Gå til innhold

Game of Thrones. Serien og bøkene, ettertrykkelig spoila.


Mann 42

Anbefalte innlegg

Akkurat det der har jeg også en misstanke om, men trodde det førte til Jamie og Cersei og ikke Tyrion. Men det er ikke umulig at utfallet ble Tyrion.

Iflg "Den store, interessante boken om blodlinjer, giftemål og beskrivelser av arvingens fenotyp" så er Jamie og Cersei typiske Lannistere, akkurat som Joffrey, Tommen og Myrcella. Tyrion er ikke nevnt, men tatt i betraktning at Tywin hatet ham allerede fra fødselen og aller helst ville satt ham ut for å dø, så taler vel hans overlevelse i seg selv for at det aldri var noen tvil om opphavet hans. Tyrion er IKKE en Targaryen avlegger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror at det ligger an til mange skuffelser for dere damer på dette punktet, og jeg kommer til å kunne si "told you so", gjentatte ganger. Stay tuned for realitetsorienteringer. Disse "teoriene" er omtrent like godt underbygd som konspirasjonsteorier som florerer ellers på nettet, og det beviser vel at hvis en teori er for god til å ikke være sann, så vil den få mange disipler, uansett hvor dårlig underbygd den er.

Nå er det snakk om en bokserie her da, med nøye utvalgte detaljer, ikke virkeligheten som er mer komplisert enn hva en bokverden kan bli. Hva er poenget med å ta med masse profetier om de ikke skal bety noe? Det er jo så mange av de som allerede har blitt oppfylt, som f.eks. spådommen til Cersei, The Red Wedding (som har blitt forutsagt flere steder, deriblant i The House of the Undying), Balon Greyjoys død, Ironborn på vei til Dany, Brans drøm tidlig i bøkene, osv. Hva er vitsen med å poengtere igjen og igjen koblingen blå roser + Lyanna + Rhaegar? Tenker du at det bare er tilfeldig fyllstoff han har puttet inn for å få flere sider?

Og hva tenker isåfall du er grunnen til at store deler av Kingsguard passet på Lyanna, fremfor den kongelige familien som tross alt er livsoppgaven deres?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Nå er det snakk om en bokserie her da, med nøye utvalgte detaljer, ikke virkeligheten som er mer komplisert enn hva en bokverden kan bli. Hva er poenget med å ta med masse profetier om de ikke skal bety noe? Det er jo så mange av de som allerede har blitt oppfylt, som f.eks. spådommen til Cersei, The Red Wedding (som har blitt forutsagt flere steder, deriblant i The House of the Undying), Balon Greyjoys død, Ironborn på vei til Dany, Brans drøm tidlig i bøkene, osv. Hva er vitsen med å poengtere igjen og igjen koblingen blå roser + Lyanna + Rhaegar? Tenker du at det bare er tilfeldig fyllstoff han har puttet inn for å få flere sider?

Og hva tenker isåfall du er grunnen til at store deler av Kingsguard passet på Lyanna, fremfor den kongelige familien som tross alt er livsoppgaven deres?

Martin har jo flere ganger bevist at de små detaljene kommer tilbake, som noe mer viktig, senere i bøkene. Det er jo det som er så utrolig fascinerende med bøkene. Alle detaljer er viktige å få med seg, for de fleste får en større betydning senere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin har jo flere ganger bevist at de små detaljene kommer tilbake, som noe mer viktig, senere i bøkene. Det er jo det som er så utrolig fascinerende med bøkene. Alle detaljer er viktige å få med seg, for de fleste får en større betydning senere.

Helt enig! Skulle det plutselig vise seg at bokserien slutter, og jeg sitter igjen med tusen ubesvarte spørsmål om det ene og det andre, kommer jeg til å bli utrolig skuffet. All småhintingen mot det ene og det andre må jo bety ett eller annet, ellers hadde det jo ikke vært noe vits i å ha det med. Og han viser jo gang på gang at det er viktig.

