Gå til innhold

Game of Thrones. Serien og bøkene, ettertrykkelig spoila.


Mann 42

Anbefalte innlegg

Det var Bronn som "fant" Shae til Tyrion i en annen manns telt. Tywinn hadde ingenting med henne å gjøre og vet vel ingenting om henne før han kom til Kings Landing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Nå har jeg fått lest alle bøkene, men da jeg kom til det siste kapittelet om Jon Snow fant jeg ut at det var bortkastet tid. Det får da være grenser. 'Heier' snart på skrømta jeg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Nå har jeg fått lest alle bøkene, men da jeg kom til det siste kapittelet om Jon Snow fant jeg ut at det var bortkastet tid. Det får da være grenser. 'Heier' snart på skrømta jeg nå.

Ergo må vi snart få neste bok, så vi får vite. Jeg fikk hikke av det kapittelet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ergo må vi snart få neste bok, så vi får vite. Jeg fikk hikke av det kapittelet.

Javisst, sprøtt kapittel. Det bygger seg kraftig opp etter brevet fra Ramsey og man tenker at nå skal det blir rock'n roll, men så bare... WTF! Ikke første gangen i de bøkene en opplever uventede hendelser og at det går skeis med de man følger, men på et eller annet tidspunkt har jeg behov for å kunne følge noen faste figurer. Det er jo fortsatt flere igjen, men man forventer egentlig at det skal skje noe dritt med dem også. Hva er da vitsen? Også dukker det opp folk man ikke har noe forhold til som man da skal følge isteden. Kunne jo like gjerne sett på Hotel Cæsar. Off, måtte få ut litt steam her jeg nå... *skuffet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOILER!

Kort fortalt så får Jon en melding fra Ramsay Bolton om at Boltons har vunnet slaget ved Winterfell og at han vil ha tilbake sin brud "Arya"og Reek, at han har Mance og har flådd de seks damene han hadde med seg, samt noen trusler til Jon. Jon blir forbanna, wildlings også, og mange wildlings vil bli med Jon for å ta Ramsay. Men så langt kommer de ikke, for Jon blir overfalt av sine egne blacks og knivstukket! Vi får ikke vite sikkert om Jon dør av dette, men det virker ganske kjørt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Naria

Jon er definitivt ikke død. Martin har jo sagt at Jon skal få vite hvem foreldrene hans er og det har han ikke funnet ut av enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jon er definitivt ikke død. Martin har jo sagt at Jon skal få vite hvem foreldrene hans er og det har han ikke funnet ut av enda.

Jeg tror heller ikke Jon er død, men jeg tar ikke Martins ord for DET.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen teorier om brevet som ble sendt til Jon Snow da? Jeg har av en eller annen grunn vanskelig for å tro at det brevet er det det gir seg ut for å være og sendt av Ramsay. Først tenkte jeg kanskje Stannis hadde sendt det med en av ravnene som Karstark hadde med seg for å tirre opp Jon og the wildlings til å angripe Winterfell, og sånn sett hjelpe Stannis til å vinne. Men en annen teori er jo at det er Mance Rayder som står bak, tror han er spøkelset bak mye av det som skjer i Winterfell, og jeg tror ikke Ramsay klarer å avsløre han. På den måten klarer Mance å mobilisere wildlings til å gå bananas på Winterfell og Boltons. Det kan også være grunnen til at Mance ikke er med når de seks damene flykter med Theon og Jeyne... Hmmm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Ramsay halvbroren til Jon, eller "hel"bror?

De er ikke i slekt i det hele tatt. Hvor kom den ideen fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får han plutselig blå øyne? :fnise:

Jon kommer ikke til å våkne med ny øyefarge. Han ble ikke angrepet av The Others, han ble knivstukket av sine egne. Så det er ikke noe White Walker magi med i bildet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga "etternavnet". :rodme:

Bastarder blir oppkalt etter hvor de bor, og alle bastarder i nord blir kalt Snow :) De som bor lenger sør og ut mot havet osv har andre navn.

Anonymous poster hash: 113a8...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bastarder blir oppkalt etter hvor de bor, og alle bastarder i nord blir kalt Snow :) De som bor lenger sør og ut mot havet osv har andre navn.

Anonymous poster hash: 113a8...4e2

Aha!

Takk for at du oppklarte det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han heter ikke Ramsay Snow, men Ramsay Bolton. Han er legitimisert :)

Her er forøvrig muligens en forklaring på hvorfor Ramsay nå er legitimisert, på tross av at kona til Roose Bolton er gravid.

"Walda is present at the wedding of Ramsay and "Fake Arya". She is currently pregnant.

Roose tells Theon Greyjoy that he has become oddly fond of his fat little wife. His two previous wives never made a sound in bed but Walda does, which he finds quite endearing. He thinks she has a fertile feel to her. Roose reveals to Theon that if Walda were to give him any children Ramsay would most likely kill them, which Roose states is just as well, since he most likely will not live to see the child reach adulthood. Roose believes child lords are the bane of any house and does not want a child to succeed him as Lord of the Dreadfort."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er forøvrig muligens en forklaring på hvorfor Ramsay nå er legitimisert, på tross av at kona til Roose Bolton er gravid.

"Walda is present at the wedding of Ramsay and "Fake Arya". She is currently pregnant.

Roose tells Theon Greyjoy that he has become oddly fond of his fat little wife. His two previous wives never made a sound in bed but Walda does, which he finds quite endearing. He thinks she has a fertile feel to her. Roose reveals to Theon that if Walda were to give him any children Ramsay would most likely kill them, which Roose states is just as well, since he most likely will not live to see the child reach adulthood. Roose believes child lords are the bane of any house and does not want a child to succeed him as Lord of the Dreadfort."

Kanskje det kan bli en spin off serie? "The Boltons: Family Values."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...