Gå til innhold

En mann fire koner- at ikke han blir fullstendig utslitt av å leve slik?


Gjest Sanne__

Anbefalte innlegg

wilmap skrev (11 timer siden):

Ser at Garrison har tatt sitt eget liv. Utrolig trist 😭

Så utrolig trist.... ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Arkana skrev (2 timer siden):

Så utrolig trist. :tristblå:

 

Men jeg synes godt vi kan la være å dra Kody inn i dette eller spekulere i om han er en del av årsaken. Depresjon er mer sammensatt enn som så og vi vet uansett ikke hva som ligger bak. 

Enig. Spiller ingen rolle hva Kody har gjort eller ikke gjort, eller hva man syns om fyren. Dette kunne skjedd helt uavhengig av hans oppførsel også

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana skrev (3 timer siden):

Så utrolig trist. :tristblå:

 

Men jeg synes godt vi kan la være å dra Kody inn i dette eller spekulere i om han er en del av årsaken. Depresjon er mer sammensatt enn som så og vi vet uansett ikke hva som ligger bak. 

https://people.com/sister-wives-garrison-brown-dead-8604813

Sitat fra artikkelen:

"I was met with just a wall,” Gabriel shared at the time. “And there was no line of dialogue. I think that that is what really drove the wedge between us.”

 

In a confessional interview later, Janelle expressed concern over her children's strained relationship with their father. “I have worried about my boys’ mental health. Gabriel feels everything very, very deeply. But he’s also the kid who doesn’t say anything," she said before adding that Garrison "just seems angry or sadder, like, he’s not as happy-go-lucky as he used to be.”

 
 
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ElectricScum skrev (På 22.2.2024 den 14.45):

Gjennom veldig mange sesonger er det tydelig at hun sliter med sjalusi. Hun har selv hevdet at hun ikke orket å bo i samme hus med de andre konene fordi hun ikke kunne tåle å se Kody dra på date med de andre damene. At hun nå endelig har konkludert med at poly-livet ikke er noe for henne har vært åpenbart fra start. Hun omtalte seg allerede som "basement wife" (før Robyn kom inn i bildet) og hadde ringetone på Janelle med "here comes the queen" eller noe i den duren fordi hun mente Janelle hadde inntatt rollen som dronningen i familien. Sympatisk og voksen adferd? Neppe! (Beleilig nok har de blitt bestiser nå, da.) Hun må faktisk selv ta ansvar for at hun ikke kjenner seg selv bedre enn at hun aldri skulle gått inn i en poly-familie. Det har hun verken psyken eller rausheten til. At en slik holdning fort kan spre seg som gift i en familie er åpenbart. 

Hun virket også ganske så virkelighetsfjern og egoistisk da hun trodde og nærmest forventet at hele familien skulle være åpne for å plutselig  flytte til Utah (fordi hun brått ønsker det), når de nettopp har kjøpt ei diger tomt i Flagstaff som de skal bygge 4-5 hus på. 
 

Nå har jo Kody brukt 2 sesonger på å snakke om at han aldri elsket Christine, og at han aldri har vært forelska i noen andre enn Robyn, så at Christine var sjalu er kanskje ikke så rart? Og når han plutselig en dag sier til henne at han ikke vil ha sex med henne lenger så forstår jeg at hun reagerer negativt. I tillegg viser det seg at han tilbrakte hver eneste morgen hos Robyn for å hjelpe ho med hennes unger mens de andre konene måtte gjøre alt selv. Kanskje ikke Robyn sin skyld, men om hun virkelig ville leve i polygami så burde hun bedt ham om å være mer med de andre. 

Ikke skjønner jeg hvorfor du tror på det hun sier med at hun ikke ville at Kody skulle bo hos henne 24/7 heller. Både hun og Kody motsier seg selv konstant og blir tatt i løgn veldig ofte. 

Og angående flytting tilbake til Utah, så var jo Kody helt enig med henne på tomannshånd før han plutselig, etter å ha snakket med Robyn, gikk imot henne. Jeg skjønner godt at hun ikke trivdes i Flagstaff iom at hele familien ble spredt til alle kanter og de aldri så hverandre. Og den tomten som de skulle bygge på hadde dem jo ikke råd til fordi de måtte kjøpe et gigantisk hus til Robyn "mot hennes vilje". 

Jeg skjønner ikke at folk ikke ser rett gjennom Robyn. Hun har "grått" seg til vilja si hele tiden. Hver gang en av konene har fortalt at de har sårede følelser så har Robyn vrengt det til at det er henne det er synd på. 

Men jeg håper ho og Kody er lykkelige sammen. 

K_mb skrev (1 time siden):

Leste han var funnet død.

Så trist, flotte gutten 😭

 

Ufattelig trist. Han virka være utrolig reflektert og smart. Håper familien finner trøst hos hverandre nå. 

  • Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yamask skrev (52 minutter siden):

Nå har jo Kody brukt 2 sesonger på å snakke om at han aldri elsket Christine, og at han aldri har vært forelska i noen andre enn Robyn, så at Christine var sjalu er kanskje ikke så rart? Og når han plutselig en dag sier til henne at han ikke vil ha sex med henne lenger så forstår jeg at hun reagerer negativt. I tillegg viser det seg at han tilbrakte hver eneste morgen hos Robyn for å hjelpe ho med hennes unger mens de andre konene måtte gjøre alt selv. Kanskje ikke Robyn sin skyld, men om hun virkelig ville leve i polygami så burde hun bedt ham om å være mer med de andre. 

Ikke skjønner jeg hvorfor du tror på det hun sier med at hun ikke ville at Kody skulle bo hos henne 24/7 heller. Både hun og Kody motsier seg selv konstant og blir tatt i løgn veldig ofte. 

Og angående flytting tilbake til Utah, så var jo Kody helt enig med henne på tomannshånd før han plutselig, etter å ha snakket med Robyn, gikk imot henne. Jeg skjønner godt at hun ikke trivdes i Flagstaff iom at hele familien ble spredt til alle kanter og de aldri så hverandre. Og den tomten som de skulle bygge på hadde dem jo ikke råd til fordi de måtte kjøpe et gigantisk hus til Robyn "mot hennes vilje". 

Jeg skjønner ikke at folk ikke ser rett gjennom Robyn. Hun har "grått" seg til vilja si hele tiden. Hver gang en av konene har fortalt at de har sårede følelser så har Robyn vrengt det til at det er henne det er synd på. 

Men jeg håper ho og Kody er lykkelige sammen. 

Ufattelig trist. Han virka være utrolig reflektert og smart. Håper familien finner trøst hos hverandre nå. 

Enig i alt 👏

Robyn er svært manipulerende, og tyr til krokodilletårene hver gang hun blir konfrontert med noe, og i tillegg snur hun hele situasjonen rundt til at det er henne det er synd på! Et eksempel på det er fra første sesong når Christine var gravid mens Kody og Robyn datet. De hadde en avtale om at Kody ikke skulle være fysisk før et evnt ekteskap. Så fikk Christine vite at de kysset. Da ble hun såret og fortalte hvordan hun følte det når de alle var samlet. Det endte opp med at Robyn gråt og snudde situasjonen helt rundt, hvorpå det endte med at det var henne det var synd på. Og sånn har det bare fortsatt. 

Selvfølgelig blir Christine sjalu når Kody åpenbart har en favorittkone og favorittbarn. Og attpåtil lever i årevis uten noen form for intimitet eller kjærlighet.

Datteren Ysabel gjennomgikk en stor ryggoperasjon under covid som Kody ikke møtte opp på pga sin "redsel" for corona. Den redselen var ikke verre enn at han var i bryllup til en kompis under covid og at han og Robyn hadde ansatt en nanny som gikk inn og ut av hjemmet og som ironisk nok var den som dro covid inn i Kody og Robyn's husholdning.

Endret av K_mb
  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (54 minutter siden):

https://people.com/sister-wives-garrison-brown-dead-8604813

Sitat fra artikkelen:

"I was met with just a wall,” Gabriel shared at the time. “And there was no line of dialogue. I think that that is what really drove the wedge between us.”

 

In a confessional interview later, Janelle expressed concern over her children's strained relationship with their father. “I have worried about my boys’ mental health. Gabriel feels everything very, very deeply. But he’s also the kid who doesn’t say anything," she said before adding that Garrison "just seems angry or sadder, like, he’s not as happy-go-lucky as he used to be.”

 
 

Det er akkurat det jeg mener. Det står jo skrevet der ☝️. Selvom jeg ikke har sett alle episodene så har jeg sett noen og de "viktigste" og det er jo ingen tvil om at barna til Janelle var veldig påvirket av dette og hun var jo bekymret for det selv og nå er det verste som kunne skjedd skjedd 💔. Å bli behandlet av sin far sånn. Dette er jo da ikke spekulasjoner fra min side, de har jo sagt det selv alle sammen. Og de to episodene der han krangler med ungene sine, ber Janelle kaste de ut fordi de er over 18 osv osv er bare trist og hjerteskjærende 💔.. Jeg sier ikke at Kody er hele grunnen, men en depressiv sårbar gutt blir ihvertfall ikke bedre av å høre sin far si dette eller bli behandlet sånn av sin far. Nei, sier det igjen, dette er bare fullstendig tragisk, meningsløst og det er grusomt å se hvordan en familie er pulverisert over de siste årene. Der er det ikke mange som har hatt det bra. Det er ihvertfall det jeg observerer. 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ElectricScum skrev (På 22.2.2024 den 14.45):

Veldig enig i denne beskrivelsen.

