Gå til innhold

En mann fire koner- at ikke han blir fullstendig utslitt av å leve slik?


Gjest Sanne__

Anbefalte innlegg

Mountain Man skrev (På 1.10.2023 den 19.54):

Jeg har personelig vanskelig for å skjønne hva damer får igjen i ett slikt forhold. 

 

Robyn har vel sagt noe om det, at det var lettere å beholde kjærligheten og lidenskapen når de ikke var sammen hver dag, samtidig som hun hadde støtte og hjelp fra søsterkonene.

Hun har i alle fall sagt at hun synes det er vanskelig nå, når hun har Cody rundt seg hele tiden, og hun har hans udelte oppmerksomhet, inkludert alle frustrasjonene hans som hun er alene om å måtte ta i mot.  ("This isn't what I signed up for", mener jeg var de ordene hun sa)

Endret av Lillemor_Meg
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Arkana skrev (På 1.10.2023 den 20.05):

Hvor havner Meri i dette? Hun har bare ett barn, som sikkert ikke har tenkt å tilbringe all sin fritid med moren sin. 

Mener å ha lest at grunnet avkommets spesielle valg i livet, så har det blitt veldig anstrengt mellom denne før kjent som datteren og hens far. Ikke noe takhøyde fra Kody, som vil ha STOR takhøyde for sine egne annerledes valg selv. 

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lin skrev (2 timer siden):

Nå er Christine gift☺️

Ja, jeg så det i går. Så herlig. :hjerter_rundt:

 

Hoppetaujenta skrev (2 timer siden):

Mener å ha lest at grunnet avkommets spesielle valg i livet, så har det blitt veldig anstrengt mellom denne før kjent som datteren og hens far. Ikke noe takhøyde fra Kody, som vil ha STOR takhøyde for sine egne annerledes valg selv. 

Ja, det er lite om familien på Mariah/Leo sin konto. Det trenger jo ikke å bety at de har lite kontakt da, og manglende deltagelse i serien kan like gjerne være at hen i likhet med f.eks. Logan bare ønsker å ha privatlivet sitt for seg selv. Vi vet jo ikke hva som foregår mellom dem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hoppetaujenta said:

Det kan stemme, men har lest dette her flere plasser og jeg er tilbøyelig til å tro på det. 
https://cafemom.com/entertainment/sister-wives-kody-brown-leon/according-to-without-a-crystal-ball-kody-and-his-current-wife-robyn

Det kan godt være dette er riktig, men jeg er generelt sett skeptisk til sladrespalter av typen "en kilde nær familien sier". Mye tull i slikt og man kan i teorien påstå hva man vil når kildereferansene er så vage.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Vi tar det med en kilo salt da. :)  De ser ut til å ha det bra sammen i alle fall. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi vet jo bare det media serverer oss så det er vanskelig å si hva som er sant eller ikke. Selv serien kan godt være klippet for å framstille personer og saker slik de ønsker det. Jeg tror nok uansett vi må ta det meste med en diger klype salt. Vi vet jo at flere av barna ikke ønsker noen rolle i media eller i serien og det trenger ikke på noen måte indikere at de har et dårlig forhold til noen av foreldrene sine. Kody har etter hvert fått et dårlig forhold til flere av barna sine, helt uavhengig av kjønn eller legning, så et evt ikke-eksisterende forhold mellom ham og Leon trenger ikke nødvendigvis ha noe med det å gjøre. Det er jo generelt en konfliktfylt familie og det er nok å ta av for å si det sånn. De må få helt vanvittig godt betalt for serien når de er  villige til å ta skittentøyvasken i all offentlighet.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Får vondt av ungene som har «mistet» en far. Hvordan kan han gjøre det mot dem? Favorisere en del av familien, og ikke bruke tid på resten. Det er han som har fått alle  disse ungene/ungdommene/voksne. Det er bare trist. 

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også vondt av barna. Særlig da Garrison sa at det ikke var så viktig nå for de er voksne og trenger ikke faren sin. Det må være en beskyttelsesmekanisme for alle trenger faren sin. Selvsagt er en forelder en større og annerledes del av noens liv mens man er barn og bor hjemme, men at det skal være greit å ikke ha kontakt med en forelder fordi man er voksen er jo ikke sant. Jeg tror også Kody driver med beskyttelsesmekanismer når han virker så nonchalant og uberørt mens han snakker om at han mister kontakt med konene og de voksne barna sine (særlig når han i samme sleng uttrykker glede over at Mykelti holder kontakten og besøker dem). Han tør nok ikke innrømme for seg selv, eller seerne, at verden hans rakner. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror han har mistet gangsynet fullstendig. Etter at alt begynte å krakelere og konene sier hva de mener, gjør mer og mer som de vil selv, så har han ikke lengre en naturlig plass som mannen i huset og da løser han det med å kjøre knallhardt på Hans lover og regler, Han er lederen og damene skal være lydige og underdanige, med et smil. Vel, konene har blitt voksne og vil ikke finne seg i det lengre. Ungene er ikke bare unger lengre. De er nye voksne mennesker som skal leve sitt eget liv. Han tviholder på dem han har med sin favorittkone og de er ganske underdanige ser det ut til. Dayton er riktignok en ung mann, men mulig å styre enn så lenge? Den yngste gutten og jenta er fremdeles barn noen år til og vet ikke om stort annet enn deres nåværende virkelighet. Resten er store jenter og de gjør som sin nye far vil i deres store slott, for det har mor instruert dem til å gjøre? Det er så visst ikke bra.  

Hva i all verden skal han ta seg til når alle ungene er voksne og vil starte livene sine for seg selv, eller med en partner? 
Hans syn på polylivet er at Han skal adlydes, Han er mannen i huset, Han har alltid rett og kvinner skal tilbe ham. 
Kommer han til å kunne se seg og sitt som resten av verden har fått oppleve ham? Se hvor galt det i virkeligheten er? Håper det, men tviler på det. Han er for høy på seg selv. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste episode, der la jeg merke til at hun ene av de eldste døtrene til Robyn (de hun fikk før hun giftet seg med Kody) var ekstremt lik sin mor. Det viket som at hun har like lett for å gråte som mor, og ser akkurat ut som sin mor når hun gråter. Skremmende likt 😮 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt sjokkert over hvor lite ansvar Kody tar for relasjonen til barna sine. Når de i forrige episode (på TLC) snakket rundt bordet med Janelle og Christine om problemene, så var Kody i intervjuet fullstendig avvisende og nå husker jeg ikke ordrett hva han sa, men det var hvertfall noe om at han ikke bryr seg og at de er så fæle og what not. Han tar NULL ansvar selv. At han selv ikke tar noe ansvar for at også voksne barn trenger en VOKSEN rollemodell som faktisk tar ansvar? Aldri kan han innrømme feil eller åpne for dialog. Han er jo fullstendig blåst. Og når både Janelle og Christine sier at han alltid har favorisert Robyn så avviser han det også fullstendig. Ingen vilje til å reflektere om han faktisk har gjort noen dårlige valg. Rakker fullstendig ned på Christine også og sier hun var en grusom søsterkone, helt uten å anerkjenne hvordan hun driftet Familien AS. 

Jeg er ikke så kritisk til Robyn som mange andre her, hun ble jo egentlig aldri gitt sjansen til å finne ut av dynamikken, og det er ikke hennes feil. Kody har jo ikke gjort en dritt for å inkludere henne men særbehandlet henne. For henne har det nok vært vanskelig å se at hun er særbehandlet, for hun kjenner jo ikke fortiden eller hva som foregår i de andre hjemmene. Men jeg syns hun også har lite evne til å reflektere over situasjonen og forsøke å forstå hvor barnas sinne kommer fra. 

Syns synd i barna hennes, de er uskyldige i dette. Og barna hennes vil nok dessverre ikke se hele bildet og forstå at det er deres far, Kody, som har skapt denne situasjonen. 

Kody har blitt en fullstendig ynkelig mann. Alle kan gjøre feil, alle kan slite psykisk og gjøre noen dårlige valg i perioder, men han viser ingen evne til å ta ansvar og rydde opp i egne relasjoner. Særlig når det gjelder ens egne barn bør man legge stoltheten til side, men niks! 

Svarer ikke barna når du ringer? Neivel, så oppsøk de fysisk med en gave, en klem og et "glad i deg". Man gir da for søren ikke opp fordi de ikke svarer telefonen etter du har behandlet de som søppel og ikke svarer de to gangene i året du ringer! 

Jeg syns Meri har vokst veldig i det siste da, tidligere i serien var jo hun også litt vrang og sær, men hun er jo veldig flink til å reflektere over situasjonen hun observerer. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns episodene drar ut nå. Er på E 26.

I hvilken episode tar Janelle og Meri det helt endelige valget med å forlate Kody. Ja vi vet at det skjer. Men syns hele denne sesongen er mye snikk snakk om ja de "er så på vei ut", "ferdig med forhold til kody" "kanskje en sjanse til"...Men jeg regner med vi nærmer oss slutten av sesongen og jeg ønsker å se når Kody får endelig beskjed at det er over for godt?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg aner ikke hvor mange episoder de har kokt suppe på en spiker nå, men suppa er syltynn
og den eneste de har på menyen. Gleder meg til å se den endelige beskjeden jeg også. :sjokkblå: 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i suppe på en spiker ja. Det er en utrolig treg sesong med veldig mye prat og vandring rundt grøten og veldig lite som faktisk skjer. Det er tydeligvis veldig lite annet å vise fram denne gangen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knitalong skrev (9 timer siden):

Siste episode, der la jeg merke til at hun ene av de eldste døtrene til Robyn (de hun fikk før hun giftet seg med Kody) var ekstremt lik sin mor. Det viket som at hun har like lett for å gråte som mor, og ser akkurat ut som sin mor når hun gråter. Skremmende likt 😮 

Nettopp sett siste episode nå, og så akkurat det samme!! Utrolig lik!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, Breanna ligner veldig på moren sin! Jeg synes også Mykelti er svært lik Christine, særlig etter at hun slanket seg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (På 12.11.2023 den 12.51):

Jeg blir helt sjokkert over hvor lite ansvar Kody tar for relasjonen til barna sine. Når de i forrige episode (på TLC) snakket rundt bordet med Janelle og Christine om problemene, så var Kody i intervjuet fullstendig avvisende og nå husker jeg ikke ordrett hva han sa, men det var hvertfall noe om at han ikke bryr seg og at de er så fæle og what not. Han tar NULL ansvar selv. At han selv ikke tar noe ansvar for at også voksne barn trenger en VOKSEN rollemodell som faktisk tar ansvar? Aldri kan han innrømme feil eller åpne for dialog. Han er jo fullstendig blåst. Og når både Janelle og Christine sier at han alltid har favorisert Robyn så avviser han det også fullstendig. Ingen vilje til å reflektere om han faktisk har gjort noen dårlige valg. Rakker fullstendig ned på Christine også og sier hun var en grusom søsterkone, helt uten å anerkjenne hvordan hun driftet Familien AS. 

Jeg er ikke så kritisk til Robyn som mange andre her, hun ble jo egentlig aldri gitt sjansen til å finne ut av dynamikken, og det er ikke hennes feil. Kody har jo ikke gjort en dritt for å inkludere henne men særbehandlet henne. For henne har det nok vært vanskelig å se at hun er særbehandlet, for hun kjenner jo ikke fortiden eller hva som foregår i de andre hjemmene. Men jeg syns hun også har lite evne til å reflektere over situasjonen og forsøke å forstå hvor barnas sinne kommer fra. 

Syns synd i barna hennes, de er uskyldige i dette. Og barna hennes vil nok dessverre ikke se hele bildet og forstå at det er deres far, Kody, som har skapt denne situasjonen. 

Kody har blitt en fullstendig ynkelig mann. Alle kan gjøre feil, alle kan slite psykisk og gjøre noen dårlige valg i perioder, men han viser ingen evne til å ta ansvar og rydde opp i egne relasjoner. Særlig når det gjelder ens egne barn bør man legge stoltheten til side, men niks! 

Svarer ikke barna når du ringer? Neivel, så oppsøk de fysisk med en gave, en klem og et "glad i deg". Man gir da for søren ikke opp fordi de ikke svarer telefonen etter du har behandlet de som søppel og ikke svarer de to gangene i året du ringer! 

Jeg syns Meri har vokst veldig i det siste da, tidligere i serien var jo hun også litt vrang og sær, men hun er jo veldig flink til å reflektere over situasjonen hun observerer. 

 

Enig i dette. Nå har ikke akkurat Robyn funnet opp kruttet, og jeg tror det kan spille inn på at hun ikke ser at hun har blitt favorisert etc. Men det er ingen tvil om hvor ansvaret/skylden ligger, og det er hos Kody. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmwhatever skrev (9 timer siden):

Enig i dette. Nå har ikke akkurat Robyn funnet opp kruttet, og jeg tror det kan spille inn på at hun ikke ser at hun har blitt favorisert etc. Men det er ingen tvil om hvor ansvaret/skylden ligger, og det er hos Kody. 

...og Kody ser det heller ikke. Han har laget sin egen mal i livet, men forstår ikke at han egentlig ikke er så god på hverken koneforhold eller barn, når alt kommer til alt. Hvor kommer dette til å ende? :klo: 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste Kody har sagt seg enig i er at han har brukt mer tid med Robyn under korona (men det kan han jo vanskelig benekte), men det begrunner han jo med at han ikke hadde noe valg. Han kunne rett og slett ikke være hos noen av de andre siden de ikke ville følge reglene. Så det var ikke han som valgte å bo hos Robyn under pandemien, det var de andre konene som i praksis tvang ham til å gjøre det. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...