Gå til innhold

Game of Thrones. Serien og bøkene, ettertrykkelig spoila.


Mann 42

Anbefalte innlegg

*mine innlegg*

Lest igjennom hele tråden nå. Er akkurat begynt på Feast for crows. Beste bøkene noensinne. Og jeg har lest mye....

Synes serien er bra, men bøkene er enda bedre. Der får vi virkelig innblikk i Martin's univers og blir kjent med karakterene på en helt annen måte. Spesielt bra synes jeg Storm of swords - steel and snow, var.

Aldri har en bok gjort meg så engasjert, tankefull, forbanna, i det hele tatt,satt igang hele følelsesregistret mitt før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Corto Maltese

Så nå har jeg sett ferdig sesong 3

Og jeg likte den like godt som sesong 1 og 2

Jeg synnes ikke the red wedding var så veldig dramatisk egentlig. Virket ganske tampt slik jeg har hørt noen snakke om det så ville jeg ha trodd det hadde vært mye mer blodig en hva det var.

Det er alt jeg har å si

Endret av Rhaegar Targaryen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på å se Blurayen med skikkelig detaljert bakgrunnsmateriale spesielt på RW, dessuten leser jeg bok 4 og 5 i kronologisk rekkefølge (med kommentarer), så jeg er klar for det som skjer om 37 dager (dette skrives over midnatt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Så nå har jeg sett ferdig sesong 3

Og jeg likte den like godt som sesong 1 og 2

Jeg synnes ikke the red wedding var så veldig dramatisk egentlig. Virket ganske tampt slik jeg har hørt noen snakke om det så ville jeg ha trodd det hadde vært mye mer blodig en hva det var.

Det er alt jeg har å si

Likte sesong 1 og 3 bedre enn 2. Og jeg hadde nok ganske store forventninger til RW, men den var ekkel nok allikevel. Skjønner at folk, som ikke har lest bøkene, fikk hakeslepp av den episoden. Men for oss, som har lest bøkene, så når de uansett ikke helt opp.

Det er dette jeg elsker ved serien - heltene dør brutalt, de slemme har gode sider, og de snille kan være dumme. Det er litt upolitisk korrekt, men så utrolig bra.

Såååå klar for sesong 4. Og ikke minst bok 6.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Er spent på hvordan tv-serien blir etterhvert som sesongene skrider fremover. Bøkene blir jo litt... stillestående etter hvert (i min mening, i allefall de to siste hittil utkomne), det tror jeg ikke holder for serien, så de må finne grep for å holde på publikum. De kutter sikkert noen av de mange nye hovedpersonene fra de siste bøkene. Men hvem av dem trengs helt til slutten, og hvem er små dødspor som ender uten signifikans? hmmmm



Anonymous poster hash: 696bd...63d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som skal på GoT Exhibition i oslo? :D

Hva? Hva? Hvor???

Anonymous poster hash: 3a8f9...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Og hva synes folket om den nye episoden? Jeg synes det var bra, særlig at Oberyn hintet til R+L=J. Arya er en tøffing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også episoden var bra. Thenns var kanskje ikke helt som jeg hadde forestilt meg. I boka syntes jeg Oberyn og egentlig de fleste fra Dorne var litt tunge å sette seg inn i, kanskje pga at jeg heller ville følge mer med på de personene jeg kjenner fra før, og prioritere dem. Men nå merker jeg at jeg er HELT klar for å se mer av ham i tv-serien.

Synes det er litt kjipt at Jamie måtte klippe/barbere seg. Han var så tøff med litt hår! Og Daario kjente jeg ikke igjen. Så hører jeg at det er en ny skuespiller? Hva med gamle Daario, ville han ikke være med på serien? Eller ble han sparka?

Ellers ser jeg også blidt på at det dukker opp litt R+L=J-hinting :)



Anonymous poster hash: 696bd...63d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også episoden var bra. Thenns var kanskje ikke helt som jeg hadde forestilt meg. I boka syntes jeg Oberyn og egentlig de fleste fra Dorne var litt tunge å sette seg inn i, kanskje pga at jeg heller ville følge mer med på de personene jeg kjenner fra før, og prioritere dem. Men nå merker jeg at jeg er HELT klar for å se mer av ham i tv-serien.

Synes det er litt kjipt at Jamie måtte klippe/barbere seg. Han var så tøff med litt hår! Og Daario kjente jeg ikke igjen. Så hører jeg at det er en ny skuespiller? Hva med gamle Daario, ville han ikke være med på serien? Eller ble han sparka?

Ellers ser jeg også blidt på at det dukker opp litt R+L=J-hinting :)

Anonymous poster hash: 696bd...63d

Enig, Jamie var barskere med skjegg og litt lengde på håret!

Han som spilte Daario i forrige sesong skulle visst være med på et annet prosjekt.

Jeg lurer litt på om de har tonet ned den glatte, sleske Daario med de sære motevanene fra boka, og gjort ham litt mer jordnær og sympatisk for å rettferdiggjøre at Daenerys blir forelsket i ham.

Hun har jo fått en ganske stor fanskare, og tror det er en del som idoliserer henne såpass at de ikke hadde fått det til å henge på greip at hun faller for en sleip og frekk skjørtejeger med blått hår og gul bart som har for vane å tafse på de utskårne nakne damene på skverdskaftene sine mens han sender lystne blikk på herskerinnen sin :fnise:

Men vet jo ikke hvordan han kommer til å utvikle seg i serien.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, Jamie var barskere med skjegg og litt lengde på håret!

Han som spilte Daario i forrige sesong skulle visst være med på et annet prosjekt.

Jeg lurer litt på om de har tonet ned den glatte, sleske Daario med de sære motevanene fra boka, og gjort ham litt mer jordnær og sympatisk for å rettferdiggjøre at Daenerys blir forelsket i ham.

Hun har jo fått en ganske stor fanskare, og tror det er en del som idoliserer henne såpass at de ikke hadde fått det til å henge på greip at hun faller for en sleip og frekk skjørtejeger med blått hår og gul bart som har for vane å tafse på de utskårne nakne damene på skverdskaftene sine mens han sender lystne blikk på herskerinnen sin :fnise:

Men vet jo ikke hvordan han kommer til å utvikle seg i serien.

Det er nok mange damer som ville hatt forståelse for det dersom hun falt for en selvsikker kjekkas som viser frem en olja sixpack mens han stryker damene på sverdene sine med tommelen. Selv om han hadde blått hår og skjegg og gul bart. Det gjelder bare å finne rett mann til rollen. I bøkene er jo Daario suveren. Han er en player av dimensjoner, men han går ikke over streken, og selv om han tilkjennegir at han er klar som et egg, så er han ikke egentlig respektløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...