Cathrine88 Skrevet 14. juli 2013 #41 Skrevet 14. juli 2013 For noe tull. "feil kjønn" er nok heller en psykisk diagnose. Er man født mann, så er en mann. På alle måter, for resten av livet. Kan godt synes kjoler er pene, og kle seg i dem i smug, men at man egentlig er en kvinne i en mannekropp er en psykisk forstyrrelse. Anonymous poster hash: 8f643...c6b Du bør kanskje lese det Ms.Mx skriver, i stedet for å tviholde på dine egne fordommer. En transkvinne er ikke født mann, hjernen hennes er kvinnelig. 8
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #42 Skrevet 14. juli 2013 En transkvinne er en kvinne født i feil kropp, så jo, hun har alltid vært kvinne. Om en hund tror den er en katt, er den da en katt? Biologi lyver ikke. Psykologi blir et metanivå innen forskning og baserer seg på momenter som ikke kan måles. Det et litt ironisk at personer man skulle tro motarbeidet fokuset på kjønn er så opptatt å bli definert som forskjellige kjønn. Anonymous poster hash: c04c8...5a6 4
Cathrine88 Skrevet 14. juli 2013 #43 Skrevet 14. juli 2013 Om en hund tror den er en katt, er den da en katt? Om hunden føler seg som en katt og har hjernen til en katt, vil jeg påstå at den er en katt ja. 4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #44 Skrevet 14. juli 2013 Man kan ikke ta eksemplet hund vs katt, dette er forskjellige arter. Man må gå på det samme. Vi er kun menneske. Vi er ikke menneske eller ..... som katt eller hund. Anonymous poster hash: da4ba...bf9 3
Gjest BettyBoop Skrevet 14. juli 2013 #45 Skrevet 14. juli 2013 I dagens samfunn er mange tabuer forsvunnet, men enkelte eksisterer i høyeste grad fortsatt. I min omgangskrets (både privat og på jobb) er i hvert fall transvestitter fortsatt tabubelagt. Menn som kler seg opp som damer er vel omtrent så langt ned på rangstigen man kommer før man bikker over på ulovligheter.Jeg er selv transvestitt og gift med en forståelsesfull kone. Hennes største bekymring er imidlertid at naboer, venner eller familie skal oppdage at jeg er transvestitt. Jeg er tildels enig, men skulle virkelig håpe at dette etterhvert kunne bli like akseptert som f.eks. homofoli er blitt. Er interessert i å høre andres meninger. Er samfunnet så fordømmende når det gjelder transvestisme som jeg har inntrykk av, eller er det noe man etterhvert har fått øynene opp for. jeg tror det er ganske tabu fortsatt. Er ikke helt sosialt akseptert. Er mange som dømmer det. Er ikke atkkurat noe vi ser så mye av i det daglige. Og komiserier er med å bidra til at transvestittisme er komisk og rart
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #46 Skrevet 14. juli 2013 Du bør kanskje lese det Ms.Mx skriver, i stedet for å tviholde på dine egne fordommer. En transkvinne er ikke født mann, hjernen hennes er kvinnelig. Du mener "den føler at han er en kvinne". Biologi er basert på målbare fakta. Ikke følelser. Det finnes også personer som mener de er Supermann. Eller guds utvalgte. Dette har ingenting med en observerbar vitenskapelig verden å gjøre. Anonymous poster hash: c04c8...5a6 3
Ms.Mx Skrevet 14. juli 2013 #47 Skrevet 14. juli 2013 Om en hund tror den er en katt, er den da en katt? Biologi lyver ikke. Psykologi blir et metanivå innen forskning og baserer seg på momenter som ikke kan måles. Det et litt ironisk at personer man skulle tro motarbeidet fokuset på kjønn er så opptatt å bli definert som forskjellige kjønn.Anonymous poster hash: c04c8...5a6 Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har hørt det argumentet der og det er fortsatt den dag i dag for meg en gåte hvordan folk kan være så tjukke i hue at de ikke ser feilen i analogien deres. Men men, halvparten av befolkningen har jo en intelligens under gjennomsnittet så det forklarer vel sitt. Problemet med argumentet ditt er at du prøver å trekke en ugyldig parallel. Mennesker fødes både som kvinner og menn, dette vet vi for det observeres. Hunder derimot fødes aldri som katter og sammenlikningen er dermed ugyldig. 6
Ms.Mx Skrevet 14. juli 2013 #48 Skrevet 14. juli 2013 Du mener "den føler at han er en kvinne". Biologi er basert på målbare fakta. Ikke følelser. Det finnes også personer som mener de er Supermann. Eller guds utvalgte. Dette har ingenting med en observerbar vitenskapelig verden å gjøre.Anonymous poster hash: c04c8...5a6 Er det noen spessielt grunn til at du føler det er nødvendig å fornærme og såre meg på den måten? 4
Gjest BettyBoop Skrevet 14. juli 2013 #49 Skrevet 14. juli 2013 er mer gyldig med et argument om at en hannhund kan tro den er en tispe. Hund og katt argumentet blir for dumt. Akkurat som hankjønn og hunkjønn var to ulike arter liksom. 4
Tomaten Skrevet 14. juli 2013 #50 Skrevet 14. juli 2013 Den medisinske forklaringen på fenomenet transseksualitet i dag er at kvinner og menn har litt forskjellige hjerner. I livmoren begynner vi alle som jenter. Hvis man har XY kromosom sier kroppen til mor "Ok, dette skal bli en gutt, tilfør testosteron". Når fosteret så blir påvirket av testosteron begynner kroppen og hjernen å endre seg til fra jente til gutt. Noen ganger går det imidlertid galt og kun kroppen blir gutt mens hjernen forblir uforandret (upåvirket av testosteronet), og man ender altså med en jente-hjerne i en gutte-kropp. Kilde? 2
Tomaten Skrevet 14. juli 2013 #51 Skrevet 14. juli 2013 Om hunden føler seg som en katt og har hjernen til en katt, vil jeg påstå at den er en katt ja. Kroppen er fortsatt en hund.. ergo: den er medisinsk en hund, Er det noen spessielt grunn til at du føler det er nødvendig å fornærme og såre meg på den måten? I en debatt, så diskuterer man. Hvis du ikke tåler å høre meningene til folk, foreslår jeg du holder deg unna. Er som om at noen skulle begynt å grine for uttalelsen din om gjennomsnittet på intelligens... 3
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 14. juli 2013 #52 Skrevet 14. juli 2013 Syns derimot det er tåpelig når folk skifter kjønn, og påstår de er født som det kjønnet de til slutt endte opp med.. Da tror jeg neppe det er biologisk de mener. Menn som blir kvinner ble selvfølgelig født med mannedeler, det tror jeg ingen benekter? Men hele deres identitet er kvinnelig. Mener du virkelig art kjønn er kun basert på biologi? Mer til tema: Jeg skal være så ærlig å si at jeg hadde nok gått fra mannen min om jeg fant ut at han likte å kle seg i kvinneklær. Men jeg håper likevel at jeg hadde vært såpass tolerant at jeg hadde akseptert det og likevel vært en han kunne snakke med om det. Det er et veldig lite belyst tema, så det er nok dessverre fortsatt veldig tabubelagt ja. Den eneste kilden jeg har til det er underholdningens verden, og der blir det veldig ofte latterliggjort eller fremvist i et komisk lys. 1
Tomaten Skrevet 14. juli 2013 #53 Skrevet 14. juli 2013 Da tror jeg neppe det er biologisk de mener. Menn som blir kvinner ble selvfølgelig født med mannedeler, det tror jeg ingen benekter? Men hele deres identitet er kvinnelig. Mener du virkelig art kjønn er kun basert på biologi? Kjønn er biologisk. Identitet er psykologisk Og ja det er noen som har benektet det. Kanskje ikke direkte i denne tråden. Men er noen i denne tråden som har benektet det i en annen.. 2
Gjest celine Skrevet 14. juli 2013 #54 Skrevet 14. juli 2013 Jeg har overhodet ikke noe mot at folk får leve ut den de er, uansett om det dreier seg om transvettisme, homofili eller heterofili. Folk må få kle seg som de vil og være hvem de vil, så lenge det ikke går ut over andre. Jeg var på ferie et sted hvor verten tidvis var mann og tidvis kvinne. Helt ok - han var knasesexy som mann og slående vakker som kvinne! Har sjelden sett noen som har spankulert så grasiøst på stiletthæler Og en flott personlighet. Husker jeg tenkte at kjæresten hans var heldig og fikk det beste av to verdener - ei venninne å shoppe med, og en flott mann å være kjæreste med Syns egentlig det er snodig at verden ikke er kommet lenger i utviklingen og at det ikke er akseptert. 5
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 14. juli 2013 #55 Skrevet 14. juli 2013 Kjønn er biologisk. Identitet er psykologisk Og ja det er noen som har benektet det. Kanskje ikke direkte i denne tråden. Men er noen i denne tråden som har benektet det i en annen.. Det gir jo overhodet ingen mening, for da hadde de jo ikke trengt å skifte kjønn? 1
Tomaten Skrevet 14. juli 2013 #56 Skrevet 14. juli 2013 Det gir jo overhodet ingen mening, for da hadde de jo ikke trengt å skifte kjønn? Seriøst? Må det virkelig forklares? Biologisk mann f.eks. identiteten er kvinne, som vil si at vedkommende har en "jente-hjerne"
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #57 Skrevet 14. juli 2013 Det gir jo overhodet ingen mening, for da hadde de jo ikke trengt å skifte kjønn? Det finnes mennesker som har fått kappet av sunne kroppsdeler fordi de følte dem var fremmede og fikk psykiske problemer. Poenget er at dette har ingenting med rasjonalitet og biologi å gjøre. Dette er psykologi. Anonymous poster hash: c04c8...5a6 3
Ms.Mx Skrevet 14. juli 2013 #58 Skrevet 14. juli 2013 Kilde? Vær så god min gode transfob: http://jcem.endojournals.org/content/85/5/2034.full
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 14. juli 2013 #59 Skrevet 14. juli 2013 Seriøst? Må det virkelig forklares? Biologisk mann f.eks. identiteten er kvinne, som vil si at vedkommende har en "jente-hjerne" Du skriver at noen som har skiftet kjønn påstår at de er født med de delene de har skiftet til? Det er det som ikke gir mening for da hadde de jo ikke trengt å skifte kjønn. Eller var det ikke det du mente? 1
Tomaten Skrevet 14. juli 2013 #60 Skrevet 14. juli 2013 Du skriver at noen som har skiftet kjønn påstår at de er født med de delene de har skiftet til? Det er det som ikke gir mening for da hadde de jo ikke trengt å skifte kjønn. Eller var det ikke det du mente? En bruker sa i en annen tråd med samme diskusjonen sa: "Selv om jeg ble født med penis og XY-kromosomer er jeg ikke en mann." Det var slike påstander jeg siktet til i mitt første innlegg 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå