Gå til innhold

Transvestisme - fortsatt tabù?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, altså å bruke vold er jo drøyt og bør jo absolutt ikke skje. Men om jeg hadde oppdaget en transemann på damedoen, hadde jeg bedt personen om å gå over til herretoalettet, og jeg hadde forventet at han gjorde som jeg sa.

Anonymous poster hash: 8f643...c6b

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har i teorien ikke problemer med det. Men kunne ikke vært sammen en, da en tidligere kjæreste presset meg til å ha sex med han mens han var ikledd jenteklær. Jeg innser i ettertid at jeg ikke var klar for sånt. (vi var 17)

AnonymBruker
Skrevet

Det vill vel vert oppstyr om en dame,transedame, gikk på mannedo. Bare forsett med å bruke damedo.

Anonymous poster hash: 5708f...ef6
  • Liker 2
Skrevet

Ja, altså å bruke vold er jo drøyt og bør jo absolutt ikke skje. Men om jeg hadde oppdaget en transemann på damedoen, hadde jeg bedt personen om å gå over til herretoalettet, og jeg hadde forventet at han gjorde som jeg sa.

Ja, for der er det så uproblematisk med personer med pupper, skjørt, høye hæler og sminke?

• Liker 5
Skrevet

Jeg tror det er en trans-kvinne du mener, ikke trans-mann (Chaz Bono).

Selv er jeg en trans-kvinne, og om du hadde møtt meg på damedoen hadde du nok ikke tenkt stort over det. Om du så skulle ha "lest" meg og forsøkt å kaste meg ut hadde du brutt loven, for jeg har akkurat like mye rett til å være der som deg. Det samme gjelder offentlig dusj og garderobe.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Direkte svar til første innlegg fra ts da jeg ikke har lest alle inlegg i tråden. Desverre så er det veldig mange som er fordomsfulle og det er nok ikke så lett for tanspersoner å bli godkjent.

Men det finnes også mange som ikke fordømmer, og hadde du vært min nabo, min venn eller mitt familiemedlem, så hadde jeg godtatt deg for den du er uansett hvilke klær du vil gå i, så lenge du er "snill og grei" så har jeg ingenting å gjøre med hvilke klær du går i, hvem du er forelsket eller andre ting som har med legning å gjøre.

Og hallo folkens, på jentedoer har vi da avlukk, hvilken rolle spiller der om en jente kommer inn og går på et avlukke og "oups" tisser med en guttetiss???

Har vi ikke værre ting å krangle på er det jammen ikke rart det er krig her i verden.

Endret av Frisørdama
  • Liker 3
Skrevet

Og hallo folkens, på jentedoer har vi da avlukk, hvilken rolle spiller der om en jente kommer inn og går på et avlukke og "oups" tisser med en guttetiss???

Har vi ikke værre ting å krangle på er det jammen ikke rart det er krig her i verden.

Ja, det kan man jammen lure på, men jeg har vært borti kvinner som har meget store problemer med dette da de anser en hver person født med en penis som en potensiell voldtektsforbryter. Selv har jeg ingen guttetiss men for dem er jeg uansett en pervers mann som får seksuellnytelse av å gå på damedoen. Det er visst et eller annet med XY-kromosomene mine som gjør at jeg er likanes til å spontant forgripe meg på andre kvinner på offentlige toaletter. Heldigvis for meg er jeg ikke synelig transseksuell, så whatever.

• Liker 2
Skrevet

Jeg føler det er rett at jeg går på damedo når jeg ser ut som en dame,om enn ikke den mest femi kropp, men alltid femi klær

• Liker 3
Skrevet

Bare sånn ut av ren nysgjerrighet, hva ville du gjort hvis personen ikke adlyder dine ordre?

Hvis det var meg du prøvde å kommander ut fra et offentlig toalett jeg har full rett til å oppholde meg på hadde jeg bedt deg tilkalle politiet, og jeg ville gladelig ha ventet på at de skulle komme og "arrestere" meg.

• Liker 3
Skrevet

Jeg skal ut som dame i dag og har blitt passe provosert her. Skal innom hvert eneste damedo jeg finner.

• Liker 7
Skrevet

Jeg skal ut som dame i dag og har blitt passe provosert her. Skal innom hvert eneste damedo jeg finner.

Go girl! :) Jeg heier på deg :)
  • Liker 2
Skrevet

Vær da klar over at du bryter stedets reglement og de vil ha all rett til å kaste deg ut. Du kan også bli anmeldt slik andre av hankjønn kan bli om de går på dametoalettet.

Anonymous poster hash: c04c8...5a6

• Liker 2
Skrevet

Vær da klar over at du bryter stedets reglement og de vil ha all rett til å kaste deg ut. Du kan også bli anmeldt slik andre av hankjønn kan bli om de går på dametoalettet.

Anonymous poster hash: c04c8...5a6

For brudd på toalett-etikette-loven av 1905?

