrevet at jeg ikke dømmer noen og respekterer alle, så sant de er gode mennesker.

• Liker 1
Skrevet

Unnskyld meg? Stiller meg ikke i godt lys? Overfor hvem? Deg? Jeg har jo nettopp utdypet hva jeg mener, og jeg kan faktisk ikke se at jeg har gitt kudos til såkalte transfobiske uttalelser. Må si meg enig i andre her, du er ekstremt hårsår og pirker på alt jeg skriver. Jeg har nettopp skrevet at jeg ikke dømmer noen og respekterer alle, så sant de er gode mennesker.

Oven for enhver som kjenner igjen transfobiske uttalelser. Du ga en +1 til en bruker som mente det var tåpelig at transseksuelle er det kjønnet (gender) de identifiserer med selv før kjønnsskifte. For meg er utsagnet ekvivalent med at homofile som mener du er født med legningen sin er tåpelige. Jeg kjenner denne argumentasjonen fra før og jeg tolker det som et forsøk å redusere transseksuelle/homofiles kjønnsidentitet/legning og dermed legitimere fordommene og diskrimineringen man utsetter minoriteten for. After all, de har jo bedt om det selv, ikke sant?

Imidlertid vet jeg jo bedre nå. Jeg mistolket deg og det du egentlig mente å si, når du støttet transfoben, var at du synes det er tåpelig når voksene mennesker har på seg Hello Kitty-klær. My bad.

Kall meg gjerne hårsår men faktum er at samfunnet vårt er gjennomsyret av transfobi og fordommer mot transseksuelle. Folk klarer rett og slett ikke se det for det er så stuerent og allment akseptert. Folk er raste til å reagere når det er homofile eller folk av annen rase det utøves fordommer mot, men når det er transseksuelle løftes det kntapt et øyebrun. Jeg kan jo legge meg ned og innta offerrollen og finne meg i det. Som noen i en annen tråd sa til meg "Hvis du finner det vi skriver så sårende så slutt å les da vel!". Vel, jeg foretrekker å kjempe tilbake med nebb og klør. På den måte blir jeg ikke så psykisk nedbrutt av all dritten jeg leser og hører rundt meg.

• Liker 6
Skrevet

Hvis vedkommende kler seg passende, har jeg ingen problemer med det, nei. :) Jeg godtar alle mennesker, så sant de er gode mennesker og ikke kriminelle.

Eller går med hello kitty klær...

• Liker 3
Skrevet

Eller går med hello kitty klær...

Herregud. Jeg har bare sagt at det er en smule forstyrrende og upassende.

• Liker 1
Skrevet

Umm, fakusk gav du en +1 til en som syntes det var tåpelig at transseksuelle gjør krav på sin identitet.

Skrevet

Umm, fakusk gav du en +1 til en som syntes det var tåpelig at transseksuelle gjør krav på sin identitet.

Åh herregud... Nå er det på tide å la den døde hesten ligge...

Nå begynner jeg virkelig å tvile på om du er helt god i hue...

• Liker 3
Skrevet

Hvis du vil og bor i Oslo kan vi altids treffes over en øl. Du kommer garantert til å ha et amnet syn på saken i ettertid.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...