Gå til innhold

En mann fire koner- at ikke han blir fullstendig utslitt av å leve slik?


Gjest Sanne__

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

K@tt skrev (På 10.8.2023 den 20.58):

Takk! :) Var det jeg syntes å huske, men jeg hadde ikke fått med meg at de leide (?) fire forskjellige hus et stykke unna hverandre i Vegas først.

Ja, mens de ventet på å finne en passende tomt å bygge hus på så leide de hver sine ganske spredt utover byen. Nå i Flaggstaff så er det bare Robyn og Christine som eide husene sine (Christine eide sitt alene så hun var fri til å selge og flytte uten Kodys samtykke, heldigvis, mens Robyn og Kody begge eier Robyns hus), mens Meri og Janelle leier/leide. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana skrev (4 timer siden):

Ja, mens de ventet på å finne en passende tomt å bygge hus på så leide de hver sine ganske spredt utover byen. Nå i Flaggstaff så er det bare Robyn og Christine som eide husene sine (Christine eide sitt alene så hun var fri til å selge og flytte uten Kodys samtykke, heldigvis, mens Robyn og Kody begge eier Robyns hus), mens Meri og Janelle leier/leide. 

Husker jeg feil når jeg husker at de fant seg fire forskjellige hus i en blindvei i Vegas? Trodde de kjøpte de husene, men mulig de bygde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K@tt skrev (2 minutter siden):

Husker jeg feil når jeg husker at de fant seg fire forskjellige hus i en blindvei i Vegas?
Trodde de kjøpte de husene, men mulig de bygde?

De kjøpte dem og fikk dem spesiallaget etter hver sine lyster. Robin ba til sin Gud for å få det huset der, så fikk hun svaret på sine bønner og eget digert hus, men ba atter igjen og igjen til sin Gud da de kom til Flagstaff hvor de nå bor, for hun ville ha enda et stort hus fra Gud. Igjen. En meget stornøyd kone må jeg si. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden):

De kjøpte dem og fikk dem spesiallaget etter hver sine lyster. Robin ba til sin Gud for å få det huset der, så fikk hun svaret på sine bønner og eget digert hus, men ba atter igjen og igjen til sin Gud da de kom til Flagstaff hvor de nå bor, for hun ville ha enda et stort hus fra Gud. Igjen. En meget stornøyd kone må jeg si. 

🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bare tomme tomter i Vegas så husene bygget de selv. Husker det var en stor diskusjon om hvorvidt Meri skulle ha et like stort hus som de andre på tross av at hun bare har ett barn som var mer eller mindre voksen på den tiden og selvfølgelig skulle hun få like mange soverom som de av konene som hadde 6 barn for det var jo ikke hennes skyld at hun bare hadde ett barn så hvorfor skulle hun straffes for det? Jeg synes fremdeles det var en utrolig merkelig avgjørelse. Hva i all verden skal en kvinne som bor alene det meste av tiden med så mange rom? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest diam0nd
Arkana skrev (11 timer siden):

Det var bare tomme tomter i Vegas så husene bygget de selv. Husker det var en stor diskusjon om hvorvidt Meri skulle ha et like stort hus som de andre på tross av at hun bare har ett barn som var mer eller mindre voksen på den tiden og selvfølgelig skulle hun få like mange soverom som de av konene som hadde 6 barn for det var jo ikke hennes skyld at hun bare hadde ett barn så hvorfor skulle hun straffes for det? Jeg synes fremdeles det var en utrolig merkelig avgjørelse. Hva i all verden skal en kvinne som bor alene det meste av tiden med så mange rom? 

De fleste sammenkomster og fester var hos meri, pluss at mange av barna overnattet hos henne på den tiden. Husker det var en episode hvor meri forklarte litt rundt det. At hun ville ha stor plass sånn at hun faktisk fikk besøk. Synes det er rett og rimelig jeg, hun tjente i hvertfall penger til familien, det har aldri robyn eller dessverre christine aldri gjort (på den tiden). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

diam0nd skrev (2 timer siden):

De fleste sammenkomster og fester var hos meri, pluss at mange av barna overnattet hos henne på den tiden. Husker det var en episode hvor meri forklarte litt rundt det. At hun ville ha stor plass sånn at hun faktisk fikk besøk. Synes det er rett og rimelig jeg, hun tjente i hvertfall penger til familien, det har aldri robyn eller dessverre christine aldri gjort (på den tiden). 

