Gå til innhold

En mann fire koner- at ikke han blir fullstendig utslitt av å leve slik?


Gjest Sanne__

Anbefalte innlegg

Jeg har nå omsider sett ferdig tell all-episodene. Det var ganske interessant å se på programlederen (som jeg forøvrig synes var dyktig). Hun likte åpenbart Christine, men hun var helt tydelig på alerten ovenfor Kody. Med rette, han oppførte seg jo slett ikke bra. Tydelig at hun ikke stolte ett sekund på ham. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg oppdaget at dekoderen driver og tar opp de aller første sesongene også, så jeg har kikket litt gjennom dem. Interessant å se første sesong igjen etter alle disse årene. De er så annerledes. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, likte at programlederen gjorde en god jobb og klarte å sortere alle trådene så godt som det ble gjort.
Glad det ikke er min jobb. / Ja, helt merkelig å se dem da tidene var såkalt lyse og lette. Vi vet jo i ettertid
at det var de slett ikke. De slet med ting i forhold til hverandre og noen hadde det tungt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana skrev (4 timer siden):

Jeg oppdaget at dekoderen driver og tar opp de aller første sesongene også, så jeg har kikket litt gjennom dem. Interessant å se første sesong igjen etter alle disse årene. De er så annerledes. 

Det gjør min også! Jeg skal også se på de første sesongene nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom over Instagram-siden til Audrey, forloveden til Mariah, som har kommet ut som transperson (eller hva det heter - har blitt mann ihvertfall, eller mannlig). Uansett! Veldig stor forandring, bare på ett år. Lurer på om det blir tatt med i en eventuell ny sesong, og jeg lurer fælt på hva familien synes om det. De brukte jo litt tid på å fordøye at Mariah var lesbisk, men samtidig var de jo overraskende åpne også, tatt religion i betraktning. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har oppfattet hist og pist på nett er det greit tatt i mot av nærfamilien i alle fall.
Man må jo få være den man er. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sitter og ser på Tell All-episoden, og er sjokkert over hvor stygt Kody prater om Meri, og at hun overraskende nok ikke snakker særlig stygt om han. 

Edit 1: Ser nå på episode 2, og er sjokkert over at Jeanelle har sagt at hun ønsker å bli, at Kody er en god far, og de har litt ting og fikse på men at hun vil ordne det, hvorpå han når han blir spurt det samme sier at de ikke er gode partnere, ikke er "in sync" osv. 

Han kaster jo alle konene sine under bussen? I hele episoden er han jo stort sett svært angripende mot alt og alle..

 

Endret av Nuttery
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen holder på å rakne og begynner å se det selv = panikk for å holde fasaden sin på plass? Bare en tanke. :klo: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (6 timer siden):

Som jeg har oppfattet hist og pist på nett er det greit tatt i mot av nærfamilien i alle fall.
Man må jo få være den man er. :) 

Helt klart! 😊 

Jeg synes bare det er et interessant tema, transpersoner i et religiøst miljø i relativt konservative USA.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Meadow said:

Helt klart! 😊 

Jeg synes bare det er et interessant tema, transpersoner i et religiøst miljø i relativt konservative USA.  

Jeg tror ikke de er så veldig religiøse lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (På 17.4.2022 den 23.18):

Mannen holder på å rakne og begynner å se det selv = panikk for å holde fasaden sin på plass? Bare en tanke. :klo: 

Han er nok ikke helt frisk, han er helt anderledes nå enn han var før. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meadow skrev (På 18.4.2022 den 1.19):

Helt klart! 😊 

Jeg synes bare det er et interessant tema, transpersoner i et religiøst miljø i relativt konservative USA.  

Javisst...men siden de er en familie med mye søkelys på seg, er det finfint at de står frem med store smil og en godt utviklet ryggrad som tåler alt som måtte komme...yoga har visst vært en god ting å ha i livene deres. :) 

Nåvel skrev (På 18.4.2022 den 8.46):

Jeg tror ikke de er så veldig religiøse lenger...

Det har i alle fall kommet langt bak i rekka på hva familien dreier seg om på tv. Det er vel ikke så enkelt å styre alle når de blir store og går i alle retninger på det viset også. En hver får ordne sin egen tro i sine egne hjem? Mulig det. 

Duff skrev (7 timer siden):

Han er nok ikke helt frisk, han er helt anderledes nå enn han var før. 

Ja, veldig forandret. :sukk: Det hadde kanskje vi også vært om vi hadde solgt våre liv for åpen linse/mikrofon for hele verden. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Religionen har helt klart blitt mindre tydelig i serien. I de første sesongene fikk vi jo se hvordan de holdt gudstjenester hjemme og de snakket om at de mente at man skulle kle seg sømmelig (dvs vise lite hud, man ser jo stadig at mødrene kler seg i langermede topper under kortermede/utringede) og ikke ha sex før ekteskapet osv (her vet vi jo at i alle fall noen av barna ikke er enige, jeg tror vi kan anta at både Maddie og Aspyn har overholdt dette, mens Logan har hatt en mangeårig samboer og jeg tviler på at de lever i et platonisk forhold). Etter hvert har det vært lite til ingen prat om troen deres. Vi vet jo at de er liberale og mener at barna skal få velge selv, noe de tydeligvis også har gjort, og det er veldig fint. Jeg tror mange familier, både religiøse og ikke-religiøse, ville synes det var vanskelig hvis barna valgte et helt annet livssyn enn de er vokst opp i.

Når det gjelder Kody er det vanskelig å si hva som skjer, men da Christine dro raknet familien. De er jo en familie fremdeles, men ikke den samme og ikke den de ønsket seg og jobbet for. Koronasituasjonen har jo også helt klart vist en annen side av Kody og jeg tror den fremskyndte skilsmissen. Å leve i to år som helt separate familier som knapt ser hverandre og hvor foreldrene er så dypt uenige om helt grunnleggende ting er fryktelig vanskelig. Jeg vet ikke om Kody klarer å se sin rolle i dette. Det er garantert mye vi ikke får se på TV heller. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klo: Jeg mener at Logan og damen har giftet seg for lengst, men ville ut av serien, derfor stillheten derfra. 

P.s. den yngste i familien er bare knusbedårende sett med mine øyne. Lært seg å gå nå.
Mammas farger, men pappas jente helt klart. Blir mere og mere seg selv som smårolling,
med håret til alle kanter og et stort skøyeraktig smil. Jo, jeg faller for sånt gitt. :rodmer: 
Flere gode bilder på instagram. 


mykeltip_260515228_246563434144710_33306

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida...siste nytt her: Logan and Michelle are getting married in October 2022, according to their online wedding registry. He proposed in 2017, and at that time, the couple had been dating for almost three years and had been friends for five years.21. feb. 2022

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gifter seg i år ja. De har jo bodd sammen hele tiden og ut fra Instagramkontoene deres (i alle fall før de stengte dem for ikke så lenge siden) virker det som de lever et ganske festfylt liv, relativt langt fra resten av Brown-familiens liv, men det er selvfølgelig helt greit altså. 

Endret av Arkana
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, godt at alle ungene har sin frihet til å velge sin egen vei. 
Ville blitt overrasket om noen valgte flerkoneri faktisk...

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes det er veldig fint at de alltid har sagt helt klart at alle kan velge den livsstilen de ønsker og også at alle konene er fri til å skille seg og uten å måtte bekymre seg for evt økonomiske problemer i ettertid. Det er virkelig ikke alle som tenker sånn.

Med så mange barn er det jo muligheter for at minst én eller to av dem velger flerkoneri, men det vil vi vel aldri få vite så fremt vi ikke skal følge denne familien inn i evigheten. Jeg tror uansett at et valg om monogami ikke bunner ut i Brown-familien selv og deres evt problemer. Monogami er tross alt det vanligste og det krever mye å leve i et polygami selv når alt fungerer veldig bra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana skrev (17 minutter siden):

 ...men det vil vi vel aldri få vite så fremt vi ikke skal følge denne familien inn i evigheten. 

Om vi ser vår lille klode utenfra og aliensene der ute oppdager oss, så lærer de om Gudene våre,
Supermann og familien Brown som eksempler på hva denne lille blå dreier seg om.
"I all evighet" hadde faktisk ikke forundret meg med den familien. Der det er et behov for å se på folk, 
vil de finne inntekt så lenge de trenger det. Kanskje. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...