Gå til innhold

Game of Thrones. Serien og bøkene, ettertrykkelig spoila.


Mann 42

Anbefalte innlegg

Hehe, du har vel rett i det egentlig;) Er nok bare jeg som blir så gira av å lite, hehe. Men det ser bra ut da!

Gleder meg til det kommer en ordentlig trailer.

Er det uferdig CGI man kan se bak Sansa eller Alayne på slutten av videon?

Anonymous poster hash: 113a8...4e2

Var bare det at jeg hade håpet på en lengre trailer. ;) Synes GOT er veldig gode på trailere, så alltid spennende når det kommer nye!

Hva er CGI?

Hvis det følger boka er det ihvertfall Sansa, og ikke Alayne vi ser i videoen, Alayne har jo farget hår.

Apropos Alayne, dropper de scenen med henne i snøen i The Eyrie, kommer jeg til å bli kjempesint! Ett av favorittkapitlene mine i hele bokserien, var først her jeg egentlig begynte å like Sansa (profilbildet mitt er en tegning av denne scenen :) ).

Endret av Alayne
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det følger boka er det ihvertfall Sansa, og ikke Alayne vi ser i videoen, Alayne har jo farget hår.

Apropos Alayne, dropper de scenen med henne i snøen i The Eyrie, kommer jeg til å bli kjempesint! Ett av favorittkapitlene mine i hele bokserien, var først her jeg egentlig begynte å like Sansa (profilbildet mitt er en tegning av denne scenen :) ).

Enig! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var bare det at jeg hade håpet på en lengre trailer. ;) Synes GOT er veldig gode på trailere, så alltid spennende når det kommer nye!

Hva er CGI?

Hvis det følger boka er det ihvertfall Sansa, og ikke Alayne vi ser i videoen, Alayne har jo farget hår.

Apropos Alayne, dropper de scenen med henne i snøen i The Eyrie, kommer jeg til å bli kjempesint! Ett av favorittkapitlene mine i hele bokserien, var først her jeg egentlig begynte å like Sansa (profilbildet mitt er en tegning av denne scenen :) ).

CGI er spesialeffektene. Hvis du ser i bakgrunnen av sansa så ser du at det ser veldig uferdig ut. Men har lest at mange spekulerer i om scenen i traileren er den scenen du viser til og at de har droppet hårfargen :/ Vi får se. Gleder meg til lengre trailere.

Anonymous poster hash: 113a8...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gresshoppesang

Jeg er midt i sesong to. Siden jeg tåler visuelt vist vold dårlig, gjemmer jeg meg på badet innimellom, men liker serien. Flere sterke kvinnefigurer og jeg liker humoren til Tyrion. Humoren og skarpsinnet.

Dessuten er jeg litt svak for drager.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er midt i sesong to. Siden jeg tåler visuelt vist vold dårlig, gjemmer jeg meg på badet innimellom, men liker serien. Flere sterke kvinnefigurer og jeg liker humoren til Tyrion. Humoren og skarpsinnet.

Dessuten er jeg litt svak for drager.

Jeg tåler også vold dårlig, veldig fint å ha et teppe å gjemme seg bak når det står på som verst! Men altså, det blir verre. :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gresshoppesang

Jeg tåler også vold dårlig, veldig fint å ha et teppe å gjemme seg bak når det står på som verst! Men altså, det blir verre. :(

Jeg legger sammen klær. :ler:

Verre, altså. Er det virkelig mulig? Jeg hadde kulerunde, vettskremte øyne i tre uker etter første episode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger sammen klær. :ler:

Verre, altså. Er det virkelig mulig? Jeg hadde kulerunde, vettskremte øyne i tre uker etter første episode.

Ja, det blir mye verre. :( Bok 5 var til tider ekstremt grusom, vet de fremskynder en del av de tingene tidligere i serien (noe av det har alt dukket opp i sesong 3). Men jeg tror ikke de kan ta med alt som skjer i boken i serien, det kommer til å bli for drøyt. Tror jeg... (håper jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er midt i sesong to. Siden jeg tåler visuelt vist vold dårlig, gjemmer jeg meg på badet innimellom, men liker serien. Flere sterke kvinnefigurer og jeg liker humoren til Tyrion. Humoren og skarpsinnet.

Dessuten er jeg litt svak for drager.

Jeg er med deg på det med dragene. Jeg gadd ikke se på før dragene dukket opp. "Enda et middelaldersk kostymedrama..... Gjesp! Hey, var det en DRAGE? Kuuuult....." Og da måtte jeg selvsagt ha sesong en og to på dvd og alle bøkene.... Rart med det.

Og zombiene er uovertrufne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gresshoppesang

Jeg er med deg på det med dragene. Jeg gadd ikke se på før dragene dukket opp. "Enda et middelaldersk kostymedrama..... Gjesp! Hey, var det en DRAGE? Kuuuult....." Og da måtte jeg selvsagt ha sesong en og to på dvd og alle bøkene.... Rart med det.

Og zombiene er uovertrufne.

Hvem kaller du zombier? Det hvite folket eller de som er i de udødeliges hus i byen som er vakrere og bedre enn noen byer noensinne?

I går så jeg den episoden der dragene ble stjålet og til og med min fryktløse syttenåring kom med et "ouch" over heksemesteren fra huset til de udødelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som gjør serien god er den engasjerende historien bak syns jeg,

og den realistiske måten forfatteren fremstiller handlingens gang på....

Han "sugarcoater" liksom ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem kaller du zombier? Det hvite folket eller de som er i de udødeliges hus i byen som er vakrere og bedre enn noen byer noensinne?

I går så jeg den episoden der dragene ble stjålet og til og med min fryktløse syttenåring kom med et "ouch" over heksemesteren fra huset til de udødelige.

De som blir drept av de hvite vandrerne (eller mer eller mindre alle som dør på feil side av muren) kommer tilbake som zombier. Martins beskrivelse av de hvite vandrerne er bedre enn TV-seriens. Han beskriver rustninger som er halvveis gjennomsiktige og som bryter lyset i alle regnbuens farger, og som ikke kan skades av annet enn drageglass.

I TV-serien er de mer som en slags levende døde. Men de er iallfall de kuleste zombiene noen sinne.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå er første traileren sluppet! :bond:

Og mon tro om vi ikke fikk en smakebit på scenen med Alayne i The Eyrie! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet noen om Lady Stoneheart `dukker opp i season 4

Svar:

Det tar jeg nesten for gitt. Det tar jo ikke lang tid i bøkene fra Jaime kommer tilbake til Kings Landing til han sender Brienne ut for å lete etter Stark-jentene. Og hun bruker ikke lang tid på å "finne" Lady Stoneheart.

Gleder meg til season 4

Hvem gjør ikke det.... Det har vært lenge å vente. Det er en marginal fordel at jeg ikke har bøkene like ferskt i minne, slik at serien blir litt mer "fersk".

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen som har peil på hvem den nye rollefiguren etter 44 sek og 1:04 er? Red Viper?

Endret av Spiralis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har peil på hvem den nye rollefiguren etter 44 sek og 1:04 er? Red Viper?

Jeg tror det er The Red Viper., ja Ved 1:04 ser det jo ut som han har Martell solen på jakken/frakken/uniformen -eller hva det nå er han har på seg.

*heiepåHouseMartell*

Endret av Agathe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...