Jeg kan skjønne at hun vil ha store nok fellesarealer til å ha besøk og selvsagt plass til overnatting, men synes likevel det er urimelig å forlange like mange soverom som de som har 6 barn. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana skrev (14 timer siden):

Det var bare tomme tomter i Vegas så husene bygget de selv. Husker det var en stor diskusjon om hvorvidt Meri skulle ha et like stort hus som de andre på tross av at hun bare har ett barn som var mer eller mindre voksen på den tiden og selvfølgelig skulle hun få like mange soverom som de av konene som hadde 6 barn for det var jo ikke hennes skyld at hun bare hadde ett barn så hvorfor skulle hun straffes for det? Jeg synes fremdeles det var en utrolig merkelig avgjørelse. Hva i all verden skal en kvinne som bor alene det meste av tiden med så mange rom? 

Merkelig for meg det der. Jeg vil helst ha ett lite hus nå som ungene er ute av redet og kunne jeg sluppet å ha alle sammenkomster så hadde de også vert perfekt for meg. Men, folk er forskjellige. Har inntrykk av at man i USA helst skal ha så stort hus som mulig uansett om man har barn hjemme eller ikke (ref alle boligprogram jeg har sett).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerikanere er glade i store hus ja. Det er visstnok en kulturell greie fordi europeiske land historisk sett ble bygget før bilen ble allemannseie og derfor måtte man bo tettere sammen og dermed har man også hatt større begrensninger på tomte- og husstørrelse (her hører det også med at europeere er mer opptatt av og flinkere til å ta vare på det gamle og heller bo i sine små eldre hus og evt bygge på i stedet for å rive og bygge nytt og større). USA er et relativt nytt land som i stor grad begynte å virkelig vokse nettopp da det ble vanlig å eie en bil og de kunne derfor lettere bosette seg utenfor bykjernen (hvor det var bedre plass til store hus) uten at det gikk på bekostning av tiden det tok å komme seg til jobb og butikker. Bygningsmaterialer har også historisk sett vært mye billigere i USA enn i Europa og i tillegg ser amerikanere ikke bare på huset sitt som et hjem, men som formuen sin og det er der de ofte legger pengene sine. USA er vel omtrent på topp i verden med gjennomsnittlig husstørrelse på over 210 kvm (jeg mener Norge ligger på 120). For oss nordmenn er det jo nesten litt absurd å se et amerikansk master bedroom på størrelse med en vanlig norsk stue. Hva skal man egentlig voksne mennesker med så stort soverom? For meg er det nesten litt som å ha det bare fordi man kan og ikke fordi det er nødvendig eller praktisk. 

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/15/2023 at 1:50 PM, diam0nd said:

Ser Christine har et matprogram, sendes det i Norge på et vis? 

Nei, det ligger bare på nett-tv i USA og er ikke tilgjengelig her, men man får kanskje tilgang med VPN? https://www.tlc.com/shows/sister-wives/video-playlists/cooking-with-just-christine

 

Angående husene i Las Vegas var det planlagte ferdighusprosjekt de kjøpte - så de kunne bare velge mellom et par husmodeller med enten 5 soverom eller 6 soverom, så å bygge et lite hus var uansett ikke et alternativ. Meri likte planløsningen på det største huset best,så da ble det det 🙈 Det høres jo helt koko ut å bo så stort alene, men det er veldig amerikansk 🤷🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K@tt skrev (På 10.8.2023 den 20.44):

Husker jeg helt feil eller skaffet de seg nye hus i Vegas, rett ved siden av hverandre? 

Trodde de bare leide de husene de har nå, men ble usikker da det virket som de har kjøpt når jeg ser episoden. 