Jeg ser for øvrig det er mange som demoniserer Robyn og hevder hun bl. a er skyld i at Kody bare er hos henne. Ingen kan selvsagt vite hva som foregår bak kulissene, men hun har gjennomgående vært rimelig konsekvent på at hun ikke ønsker eller er lykkelig med at Kody har valgt å isolere seg i huset hennes gjennom hele korona-tiden. Det er ikke noen åpenbar indiksjon på at dette ikke er tilfellet, annet enn det vi ønsker å spekulere i selv. Jeg synes også hun har vært ganske konsekvent støttende til hele konseptet med poly-familie i motsetning til alle disse bølgedalene både Meri og Christine har vært gjennom.

Jeg er også litt overrasket over hvor lett alle omfavner Christine. Hun er vel den jeg misliker sterkest av disse damene. Hun fniser og koketterer som en jentungen, og jeg synes hun gjennomgående har fremstått som umoden og urimelig.

Gjennom veldig mange sesonger er det tydelig at hun sliter med sjalusi. Hun har selv hevdet at hun ikke orket å bo i samme hus med de andre konene fordi hun ikke kunne tåle å se Kody dra på date med de andre damene. At hun nå endelig har konkludert med at poly-livet ikke er noe for henne har vært åpenbart fra start. Hun omtalte seg allerede som "basement wife" (før Robyn kom inn i bildet) og hadde ringetone på Janelle med "here comes the queen" eller noe i den duren fordi hun mente Janelle hadde inntatt rollen som dronningen i familien. Sympatisk og voksen adferd? Neppe! (Beleilig nok har de blitt bestiser nå, da.) Hun må faktisk selv ta ansvar for at hun ikke kjenner seg selv bedre enn at hun aldri skulle gått inn i en poly-familie. Det har hun verken psyken eller rausheten til. At en slik holdning fort kan spre seg som gift i en familie er åpenbart. 

Hun virket også ganske så virkelighetsfjern og egoistisk da hun trodde og nærmest forventet at hele familien skulle være åpne for å plutselig  flytte til Utah (fordi hun brått ønsker det), når de nettopp har kjøpt ei diger tomt i Flagstaff som de skal bygge 4-5 hus på. 

Jeg opplever også at hun driver et typisk "kvinne-spill" i sine relasjoner. Hun synes David er så fantastisk fordi han ikke tar nei for et nei når han spør henne om det er noe galt. Hva faen? Hvis noe er galt og partneren din spør om alt er ok, så svar han ærlig, for svarte! Ikke sitt der som en furten jentunge hvor han må dra det ut av deg. Helt ubevisst avslører hun at hun driver barnslig manipulering og testing David. Men nå har hun jo fått seg en tøffing og fikset seg matchende tatoveringer og jokkedanser på fanget til David og lager cringe-fest ut av hele bryllupsfesten. Det er mye som skal tas igjen på kort tid! Synes hele dama er en flau parodi på desperat, usikker kvinne. Dessverre.

Fy fader. Gadd jeg virkelig skrive hele dette innlegget? Det er også litt flaut 😑

Å være sjalu er ikke alltid noe man velger å være bare for å være det. Det er heller ikke en del av et dårlig personlighetstrekk. Når man lever i et ekteskap som er destruktivt og når man får høre at man ikke er verdt så mye for den man er glad i, over lang tid, vil det selvfølgelig sette spor. Det er naturlig å bli litt sjalu, usikker og «svak». Jeg kjenner ingen som har levd i et destruktivt forhold som er happy go lucky, blid og glad og har et sunt og godt selvbilde etter noe slikt. Gjør du? 
Så er det jo fint at Janelle og Christine fant hverandre igjen. Det er raust og voksent å se hva som ligger bak følelser og reaksjoner og prøve å være god mot hverandre likevel. Kanskje derfor vi heier på de begge 💐

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så uendelig trist for hele familien dette med Garrison  💐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (1 time siden):

https://people.com/sister-wives-garrison-brown-dead-8604813

Sitat fra artikkelen:

"I was met with just a wall,” Gabriel shared at the time. “And there was no line of dialogue. I think that that is what really drove the wedge between us.”

 

In a confessional interview later, Janelle expressed concern over her children's strained relationship with their father. “I have worried about my boys’ mental health. Gabriel feels everything very, very deeply. But he’s also the kid who doesn’t say anything," she said before adding that Garrison "just seems angry or sadder, like, he’s not as happy-go-lucky as he used to be.”

 
 

Husk at dette er sitater tatt ut av sammenheng, spilt inn flere år (!!) før hendelsen denne uka. Jeg sier ikke at det ikke kan være en sammenheng her, bare at man skal være forsiktig med å spekulere så lenge det er så ferskt og familien ikke har gått ut med noen mulig årsak ennå. Å være etterlatt til noen som har tatt selvmord er tøft nok i seg selv. 

Endret av KaBom
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

THEKGROOKIE skrev (39 minutter siden):

Det er akkurat det jeg mener. Det står jo skrevet der ☝️. Selvom jeg ikke har sett alle episodene så har jeg sett noen og de "viktigste" og det er jo ingen tvil om at barna til Janelle var veldig påvirket av dette og hun var jo bekymret for det selv og nå er det verste som kunne skjedd skjedd 💔. Å bli behandlet av sin far sånn. Dette er jo da ikke spekulasjoner fra min side, de har jo sagt det selv alle sammen. Og de to episodene der han krangler med ungene sine, ber Janelle kaste de ut fordi de er over 18 osv osv er bare trist og hjerteskjærende 💔.. Jeg sier ikke at Kody er hele grunnen, men en depressiv sårbar gutt blir ihvertfall ikke bedre av å høre sin far si dette eller bli behandlet sånn av sin far. Nei, sier det igjen, dette er bare fullstendig tragisk, meningsløst og det er grusomt å se hvordan en familie er pulverisert over de siste årene. Der er det ikke mange som har hatt det bra. Det er ihvertfall det jeg observerer. 

Og i tillegg ser de på tv at faren lar sine eldre stebarn bo hjemme så lenge de vil, han tar de med på morsomme utflukter, gråter av å ikke se ene stedatteren på 10 dager pga covid (hun var i underetasjen, og han hadde ikke sett sine andre barn på flere uker/måneder), og lista er lang. 

Sier ikke at Kody har skylden for sin sønns selvmord, men han har ihvertfall ikke vært der for ham når han har trengt det. 

  • Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yamask skrev (5 minutter siden):

Og i tillegg ser de på tv at faren lar sine eldre stebarn bo hjemme så lenge de vil, han tar de med på morsomme utflukter, gråter av å ikke se ene stedatteren på 10 dager pga covid (hun var i underetasjen, og han hadde ikke sett sine andre barn på flere uker/måneder), og lista er lang. 

Sier ikke at Kody har skylden for sin sønns selvmord, men han har ihvertfall ikke vært der for ham når han har trengt det. 

Helt enig med deg, det er jo akkurat sånn det er.. Jeg synes Kody har behandlet "familien" sin veldig ovenfra og ned og helt klart favorisert personer og aldri sett på seg selv eller robyn.. Men ser ut som vi er de eneste som mener dette har noen link til hverandre, så da avslutter jeg denne "diskusjonen" og bare sier igjen at dette er helt tragisk for Janelle, søsknene, Christine (som faktisk fungerte som mor nr 2) og stakkars Garrison som har hatt det så vondt og gikk til dette skrittet og stakkars Gabriel som må leve med synet/opplevelsen av dette for resten av livet.. 💔

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaBom skrev (33 minutter siden):

Husk at dette er sitater tatt ut av sammenheng, spilt inn flere år (!!) før hendelsen denne uka. Jeg sier ikke at det ikke kan være en sammenheng her, bare at man skal være forsiktig med å spekulere så lenge det er så ferskt og familien ikke har gått ut med noen mulig årsak ennå. Å være etterlatt til noen som har tatt selvmord er tøft nok i seg selv. 

Sammenheng eller ei, det har blitt sagt og det er et faktum at mor var bekymret for sønnenes mentale helse etter konfliktene og avvisning av faren. Ikke er det så lenge siden heller. 

Men gir ikke Kody ene og alene skylden for det, det ligger nok mer bak. Men likefullt har Kody behandlet Garrison og flere andre av sine barn svært dårlig. Covid fikk frem Kody sine verste sider, og også hvem og hva som betyr mest for han. 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste en plass at Garrison hadde avslørt Robyn sine «true colors» og at han mente at det var Robyn som trakk i trådende under covid for å få Kody for seg selv, men på sitt manipulerende vis fikk det til å høres ut som at hun led mest under det hele. Jeg spyr av både Kody og Robyn 🤮       RIP Garrison 💔

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker mye rart om Kody men akkurat nå så har jeg full sympati for han og Janelle som har mistet sønnen sin :rose:

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...