Gå til innhold

Transvestisme - fortsatt tabù?


Fremhevede innlegg

Skrevet

Begge.

Jeg har ingenting i mot transvistitter, og dømmer ingen. Hvis noen virkelig ønsker å skifte kjønn eller ikke trives med det kjønnet man er født som, har de all min respekt. Men jeg må jo innrømme at det ser litt "forstyrrende" ut, dersom noen som åpenbart er født som mann går med dameklær. Har sett et par i byen noen ganger. De bruker en veldig åpenbart fake parykk, men ser ut som menn i ansiktet og har skjegg, samt Hello Kitty-klær på seg og rosa mini-vesker.. Så er de kanskje 190 cm høye.

Ok, så du synes det er tåpelig at folk skifter kjønn (en legitim medisinsk diagnose og behandling med stor suksess rate) og det fordi du har sett noen så langt ikke-identifiserte "raringer" på byen?

Forøvrig, hvis du hadde møtt og blitt kjent meg meg så hadde du ikke visst noen ting om fortiden. Ex-svigerforeldrene mine var kristene neo-cons og de visste ingen ting (heldigvis bodde de så langt unna at ingen kunne plapre til dem). Elskerene jeg tar meg og og datene min vet heller ingen ting. Tidligere i år datet jeg en norsk B-kjendis som ikke visste noen :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fint at du ikke har avfeid noe ennå. Da er det kanskje fortsatt håpe.

Jeg bleklager men du får nesten gjøre jobben selv. Du ville ha kildehenvisning, det fikk du og ballen er nå på din side.

Forøvrig, jeg tror ikke du kan forvente at å finne EN paragraf som alt hengsler på. Det minner meg litt om kreasjonisten som ber om dokumentasjon for evolusjonsteorien, men når han får en evolusjonbiologibok i handa hyler han "Den er for lang tung for meg å lese!!! Kan du ikke peke ut det avsnittet som beviser evolusjonen?"

Skal ikke diskutere med deg at det ikke er en stor misdannelse som har skjedd. Tror vi alle kan være enige der...

Men når det gjelder utalelsen din om at alle starter som jenter i livmoren, er sannelig feil.

  • Liker 1
Skrevet

the initial appearance of the human fetal genitalia is basically feminine

Selvom det ser ut som en hest, så er det nødvendigvis ikke en hest...

Men så har jeg et spørsmål.. ved å bruke samme argumentasjon som du har gjort hittill, hvordan vil du forklare tilfellene der kvinnfolk mener de er født i feil kropp?

Hvis de starter som jenter, og får de hormonene de skal ha for å utvikle seg som jenter...Hvordan kan du forklare at de har fått feil hjerne? Hadde de fått testosteron, så burde jo kjønnsorganene begynt å forandre seg til mannlige... men det gjør det ikke når det ikke er tilfelle av tvekjønnhet...

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Seriøse kilder takk. The lancet, Harvard, camebridge osv for eksempel.

Anonymous poster hash: c04c8...5a6

Jeg ser du vil ha seriøse kilder. Jeg kjenner ikke til jcem, så det er mulig at du har rett i at det ikke er en seriøs side. Derfor poster jeg her link til pubmed som jeg vet 100% sikkert at er seriøst: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10843193

Anonymous poster hash: 6d2ad...8f4

  • Liker 2
Skrevet

Jeg ser du vil ha seriøse kilder. Jeg kjenner ikke til jcem, så det er mulig at du har rett i at det ikke er en seriøs side. Derfor poster jeg her link til pubmed som jeg vet 100% sikkert at er seriøst: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10843193

Anonymous poster hash: 6d2ad...8f4

Thank you :blomst:

  • Liker 1
Skrevet

the initial appearance of the human fetal genitalia is basically feminine

Selvom det ser ut som en hest, så er det nødvendigvis ikke en hest...

Men så har jeg et spørsmål.. ved å bruke samme argumentasjon som du har gjort hittill, hvordan vil du forklare tilfellene der kvinnfolk mener de er født i feil kropp?

Hvis de starter som jenter, og får de hormonene de skal ha for å utvikle seg som jenter...Hvordan kan du forklare at de har fått feil hjerne? Hadde de fått testosteron, så burde jo kjønnsorganene begynt å forandre seg til mannlige... men det gjør det ikke når det ikke er tilfelle av tvekjønnhet...

Poenget er at vi alle begynner fra en "blank" som er langt nærmere en jente enn en gutt. En guttekropp er på en måte en augmentert jentekropp.

Når det gjelder KTM-transseksuelle så vet man (om jeg husker helt riktig) mindre om hvordan det skjer, men man regner med det er snakk om tilfeller der "hormonvasken" har for mye testosteron men kun påvirker hjernen (fostere blir utsatt for mer enn et slikt hormonbad under svangerskapet). Jeg tror mekanismen for dette står beskrevet i Julia Seranos Whipping GIrl. Jeg har den så jeg skal se etter.

