Gå til innhold

Game of Thrones. Serien og bøkene, ettertrykkelig spoila.


Mann 42

Anbefalte innlegg

Selv om jeg har lest bøkene begynte jeg å gråte i dagens episode. Naboene må tro jeg er gæren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Feel ya. Jeg begynte å gråte når de stakk Jeyne i magen.

Men ja, som GRRM har sagt før. Dette er ikke Ringenes Herre og de gode karakterene overlever ikke alltid. Kjipt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naria

Kona til Robb er vel ikke en gang tilstede i bøkene? Eller husker jeg feil?

Dere som har lest bøkene og sett episoden, er the red wedding skildra bra? Hører mange trekker frem skuespillerprestasjonene til Michelle Fairley (Cat Stark) og at hun var spesielt bra.

Gleder meg veldig til å se den i kveld!

Endret av Naria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Feel ya. Jeg begynte å gråte når de stakk Jeyne i magen.

Men ja, som GRRM har sagt før. Dette er ikke Ringenes Herre og de gode karakterene overlever ikke alltid. Kjipt.

Jeg sitter her og håper at det bare var Rob Stark's mareritt i neste episode og at alle er i live, men det kommer vel kanskje ikke til å skje.

Heier på Khaleesi da :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kona til Robb er vel ikke en gang tilstede i bøkene? Eller husker jeg feil?

Dere som har lest bøkene og sett episoden, er the red wedding skildra bra? Hører mange trekker frem skuespillerprestasjonene til Michelle Fairley (Cat Stark) og at hun var spesielt bra.

Gleder meg veldig til å se den i kveld!

Hu er egentlig ikke tilstede. Men hu er det nå.

Skildra kjempe bra. Michelle var fantastisk! Helt grusomt å se. Du ser en mors tap. Og fortvilelse. Og lykke.

Fy fader, nå skjønner jeg hvorfor jeg har hoppet over The Red Wedding i bøkene og ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Lannisters send their regards indeed! :krangle:

Mye kul/interressant warging som skjedde i forkant av slutten da, likte

måten de hadde skildret det på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La også merke til at de hadde flyttet det at Jon blir skadet av ørnen(?) til Orell til denne episoden (i boken skjer det jo nesten helt i begynnelsen av da Jon møtte the Wildlings), men Orell er også her død når det skjer. Det står heller ikke noe om at Ygritte forsvarte Jon, men synes det passer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, for en episode! Jeg er SINT! :grine::twisted:

(Har ikke lest bøkene, så ante ikke at dette kom! Er bare på bok nr 1... ÆSJ!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Kona til Robb er vel ikke en gang tilstede i bøkene? Eller husker jeg feil?

Dere som har lest bøkene og sett episoden, er the red wedding skildra bra? Hører mange trekker frem skuespillerprestasjonene til Michelle Fairley (Cat Stark) og at hun var spesielt bra.

Gleder meg veldig til å se den i kveld!

Kona til Robb er med i bøkene hun, men har en ganske anonym rolle.

Og The Red Wedding var ganske heftig å lese. Du vil jo ikke at noe slikt skal skje, så du tror jo det vil gå bra til slutt. Men så gjør det ikke det... trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Øøøøyh, Jeyne Westerling blir ikke drept i bøkene! Visste noe var muffins med denne

episoden. Syns de tok seg litt vel mye kunstnerisk frihet med akkurat den biten

i tv-serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kona til Robb er med i bøkene hun, men har en ganske anonym rolle.

Hun er ikke tilstede under "the red wedding" og kommer helskinnet ifra affæren

(i bøkene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vet vi ihvertfall hvem vi ikke kommer til å høre mer om i bøkene og som ihvertfall ikke er gravid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest avocadoen

Øøøøyh, Jeyne Westerling blir ikke drept i bøkene! Visste noe var muffins med denne

episoden. Syns de tok seg litt vel mye kunstnerisk frihet med akkurat den biten

i tv-serien.

Men hva skjer da? Om hun hadde overlevd som i bøkene så hadde vel Robb Stark fått en sønn eller datter, noe som kanskje vil være viktig senere? Blir litt dumt om de bare skal dikte opp noe helt annet enn det som står i bøkene da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva skjer da? Om hun hadde overlevd som i bøkene så hadde vel Robb Stark fått en sønn eller datter, noe som kanskje vil være viktig senere? Blir litt dumt om de bare skal dikte opp noe helt annet enn det som står i bøkene da.

Njaaaa.....om jeg ikke husker helt feil så får hun en slags prevantiv "heksebrygg" eller noe

ifra sin egen mor slik at hun ikke blir gravid, noe som hadde vært en dødsdom for henne og

barnet om det skjedde...

Tjaaa....litt dumt å dikte opp noe annet enn det som skjer i bøkene ja, men tror ikke Jeyne

spiller en særlig sentral rolle i senere utvikling av historien, noe som egentlig er litt vanskelig å

fastslå selvfølgelig siden den ikke er blitt skrevet enno, men hun blir jo nesten ikke nevnt etter

"bryllupet" i bøkene, så.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Njaaaa.....om jeg ikke husker helt feil så får hun en slags prevantiv "heksebrygg" eller noe

ifra sin egen mor slik at hun ikke blir gravid, noe som hadde vært en dødsdom for henne og

barnet om det skjedde...

Tjaaa....litt dumt å dikte opp noe annet enn det som skjer i bøkene ja, men tror ikke Jeyne

spiller en særlig sentral rolle i senere utvikling av historien, noe som egentlig er litt vanskelig å

fastslå selvfølgelig siden den ikke er blitt skrevet enno, men hun blir jo nesten ikke nevnt etter

"bryllupet" i bøkene, så.....

Ah, da skjønner jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naria

Kona til Robb er med i bøkene hun, men har en ganske anonym rolle.

Og The Red Wedding var ganske heftig å lese. Du vil jo ikke at noe slikt skal skje, så du tror jo det vil gå bra til slutt. Men så gjør det ikke det... trist.

Kona til Robb er med i bøkene hun, men har en ganske anonym rolle.

Og The Red Wedding var ganske heftig å lese. Du vil jo ikke at noe slikt skal skje, så du tror jo det vil gå bra til slutt. Men så gjør det ikke det... trist.

Jeg tenkte på at hun ikke var i bryllupet i boken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...