Hvilken sesong er du på? De leide hus i Vegas før de kjøpte husene som lå sammen i en blindvei. Etter det flyttet de til Flaggstaff der Christine (og etter hvert Robyn) kjøpte hus mens de andre leide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

diam0nd skrev (På 16.8.2023 den 8.49):

De fleste sammenkomster og fester var hos meri, pluss at mange av barna overnattet hos henne på den tiden. Husker det var en episode hvor meri forklarte litt rundt det. At hun ville ha stor plass sånn at hun faktisk fikk besøk. Synes det er rett og rimelig jeg, hun tjente i hvertfall penger til familien, det har aldri robyn eller dessverre christine aldri gjort (på den tiden). 

Christine passet hele barneflokken slik at de andre mødrene (Janelle) kunne jobbe, så hun har virkelig bidratt! Robyn, derimot………

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmwhatever skrev (10 timer siden):

 Robyn, derimot………

"Prinsessen på erten!"  👸

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

diam0nd skrev (På 16.8.2023 den 8.49):

De fleste sammenkomster og fester var hos meri, pluss at mange av barna overnattet hos henne på den tiden. Husker det var en episode hvor meri forklarte litt rundt det. At hun ville ha stor plass sånn at hun faktisk fikk besøk. Synes det er rett og rimelig jeg, hun tjente i hvertfall penger til familien, det har aldri robyn eller dessverre christine aldri gjort (på den tiden). 

Det stemmer ikke helt, Christine hadde nattejobb før de flyttet til Utah. Itillegg til ungene, huset, mat, Janelles unger så jobbet hun natt. Det kommer frem at Aspyn var dem som la de små hos Christine og hun ville Kody skulle hjelpe mer der enn å slappe av hos Meri.  Kommer frem i sesong 1/2.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest diam0nd
Mmmwhatever skrev (11 timer siden):

Christine passet hele barneflokken slik at de andre mødrene (Janelle) kunne jobbe, så hun har virkelig bidratt! Robyn, derimot………

 

LiljeDille skrev (18 minutter siden):

Det stemmer ikke helt, Christine hadde nattejobb før de flyttet til Utah. Itillegg til ungene, huset, mat, Janelles unger så jobbet hun natt. Det kommer frem at Aspyn var dem som la de små hos Christine og hun ville Kody skulle hjelpe mer der enn å slappe av hos Meri.  Kommer frem i sesong 1/2.

legger meg flat, dere har rett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaBom skrev (På 16.8.2023 den 15.41):

Hvilken sesong er du på? De leide hus i Vegas før de kjøpte husene som lå sammen i en blindvei. Etter det flyttet de til Flaggstaff der Christine (og etter hvert Robyn) kjøpte hus mens de andre leide.

Sesong 2, jeg følger med på episodene som blir sendt på TLC. 

LiljeDille skrev (På 18.8.2023 den 8.22):

Det stemmer ikke helt, Christine hadde nattejobb før de flyttet til Utah. Itillegg til ungene, huset, mat, Janelles unger så jobbet hun natt. Det kommer frem at Aspyn var dem som la de små hos Christine og hun ville Kody skulle hjelpe mer der enn å slappe av hos Meri.  Kommer frem i sesong 1/2.

Hva jobbet konene egentlig som? Skjønte Janelle hadde en kontorjobb, men kan ikke huske det har blitt sagt hva hun jobbet som. Kody? Meri? Christine?

Ikke rart Christine følte seg som kjeller-kona om hun både jobbet natt og passet unger og lagde mat. 😓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K@tt skrev (2 timer siden):

Sesong 2, jeg følger med på episodene som blir sendt på TLC. 

Hva jobbet konene egentlig som? Skjønte Janelle hadde en kontorjobb, men kan ikke huske det har blitt sagt hva hun jobbet som. Kody? Meri? Christine?

Ikke rart Christine følte seg som kjeller-kona om hun både jobbet natt og passet unger og lagde mat. 😓

Meri jobbet med vanskeligstilt ungdom og mistet jobben når serien kom, og ville tilbake på skolebenken men Robyn satt en stopper for det med at hun trengte Meri investerte tiden sin i det idiotiske smykkeprosjektet deres (som var Robyn sitt hjertebarn) og hvis hun (Robyn) fikk ny baby trengte hun Meri der som støtte mente hun. 
Christine jobbet for et firma som het US census noe ala statistisk sentralbyrå bare litt mer snevert. 
Kody selger våpen 😅

 

Endret av LiljeDille
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...