Gå til innhold

Transvestisme - fortsatt tabù?

Fremhevede innlegg

Gjest Gunfreak
Skrevet

Det er flere forklaringer på transvetisme, en av dem som jeg liker er at i de siste 150 årene, har menn måtte gå med kjedelige klær, mens kvinner har kunnet gå med kompleske of fancy klær,

Før i tiden kunne menn gå med ganske så fancy klær masse farger, krepp skjorter, parykker, gull tråder osv. Bare se på militær uniformene før, men dette forsvant på mitten av 1800 tallet, og menn ble nødt til å gå med dresser og slike kjedelige ting.

Så menn i dag når de skal pynte seg har da enten dress eller smoking, mens kvinner har masse fancy kjoler i alle farger og rare duppeditter.

Så transvestiter kan være at de rett og slett vil kle seg fancy, bruke tid på utssende sitt, og det da er kvinne klær som lar dem gjøre det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men da snakker vi tvekjønnet mennesker...

Det jeg siktet til var mennesker som er medisinsk det ene eller det andre kjønnet ved fødsel. Hvis de da bytter kjønn, så endrer ikke det faktum at de var født som et annet kjønn..

Jeg skjønte det, og det var vel klønete skrvet av meg....har jo egenlig ikke noe med denne tråden å gjøre.

Poenget var at det som gjør om du føler det som en mann eller dame er en ganske komplisert greie, og har lite med selve kjønnsorganet å gjøre.... Anyways... avsporing...

Skrevet

Men da snakker vi tvekjønnet mennesker...

Det jeg siktet til var mennesker som er medisinsk det ene eller det andre kjønnet ved fødsel. Hvis de da bytter kjønn, så endrer ikke det faktum at de var født som et annet kjønn..

En transkvinne er en kvinne født i feil kropp, så jo, hun har alltid vært kvinne.

• Liker 9
Skrevet

En transkvinne er en kvinne født i feil kropp, så jo, hun har alltid vært kvinne.

Ikke medisinsk...

• Liker 1
Skrevet (endret)

Syns derimot det er tåpelig når folk skifter kjønn, og påstår de er født som det kjønnet de til slutt endte opp med..

Ikke medisinsk...

Har du noen gang hørt noen påstå at de medisinsk var født som det kjønnet de 'endte opp med'?

Og for å prøve å være litt on topic, jeg ser ikke noe galt i at en mann ønsker å uttrykke sine feminine sider på en synlig måte.

Endret av Cathrine88
  • Liker 10
Skrevet

Det er flere forklaringer på transvetisme, en av dem som jeg liker er at i de siste 150 årene, har menn måtte gå med kjedelige klær, mens kvinner har kunnet gå med kompleske of fancy klær,

Før i tiden kunne menn gå med ganske så fancy klær masse farger, krepp skjorter, parykker, gull tråder osv. Bare se på militær uniformene før, men dette forsvant på mitten av 1800 tallet, og menn ble nødt til å gå med dresser og slike kjedelige ting.

Så menn i dag når de skal pynte seg har da enten dress eller smoking, mens kvinner har masse fancy kjoler i alle farger og rare duppeditter.

Så transvestiter kan være at de rett og slett vil kle seg fancy, bruke tid på utssende sitt, og det da er kvinne klær som lar dem gjøre det.

Den der forklaringen var litt drøy for meg. Det finnes jo mange metroseeksuelle menn i dag, som vet å kle seg pent. Det er sant at det er større utvalg for kvinner, men de metroseksuelle mennene har da også et stort utvalg i klær, bruker mye tid på det og ser bra ut. Det finnes også sminke for menn, som de bruker for å se bedre ut på en maskulin måte. Det finnes også vesker og høyhælte sko for menn - som er ment for å se ut som en mann og ikke en kvinne.

Så jeg tror det er en annen grunn til at noen menn velger dameklær, damesminke, damesko istedenfor.

• Liker 1
Skrevet

Da syns jeg du skal forklare Moods of Norway dresser.

De kan være ganske fargerike uten at de går over til dameklær..

Skrevet

Har du noen gang hørt noen påstå at de medisinsk var født som det kjønnet de 'endte opp med'?

Og for å prøve å være litt on topic, jeg ser ikke noe galt i at en mann ønsker å uttrykke sine feminine sider på en synlig måte.

Folk påstår hele tiden masse rart..

Jeg forholder meg til fakta..

AnonymBruker
Skrevet

Syntes ikke at samfunnet skal akseptere alt uansett hva det er. Så transvestitter kan fint holde det for seg selv, samt sminke seg såpass godt at jeg ikke plutselig kjenner dem igjen.

Anonymous poster hash: d1703...dbd
  • Liker 3
Gjest Gunfreak
Skrevet

Da syns jeg du skal forklare Moods of Norway dresser.

De kan være ganske fargerike uten at de går over til dameklær..

Fargerike ja, men fremdeles bare en dress

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en jobb der jeg møter en del mennesker som er litt .. utenom det vanlige. Inkludert transvestitter og shemales, for eksempel. Har absolutt ingen problemer med det, de skader jo ingen. De er helt normale mennesker, bare med litt uvanlige behov og ønsker.

Det er jo vanskelig å sette seg inn i dette behovet noen menn har for å kle seg som en kvinne, men synes verken det er ekkelt eller skremmende. Synes tvert i mot at det er flott at noen tør å være seg selv i all offentlighet. :)

Anonymous poster hash: 6db0a...8e4
Skrevet

Fargerike ja, men fremdeles bare en dress

Ja men "før i tiden" som du siktet til i det første innlegget... så gikk ingen mannfolk i kjole heller...

Gjest Gunfreak
Skrevet

Ja men "før i tiden" som du siktet til i det første innlegget... så gikk ingen mannfolk i kjole heller...

Men det er ikke kjoler, det er å være fancy det går i, De dressene beviser det jeg sier, at menn også vil være fancy, men i dag har de bare lov til å gå med dresser og slike ting, at transvestitter går i kvinne klær handler ikke om at det er kvinne klær men at kvinne klær er mer fancy. Det gir dem en mulighet til å utrykke seg de ikke kan i manns klær

Ikke kjoler sier du,

hussars.jpg

infclonard38.jpg

• Liker 5
Skrevet

Men det er ikke kjoler, det er å være fancy det går i, De dressene beviser det jeg sier, at menn også vil være fancy, men i dag har de bare lov til å gå med dresser og slike ting, at transvestitter går i kvinne klær handler ikke om at det er kvinne klær men at kvinne klær er mer fancy. Det gir dem en mulighet til å utrykke seg de ikke kan i manns klær

Ikke kjoler sier du,

hussars.jpg

infclonard38.jpg

Touché.. :P

AnonymBruker
Skrevet

Tiden for aksept for transvestisme er ikke kommet enda. Og for å være ærlig så har jeg ikke troen på at det noen gang kommer til å skje heller. Du kan jo sammenligne det med hvor langt homofili er kommet nå til dags. Ikke langt, selv om man skulle tro det da noen land/stater tillater ekteskap.

Homofile har fremdeles en lang vei å gå. Jeg sier ikke at jeg selv mener dette, men det er realiteten.

Når homofile fremdeles møter så mye motstand så kan du tro transvestisme vil være enda vanskeligere.

For å være ærlig tror jeg vel egentlig det aldri kommer til å bli akseptert.

Det er dessverre for vanskelig og unormalt for folk å forstå det.

Anonymous poster hash: da4ba...bf9
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har ingenting imot det, snarere tvert imot :lur:

Det er mye sannhet i det dere sier om mangfoldet av klær og pynt for kvinner. Til og med barn vet det. Var på jobb for en stund siden og hørte to barn snakke.

Gutten: Så fink skjørt du har på deg Petronella.

Jenta: Tusen takk!

Så ser jenta tomt ut i lufta ei stund.

Jenta: Det må være kjedelig å være gutt. Dere kan ikke pynte dere. Det eneste dere har er bukse og skjorte. Vi jenter derimot har bukse, tights, skjørt, kjole, topper, kåper, smykker, sminke og hårbøyle. Dere har ingenting.

• Liker 4
Skrevet

Ikke medisinsk...

Den medisinske forklaringen på fenomenet transseksualitet i dag er at kvinner og menn har litt forskjellige hjerner. I livmoren begynner vi alle som jenter. Hvis man har XY kromosom sier kroppen til mor "Ok, dette skal bli en gutt, tilfør testosteron". Når fosteret så blir påvirket av testosteron begynner kroppen og hjernen å endre seg til fra jente til gutt. Noen ganger går det imidlertid galt og kun kroppen blir gutt mens hjernen forblir uforandret (upåvirket av testosteronet), og man ender altså med en jente-hjerne i en gutte-kropp.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Den medisinske forklaringen på fenomenet transseksualitet i dag er at kvinner og menn har litt forskjellige hjerner. I livmoren begynner vi alle som jenter. Hvis man har XY kromosom sier kroppen til mor "Ok, dette skal bli en gutt, tilfør testosteron". Når fosteret så blir påvirket av testosteron begynner kroppen og hjernen å endre seg til fra jente til gutt. Noen ganger går det imidlertid galt og kun kroppen blir gutt mens hjernen forblir uforandret (upåvirket av testosteronet), og man ender altså med en jente-hjerne i en gutte-kropp.

For noe tull. "feil kjønn" er nok heller en psykisk diagnose. Er man født mann, så er en mann. På alle måter, for resten av livet. Kan godt synes kjoler er pene, og kle seg i dem i smug, men at man egentlig er en kvinne i en mannekropp er en psykisk forstyrrelse.

Anonymous poster hash: 8f643...c6b

• Liker 2
Skrevet

For noe tull. "feil kjønn" er nok heller en psykisk diagnose. Er man født mann, så er en mann. På alle måter, for resten av livet. Kan godt synes kjoler er pene, og kle seg i dem i smug, men at man egentlig er en kvinne i en mannekropp er en psykisk forstyrrelse.

Er dette ren synsing fra din side eller har du selv ekspertise i feltet?

• Liker 3
Skrevet

Tror du ikke psyken påvirkes av hjernen?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...