Skrevet

Ok, så du synes det er tåpelig at folk skifter kjønn (en legitim medisinsk diagnose og behandling med stor suksess rate) og det fordi du har sett noen så langt ikke-identifiserte "raringer" på byen?

Forøvrig, hvis du hadde møtt og blitt kjent meg meg så hadde du ikke visst noen ting om fortiden. Ex-svigerforeldrene mine var kristene neo-cons og de visste ingen ting (heldigvis bodde de så langt unna at ingen kunne plapre til dem). Elskerene jeg tar meg og og datene min vet heller ingen ting. Tidligere i år datet jeg en norsk B-kjendis som ikke visste noen :fnise:

Nei, da misforstod du meg. Jeg synes virkelig ikke at det er tåpelig, men at det ser litt forstyrrende ut når noen som åpenbart er mann(med skjegg og rosa parykk) går rundt med Hello Kitty-klær.

  • Liker 2
Skrevet (endret)

Nei, da misforstod du meg. Jeg synes virkelig ikke at det er tåpelig, men at det ser litt forstyrrende ut når noen som åpenbart er mann(med skjegg og rosa parykk) går rundt med Hello Kitty-klær.

Ok, for det kunne nemmelig virke sånn når du gav h*n brukeren en +1 for å synes det er tåpelig at mørkhudede krever sin stemmerett.

* Nei sorry! How silly of me, jeg mener selvfølgelig "at transseksuelle krever sin rett til sin kjønnsidentitet". (Det er så mange bigots der ute at det er fort gjort å blande sammen. My bad.)

Endret av Ms.Mx
Skrevet

Nei, da misforstod du meg. Jeg synes virkelig ikke at det er tåpelig, men at det ser litt forstyrrende ut når noen som åpenbart er mann(med skjegg og rosa parykk) går rundt med Hello Kitty-klær.

Det kan jeg sagtens være enig i. Synes selv det ser forstyrrende ut når jeg ser usminkede kvinner med kort hår gå rundt i bukser.

  • Liker 2
Skrevet

Poenget er at vi alle begynner fra en "blank" som er langt nærmere en jente enn en gutt. En guttekropp er på en måte en augmentert jentekropp.

Når det gjelder KTM-transseksuelle så vet man (om jeg husker helt riktig) mindre om hvordan det skjer, men man regner med det er snakk om tilfeller der "hormonvasken" har for mye testosteron men kun påvirker hjernen (fostere blir utsatt for mer enn et slikt hormonbad under svangerskapet). Jeg tror mekanismen for dette står beskrevet i Julia Seranos Whipping GIrl. Jeg har den så jeg skal se etter.

Men det er fremdeles ikke en jente. Men både kjønnsorganet til gutter og jenter, stammer fra samme struktur i begynnelsen av svangerskapet. Selvom denne strukturen kanskje ser ut som en vagina, så er det ikke det.

Hvorvidt det skjer noe feil med hormontilførsel senere, er irrelevant. Alle starter ikke som jenter. Kjønnet er bestemt allerede ved unnfangelse. Da snakker vi om kjønnet på kroppen, ikke hva hjernen oppfatter seg å være..

Ok, for det kunne nemmelig virke sånn når du gav h*n brukeren en +1 for å synes det er tåpelig at mørkhudede krever sin stemmerett.

* Nei sorry! How silly of me, jeg mener selvfølgelig "at transseksuelle krever sin rett til sin kjønnsidentitet". (Det er så mange bigots der ute at det er fort gjort å blande sammen. My bad.)

Du er helt på viddene...

  • Liker 1
Skrevet

Det kan jeg sagtens være enig i. Synes selv det ser forstyrrende ut når jeg ser usminkede kvinner med kort hår gå rundt i bukser.

Jeg mener det er to helt forskjellige ting. :P

  • Liker 3
Skrevet

Men det er fremdeles ikke en jente. Men både kjønnsorganet til gutter og jenter, stammer fra samme struktur i begynnelsen av svangerskapet. Selvom denne strukturen kanskje ser ut som en vagina, så er det ikke det.

Hvorvidt det skjer noe feil med hormontilførsel senere, er irrelevant. Alle starter ikke som jenter. Kjønnet er bestemt allerede ved unnfangelse. Da snakker vi om kjønnet på kroppen, ikke hva hjernen oppfatter seg å være..

Ja, det er kanskje en fin merkelapp å henge på det der og da, men hvorfor skal det på død og liv trumfe hvem man er som person? Jeg kan ikke forstå hvorfor det man på død og liv KREVER at det kun er det som er avgjørende. Jeg har opplevd folk som konsekvent kaller meg "mann" og "han" etter at de får vite om fortiden min, men før de fikk vite noe var det ingen tvil i deres hodet at jeg var en kvinne, selv med XY-kromosomene mine utildekket!!

Du må også sjekke ut AIS-syndrom. De er kvinner født kvinner med kjønnsidentitet som kvinner men de har XY. Ingen, selv ikke du vil jeg tro, vil finne på å kalle dem menn av den grunn. De var ment å bli menn fra naturens siden, men ettersom testosteronet i livmoren ikke hadde noen effekt på XY-fosteret forble de kvinner.

"Du er helt på viddene..."

Er jeg det? Kristene homofober blir fks. også rasende når deres diskriminerende holdning blir sammenliknet med rasisme. Jeg ser egentlig ikke forskjellen her, sånn rent bortsett fra at hetsing, diskriminering og mobbing av transseksuelle er ganske så sosialt akseptert i vår kultur.

  • Liker 4
Skrevet

Jeg mener det er to helt forskjellige ting. :P

Why?

  • Liker 1
Skrevet

Ja, det er kanskje en fin merkelapp å henge på det der og da, men hvorfor skal det på død og liv trumfe hvem man er som person? Jeg kan ikke forstå hvorfor det man på død og liv KREVER at det kun er det som er avgjørende. Jeg har opplevd folk som konsekvent kaller meg "mann" og "han" etter at de får vite om fortiden min, men før de fikk vite noe var det ingen tvil i deres hodet at jeg var en kvinne, selv med XY-kromosomene mine utildekket!!

Du må også sjekke ut AIS-syndrom. De er kvinner født kvinner med kjønnsidentitet som kvinner men de har XY. Ingen, selv ikke du vil jeg tro, vil finne på å kalle dem menn av den grunn. De var ment å bli menn fra naturens siden, men ettersom testosteronet i livmoren ikke hadde noen effekt på XY-fosteret forble de kvinner.

"Du er helt på viddene..."

Er jeg det? Kristene homofober blir fks. også rasende når deres diskriminerende holdning blir sammenliknet med rasisme. Jeg ser egentlig ikke forskjellen her, sånn rent bortsett fra at hetsing, diskriminering og mobbing av transseksuelle er ganske så sosialt akseptert i vår kultur.

Du er for hårsår...

  • Liker 2
Skrevet

Why?

Når voksne menn på 40 går med rosa Hello Kitty-klær, er det noe som ikke stemmer(dette er også upassende på voksne kvinner). Kvinner med kort frisyre, usminket og bukser(som er et helt vanlig plagg, på lik linje som genser) er da helt vanlig.

  • Liker 2
Skrevet

Du er for hårsår...

Nei, jeg har bare følt realiteten på kroppen, noe veldig få gjør og da er det vanskelig oppfatte at det faktisk er slik.

Jeg giftet meg ganske raskt med en mann etter skiftet mitt og jeg var fortsatt noe synelig. På bryllupsdagen min skulle vi etter vielsen spise middag. På vei til restauranten gikk vi forbi en gjeng med jenter og hun ene fikk øye på meg og "leste" meg. Hun begynte å hyle og skrike "Æsj! Det er en mann! Det er en mann!!! Så ekkelt! Se alle sammen, det er en mann!!!" hvorpå resten av venninneflokken joinet inn i hetsingen, mobbingen og ropingen av av skjellsord etter meg nedover gågata. Så sånn var bryllupsdagen min.

Mange år med slike hendelser, dryp, dryp dryp, gjør noe med en.

Det merkelige er at de fleste ikke en gang synes det er noe galt i å gjøre slikt mot transseksuelle. De er jo transseksuelle må forstå, og da har de jo seg selv å takke. En venninne av meg ble til og med banket opp på åpen gate mens politiet så på. Dette var riktig nok i England, men alikevel.

  • Liker 3
Skrevet

Når voksne menn på 40 går med rosa Hello Kitty-klær, er det noe som ikke stemmer(dette er også upassende på voksne kvinner). Kvinner med kort frisyre, usminket og bukser(som er et helt vanlig plagg, på lik linje som genser) er da helt vanlig.

Ok, så hvis h*n tar av seg Hello Kitty klærne så er det greit?

Skrevet

Ok, så hvis h*n tar av seg Hello Kitty klærne så er det greit?

Hvis vedkommende kler seg passende, har jeg ingen problemer med det, nei. :) Jeg godtar alle mennesker, så sant de er gode mennesker og ikke kriminelle.

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er for hårsår...

Er det så hårsårt å ta seg nær av at du benekter hva hun er?

Anonymous poster hash: 24ef2...e6b

  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...