Ms.Mx Skrevet 27. november 2013 #201 Skrevet 27. november 2013 Har alldri vert bort i truende episoder når jeg har gått ut som jente. Er det fordi jeg ser absolutt ut som jente og blir tatt for det? Eneste jeg har opplevd er å bli tilbudt sex på gaten, og det har jeg sett positivt på,har blittt oppfattet som den aktrative jenten. Må jo si jeg oppfører meg diskre og gjør lite av meg som jente, er moderat med alkohol. At du ikke har opplevd truende situasjoner er jeg veldig glad for å høre, men hvis du råker ut for feil personer og de leser deg kan du være in big trouble. Jeg har forstått det som at du er transvestitt, og jeg regner med du ikke presenterer som kvinne 24/7. Hvis du kler deg og går ut en gang i ny og ne og velger stedet du går med litt omhu er du nok ganske trygg. Som tansseksuell blir det litt annerledes da man presenterer rundt klokken og det ikke er noe man bare tar av seg når man skal forflytte seg fra A til B gjennom et utrygt strøk. Hvis du passerer bra så hjelper det på tryggheten selvfølgelig. Jeg var veldig i mellomstadiet de gangene jeg opplevde trusler og ubehageligheter. Jeg passerte ikke bra ennå og framstod nok som en ekstreme over the top homofil gutt med langt hår og bryster Jeg støtter meg forøvrig ikke på klær og sminkefor å passere. En gutt kunne sikkert kledd seg i mine klær uten å se ut som om han driver med crossdressing. Passerer man naken kan man kle seg i hva som helst.
Ms.Mx Skrevet 27. november 2013 #202 Skrevet 27. november 2013 Nei, kvinner fødes som kvinner, og menn fødes som menn.Det er ingen vei til å unngå akuratt det faktumet. Anonymous poster hash: 1107e...2df DU bør kanskje lese deg litt opp om temaet før du uttaler deg. 1
Transelise Skrevet 27. november 2013 #203 Skrevet 27. november 2013 Når jeg er jente ute er jeg alltid femi og alltid i kjole eler skjørt.
Mike Waters Skrevet 28. november 2013 #204 Skrevet 28. november 2013 Bli rockestjerne - der er alt lov for heterofile menn! 1
Transelise Skrevet 31. desember 2013 #205 Skrevet 31. desember 2013 Har ikke kommet lenger enn i 2012 og siste årene. Er fremmdeles i transeskapet. Jeg dør nok før transing er sosialt akseptert. 1
tore55 Skrevet 31. desember 2013 #206 Skrevet 31. desember 2013 stå på TS. vi må alle jobbe for å normalisere seksuelle avvik. hvem har ikke prøvd sin mors klær? 2
DLover Skrevet 31. desember 2013 Forfatter #207 Skrevet 31. desember 2013 stå på TS. vi må alle jobbe for å normalisere seksuelle avvik. hvem har ikke prøvd sin mors klær? Takk for det. Jeg hadde en fin opplevelse rett før jul som gav meg troen på at vi kanskje er på rett vei. Bilen skulle på service og jeg hadde bestilt time i Sverige - billig service og masse tid for shopping. Jeg bestemte meg for å kjøre avgårde oppkledd og sminket som dame. Jeg hadde 1000 sommerfugler i magen når jeg parkerte utenfor bilverkstedet, men samlet mot og gikk inn døra så naturlig jeg kunne på mine nyinnkjøpte støvletter med litt hæl på. I kundemottaket satt det en yngre mann og en middelaldrende dame. De så nok helt sikkert at jeg var en mann, men de oppredte veldig høflig og gjorde ikke noe ut av at jeg kom som en dame. Jeg leverte nøkkel og avtalte tidspunkt for avhenting, før jeg gikk ut og var klar for shopping. 10 kg lettere og med en veldig god følelse gikk jeg til nærmeste kjøpesenter og brukte noen timer på julegaveshopping. Jeg fikk ingen kommentarer eller reaksjoner fra butikkpersonale, men jeg merket at enkelte andre kunder så undrende på meg - det må man jo nesten regne med. Når jeg kom tilbake til verkstedet var ikke bilen helt klar enda, men damen i kundemottaket hentet kaffe til meg og det ble litt hyggelig småprat bilen var klar for avreise. Jeg reiste hjem med en utrolig god følelse og gleder meg allerede til neste gang bilen skal på service :-). Forsatt er det helt uaktuelt å opptre som dame i nærområdet - som jeg tidligere har sagt er nok veien lang før dette blir så sosialt akseptert at en familefar kan være åpen uten at det blir reaksjoner som i verste fall går utover barna. Men en veldig hyggelig førjulsopplevelse som skal gjentas så snart som mulig :-) Ha et riktig godt nytt år alle sammen. 1
Transelise Skrevet 31. desember 2013 #208 Skrevet 31. desember 2013 Godt Nytt Transeår alle transer og dem som tolerer oss.
DLover Skrevet 16. januar 2014 Forfatter #209 Skrevet 16. januar 2014 Jeg har startet året med enda en tur ut i offentligheten oppkledd som transe. Denne gangen var jeg kun på et kjøpesenter for litt januarsalg shopping. Ingen negative opplevelser denne gangen heller, men jeg kom opp i et dilemma og vil gjerne høre andres synspunkter. Etter noen kopper kaffe kjente jeg at et besøk på toalettet var påtrengt, og da oppstod dilemmaet: - Jeg følte det ikke naturlig å gå inn på herretoalettet oppkledd som kvinne. Er redd det kunne ha kommet reaksjoner da. - Det mest naturlige for meg ville være å gå på dametoalettet, men jeg vil anta at de som så nærmere på meg ville oppdage at jeg var mann - og helt sikkert ikke syntes det var ålreitat jeg gikk der. Resultatet ble at jeg avsluttet handlingen litt tidligere enn planlagt og kjørte innom nærmeste bensinstasjon - der har de jo bare et toalett. Noen som har synspunkter på hvilket toalett en transe skal benytte?
fuksia Skrevet 16. januar 2014 #210 Skrevet 16. januar 2014 det er båser på dametoalett, så jeg hadde nok ikke brydd meg så mye. man ser jo og at det er en transe, særlig om det er sånn at man faktisk må se etter for å se at det er en mann skjønner jeg at det blir mer naturlig å gå på dametoalettet. 1
TheHairyToothfairy Skrevet 16. januar 2014 #211 Skrevet 16. januar 2014 min opplevelse med transe på samme toalett som meg, er at jeg innerst inne føler de hører mer hjemme på kvinnetoalettet. vanskelig å sette konkrete ord på, men om jeg skal forsøke så er det vel at jeg "aksepterer" at personen er en kvinne. om ikke akkurat lik følelsen om det er en genetisk korrekt kvinne som er på "mitt" toalett, så er det ikke så fryktelig langt unna. men jeg vil virkelig være klar på at jeg IKKE skal være mal for dette, logisk sett er det samma søren for meg. personlig mener jeg det er opp til den enkelte å bedømme hvilket toalett som føles rett. jeg ser også at det sikkert kan føles ubehagelig for mange transpersoner, nettopp dette med valg av toalettet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå