Gå til innhold

En mann fire koner- at ikke han blir fullstendig utslitt av å leve slik?


Gjest Sanne__

Anbefalte innlegg

Albbas skrev (1 time siden):

Hvem snakker du om? 

Utbrytergruppen som består av Christine, ungene hennes og alle rundt. Var det virkelig uforståelig? :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Albbas
40 minutter siden, Hoppetaujenta said:

Utbrytergruppen som består av Christine, ungene hennes og alle rundt. Var det virkelig uforståelig? :fnise: 

Ja. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (10 timer siden):

Syns bare og bo med ei hadde vært slitsomt nok 😀

Det er forståelig...men om det klaffer, så kunne det ha blitt det gøyeste du hadde gjort i dette livet.
Jeg bare nevner det. ;) 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaBom skrev (På 3.8.2023 den 10.29):

1. Hun mener det vel både bokstavelig (hun bodde i en mørk underetasje i huset deres i Utah), men også metaforisk, som i at hennes husholdning var den som fikk minst ressurser, både i tid og økonomisk. Da de bodde i Utah tilbringte Kody mest tid hos Janelle (som har flest gutter, hvorav nesten alle delte bryting og andre hobbyer med Kody) og Meri (som hadde finest og mest romslig leilighet). I følge Christine så gadd for eksempel ikke Kody å dusje i hennes leilighet fordi Meri hadde finere bad osv. 

2. Janelle hadde østfløyen (begge etasjer), mens midt- og vestføyen var delt med Meri i øverste etasje og Christine i underetasjen. Det gikk en trapp fra Christine og opp til Meri, og en dør fra Meris stue og til Janelle sin del, men ingen indre forbindelse mellom Christine og Janelle, selv om deler av deres leiligheter også ligger vegg- til vegg. Dette var upraktisk, siden barna til Janelle var mye hos Christine. 

3. Kodys far og Janelles mor ble kjent gjennom Janelle og Kody. Foreldrene giftet seg før J&K, men ikke lenge, så det har aldri vokst opp sammen. Kody var allerde gift med Meri, på dette tidspunktet, så hun var aldri en stemor for han. Janelle hadde tidligere vært gift med Meris bror. 😅 Kodys mamma var forresten fortsatt gift med Kodys pappa, så Janelles mor ble en sister wife. Tror også at faren hadde en tredje kone, men aldri hørt om henne i TV-serien. 

1) Synes ikke det kommer så godt fram, mulig jeg ikke har fulgt godt nok med.

2) Takk for forklaring! Ser det bedre for meg nå. :) 

3) Oi, det var jo verre enn at "bare" Janelles mor og Kodys far er gift!! Hva skjedde med Meris bror og Janelle, fungerte det bare ikke? 

LillaGorilla<3 skrev (På 3.8.2023 den 10.31):

Det har jo nå kommet fram at eksmannen til Robyn ikke var så "abusive" som hun påstår, og at han heller ikke var så villig til å gi fra seg retten til ungene sine som de later som. Han følte seg presset til det. I tillegg hadde Robyn massiv kredittgjeld da hun kom inn i familien, som blant annet Janelle hjalp å betale ned. 

Eksmannen har fått ny kone og 4 nye barn, og er nå dødssyk med leukemi. Ryktene sier at dette forsøkes skjult for barna han har med Robyn, og at hun nekter dem å besøke ham. Hvor sant dette er vet man jo aldri, men ting er nok ikke helt som Sister Wives-gjengen har fremstilt det heller.

Hun er ikke så uskyldig som hun prøver å framstå, virker det som... Husker jeg syntes det var litt spesielt at Kody adopterte barna hennes når de har en biologisk far fra før.

Hoppetaujenta skrev (På 3.8.2023 den 16.00):

Etter å ha surfet en del nyere videoer hvor de uttaler seg om alt de har opplevd og syns om sin familie; jeg kjenner at det begynner å bli nok for min del. Storfamilien er visst i london i disse dager. Posere, posere, posere....alltid de samme påklistrede smilene, til og med den nye ektemannen to be har lært seg reglene...og hun som har blitt så tynn etter tvillingenes komme...drikker "den rosa saften" som noen av damene selger i familien og reklamerer veldig for hvordan bli tynn med den. Posere og smile. Jo, jeg er lei nå kan jeg kjenne. Det er mulig at jeg må ta en pause til de igjen starter ny sesong på tv. :sjokkblå:

Jeg lurte også på hvem du mente 😅 Men jeg er enig, det blir litt mye med all den reklamen og påklistrede smil...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K@tt skrev (Akkurat nå):

Jeg lurte også på hvem du mente 😅 Men jeg er enig, det blir litt mye med all den reklamen og påklistrede smil...

Jeg antok visst at alle er superfølgere av den familien, slik jeg selv har fått med meg rubbel og bit i alle år.
Sorry, jeg skal skjerpe meg. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoppetaujenta skrev (10 timer siden):

Det er forståelig...men om det klaffer, så kunne det ha blitt det gøyeste du hadde gjort i dette livet.
Jeg bare nevner det. ;) 

Ja er artig om det klaffer men det gjør det ikke ☹️ gøyeste i mitt liv hittil er og få bort 3 lamper på dashbordet merkeverkstedet avviste mitt spørsmål om å få reparert bilen pga en defekt styrevinkelsensor de tilbydde kun om jeg godtok en pris på 15 000,- kroner hadde brukt del fra huggeriet monterte den selv og kalibrerte den alt i orden 😀 har nå også samme diagnoseutstyr som Mitsubishi har 😀 da tapte de de 3 000,- jeg tilbydde meg og betale for skifte av brukt del 😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De lever jo bare livene sine og den evinnelige reklamen for saften som særlig Maddie og Janelle driver med er sånn sett ikke verre enn alle andre Instagrammere som reklamerer for alt mulig rart som ingen bryr seg om. Mens vi er inne på utbrytere, de virkelige utbryterne er kanskje de vi aldri hører noe som helst fra, som Logan og Michelle. De er jo tydeligvis med på familiesammenkomster og slikt, men ellers vet vi ingenting om livene deres (og det forstår jeg altså, jeg hadde nok også foretrukket det slik). Ut fra det vi kunne se før så de ut til å leve ganske annerledes liv enn Brown-familien, med uttalt festing (Brown-familien drikker så vidt jeg vet ikke alkohol i det hele tatt), de var samboere i mange år før de giftet seg og virker heller ikke spesielt interessert i å få barn.

Det blir interessant å se hvordan den nye sesongen blir. Jeg føler på en måte litt at de har utspilt sin rolle. Det handler ikke lenger om flerkoneri og det som gjorde serien interessant for min del eksisterer ikke lenger. Samtidig er det også litt som en bilulykke, det er vanskelig å la være å se, og etter å ha vært engasjert i dem i en del år lurer man jo på hvordan det vil gå videre, flerkoneri eller ikke. Jeg lurer også på om alle (eks)konene fortsatt skal være med i serien eller om noen av dem melder seg fullstendig ut. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor streamer dere de siste sesongene?🙈

Får opp at prime har de, men finner de ikke i appen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olive_North skrev (27 minutter siden):

Hvor streamer dere de siste sesongene?🙈

Får opp at prime har de, men finner de ikke i appen

Discovery+ har iallfall siste sesongen tror jeg. Tror det ligger flere sesonger der også uten at jeg er helt sikker. Der jeg pleier å følge med på det

Om man googler så får man ikke alltid riktig svar da det er forskjell på hva som streames på utenlandske streamingtjenester enn norske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wenda skrev (2 timer siden):

Discovery+ har iallfall siste sesongen tror jeg. Tror det ligger flere sesonger der også uten at jeg er helt sikker. Der jeg pleier å følge med på det

Om man googler så får man ikke alltid riktig svar da det er forskjell på hva som streames på utenlandske streamingtjenester enn norske

De har bare frem til sesong 11 på Discovery+ 😑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olive_North skrev (På 6.8.2023 den 19.24):

De har bare frem til sesong 11 på Discovery+ 😑

Det som står som sesong 11 på Discovery+ er den siste sesongen som er vist, altså sesong 17. Vet ikke hvorfor den kalles sesong 11. Enten er sesonginndelingene annerleder på Discovery, eller så er det noen sesonger som er hoppet over. Men mitt inntrykk er at det aller meste av historikken ligger i de sesongene som er ute på Discovery og at det kanskje bare er delt inn annerledes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marissa skrev (På 3.8.2023 den 10.17):

Christine bodde i kjelleren, derav "basement wife".

Screenshot 2018-02-05 05.51.14

Janelles mor og Kodys far giftet seg etter J og K, så det blir litt rotete. De snakker mer med den i senere sesonger, eller i alle fall mødrene.

Christine passet barn så de andre kunne tjene penger, både fordi hun ønsket å være hjemme med barn, men også fordi bhg i USA er svindyrt og penger har vært mangelvare i den familien stort sett alltid. Robyn ville ha penger og bli berømt, det er mer og mer tydelig med alt som kommer frem i dag. Hun gikk fra mannen og la seg etter familien da hun hørte de skulle på tv. Hun er rett og slett ikke helt god. 

I tillegg til at hun rent fysisk bodde i kjelleren, tror jeg uttrykket «basement wife» i poly-miljøet er et uttrykk som brukes om den minst populære kona som er nederst i hierarkiet, og som derfor må bo i den dårligste delen av huset (kjelleren).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har flyttet en del ganger den familien nå. Ser på sesong 2 som går på TLC og nå flyttet de fra Utah til Vegas. Jeg har bare sett innimellom tidligere og hadde ikke fått med meg at de leide før de flyttet til de fire husene sine i Vegas. Synes det er vanskelig følge tidslinjen, for i én episode sier Robyn at hun ikke bodde i huset i Utah mer enn noen få måneder men det virket jo lenger slik de filmet det. 🤷🏻‍♀️

Farger forresten Madison håret eller er hun så mørk når begge foreldrene er ganske lyse? 

