Tomaten Skrevet 14. juli 2013 #61 Skrevet 14. juli 2013 (endret) Vær så god min gode transfob: http://jcem.endojournals.org/content/85/5/2034.full Er det nå jeg skal bli fornærmet og såret fordi du deler dine meninger? Endret 14. juli 2013 av Tomaten 1
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 14. juli 2013 #62 Skrevet 14. juli 2013 En bruker sa i en annen tråd med samme diskusjonen sa: "Selv om jeg ble født med penis og XY-kromosomer er jeg ikke en mann." Det var slike påstander jeg siktet til i mitt første innlegg Ok. Jeg syns ikke det er tåpelig. Nettopp fordi jeg mener at det ikke er kun biologi som definerer kjønn. Men dette er på siden av tema. Her var det vel kun snakk om å kle seg i kvinneklær, ikke en som mente at han var kvinne. 2
Ms.Mx Skrevet 14. juli 2013 #63 Skrevet 14. juli 2013 Er det nå jeg skal bli fornærmet og såret fordi du deler dine meninger Ja. 1 2 3, sett i gang.
Cathrine88 Skrevet 14. juli 2013 #66 Skrevet 14. juli 2013 En bruker sa i en annen tråd med samme diskusjonen sa: "Selv om jeg ble født med penis og XY-kromosomer er jeg ikke en mann." Det var slike påstander jeg siktet til i mitt første innlegg Verden er heldigvis ikke så svart/hvitt som du prøver å fremstille den. 8
Tomaten Skrevet 14. juli 2013 #67 Skrevet 14. juli 2013 Hvorfor spurte du da? Cop-out.... Beklager... glemte sarkasme flagget.. Her er det: 2
Ms.Mx Skrevet 14. juli 2013 #68 Skrevet 14. juli 2013 Beklager... glemte sarkasme flagget.. Her er det: Ditto. Men kilden jeg linket til, hjalp det noe eller avfeier du det kategorisk uten å ha lest igjennom?
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #69 Skrevet 14. juli 2013 Vær så god min gode transfob: http://jcem.endojournals.org/content/85/5/2034.full Dine følelser har ingenting i en seriøs vitenskapelig debatt å gjøre. Følelser trumfer aldri fakta. Derimot er det forsøk på hersketeknikker å spille på sårede følelser og anklage en saklig motpart for hat bare fordi denne baserer seg på vitenskapelige metoder. Seriøse kilder takk. The lancet, Harvard, camebridge osv for eksempel. Anonymous poster hash: c04c8...5a6 3
Tomaten Skrevet 14. juli 2013 #70 Skrevet 14. juli 2013 (endret) Ditto. Men kilden jeg linket til, hjalp det noe eller avfeier du det kategorisk uten å ha lest igjennom? Jeg har ikke avfeid noen ting. Har heller ikke stått på mitt. Jeg har ikke lest alt enda da det var satans langt. Men siden du har lest det, og vet hvor i artikkelen du hentet din informasjon fra, kan jo du klippe ut og vise meg paragrafen? Edit: Skriveleif Endret 14. juli 2013 av Tomaten 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #71 Skrevet 14. juli 2013 Jeg har en jobb der jeg møter en del mennesker som er litt .. utenom det vanlige. Inkludert transvestitter og shemales, for eksempel. Har absolutt ingen problemer med det, de skader jo ingen. De er helt normale mennesker, bare med litt uvanlige behov og ønsker. Det er jo vanskelig å sette seg inn i dette behovet noen menn har for å kle seg som en kvinne, men synes verken det er ekkelt eller skremmende. Synes tvert i mot at det er flott at noen tør å være seg selv i all offentlighet. Anonymous poster hash: 6db0a...8e4 Jeg har ingen problem med behovet, du kan bli kåt og glad av de særeste ting. Men noen ting bør holdes i det private og det skjulte. Anonymous poster hash: d1703...dbd
Gjest Gunfreak Skrevet 14. juli 2013 #72 Skrevet 14. juli 2013 Jeg har ingen problem med behovet, du kan bli kåt og glad av de særeste ting. Men noen ting bør holdes i det private og det skjulte. Anonymous poster hash: d1703...dbd Transvestitter gjør det ikke altid (skjeldent) for å få sexuell tenning på det, ja noen gjør det, men de fleste gjør det bare fordi det føles riktig, noen gjør det når de vil føle seg bedre og pene, Hvorfor skal dette holdes privat. 5
Gjest Gunfreak Skrevet 14. juli 2013 #73 Skrevet 14. juli 2013 Dine følelser har ingenting i en seriøs vitenskapelig debatt å gjøre. Følelser trumfer aldri fakta. Derimot er det forsøk på hersketeknikker å spille på sårede følelser og anklage en saklig motpart for hat bare fordi denne baserer seg på vitenskapelige metoder. Seriøse kilder takk. The lancet, Harvard, camebridge osv for eksempel.Anonymous poster hash: c04c8...5a6 Det er du ikke ikke følger fakta her og ikke vil lese deg opp om ting, men holde på dine fordommer. 3