Leste bøkene etterhvert som de kom ut, og begynte på igjen etter at tv-serien kom, utrolig mye som blir forutsagt på en eller annen måte, som man får med seg når man vet historien videre. Men det aller meste var ting jeg ikke fikk med meg på første gjennomlesing av bøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det snakk om en bokserie her da, med nøye utvalgte detaljer, ikke virkeligheten som er mer komplisert enn hva en bokverden kan bli. Hva er poenget med å ta med masse profetier om de ikke skal bety noe? Det er jo så mange av de som allerede har blitt oppfylt, som f.eks. spådommen til Cersei, The Red Wedding (som har blitt forutsagt flere steder, deriblant i The House of the Undying), Balon Greyjoys død, Ironborn på vei til Dany, Brans drøm tidlig i bøkene, osv. Hva er vitsen med å poengtere igjen og igjen koblingen blå roser + Lyanna + Rhaegar? Tenker du at det bare er tilfeldig fyllstoff han har puttet inn for å få flere sider?

Og hva tenker isåfall du er grunnen til at store deler av Kingsguard passet på Lyanna, fremfor den kongelige familien som tross alt er livsoppgaven deres?

Livsoppgaven til kongsgarden er å passe på dem som kongen sier skal passes på, altså etter ordre. De gjør ikke slike bestemmelser selv. Rhaegar var kronarving, og Lyanna var hans kvinne. Det er ikke spesielt vanskelig å se at hun ville være et prioritert beskyttelsesobjekt. Det er derimot veldig vanskelig å se at det skulle gjøre noe fra eller til at hun var gravid. Hun ville hatt det samme vaktholdet, uansett.

Og jeg tenker dessuten at mange av disse profetiene vil vise seg å ha en helt annen tolkning enn mange av leserne legger i det. Jeg gjetter at om Martin leser noe av fan-sidene, så får han seg mang en god latter av typen "Jøss, det hadde jeg ikke kunnet tenke på sjøl, engang!"

Akkurat som IRL, så forstås profetier kun i ettertid, og vi ser jo stadig vekk at hovedpersonene i bøkene, som tror på profetiene fordi deler av dem har slått til, er komplett ute av stand til å forutse hva som kommer til å skje videre, selv om de på sett og vis har fått sine forvarsler. De er akkurat like blinde som de ville vært uten profetien, og kanskje verre.

Tilfellet Cersei er et godt eksempel. Hennes tenking er blitt totalt irrasjonell fordi hun tolker alt som skjer i livet hennes i lys av profetien, og den får henne til å begå en rekke handlinger som er totalt irrasjonelle og i sin essens selvdestruktive. F.eks er hennes anstrengelser på å rive ned Margaery Tyrell, med på å ødelegge Cersei selv, og kaste henne fra makten og ødelegge alle fremtidsutsikter hun måtte ha hatt. Og hun gjør dette fordi profetien inneholdt noe om en annen dronning, yngre og vakrere, som vil ta makten fra henne.

Daenerys går bare og venter på sine tre svik, og kanskje reagerer hun også galt og irrasjonelt når hun konfronteres med dem. For eksempel så sparker hun jo ut Jorah Mormont etter at hun får vite at han en tid var Robert Baratheons informant. Dette gjør hun etter at han har vist at han har valgt side, og står last og brast med henne, uten hensyn til sin egen sikkerhet. Jeg tror at vi vil kunne få se flere eksempler på at hendelser overfortolkes for at de skal passe inn i profetier og spådommer, noe som i seg selv demonstrerer farene ved magi og irrasjonalitet.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg også ha denne tråden i "mine innlegg", siden det var så fryktelig fisefint i den andre (unnskyld fransken) :fnise:

Jeg har ikke lest bøkene, men er veldig sulten på spoilers!!!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Martin har jo flere ganger bevist at de små detaljene kommer tilbake, som noe mer viktig, senere i bøkene. Det er jo det som er så utrolig fascinerende med bøkene. Alle detaljer er viktige å få med seg, for de fleste får en større betydning senere.

Men det er vel ikke det samme som at de små detaljene forplikter på noen som helst måte.

Blå roser og så videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg også ha denne tråden i "mine innlegg", siden det var så fryktelig fisefint i den andre (unnskyld fransken) :fnise:

Jeg har ikke lest bøkene, men er veldig sulten på spoilers!!!!!

Det tror jeg vi kan hjelpe deg med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert!

Jeg har lurt på en ting, hva skjer med Shae og hva er bakgrunnshistorien hennes?

Har dette kommet frem i bøkene som til nå er utgitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert!

Jeg har lurt på en ting, hva skjer med Shae og hva er bakgrunnshistorien hennes?

Har dette kommet frem i bøkene som til nå er utgitt?

Sikker på at du vil vite det? Trist historie. Og det er noen spoilere ang resten av soga, knyttet til flere av de viktige hovedpersonene. Store spoilere. Og det er helt sikkert mange som ikke vil vite om det. Just saying.

Shae HAR ingen større bakgrunnshistorie. Det fremgår at hun er prostituert. Tyrion gjør den samme avtalen som han har i TV-serien: Han skal ta seg av henne, hun skal ikke treffe andre menn, og de må være diskrete. Han tar henne med seg til Kings Landing, og skaffer henne et hus og tjenere og vakter og besøker henne i hemmelighet. Så langt, så bra. Tywin Lannister har gjort det klart for Tyrion at han ikke vil akseptere noen flere hore-historier fra hans side, og at han kommer til å drepe den neste prostituerte han finner i Tyrions seng. Tywin er ekstremt opptatt av familiens rykte og ære. Som han sier så vil alle en manns handlinger og gjerninger og mannen selv, forgå, men slekten blir igjen, og det er det eneste hensynet man kan ta: Familiens respekt og overlevelse.

Stor komplikasjon: Under bryllupet mellom Margaery og Joffrey, så forgiftes Joffrey. Tyrion får skylden, av grunner som virker meget tilforlatelige der og da. Han fenglses, men ved hjelp av Jaime og Lord Varys flykter han. Under flukten forteller Jaime ham om en ting som han har holdt hemmelig i mange år:

Da Tyrion var 14, kom han og Jaime over en jente som var i ferd med å bli voldtatt av banditter. De berget jenta, som ble ganske betatt av Tyrion. Dette var gjensidig, og en uke etter var de gift. Lykken blomstret et par uker, helt til Tywin kommer og sier at det hele var iscenesatt av Jaime for å gi Tyrion hans første erfaring med en kvinne. Men jenta er EGENTLIG en hore som Jaime har leid. Og for å understreke akkurat det poenget, trekker Tywin jenta og Tyrion med seg til kasernen og lar alle sine menn ta henne etter tur, og betaler henne en sølvmynt hver. Tyrion får ordre om å være siste mann, og betale henne en gullmynt. Dette har vært Tyrions store bitre erfaring gjennom hele livet.

Det Jaime forteller ham i gangene under The Red Keep mens de flykter, er at han alltid har hatt dårlig samvittighet for denne hendelsen. For jenta VAR ikke en hore. Hun var en vanlig bondejente, som virkelig elsket Tyrion, og hun VAR hans kone.

Da Tyrion får høre det, tilter han fullstendig, og bryter av fra de andre. Han har oppdaget en passasje som han kjenner fra sin tid som Kongens Hånd, da han bodde i de rommene som Tywin nå har. Han tar seg frem til Tywins soverom der han finner Shae i Tywins seng. Hun har et gullkjede om halsen, og Tyrion kveler henne med det, før han fortsetter videre innover i leiligheten og finner Tywin på toalettet. Underveis har han plukket med seg en armbrøst. Han konfronterer Tywin med Jaimes avsløring og spør ham om hvor kona hans dro den gangen. Tywin, arrogant som alltid, sier "Dit alle horer drar, antar jeg!", hvorpå Tyrion skyter ham to tommer under navlen. Exit Tywin. Deretter går Tyrion tilbake til tunellene og flykter videre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at du vil vite det? Trist historie. Og det er noen spoilere ang resten av soga, knyttet til flere av de viktige hovedpersonene. Store spoilere. Og det er helt sikkert mange som ikke vil vite om det. Just saying.

Shae HAR ingen større bakgrunnshistorie. Det fremgår at hun er prostituert. Tyrion gjør den samme avtalen som han har i TV-serien: Han skal ta seg av henne, hun skal ikke treffe andre menn, og de må være diskrete. Han tar henne med seg til Kings Landing, og skaffer henne et hus og tjenere og vakter og besøker henne i hemmelighet. Så langt, så bra. Tywin Lannister har gjort det klart for Tyrion at han ikke vil akseptere noen flere hore-historier fra hans side, og at han kommer til å drepe den neste prostituerte han finner i Tyrions seng. Tywin er ekstremt opptatt av familiens rykte og ære. Som han sier så vil alle en manns handlinger og gjerninger og mannen selv, forgå, men slekten blir igjen, og det er det eneste hensynet man kan ta: Familiens respekt og overlevelse.

Stor komplikasjon: Under bryllupet mellom Margaery og Joffrey, så forgiftes Joffrey. Tyrion får skylden, av grunner som virker meget tilforlatelige der og da. Han fenglses, men ved hjelp av Jaime og Lord Varys flykter han. Under flukten forteller Jaime ham om en ting som han har holdt hemmelig i mange år:

Da Tyrion var 14, kom han og Jaime over en jente som var i ferd med å bli voldtatt av banditter. De berget jenta, som ble ganske betatt av Tyrion. Dette var gjensidig, og en uke etter var de gift. Lykken blomstret et par uker, helt til Tywin kommer og sier at det hele var iscenesatt av Jaime for å gi Tyrion hans første erfaring med en kvinne. Men jenta er EGENTLIG en hore som Jaime har leid. Og for å understreke akkurat det poenget, trekker Tywin jenta og Tyrion med seg til kasernen og lar alle sine menn ta henne etter tur, og betaler henne en sølvmynt hver. Tyrion får ordre om å være siste mann, og betale henne en gullmynt. Dette har vært Tyrions store bitre erfaring gjennom hele livet.

Det Jaime forteller ham i gangene under The Red Keep mens de flykter, er at han alltid har hatt dårlig samvittighet for denne hendelsen. For jenta VAR ikke en hore. Hun var en vanlig bondejente, som virkelig elsket Tyrion, og hun VAR hans kone.

Da Tyrion får høre det, tilter han fullstendig, og bryter av fra de andre. Han har oppdaget en passasje som han kjenner fra sin tid som Kongens Hånd, da han bodde i de rommene som Tywin nå har. Han tar seg frem til Tywins soverom der han finner Shae i Tywins seng. Hun har et gullkjede om halsen, og Tyrion kveler henne med det, før han fortsetter videre innover i leiligheten og finner Tywin på toalettet. Underveis har han plukket med seg en armbrøst. Han konfronterer Tywin med Jaimes avsløring og spør ham om hvor kona hans dro den gangen. Tywin, arrogant som alltid, sier "Dit alle horer drar, antar jeg!", hvorpå Tyrion skyter ham to tommer under navlen. Exit Tywin. Deretter går Tyrion tilbake til tunellene og flykter videre.

Oi! Stakars Tyrion!

Merkelig nok ødlegger aldri spoilers noenting for meg. Synes det er helt greit å vite hva som skjer, da er det så spennende å se hvordan de legger opp til de og de hendelsene.

Og så er det alltid fint å være litt forberedt på triste scener også, da husker jeg å ha et lommetørkle i nærheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Stakars Tyrion!

Merkelig nok ødlegger aldri spoilers noenting for meg. Synes det er helt greit å vite hva som skjer, da er det så spennende å se hvordan de legger opp til de og de hendelsene.

Og så er det alltid fint å være litt forberedt på triste scener også, da husker jeg å ha et lommetørkle i nærheten!

Tyrion er skikkelig nedfor i bok 5, og det siste møtet med faren spilles om og om igjen i bevisstheten.

Han spør alle han treffer om de vet hvor horene drar, og hører et "twang" fra buestrengen, om og om igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Tyrion har en egen evne til å komme ut av vanskelige situasjoner på topp, og gjennom bøkene imponerer han stadig vekk ved å finne en løsning selv på håpløse situasjoner.

Som da han var fange hos Lyssa i the Eyrie, og den åndssvake lille sønnen hennes ville se "den lille mannen fly". Han klarer å prate seg til en "trial by combat", rekrutterer Bronn som sin stedfortreder, og i løpet av minutter etter at Lyssa Arryn gjorde tabben å la Tyrion åpne kjeften i offentlighet, spaserer han ut av tronsalen som en fri mann.

Når han senere blir overfalt av fjellklanene (Shagga, sønn av Dolft er vel den mest minneverdige personen her) klarer han faktisk å rekruttere dem som sin private hærstyrke. I bøkene fortsetter de å være hans folk ganske lenge, selv om de forsvinner relativt kjapt ut av bildet i TV-serien.

Shagga har et tilbakevendende tema om å kappe ballene av folk og gi dem til geitene, som er ganske artig.

Anyways, Tyrion er en skikkelig People Person som ser løsninger der andre ser problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er veldig spent på hvordan de kommer til å gjøre det med hele Tyrion og hunden og grisen-opplegget i fremtiden. Noe av det må jo de begynne å legge opp til allerede i neste sesong, i det andre store bryllupet (som det har vært snakket om myyyyye lenger enn det Røde).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig spent på hvordan de kommer til å gjøre det med hele Tyrion og hunden og grisen-opplegget i fremtiden. Noe av det må jo de begynne å legge opp til allerede i neste sesong, i det andre store bryllupet (som det har vært snakket om myyyyye lenger enn det Røde).

Ja, JEG gleder meg storlig. Jeg håper at det blir akkurat som i bøkene, for hele opptrinnet med grisen og hunden får jo et etterspill senere, når han treffer Penny(var det ikke det dvergen hette?) igjen på vei til den andre siden av The Narrow Sea. Og hun blir en relativt viktig person i hans liv. Iallfall på veien mot Meereen og Daenerys. Jeg syns det virket som om hun påvirket ham ganske mye personlig, og at han tar et visst ansvar for henne.

Men det er ikke godt å si. Det er mye som så langt mangler i oppspillet til Joffreys bryllup, om man sammenligner med bøkene. Så kanskje de strømlinjer det hele, kutter ut en masse elementer, og fokuserer på konflikten med Tywin, som MÅ være med. Dette er jo også det punktet i intrigen der Cersei tilter fullstendig og begynner sin stødige marsj mot undergangen. Jeg er veldig spent på hvordan de skal turnere akkurat DET, for det var en ganske omfattende og detaljert serie med elendige beslutninger. Jeg er sikker på at vi kunne hatt en egen spinoff bare om Cerseis tabber som hersker når hun blir overlatt til seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva skjer med Snow da etter at han kommer tilbake til the nights watch?

Mange ting. Multiple spoilere, og hvis du ikke vil ha et synopsis av alt som skjer frem til slutten av bok 5: Ikke åpne dette. Jon er i begivenhetenes sentrum på Muren.

Først kommer det et angrep på muren, fra begge sider. Grupper av vildlinger som har klatret over muren angriper Castle Black fra baksiden, der de er sårbare. Samtidig er det en oppmarsj av styrker fra vildlingene so angriper selve muren og forsøker å slå seg gjennom fra nord.

Stannis kommer uventet til Nattevaktens hjelp. og bidrar til å knuse angrepet fra vildlingene. Mance Rayder tas til fange. Ygritte drepes (hun er med i styrkene som angriper Castle Black.) Mance Rayder brennes levende (men så viser det seg at det bare var en smart avledingsmanøver, og at det var Lord of Bones som ble brent. Melisandre er en ganske subtil trollkjerring) Tormund Giantsbane blir den nye lederen for vildlingene

Etter at de første kampene har roet seg ned, så må Nattevakten velge den neste lederen. I et inspirert øyeblikk forstår Sam Tarly at han kan få Jon Snow valgt, siden det er bortimot dødt løp mellom de andre kandidatene, og Jon allerede har demonstrert at han er både snarrådig og dyktig til å lede dem i strid. Så med en blanding av overtalelse, diplomati, hvite løgner og forsiktig manipulering, kupper Sam Tarly valget, og får Jon valgt med overveldende flertall.

På dette tidspunktet er Mance Rayders styrker knekket, og har enten flyktet inn i villmarken eller langs muren, eller har overgitt seg og ligger i en improvisert fangeleir ved muren.

Jon revurderer eden sin, særlig den biten som lyder "I am the shield that protects the realms of men", og innser at eden hans forplikter ham til å beskytte også vildlingene. Det er ikke DE som er fienden nord for muren, de var bare uheldige nok til å være på den siden av muren da den ble bygd. Så han legger en plan for å slippe alle sammen gjennom muren og la dem befolke områdene sør for muren under Nattevaktens kontroll.

Dette faller resten av nattevakten ganske tungt for brystet, og på slutten av bok 5 stikkes Jon Snow ned i et attentat som på mange måter minner en del om måten Julius Caesar døde på. Til tross for at han har fått gjentatte advarsler fra Melisandre om "dolker i mørket" og til tross for at hun har bedt ham instendig om å ha ulven sin nær seg hele tiden, så tar han ingen forholdsregler mot et slikt attentat, og er helt uforberedt da flere av hans venner fra hans første tid i vakten, stikker ham ned sammen.

Bok 5 slutter med Jon i koma, men han er ikke død riktig enda. Så det er helt åpent hva som skjer med ham videre.

Men det er selvfølgelig mulig at mye av dette IKKE kommer til å skje som i bøkene, siden det er et ganske komplisert handlingsforløp og sikkert vil kunne virke forvirrende på TV-seere som får et presentert i halvtimesbolker ukentlig.

Det har jo filmskaperne gjort før, for det som skjedde nord for muren etter at kommandør Mormont tok 300 menn med seg og dro inn i ødemarken, ble fart ganske kjapt over. Jon Snows lange flukt sammen med Qorin Halfhand strøket fullstendig, og det samme gjelder mesteparten av romansen mellom Jon Snow og Ygritte.

Jeg vet ikke riktig hvor mye friheter de kan tenkes å ta seg, men det er jo slik at konsekvensene av å endre på manuset vokser og forplanter seg videre utover i historien, slik at relativt små forandringer tidlig i en historie kan vokse til å bli store senere. Det gjelder både de tingene som skjer, og de som ikke skjer.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig spent på hvem som skal spille Martell'ene i neste sesong! :)

Åja! Det hadde jeg ikke engang tenkt på! Men The Red Viper er litt av en person. For ikke å snakke om alle de illegitime døtrene hans. The Sand Vipers. Og jeg som nesten var kurert for amazone-fetishen min.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Ja, JEG gleder meg storlig. Jeg håper at det blir akkurat som i bøkene, for hele opptrinnet med grisen og hunden får jo et etterspill senere, når han treffer Penny(var det ikke det dvergen hette?) igjen på vei til den andre siden av The Narrow Sea. Og hun blir en relativt viktig person i hans liv. Iallfall på veien mot Meereen og Daenerys. Jeg syns det virket som om hun påvirket ham ganske mye personlig, og at han tar et visst ansvar for henne.

Men det er ikke godt å si. Det er mye som så langt mangler i oppspillet til Joffreys bryllup, om man sammenligner med bøkene. Så kanskje de strømlinjer det hele, kutter ut en masse elementer, og fokuserer på konflikten med Tywin, som MÅ være med. Dette er jo også det punktet i intrigen der Cersei tilter fullstendig og begynner sin stødige marsj mot undergangen. Jeg er veldig spent på hvordan de skal turnere akkurat DET, for det var en ganske omfattende og detaljert serie med elendige beslutninger. Jeg er sikker på at vi kunne hatt en egen spinoff bare om Cerseis tabber som hersker når hun blir overlatt til seg selv.

Jeg likte så godt de delene der Tyrion og Penny er sammen. Det er null seksuelt, men virker som et trygt og godt forhold. Tyrion viser ennå en god side av seg selv. Penny kan dog irritere meg litt innimellom. Ja hun er ung, men man må ikke sutre fordi om.

Men TV-serien må gjerne unnlate en del av detaljene fra reåpningen av fighting pit'en i Meeren. Urk det var bare kvalmt og ekkelt å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...