Gå til innhold

Game of Thrones. Serien og bøkene, ettertrykkelig spoila.


Mann 42

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva skjer med Sansa når Tyrion blir arrestert forresten?

Knerter de henne også?

Nei, hun flykter sammen med Little Finger, som ser ut til å ha en merkelig greie for henne. Jeg er ikke helt sikker på hva. Det henger sammen med moren hennes, som var hans gamle flamme da de var tenåringer.

Jeg TROR det er ganske så seksuelt, men det vil ta en tid før det "modner", for å si det sånn, så innledningsvis smugler han henne bort, forandrer på utseendet hennes, og presenterer henne som sin uekte datter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Hva skjer med Sansa når Tyrion blir arrestert forresten?

Knerter de henne også?

Nope hun får en helt ny skjebne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah! Spennende :D

Gjennom sin nye identitet, så åpnes det opp et helt nytt liv for Sansa, og hennes skjebne er en av dem som henger i luften, delvis fordi Little Fingers er en så vanskelig person å forstå. Iallfall for meg. Han er selvsagt svært ivrig etter å tilegne seg makt og penger. Det er det spillet han kan, og han er veldig god på det. Han har steget fra å være en fattig gutt fra en lite anerkjent adelsfamilie som knapt var bedre enn bønder, til å bli medlem av Kongens Råd, Master of Coins, herre til Harrenhal, og som vi så i slutten av sesong 3, han er på vei til The Eyrie for å fri til Catelyns søster Lyssa Arryn, noe som vil gi ham kontrollen over enda et stort område.

Han er tydelig nok tiltrukket til Sansa, men hva hans egentlige, eller viktigste intensjoner er, er uvisst. Det kunne være mange. Er hun en del av hans maktspill, eller har han reddet henne ut av Kings Landing for å innlede et forhold til henne. Evt dekker han seg for alle eventualiteter. Dersom dagen skulle komme da Lannisters ikke lenger kontrollerer Westeros, så er Sansa muligens (pt de facto, så vidt alle vet) den siste gjenlevende arvingen til Winterfell. Og dersom han skulle gifte seg med henne, så vil han med ett være herre til både Harrenhal, Eyrie og Winterfell, og det er ganske mye. Det representerer sikkert en tredjedel av hele Westeros. Jeg gjetter at det er det egentlige siktemålet hans, det ville virkelig være å få prinsessa og halve kongeriket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sett ham i serien Graceland, men det er lenge siden jeg leste den delen av boken han er med i. Men jeg skal definitivt tenke på saken. Synes kanskje han var i yngste laget til å være bror til Elia, men for alt vi vet (det står nok sikkert noe om dette i bøkene), kan han ha vært mye yngre enn henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, han så da både sydlansk og kjekk ut. Jeg antar at det er plausibelt at han har en hel tropp av amazone-døtre med forskjellige kvinner rundt omkring i Dorne. The Sand Vipers, vet du. Jeg er mer opptatt av hvem som fyller DE rollene, enn Oberyn selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror egentlig han kan passe bra, selv om han er langt fra sånn jeg så Oberyn for meg. Men, bortsett fra Catelyn som stemte på en prikk, er det ingen som ser sånn ut i TV-serien som de gjør i hodet mitt når jeg leser bøkene.

Men jeg tror at Oberyn og Elia var ca like gamle, og at de to er litt eldre enn Ned, Robert, Jaime, Cercei? Så sånn sett er vel skuespilleren litt i yngste laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge A Wiki of Ice and Fire, skal han være 42 år.

Skuespilleren er 38, tror jeg, så det funker vel ikke så verst.

Uansett synes jeg han har det rette utseendet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skulle castet Antonio Banderas, for svarte!

Han har jo rukket å bli nokså gammel da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har jo rukket å bli nokså gammel da :P

Han er "bare" 52, knappe 10 år over....plusset er jo at han har rette kjemien og

personligheten (arrogansen) til å fremstille Oberyn på en prikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er "bare" 52, knappe 10 år over....plusset er jo at han har rette kjemien og

personligheten (arrogansen) til å fremstille Oberyn på en prikk.

Vet ikke helt, jeg. Jeg kan ikke se Banderas i den rollen. Sorry. Jeg syns forøvrig at i stedet for en zillion dollar til en stor stjerne, skal man hyre en mindre kjent, men akkurat like bra, og tre CGI-teknikere som bare kan jobbe med dragene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Banderas har heller ingen ting der å gjøre i mine øyne. Banderas er og blir en El Mariachi og kan ikke være noe annet (i mine øyne). Så jeg synes han utvalgte ser ut som et bra valg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Kom til å tenke på en ting ang. det dere fortalte om Shae, var hun kjøpt og betalt av faren allerede i militærleiren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til å tenke på en ting ang. det dere fortalte om Shae, var hun kjøpt og betalt av faren allerede i militærleiren?

Tenker du på Tywin Lannister, når du sier "faren"?

Nei. Tywin var rasende på Tyrions forbindelser med prostituerte, og hans generelt utsvevende livsførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...