fruBeist Skrevet 14. juli 2013 #74 Skrevet 14. juli 2013 Det gir jo overhodet ingen mening, for da hadde de jo ikke trengt å skifte kjønn? Mennesker som er transseksuelle bytter ikke kjønn ved operasjon, de korrigerer kroppen sin. ________ Om kroppsdelene er fysisk friske så gjør de i mange tilfeller eieren av disse delene psykisk syke. Så er disse kroppsdelene egentlig helt friske da? 6
MilleVanille Skrevet 14. juli 2013 #75 Skrevet 14. juli 2013 Hvem av påstandene er det du her støtter? Første, andre eller begge? Begge. Jeg har ingenting i mot transvistitter, og dømmer ingen. Hvis noen virkelig ønsker å skifte kjønn eller ikke trives med det kjønnet man er født som, har de all min respekt. Men jeg må jo innrømme at det ser litt "forstyrrende" ut, dersom noen som åpenbart er født som mann går med dameklær. Har sett et par i byen noen ganger. De bruker en veldig åpenbart fake parykk, men ser ut som menn i ansiktet og har skjegg, samt Hello Kitty-klær på seg og rosa mini-vesker.. Så er de kanskje 190 cm høye. 1
Gjest Riskjeks Skrevet 14. juli 2013 #76 Skrevet 14. juli 2013 Jeg kunne nok levd med en mann som var transevesitt, så lenge han kunne gjøre meg helt sikker på at han var mann og ikke kom til å ønske å skifte kjønn eller noe... Men det kommer nok an på omfanget av det. Hadde ikke hatt problemer med en som ønsket å kle seg ut som dame en gang i blant, men hvis det ble for ofte hadde jeg ikke likt det, vil føle at mannen er en mann...
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #77 Skrevet 14. juli 2013 Hvorfor diskuterer dere transseksuelle når tråden handler om transvestitter?? Anonymous poster hash: acb06...228 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #78 Skrevet 14. juli 2013 Hvorfor diskuterer dere transseksuelle når tråden handler om transvestitter?? Anonymous poster hash: acb06...228 For transfobene vet visst ikke forskjell. Anonymous poster hash: 24ef2...e6b 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #79 Skrevet 15. juli 2013 Jeg kunne nok levd med en mann som var transevesitt, så lenge han kunne gjøre meg helt sikker på at han var mann og ikke kom til å ønske å skifte kjønn eller noe... Men det kommer nok an på omfanget av det. Hadde ikke hatt problemer med en som ønsket å kle seg ut som dame en gang i blant, men hvis det ble for ofte hadde jeg ikke likt det, vil føle at mannen er en mann... Problemet er at mange transer, når de får grønt lys av sin ektefelle, får et stadig økende behov for å opptre som kvinne ettersom tiden går. Se bare på Ester Pirelli, alias Esben Benestad, han opptrer jo nesten aldri som mann lenger, noe han tross alt gjorde tidligere. Han putter f.eks. i seg hormoner for å få bryster m.m.. I mine øyne ser det ut som om en kjønnsskifteoperasjon er nært forestående når det gjelder den mannen. Jeg tror altså at transer veldig fort kan bli litt besatt av denne "hobbyen" sin. Anonymous poster hash: c77b3...617
Ms.Mx Skrevet 15. juli 2013 #80 Skrevet 15. juli 2013 (endret) Jeg har ikke avfeid noen ting. Har heller ikke stått på mitt. Jeg har ikke lest alt enda da det var satans langt. Men siden du har lest det, og vet hvor i artikkelen du hentet din informasjon fra, kan jo du klippe ut og vise meg paragrafen? Edit: Skriveleif Så fint at du ikke har avfeid noe ennå. Da er det kanskje fortsatt håpe. Jeg bleklager men du får nesten gjøre jobben selv. Du ville ha kildehenvisning, det fikk du og ballen er nå på din side. Forøvrig, jeg tror ikke du kan forvente at å finne EN paragraf som alt hengsler på. Det minner meg litt om kreasjonisten som ber om dokumentasjon for evolusjonsteorien, men når han får en evolusjonbiologibok i handa hyler han "Den er for lang og tung for meg å lese!!! Kan du ikke peke ut det avsnittet som beviser evolusjonen?" Endret 15. juli 2013 av Ms.Mx 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå