Gå til innhold

Transvestisme - fortsatt tabù?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis personen er ellers frisk og har et sunt og godt liv, så har jeg ikke noe jeg skulle sagt. Da er det en selvfølge at man er interessert i profesjonell helsesjekk, psykisk og alt som følger med.

Hørte om en transe som hadde forlatt både kone og barn, var stadig beruset på alle stoffer, og som plutselig fant ut at han skulle se ut som en kvinne.

Jeg tipper at det ikke var noe personen "plutselig" fant ut, men at det har vært en gnagende, iboende følelse, og at stoff og annet har vært måter å prøve å kompensere for eller ikke konfontrere den følelsen.

Anonymous poster hash: 24ef2...e6b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Transing er forsatt tabu. Men mye har blitt enklere. Det går så fint å kjøpe dameundertøy,kjoler, sminke mm i alle butikker nå.

Som dame går jeg alltid på dametoalettet. Verre er det med svømmehall, der går jeg kun som mann.

Skrevet

Det er ekstremt sært, og noe som færrest mulig burde være del av. Det å påstå man er noe annet enn det fysiske viser, er en sykdom i sinnet. Kroppen er faktisk den eneste ufeilbarlige kilden på hvilket kjønn man tilhører.

Blir som om et menneske en dag føler de var født som en pingvin, men er fanget i feil kropp. Det er fortsatt veldig sært og skummelt om dette menneske ønsker å etterligne utseende til pingvinen.

Anonymous poster hash: 1107e...2df

Skrevet

å. Men da får man la vær å gå i svømmehallen til etter man er ferdig kjønnsskifta. Vet ingen annen løsning

Jeg vet ikke om du helt fikk med meg hva jeg skrev. Jeg sa at tilnærmet lik null non-op trans-kvinner vil finne på å vise fram underlivet sitt i en garderobe. Imidlertid, grunnen til det er ikke så du ikke skal føle ubehag men for ens egen sikkerhet.

Forøvrig er det ikke alle som kan få operasjonen pga. ymse medisinske tilstander. Alikevel vil man bli tildelt kvinnelig personnummer og man vil i lovens øyne være kvinne. Mao. en non-op har lov til å gå i garderoben i svømmehallen og du hadde ikke hatt noe du skulle ha sagt ettersom det er ulovlig å diskriminere i så måte. Men som sagt, du vil uansett aldri oppleve noe slikt fordi ingen non-op transkvinne ved sine fulle fem vil finne på å eksponere underlivet sitt i en offentlig garderobe.

Skrevet

Blir som om et menneske en dag føler de var født som en pingvin, men er fanget i feil kropp. Det er fortsatt veldig sært og skummelt om dette menneske ønsker å etterligne utseende til pingvinen.

Jeg skulle ønske folk sluttet å bruke det argumentet. Riktig nok synes det gyldig på overflaten, men det er det faktisk ikke. Grunnen er at mennesker fødes både som menn og kvinner men aldri som pingviner.

• Liker 2
Skrevet

Er interessert i å høre andres meninger. Er samfunnet så fordømmende når det gjelder transvestisme som jeg har inntrykk av, eller er det noe man etterhvert har fått øynene opp for.

Hvis vi tenker oss fenomenet cross-dressing så er jo det i all hovedsak en sosial konstruksjon, det er ikke så lenge siden det var tabu for kvinner å ikle seg herreklær i vesten.

Slik jeg oppfatter det så handler det om gleden ved å kle seg som det motsatte kjønn her, korriger meg om jeg tar feil :)

Transeksuelle oppfatter vel seg selv som det motsatte kjønn, og det er nok en tyngre vei å gå da det er "vanskeligere" å leve ut dette til det fulle uten å møte en vegg av fordommer, og i også i mange tilfeller hat. Personlig syntes jeg ikke det gjør så mye, og jeg tenker at man må være ufattelig tøff for å tørre å være seg selv i en slik grad når de er så lite akseptert i vår opplyste kant av verden ;)

• Liker 2
Skrevet

men sånn har det alltid vært... Det kommer aldri til å skje at det blir helt naturlig at menn crossdresser. Det vil ikke skje i vår tid iallefall. Det tror jeg ikke. Og selv om det fins transvestitter så er det i hovedsak forskjell på menn og kvinner.

Hvilke forskjeller er det du sikter til, og hvorfor mener du de er relevante i denne sammenheng?

Skrevet

Jeg ser egentlig ikke noe rart på det, i de årene som jeg har jobbet i utelivsbransjen så dukker det fra tid til annen opp en del trans-personer. Det er for min del ingenting mer spesielt med disse, og jeg opplever helt ærlig ikke at noen av de jeg jobber med synes det er noe spesielt sært eller ekkelt heller.

Kanskje man sånn sett skulle ønske at personer som hadde behovet om å vise seg slik ute og leve mer "fritt" faktisk gjorde det? Til syvende og sist er det nesten hos dem selv at behovet må gå fra tabu til dagligdags, for å få en start noe sted.

Skrevet

Kanskje man sånn sett skulle ønske at personer som hadde behovet om å vise seg slik ute og leve mer "fritt" faktisk gjorde det? Til syvende og sist er det nesten hos dem selv at behovet må gå fra tabu til dagligdags, for å få en start noe sted.

Du har nok en del rett i det, men du må huske på at det er et enormt stigma forbundet med dette, og det er ikke trygt. Som jeg har nevnt tidligere i tråden, i perioden før jeg begynte å passere ordentlig opplevde jeg å måtte løpe og gjemme meg i busker mens sinte menn lette etter meg for å gi meg en skikkelig lærepenge. Og videre kan man risikere mobbing, trakassering, miste jobben, familie og venner. Det er ikke lett å gå i bresjen når tilsandene er slik som de er.

• Liker 1
Skrevet

Du har nok en del rett i det, men du må huske på at det er et enormt stigma forbundet med dette, og det er ikke trygt. Som jeg har nevnt tidligere i tråden, i perioden før jeg begynte å passere ordentlig opplevde jeg å måtte løpe og gjemme meg i busker mens sinte menn lette etter meg for å gi meg en skikkelig lærepenge. Og videre kan man risikere mobbing, trakassering, miste jobben, familie og venner. Det er ikke lett å gå i bresjen når tilsandene er slik som de er.

Jeg kan levende se for meg det du sier der, og jeg synes de som faktisk tør å vise verden hvem de faktisk er, er utrolig tøffe. All ære til dem.

Og så blir det så feil at jeg skal kunne synes det, fordi det faktisk ikke burde være et problem. Hvorfor er denne verden så pokkers redd alt som ikke er likt dem selv? Hva er det egentlig som er så utrolig farlig med at noen mennesker ikke er det andre igjen har som idealer?

Og det er her jeg tror at personer som er i dette stigmaet - i dette tilfellet trans-personer - må ta tak sammen og begynne gjøre krav sammen.

• Liker 2
Gjest Gunfreak
Skrevet

Tråden er litt rotete, da noen snakker om transvetisme eller cross dressing andre snakker om transkjønnethet.

To ganske forskjellige ting, eneste likheten er vel at det er begge et tabu. ellers har det lite med hverandre sånn psykisk.

• Liker 2
Skrevet

Jeg skulle ønske folk sluttet å bruke det argumentet. Riktig nok synes det gyldig på overflaten, men det er det faktisk ikke. Grunnen er at mennesker fødes både som menn og kvinner men aldri som pingviner.

Nei, kvinner fødes som kvinner, og menn fødes som menn.Det er ingen vei til å unngå akuratt det faktumet.

Skrevet

Nei, kvinner fødes som kvinner, og menn fødes som menn.Det er ingen vei til å unngå akuratt det faktumet.

Menns tidligste begynnelse er som jentefostere. Det er en grunn til at alle har brystvorter; jentekjønn er utgangspunktet.

Anonymous poster hash: 24ef2...e6b

Skrevet

forklar hvordan noen mennesker fødes uten livmor, men med vagina. mens noen fødes med livmor og penis.

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns det er utrolig tøft av de som føler de er født i feil kropp og ta steget helt ut og bli det kjønnet de føler de er.

Jeg er helt sikker på at det er masse tabu og fordommer ovenfor transpersoner, og det gjør det ekstra tøft av dem å tørre å ta steget.

Skrevet

At vi har valgt å dele opp mennesker i to kjønn er ikke på noen måte et bevis for at det er slik det faktisk henger sammen.

Anonymous poster hash: 5ef8d...d0e

• Liker 2
Skrevet

At vi har valgt å dele opp mennesker i to kjønn er ikke på noen måte et bevis for at det er slik det faktisk henger sammen.

Edit: Flere land i verden har også innført et tredje kjønn som et alternativ.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Edit: Flere land i verden har også innført et tredje kjønn som et alternativ.

men det holder jo ikke bare med tre.

Skrevet

men det holder jo ikke bare med tre.

Det er jeg helt enig i, men det er en fin start.

Vi har ikke tre kjønn i Norge enda for eksempel, selv om vi liker å se på oss selv som et moderne og inkluderende land. Slike ting tar tid.

Skrevet

Har alldri vert bort i truende episoder når jeg har gått ut som jente. Er det fordi jeg ser absolutt ut som jente og blir tatt for det? Eneste jeg har opplevd er å bli tilbudt sex på gaten, og det har jeg sett positivt på,har blittt oppfattet som den aktrative jenten. Må jo si jeg oppfører meg diskre og gjør lite av meg som jente, er moderat med alkohol.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...