• Liker 6
Gjest Belle âme
Skrevet

Syns Louis fra paradise Hotel va dritkul! :D

Skrevet

Go girl! :) Jeg heier på deg :)

Var inn på 5 damedo,inni båsen selv om jeg ikke trengte tiss, ut å vaske seg å stelle litt på utseendet.Ikke noe reagerte på det. En dame snakket til meg,men jeg turte ikke svare med min mannsstemme. Bare koslig det hele.

• Liker 1
Skrevet

Transe forsatt tabu ? Ja det ser en på innleggene at det er sant

• Liker 1
  • 2 måneder senere...
Skrevet

Her var det mye rart å lese, mye vrangforestillinger, missoppfatninger, uvitenhet.

Men mange gode innspill også, god å se at noen syns det er helt greitt.. Men også skremmende at noen vil ty til ubekvemsord om dei ser noen,.

Hvem er det som bestemmer hvordan jeg har det, eller føler meg ? Det er ihvertfall ikke deg.

Det er ditt problem om du ikke liker hva jeg gjør, ikke mitt. Det er deg selv du må gjøre noe med om du ikke liker hva jeg kler meg i.

Jeg liker å kle meg som jenter fordi jeg føler vel med det. Synes det er behagelig med skjørt, kjøler. Det er jo ikke noe galt med meg fordi.. Ofte er det godt å kaste av seg buksa etter 10 timer på jobb, å bare slappe av resten av kvelden i et skjørt. Synes det er godt å kjenne den bh'en på seg.. Hva er så problemet ?

Se tilbake i historien hva menn kledde seg i .. Feks Ludvig den 14. Som gikk i tights og pumps med hæler .

220px-Louis_XIV_of_France.jpg

• Liker 1
Skrevet

Dette er kanskje litt på siden, men det illustrerer godt hva slags fordommer som er der ute. Det foregår for øyeblikket i USA en "toalettkrig" der de konservative forsæker å omgjøre diskrimineringslover som beskytter transkjønnede og redusere deres sivile rettigheter. Den siste taktikken er å drive en heksejakt på en transseksuell tenåringsjente :sjokkert:

http://www.cbn.com/cbnnews/us/2013/October/No-Recourse-for-Girls-Harassed-by-Transgender-Student/

Konservative nyhetskanaler i USA slo nylig stort opp en nyhet om en "transkjønnet gutt" som angivelig har seksuelt trakasert medelever på skolens jentetoalett. Historien viser seg imidlertid å være *fabrikert og den har etter hvert kommet fram at den seksuell trakassering som angivelig skal ha foregått bestod i eleven brukte toalett for å gjøre sitt fornødne. I og med at soken har vedkjent at de har en elev som er transkjønnet og har tilgang på skolen jentetoalett regner anklagerene den seksuelle trakasseringen som bevist å ha funnet sted. I følge denne logikken gjør jeg meg altså selv skyldig i form for seksuelt overgrep hver gang jeg bruket et offentlig toalett o_O

Jeg synes denne svartmalingen og bakvaskingen av transkjønnede i vår verden rett og slett er grusom, og det gjør direkte vondt å se på hvordan bataljoner av mennesker omtaler denne jenta i kommentarfeltene på diverse nyhetssider. Hun omtales konsekvent som "han" og "sicko pervert" og folk har bla. oppfordret til følgende:

* Hun burde tas med ut i skogen og bankes opp for deretter å bli dumpet i en grøft.

* Hun burde få kjønnsorganet amputert med sverd, jaktkniv eller machete.

* Bli bundet fast i en flagstang mens spillerene på skolens fotballlag på tur sparker henne i hodet.

* Bli dynket i bensin og brent levende.

Ganske drøye uttalelser med tanke på at det er et barn det er snakk om og at alt hun har gjort er å gå på do. Jeg kan rett og slett ikke forestille meg hvor vondt det må være å være henne akkurat nå og jeg unders hvordan det kan ha seg at folk hater oss så mye at de er villig til å oppfordre til vold og drap på et barn :(

* http://www.examiner.com/article/what-a-shocker-transgender-male-harassing-girls-high-school-bathroom

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir forvirret av denne tråden, er det snakk om både transvestitter og transkjønnede? For jeg syns transvestitter bør gå til toalettet for det kjønnet de er, men transkjønnede bør få gå der de føler seg komfortabel eller tryggest.

Anonymous poster hash: 24ef2...e6b
Skrevet

Jeg blir forvirret av denne tråden, er det snakk om både transvestitter og transkjønnede? For jeg syns transvestitter bør gå til toalettet for det kjønnet de er, men transkjønnede bør få gå der de føler seg komfortabel eller tryggest.

Anonymous poster hash: 24ef2...e6b

'Transkjønn' er en paraplybetegnelse og omfatter både transseksuelle og tranvestitter. Begge gruppene er omtrent like stigmatisert, dog noe forskjellig. Trakasseringen vi utsettes for er nok den samme og jeg regner med det er omtrent like farlig (hvis ikke enda farligere for en tv) å bruke herretoalettet for begge gruppene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...