 

Ble overrasket da Meri følte hun hadde gjort sin plikt når hun introduserte Robyn og Kody. Har søsterkonene en slags plikt å "skaffe" flere koner? 😅

 

Morsomt hvordan de velger å tro at Gud elsker dem når de finner seg hus i Vegas, men det var ikke tydelig nok tegn på at de tok feil beslutning når det var veldig trøblete å komme seg unna Utah... Kode nevnte det jo, men virket ikke som han var helt overbevist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K@tt skrev (10 timer siden):

Ble overrasket da Meri følte hun hadde gjort sin plikt når hun introduserte Robyn og Kody. Har søsterkonene en slags plikt å "skaffe" flere koner?

Hvis jeg husker rett, så er det kun konene som kan foreslå ny kone for mannen. Han har ikke lov til det selv. En ny kone skal bidra til å forøke familien og gå godt sammen med de andre konene/ungene, som skal jobbe sammen som en gruppe og trekke familielasset, så da er det jo ikke så rart at de plukker ut et mulig lovende produkt sånn som de ser det. Mener at han kunne si nei, hvis han absolutt ikke ville selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (12 timer siden):

Hvis jeg husker rett, så er det kun konene som kan foreslå ny kone for mannen. Han har ikke lov til det selv. En ny kone skal bidra til å forøke familien og gå godt sammen med de andre konene/ungene, som skal jobbe sammen som en gruppe og trekke familielasset, så da er det jo ikke så rart at de plukker ut et mulig lovende produkt sånn som de ser det. Mener at han kunne si nei, hvis han absolutt ikke ville selv. 

Oi! Høres ganske spesielt ut, men samtidig så er det kanskje fint de har et ord med i laget da. 🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Husker jeg helt feil eller skaffet de seg nye hus i Vegas, rett ved siden av hverandre? 

Trodde de bare leide de husene de har nå, men ble usikker da det virket som de har kjøpt når jeg ser episoden. 

Visste ikke at de hadde så strenge regler på klær, husker ikke hvilken datter men ei av de kledde seg jo utfordrende for å provosere. Må innrømme at jeg ikke synes det så utfordrende ut, men nå er ikke jeg særlig religiøs. Etter at jeg fikk med meg den regelen la jeg merke til at konene ikke går i noe utringet eller utfordrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K@tt skrev (4 minutter siden):

Husker jeg helt feil eller skaffet de seg nye hus i Vegas, rett ved siden av hverandre? 

Trodde de bare leide de husene de har nå, men ble usikker da det virket som de har kjøpt når jeg ser episoden. 

Visste ikke at de hadde så strenge regler på klær, husker ikke hvilken datter men ei av de kledde seg jo utfordrende for å provosere. Må innrømme at jeg ikke synes det så utfordrende ut, men nå er ikke jeg særlig religiøs. Etter at jeg fikk med meg den regelen la jeg merke til at konene ikke går i noe utringet eller utfordrende.

Alle bygget seg helt nye hus innerst i en sånn cul-de-sac. Og solgte igjen når de flyttet til Flagstaff. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kathyzz skrev (5 minutter siden):

Alle bygget seg helt nye hus innerst i en sånn cul-de-sac. Og solgte igjen når de flyttet til Flagstaff. 

Takk! :) Var det jeg syntes å huske, men jeg hadde ikke fått med meg at de leide (?) fire forskjellige hus et stykke unna hverandre i Vegas først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/10/2023 at 8:44 PM, K@tt said:

Husker jeg helt feil eller skaffet de seg nye hus i Vegas, rett ved siden av hverandre? 

Trodde de bare leide de husene de har nå, men ble usikker da det virket som de har kjøpt når jeg ser episoden. 

Visste ikke at de hadde så strenge regler på klær, husker ikke hvilken datter men ei av de kledde seg jo utfordrende for å provosere. Må innrømme at jeg ikke synes det så utfordrende ut, men nå er ikke jeg særlig religiøs. Etter at jeg fikk med meg den regelen la jeg merke til at konene ikke går i noe utringet eller utfordrende.

De kjørte en forferdelig "modest" stil i starten, med langarma gensere under topper. Nå bruker alle mer vanlige klær

 

On 8/6/2023 at 7:24 PM, Olive_North said:

De har bare frem til sesong 11 på Discovery+ 😑

"Sesong 11" er season 17, den siste sesongen. Det er Discovery+ Norge som har rota til sesongene 🤷🏼

On 8/6/2023 at 5:16 PM, Wenda said:

Discovery+ har iallfall siste sesongen tror jeg. Tror det ligger flere sesonger der også uten at jeg er helt sikker. Der jeg pleier å følge med på det

Om man googler så får man ikke alltid riktig svar da det er forskjell på hva som streames på utenlandske streamingtjenester enn norske

Omtrent alt ligger på Discovery+. Noen episoder er redigert (musikken) pga rettigheter. De eneste to episodene jeg ikke har funnet på norsk TV er den aller første episoden, før Robyn, og den episoden der Robyn og Kody drar på en lang bryllupsreise. 

 

Ny sesong begynner nå på søndag i USA - 20. august. Noen som har hørt noe om Discovery Norge har sluppet dato? Håper det ikke blir for langt bak! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...